Fara cosa d'una setmana vaig fer un intercanvi amb alemanya (perquè faig alemany) i vaig anar a Osnabrück, a 150km al nord de Dortmünd. El cas és que a Osnabrück, l'estació es curiosa, ja que s'hi creuen dos línies, una per sobre de l'altra formant una creu. Una va de nord a sud (Hamburg,...); i l'altra d'est a oest (Berlín,...). Apart de la DB, en aquella zona també hi ha una altra companyia, privada, la Westfalenbahn. Us adjunto algunes fotos i els horaris. Curiosament el bitllet te'l venen els de la DB. També hi ha un tren express per anar a esquiar a Àustria em sembla que em van dir. Comentar que en el trajecte que dura 30 minuts va passar el revisor tant al anar com al tornar. I els trens van molt puntuals (el dia seguent, llei de murphy, un tren va anar amb +48 minuts i vam arribar tard a la classe d'intercanvi !: ). Afergir que almenys en quests trens la porta del conductor no està tintada ni res...
Osnabrück Hbf (Hauptbahnhof) Una ala per a cada línia.
"Imponent" estació, que jo trobo molt bonica.
Sortides en aquells moments, jo agafaria el WFB39699
Un DB "Regio" vist desde l'interior del meu tren
Interior del meu tren. Si us fixeu a sota els portaequipatges hi ha uns ganxos, que es poden desplaçar per la guia i van bé per a penjar jaquetes...
Vista de la part nord de l'estació, amb un Regio al fons.
Vista del tren que ens havia portat, que tornaria cap a Osnabrück, i una altra vegada cap aquí i així successivament.
Ja de tornada cap a Osnabrück...
Entrada a l'estació de Münster.
Pantalla que va intercalant el destí, la pròxima estació i en aquest cas posaba també RB66
Diferents trens estacionats en aquell moment. El meu tren era igual que el que està més a la dreta.
Encreuament amb un altre tren...
...de la mateixa companyia que el nostre.
Vista de l'interior modern/net. Per les finestres em recordava als Stadler. Els seients eren molt còmodes.
Sortida cap al Nord. Cap allà hi ha també el dipòsit de material i tallers, on vaig veure que netejaven TOTS els trens que tinguessin algun graffiti.
El nostre tren, que aniria cap al dipòsit a descansar.
Vista de l'estació d'Osnabrück, la part de Nord-Sud.
El nostre tren marxa cap a tallers, al fons es veu la senyal amb vvermell i la llum blanca que l'autoritza a rebasar-la
Cartell de l'estació
Màquina descansant a l'estació
Bitllet del tren (dreta) i a l'esquerra el de l'autobús. Era de 4 viatges, dos es marquen al davant i dos al darrere. Els autobusos que venien de fora, al davant pel matí portaven el número i una X, per exempre X467, i això volia dir que només podia baixar gent i no pujar, per fer més ràpida la descàrrega i no saturar de gent els busos.
Més info dels trens a: http://www.westfalenbahn.de/
Espero que us agradi
Osnabrück
Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Return to “Ferrocarril en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró