La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Buenas.
Empiezo a estar un poco hasta los c*ojones de tanto rajeteo contra Tarragona y la estación del AVE.
Por otra parte, no veo yo que haya muchos más participantes de la provincia de Tarragona dando su opinión en este foro aparte de un servidor y uno de Segur (que "seguramente" debe estar muy vinculado a la provincia...), y sin embargo, todos los barceloneses dan su opinión sobre una provincia que no es la suya... aunque normalmente la dan para recordarnos que en Tarragona somos tontos por esto y por lo otro...
La estación del AVE está donde está, y no está en mal sitio.
Los políticos sólo dicen chorradas (aquí en Tarragona, claro, pero también en Varsovia, que Hereu, los Nadal, Mas o Montilla no son el mesías, que digamos).
Ellos dicen que la estación está en mal sitio, pero ¿qué han hecho para que esa estación esté bien comunicada? Qué hay de la línea Reus-Roda, cien mil veces anunciada su reapertura y que metería Reus y El Vendrell a tiro de piedra del AVE? Qué hay de la autovía Tarragona-Valls (por no hablar del TramCamp)? Y no sigo, que si no no se acaba.
El mayor problema de la provincia de Tarragona es que los políticos de aquí (quiero decir de Tarragona, claro) sólo piensan en cobrar a fin de mes. Y que la gente no protesta.
Empiezo a estar un poco hasta los c*ojones de tanto rajeteo contra Tarragona y la estación del AVE.
Por otra parte, no veo yo que haya muchos más participantes de la provincia de Tarragona dando su opinión en este foro aparte de un servidor y uno de Segur (que "seguramente" debe estar muy vinculado a la provincia...), y sin embargo, todos los barceloneses dan su opinión sobre una provincia que no es la suya... aunque normalmente la dan para recordarnos que en Tarragona somos tontos por esto y por lo otro...
La estación del AVE está donde está, y no está en mal sitio.
Los políticos sólo dicen chorradas (aquí en Tarragona, claro, pero también en Varsovia, que Hereu, los Nadal, Mas o Montilla no son el mesías, que digamos).
Ellos dicen que la estación está en mal sitio, pero ¿qué han hecho para que esa estación esté bien comunicada? Qué hay de la línea Reus-Roda, cien mil veces anunciada su reapertura y que metería Reus y El Vendrell a tiro de piedra del AVE? Qué hay de la autovía Tarragona-Valls (por no hablar del TramCamp)? Y no sigo, que si no no se acaba.
El mayor problema de la provincia de Tarragona es que los políticos de aquí (quiero decir de Tarragona, claro) sólo piensan en cobrar a fin de mes. Y que la gente no protesta.
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Una puntualització: quin mal hi ha que els usuaris del fòrum opinin de qualsevol província en matèria de transports? Aquest és el Fòrum del Transport Català, i tothom és lliure de donar la seva opinió sobre el transport de qualsevol lloc de Catalunya, ningú no ha dit que només es pugui opinar sobre el municipi a on viu. En canvi, alguns usuaris s'han queixat algun cop de que només es parla de la regió metropolitana, i es deixa de cantó la resta, quan tampoc no és cert.
Si us plau, reflexionem tots plegats.
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Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
El fòrum està obert a tothom i, evidentment, no es mira la procedència de cada usuari.437.001 wrote:Por otra parte, no veo yo que haya muchos más participantes de la provincia de Tarragona dando su opinión en este foro aparte de un servidor y uno de Segur
Si no hi ha més tarragonins, és perquè aquests no volen opinar sobre el tema, no té més.
Tots els habitants de la província de Barcelona? Els 5 milions? Carai!!! Això sí que és generalitzar.437.001 wrote:todos los barceloneses dan su opinión sobre una provincia que no es la suya... aunque normalmente la dan para recordarnos que en Tarragona somos tontos por esto y por lo otro...
