Què caldria fer per evitar atropellaments?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by metring »

Darrerament, escoltem o llegim a diari notícies sobre atropellaments a Renfe, sobretot. Davant d'això, crec que caldria plantejar-se mesures de seguretat, en aquelles estacions que no calgui creuar la via per accedir a una altra andana. És molt habitual veure gent que, tot i que l'estació disposa de pas subterrani, creuen les vies, jugant-se la vida innnecessàriament. Fa uns dies, vaig veure a París que al metro, entre les vies, hi han tanques de ferro, per tal d'evitar que la gent creui les vies. S'haurien de posar a Renfe, a on hi hagin passos subterranis?
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by Miquel »

Més senzill en certa manera és apujar les andanes a l'alçana raonable, i ja no estaràs d'un esglaó a la via, no es el mateix baixar i pujar un esglaó de 10-30 cm a un de 80-90 cm per exemple, molta gent s'ho pensaria, i amés millorarien l'accecibilitat dels trens.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by metring »

Mmm, no et pensis, hi ha gent que salta autèntiques barbaritats.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by Miquel »

metring wrote:Mmm, no et pensis, hi ha gent que salta autèntiques barbaritats.
A l'alçada del metro per exemple, dubto que hi hagi gent que ho faci, ja que es alt, i suposo que es més efectiu baixar per les escales que complicar-se la vida per pujar, ja que baixar es façil.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Canvi de paragidma

Post by Guigui »

A llarg termini, el més eficaç seria propiciar un canvi de paradigma. I aquest no pot ser altre que els polítics, els mateixos que es pensen que fent lleis ja fan per justificar la seva opulent existència, també es prenguin seriosament el compliment de les normes, de manera que no resti impune cap infracció. I amb això no exigeixo la instauració d'un règim policial, però la disbauxa que impera actualment acabarà convertint en un desgavell allò que hom anomena "la societat" si segueix la màniga ampla que hi ha ara.

Per tant, per al cas que ens ocupa: compliment estricte de la prohibició de baixar o travessar les vies, amb multes per a qui hi contravingui, així com pagament d'indemnització pels danys materials i morals originats per tot causant d'atropellament que el sobrevisqui. D'aquesta manera, la gent prendrà consciència de que hi ha coses amb les quals no es juguen, ni que sigui perquè els toca ben a fons la cartera.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by wefer »

Totalment d'acord amb el que diu en Guigui.
No obstant, coneixent a alguna gent i la seva falta de consciència, crec que no costaria gaire posar vallats rígids entre les vies a les principals estacions, i igualment vallar lateralment tots els traçats que passen per zones poblades. Si s'ha pogut fer amb tot l'AVE, si es pot fer en altres països... per què no aquí? Ah, i després donar-los un manteniment adequat, que sempre hi haurà qui estarà disposat a fer-hi un forat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estupidesa humana

Post by Guigui »

Avui he vist un exemple de com es causen els atropellaments. Era a Gavà en un tren direcció SVC, quan he vist dos individus que han saltat la via, tot plegat per agafar el pas subterrani però des de l'altra andana. I amb prou feines sense mirar, és clar.

Decididament, descerebrats com aquests només entraran en raó si els cau una bona multa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by canalcole »

Aquesta nit al TN Vespre de TV3 parlaven del creuament de vies:

VIDEO: http://www.3cat24.cat/video/1039739/cat ... -el-perill

Molts usuaris del tren creuen impunement les vies sense por dels riscos

Moltes persones creuen cada dia les vies del tren de nombroses estacions catalanes. Aquesta acció està prohibida i es pot sancionar amb 6.000 euros, però la realitat és ben diferent: molts passatgers arrisquen la vida abans de pujar al tren i en comptades ocasions els imposen una multa. De fet, durant tot el 2008 només sis usuaris d'aquest transport, tots de Girona, van haver de pagar la sanció. Els responsables de seguretat de Renfe i Adif diuen que abans d'iniciar un procés sancionador opten per cridar l'atenció als infractors i conscienciar els passatgers per megafonia. Els sindicats ferroviaris es queixen. Diuen que el pas de les vies no es persegueix prou. L'any passat van morir a Catalunya nou persones atropellades per trens en diverses circumstàncies.