De tota manera, no recordo que ningú hagi dit que són "tontos". Simplement, hi ha gent (de Tarragona també) que no li sembla bé que l'estació de l'AVE estigui tant lluny de Tarragona ciutat. Igual que hi ha gent que no li sembla bé l'ubicació de l'estació de Figueres AVE o Guadalajara-Yebes AVE.
I si algú es queixa d'algun mal servei a Barcelona (el fòrum n'està plagat d'exemples), això significa que els barcelonins som "tontos"?
Això no és cap veritat absoluta. És una opinió, tant respectable com la contrària, i sobretot opinable. No vulguem imposar actes de fe.437.001 wrote:La estación del AVE está donde está, y no está en mal sitio.
I els d'altres províncies són diferents? Doncs jo diria que no...437.001 wrote:El mayor problema de la provincia de Tarragona es que los políticos de aquí (quiero decir de Tarragona, claro) sólo piensan en cobrar a fin de mes. Y que la gente no protesta.
La gent opina, més enllà de localismes absurds, per millorar el servei. Exposa problemes i solucions. I és que d'això és del que es tracta aquest fòrum.
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Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Mira una cosa te digo bien claro yo tengo familia en tarragona y soy de barcelona ya se que quieres defender tu provincia y no te lo discuto pero todo este jaleo de la estcion del camp de tarragona lo empezo los ajuntamientos de tarragona y de reus y que por su culpa montaron la estacion de perafort y otra cosa no nos eches las culpas a los de barcelona que nosotros no hemos hecho nada vale, hechale la culpa adif,renfe, a los consorcios de tarragona i reus que eso si que tienen culpa437.001 wrote:Buenas.
Empiezo a estar un poco hasta los c*ojones de tanto rajeteo contra Tarragona y la estación del AVE.
Por otra parte, no veo yo que haya muchos más participantes de la provincia de Tarragona dando su opinión en este foro aparte de un servidor y uno de Segur (que "seguramente" debe estar muy vinculado a la provincia...), y sin embargo, todos los barceloneses dan su opinión sobre una provincia que no es la suya... aunque normalmente la dan para recordarnos que en Tarragona somos tontos por esto y por lo otro...
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Los políticos sólo dicen chorradas (aquí en Tarragona, claro, pero también en Varsovia, que Hereu, los Nadal, Mas o Montilla no son el mesías, que digamos).
Ellos dicen que la estación está en mal sitio, pero ¿qué han hecho para que esa estación esté bien comunicada? Qué hay de la línea Reus-Roda, cien mil veces anunciada su reapertura y que metería Reus y El Vendrell a tiro de piedra del AVE? Qué hay de la autovía Tarragona-Valls (por no hablar del TramCamp)? Y no sigo, que si no no se acaba.
El mayor problema de la provincia de Tarragona es que los políticos de aquí (quiero decir de Tarragona, claro) sólo piensan en cobrar a fin de mes. Y que la gente no protesta.
p.d este comentario no es sin animo de ofender que tienes toda la razon saludos desde mataro
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Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Tots sabem que la estació del Camp está a la quinta forca, el mig de tot pero a la vegada al no res, una situació mal planificada al seu moment, las vegadas que hi anat allá per agafar el Ave tinc que anar en cotxe i desde casa(visc a las aforas de El Vendrell) tinc 50kms. per anar i altres per tornar, crec que son bastants quan si vaig amb cotxe a Tarragona ciutat en menys de 30 minuts hi arribo i si pujo a St. Vicenç també bastant menys de 30 minuts.
Per lo tant una estació molt maca pero posada a un lloc que no correspon i per altre banda que bo que seria reobrir en bonas condicions horarias la Reus-Roda, pero aixo ja son figues d'un altre pané.
I tal com estan las cosas els ciutadans de Tarragona i voltans, agradi o no, per el lloc on está, acabaren anan a agafar qualsevol tren quan aixi el intercambiador per anar cap al CM., el centre, nord, sud i oest.
A lo millor un pais com Suissa vessin fet un referendum i ves ajudat a treura unas altres conclusions.
Per lo tant una estació molt maca pero posada a un lloc que no correspon i per altre banda que bo que seria reobrir en bonas condicions horarias la Reus-Roda, pero aixo ja son figues d'un altre pané.
I tal com estan las cosas els ciutadans de Tarragona i voltans, agradi o no, per el lloc on está, acabaren anan a agafar qualsevol tren quan aixi el intercambiador per anar cap al CM., el centre, nord, sud i oest.
A lo millor un pais com Suissa vessin fet un referendum i ves ajudat a treura unas altres conclusions.
- Guigui
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Maduresa democràtica
Però, a més, un país com Suïssa té uns ciutadans que pensen i que no es deixen engatussar pels cants de sirena que els polítics no paren de llançar. A més, allí se sotmet a referèndum allò que importa: els pressuposts. D'entrada, això redueix la despesa pública en un 3%.Enric wrote:A lo millor un pais com Suissa vessin fet un referendum i ves ajudat a treura unas altres conclusions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Hola. Feia temps que no entrava en aquest forum, però, ara que ja puc tonrar a connectarme quasi cada dia intentare posar comentaris. je jejeje
Referent al tema que es tracta, jo sóc de la província de Tarragona, més concretament de Mora d'Ebre. Jo he agafat alguns cops l'AVE i crec que està alluny de la ciutat de Tarragona. Ens cau més aprop agafar l'AVE a Lleida, que esta a uns kms més enllà de Tarragona ciutat que agafar l'AVE al Camp de Tarragona.
Jo fa molt de temps, des de que es va proposar fer l'estació de l'AVE a Tgn. Vaig pensar el que farien es posar un tren que surti de Tarragona o Reus i a Sant Vicenç del Calders fer una inversió de marxa i d'alli anar cap a l'estació de l'AVE. Pot ser una mica lios o que pot tardar molt de temps, però es pot provar. Hi han trens que poden intercambiar l'ample i no cal fer infraestructures noves, aprofitant les que hi han.
Una altra opció seria fer una línia nova que uneixi Reus-Tarragona Ciutat- AVE Camp de Tgn. L'unic que es tindria de fer nou es el tram entre l'estació actual de Tarragona i la de l'AVE.
Hi han 1001 opcions a fer... una altra cosa que es pot fer i algu d'aquest forum ho ha comentat es fer el mateix que passa a Lleida. Fer un by-pass. Que parin els avant a Tarragona ciutat i els AVE a la del Camp. I algun AVE pot entrar a Tgn ciutat i el nou Trenhotel que va cap a Galicia també.
No se... son moltes opcions les que es poden plantejar... això, crec, que es tindria de parlar amb la gent que agafa cuasi diàriament l'AVE i exposar els pros i els contres i valora-ho.
Espero que aques granet de "sorra" serveixi per a algo. jejejeje
Referent al tema que es tracta, jo sóc de la província de Tarragona, més concretament de Mora d'Ebre. Jo he agafat alguns cops l'AVE i crec que està alluny de la ciutat de Tarragona. Ens cau més aprop agafar l'AVE a Lleida, que esta a uns kms més enllà de Tarragona ciutat que agafar l'AVE al Camp de Tarragona.
Jo fa molt de temps, des de que es va proposar fer l'estació de l'AVE a Tgn. Vaig pensar el que farien es posar un tren que surti de Tarragona o Reus i a Sant Vicenç del Calders fer una inversió de marxa i d'alli anar cap a l'estació de l'AVE. Pot ser una mica lios o que pot tardar molt de temps, però es pot provar. Hi han trens que poden intercambiar l'ample i no cal fer infraestructures noves, aprofitant les que hi han.
Una altra opció seria fer una línia nova que uneixi Reus-Tarragona Ciutat- AVE Camp de Tgn. L'unic que es tindria de fer nou es el tram entre l'estació actual de Tarragona i la de l'AVE.
Hi han 1001 opcions a fer... una altra cosa que es pot fer i algu d'aquest forum ho ha comentat es fer el mateix que passa a Lleida. Fer un by-pass. Que parin els avant a Tarragona ciutat i els AVE a la del Camp. I algun AVE pot entrar a Tgn ciutat i el nou Trenhotel que va cap a Galicia també.
No se... son moltes opcions les que es poden plantejar... això, crec, que es tindria de parlar amb la gent que agafa cuasi diàriament l'AVE i exposar els pros i els contres i valora-ho.
Espero que aques granet de "sorra" serveixi per a algo. jejejeje
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Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Ya que en su momento no se hizo el trazado del ave correctamente, y hicieron la chapuza de estacion de AVE de Tarragona, muy lejos de la capital, lo que tardaria en hacerse seria modificar el trazado, pero como no lo harán, lo que dice Express, hay muuchas soluciones, pero muchas, pero no entiendo porque no se hace... La mejor de todas, a mi parecer, un nuevo tramo entre Tarragona y Camp de Tarragona!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Guigui
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CM i nova estació
Amb l'entrada en servei del Corredor Mediterrani, hi haurà una estació al centre de Tarragona. El que em començo a preguntar és quin servei tindrà aleshores Camp. La primera estació AV fantasma de la història, potser?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: CM i nova estació
Amb el CM, l'estació que s'obrirà li diran Estació Central de Tarragona però estarà situada al costat de l'aeroport de Reus. L'estació del Camp quedarà per als trens Barcelona - Lleida - Madrid que hi facin parada, i la Central per als que vagin pel Corredor Mediterrani.Guigui wrote:Amb l'entrada en servei del Corredor Mediterrani, hi haurà una estació al centre de Tarragona. El que em començo a preguntar és quin servei tindrà aleshores Camp. La primera estació AV fantasma de la història, potser?
He sentit a parlar la possibilitat de construir una via en ample UIC que uneixi l'actual estació de la línia convencional, que transcorregués paral·lela a la línia de Reus, connectés amb l'estació Central i després s'unís a la LAV Barcelona - Madrid a Perafort, cosa que podria ser aprofitada per a trens amb origen o destinació Tarragona, però per als trens passants, pararan a una o altra estació de les afores.
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Aprofitar traçat
I no seria més sensat fer un enllaç entre aquesta Estació Central i la LAV cap a Lleida perquè quedi més a prop de les ciutats? És clar que, si ho fessin, admetrien el monumental error que ha sigut Camp, perquè tindria menys requesta que Aigües de Ribes.victorcasta wrote:Amb el CM, l'estació que s'obrirà li diran Estació Central de Tarragona però estarà situada al costat de l'aeroport de Reus. L'estació del Camp quedarà per als trens Barcelona - Lleida - Madrid que hi facin parada, i la Central per als que vagin pel Corredor Mediterrani.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: Aprofitar traçat
L'enllaç entre el corredor mediterrani i la LAV Madrid-Barcelona serà en els dos sentits, cap a Barcelona i cap a Madrid.Guigui wrote:I no seria més sensat fer un enllaç entre aquesta Estació Central i la LAV cap a Lleida perquè quedi més a prop de les ciutats? És clar que, si ho fessin, admetrien el monumental error que ha sigut Camp, perquè tindria menys requesta que Aigües de Ribes.victorcasta wrote:Amb el CM, l'estació que s'obrirà li diran Estació Central de Tarragona però estarà situada al costat de l'aeroport de Reus. L'estació del Camp quedarà per als trens Barcelona - Lleida - Madrid que hi facin parada, i la Central per als que vagin pel Corredor Mediterrani.
Aquí un petit esquema.
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Barcelona-Reus-Lleida?
Em referia a poder utilitzar l'estació de Reus per a trens entre Barcelona i Lleida.victorcasta wrote:L'enllaç entre el corredor mediterrani i la LAV Madrid-Barcelona serà en els dos sentits, cap a Barcelona i cap a Madrid.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: La pèrdua de trens de llarga distància indigna Tarragona
Tot això obligarà als tarragonins a trencar-se el cap per saber a quina estació han d'anar segons la destinació que vulguin prendre.
Si es construeix el ramal, agafar el tren a l'estació del casc urbà. Però com hi haurà més trens passants que trens amb origen Tarragona, aquells que vagin cap a Lleida, Saragossa i Madrid, al Camp de Tarragona; cap a València, Alacant, Múrcia, a la Central; i per anar més cap al nord de Barcelona, tant serviran Camp de Tarragona com la Central. Un autèntic nyap.
Si es construeix el ramal, agafar el tren a l'estació del casc urbà. Però com hi haurà més trens passants que trens amb origen Tarragona, aquells que vagin cap a Lleida, Saragossa i Madrid, al Camp de Tarragona; cap a València, Alacant, Múrcia, a la Central; i per anar més cap al nord de Barcelona, tant serviran Camp de Tarragona com la Central. Un autèntic nyap.
Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
Doncs d'aquí a res, ni a Tarragona pararà:
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_2/Tes
Tarragona se quedará sin Euromed en el segundo semestre de 2010
Los trenes rápidos viajarán entre Barcelona y Valencia por la línea del AVE
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 08/03/2009
Barcelona y Tarragona dejarán de estar enlazadas por los trenes Euromed a partir del segundo semestre del año que viene, si se cumplen los plazos de las obras ferroviarias en marcha. Renfe prevé que los trenes rápidos utilicen la línea de alta velocidad entre Barcelona y la estación de Camp de Tarragona, situada a varios kilómetros del centro de la ciudad. El objetivo es reducir el tiempo del recorrido entre Barcelona y Valencia, que ahora es de tres horas y quedará en 2 horas y 20 minutos.
* Valencia queda lejos
El trayecto entre Barcelona y Valencia quedará en 2 horas y 20 minutos
Los trenes Euromed pueden viajar a 220 kilómetros por hora, pero por las vías actuales lo tienen muy difícil, tanto por la calidad de éstas como porque deben compartirlas con muchos otros trenes, desde los de Cercanías hasta otros de media y larga distancia. Ahora no pueden utilizar la línea de alta velocidad porque no está terminado el intercambiador que, a partir de Tarragona, permitirá el cambio de ejes para que los trenes circulen por ancho europeo desde Barcelona hasta pasada la estación de Camp de Tarragona y, poco después, pasen a las líneas convencionales de ancho europeo. Estas obras deben estar totalmente terminadas el año que viene, de modo que los cambios en los servicios ferroviarios están previstos para la segunda mitad de 2010.
Los viajeros que van ahora de Tarragona a Barcelona o a la inversa disponen de varios tipos de trenes: los Euromed que cubren la distancia entre Barcelona y Valencia, que paran también en Castellón; algunos de larga distancia, y los de media distancia, entre los que destacan los Cataluña Exprés. Cuando se introduzca el cambio de servicio "puede que se mantenga algún Euromed", señaló un directivo de Renfe, pero la idea es que la mayor parte de estos trenes, así como los Talgo, pasen a la línea de alta velocidad.
El servicio será entonces cubierto por trenes Alvia, que ya efectuaron el recorrido entre Barcelona y Madrid mientras no estuvo lista la línea de alta velocidad hasta la capital catalana. Son trenes de altas prestaciones que pueden circular a 220 kilómetros por hora y disponen de la tecnología adecuada para efectuar cambios de ejes, lo que evita tener que actuar sobre las vías entre Camp de Tarragona y Valencia.
A cambio, Renfe sopesa la posibilidad de alargar hasta Tarragona varios de los trenes que ahora mueren y nacen en Sant Vicenç de Calders. Tras el plan de Cercanías aprobado recientemente, hay cambios suficientes en las infraestructuras como para que se produzca una variación notable en el conjunto de los servicios ferroviarios. Uno de ellos es extender Cercanías hasta Tarragona.
Un Euromed tarda hoy una hora en recorrer la distancia entre la ciudad de Tarragona y la estación de Sants. Un Cercanías tarda más, porque hace más paradas, pero un Cataluña Exprés no emplea más de cinco minutos más que el Euromed y, además, es mucho más barato. Eso sí, no dispone de las comodidades que ofrecen los Euromed, en especial primera clase y la posibilidad de reservar un asiento.
Lo que está casi descartado es que haya una parte importante del pasaje entre Barcelona y Tarragona ciudad que opte por la estación de Camp de Tarragona, porque el tiempo que exige trasladarse desde Tarragona hasta la estación del AVE, situada a varios kilómetros de distancia, anula el que se gana en un trayecto a más velocidad. De hecho, los trenes Avant que unen Lleida y Barcelona en apenas una hora, con parada en Camp de Tarragona, no detectan demanda entre el público de la capital del Tarragonès ni en dirección a Barcelona ni de vuelta. El cambio mejora el tiempo entre Barcelona y Valencia, pero quedará aún lejos de las posibilidades reales de un corredor, el mediterráneo, en el que la velocidad media hoy es de 100 kilómetros por hora pese a que los trenes van en algunos tramos (muy pocos, eso sí) a más del doble de esa velocidad.
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... pcat_2/Tes
Tarragona se quedará sin Euromed en el segundo semestre de 2010
Los trenes rápidos viajarán entre Barcelona y Valencia por la línea del AVE
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 08/03/2009
Barcelona y Tarragona dejarán de estar enlazadas por los trenes Euromed a partir del segundo semestre del año que viene, si se cumplen los plazos de las obras ferroviarias en marcha. Renfe prevé que los trenes rápidos utilicen la línea de alta velocidad entre Barcelona y la estación de Camp de Tarragona, situada a varios kilómetros del centro de la ciudad. El objetivo es reducir el tiempo del recorrido entre Barcelona y Valencia, que ahora es de tres horas y quedará en 2 horas y 20 minutos.
* Valencia queda lejos
El trayecto entre Barcelona y Valencia quedará en 2 horas y 20 minutos
Los trenes Euromed pueden viajar a 220 kilómetros por hora, pero por las vías actuales lo tienen muy difícil, tanto por la calidad de éstas como porque deben compartirlas con muchos otros trenes, desde los de Cercanías hasta otros de media y larga distancia. Ahora no pueden utilizar la línea de alta velocidad porque no está terminado el intercambiador que, a partir de Tarragona, permitirá el cambio de ejes para que los trenes circulen por ancho europeo desde Barcelona hasta pasada la estación de Camp de Tarragona y, poco después, pasen a las líneas convencionales de ancho europeo. Estas obras deben estar totalmente terminadas el año que viene, de modo que los cambios en los servicios ferroviarios están previstos para la segunda mitad de 2010.
Los viajeros que van ahora de Tarragona a Barcelona o a la inversa disponen de varios tipos de trenes: los Euromed que cubren la distancia entre Barcelona y Valencia, que paran también en Castellón; algunos de larga distancia, y los de media distancia, entre los que destacan los Cataluña Exprés. Cuando se introduzca el cambio de servicio "puede que se mantenga algún Euromed", señaló un directivo de Renfe, pero la idea es que la mayor parte de estos trenes, así como los Talgo, pasen a la línea de alta velocidad.
El servicio será entonces cubierto por trenes Alvia, que ya efectuaron el recorrido entre Barcelona y Madrid mientras no estuvo lista la línea de alta velocidad hasta la capital catalana. Son trenes de altas prestaciones que pueden circular a 220 kilómetros por hora y disponen de la tecnología adecuada para efectuar cambios de ejes, lo que evita tener que actuar sobre las vías entre Camp de Tarragona y Valencia.
A cambio, Renfe sopesa la posibilidad de alargar hasta Tarragona varios de los trenes que ahora mueren y nacen en Sant Vicenç de Calders. Tras el plan de Cercanías aprobado recientemente, hay cambios suficientes en las infraestructuras como para que se produzca una variación notable en el conjunto de los servicios ferroviarios. Uno de ellos es extender Cercanías hasta Tarragona.
Un Euromed tarda hoy una hora en recorrer la distancia entre la ciudad de Tarragona y la estación de Sants. Un Cercanías tarda más, porque hace más paradas, pero un Cataluña Exprés no emplea más de cinco minutos más que el Euromed y, además, es mucho más barato. Eso sí, no dispone de las comodidades que ofrecen los Euromed, en especial primera clase y la posibilidad de reservar un asiento.
Lo que está casi descartado es que haya una parte importante del pasaje entre Barcelona y Tarragona ciudad que opte por la estación de Camp de Tarragona, porque el tiempo que exige trasladarse desde Tarragona hasta la estación del AVE, situada a varios kilómetros de distancia, anula el que se gana en un trayecto a más velocidad. De hecho, los trenes Avant que unen Lleida y Barcelona en apenas una hora, con parada en Camp de Tarragona, no detectan demanda entre el público de la capital del Tarragonès ni en dirección a Barcelona ni de vuelta. El cambio mejora el tiempo entre Barcelona y Valencia, pero quedará aún lejos de las posibilidades reales de un corredor, el mediterráneo, en el que la velocidad media hoy es de 100 kilómetros por hora pese a que los trenes van en algunos tramos (muy pocos, eso sí) a más del doble de esa velocidad.
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Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
No em sembla gens bé la política centralista que té Renfe per a tots els seus serveis. Que pot ser no hi ha tarragonins que vulguin anar a la Comunitat Valenciana en comptes de Barcelona?? Està perfecte aquesta reducció de temps entre Barcelona i València, però el que seria bo es fer meitat dels Euromeds actuals que fossin directes i l'altra meitat com fins ara.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
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Foment del cotxe privat
... o agafes el cotxe per anar a València, gràcies a la meravellosa política de "foment" del transport públic que impera en aquest país. Ho veus i no ho creus...canalcole wrote:Doncs si ets, ara, de Tarragona ciutat i vols anar a Valencia, o agafes el cotxe per anar a l'estació de "Camp de Tarragona", o agafes un Alaris, Arco, Regional, Talgo, etc.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: ERC demana que un Euromed pari a l'Aldea
RESPOSTA SOBRE EL ARTICLE DEL CAMP DE TARRAGONA PER QUE VOLEN FER PASAR EL EUROMED PER PERAFORT ESTIC MES QUE FART QUE LA RENFE TRESLLADI TOT EL TRANSIT FERROVIARI AL CAMP DE TARRAGONA I ELS DE TARRAGONA CAPITAL NO TENEN DRET DE ANAR A VALENCIA O HA ALACANT O QUE EH !! JA ESTIC FART *
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Si que tenen dret, hi si que ho podran fer, però no en Euromed. Hi han més trens per viatjar a Valencia!wertymetrotren wrote: RESPOSTA SOBRE EL ARTICLE DEL CAMP DE TARRAGONA PER QUE VOLEN FER PASAR EL EUROMED PER PERAFORT ESTIC MES QUE FART QUE LA RENFE TRESLLADI TOT EL TRANSIT FERROVIARI AL CAMP DE TARRAGONA I ELS DE TARRAGONA CAPITAL NO TENEN DRET DE ANAR A VALENCIA O HA ALACANT O QUE EH !! JA ESTIC FART *