http://www.3cat24.cat/noticia/361946/ca ... els-riscos
User avatar
smtrainz
N2
N2
Posts: 10
Joined: Sunday 15/02/2009 21:22
Location: Gavà (Barcelona)

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by smtrainz »

Sí, avui al TV3 Comarques han fet un reportatge sobre el risc d'atropellament a l'estació de la meva ciutat :D Ells mateixos :avall el problema es quan posen en risc a altres persones innocents :emprenyat

:hola
"Si no t'hagués trobat, encara no coneixeria la felicitat"

Salutacions desde la C2. Soci núm. 453 d'AFEVI i proper soci fundador de CAFEGA.

A la foto, jo mateix, quan "era jove" jeje.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by megapauer »

Ahir a Valladolid vaig veure com un maquinista de regionals un cop acabada la jornada creuava les vies de l'AVE, obria la porta de la reixa de la sortida d'emergència i se n'anava a petar la xerrada a local sindical. Tot això per no baixar per les escales que eren a ¿10? metres d'on havia deixat el tren. Ho vaig comentar a Tranvia i m'han saltat al coll per posar-me on no em demanen.

Doncs si hi han professionals que tenen tan poc respecte a la normativa i a la vida, què faran els que demés...

Per cert, avui he vist al mateix maquinista quan ha arribat fer exactament el mateix. I no estem parlant de relleus on potser el maquinista ha d'anar a signar el document de sortida del tren i té el tren al mig de la platja de vies...
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by Lluita1714 »

Jo dono la raó als qui diuen de posar tanques al mig de la via, com a l'estació d'El Palau, de FGC...
he de dir que no m'agraden les tàctiques recaudatòries...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A favor de les multes

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:he de dir que no m'agraden les tàctiques recaudatòries...
Doncs a mi, sí. No pot ser que l'administració ens faci gratar a tots la butxaca perquè una colla de brètols inconscients són incapaços d'atenir-se a les normes i calgui instal·lar dispositius per impedir-ho. Que paguin i no carreguin més l'erari públic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by canalcole »

Ahir a Cunit el que vaig veure podria haver sigut un atropellament.
Estava estacionat a la via direcció SVC una 450, que es va esperar més estona a l'estació ja que era carnaval en aquest poble, i a una persoa no se li acudeix una altre cosa que, creuar la via per davant la 450 que arrancava. :nono De cop la 450 comença a pitar, ja estava en marxa, i va tenir que frenar de cop, sinò l'hagues atropellat. :martell2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Solució: multes

Post by Guigui »

canalcole wrote:Ahir a Cunit el que vaig veure podria haver sigut un atropellament.
Estava estacionat a la via direcció SVC una 450, que es va esperar més estona a l'estació ja que era carnaval en aquest poble, i a una persoa no se li acudeix una altre cosa que, creuar la via per davant la 450 que arrancava. :nono De cop la 450 comença a pitar, ja estava en marxa, i va tenir que frenar de cop, sinò l'hagues atropellat. :martell2
Doncs el que deia més amunt: amb un agent de l'autoritat multant aquell individu, segur que no hi tornarà. A més, amb el públic que havia, més d'un també n'hauria pres nota.

Si la cosa ha funcionat amb la zona blava i està donant fruits amb l'excés de velocitat, no veig perquè no hagi de tenir èxit en aquest cas i en totes les altres infraccions. Un cop més, si no es fa és perquè al capitost polític de torn no li dóna la gana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Solució: multes

Post by canalcole »

Guigui wrote:
canalcole wrote:Ahir a Cunit el que vaig veure podria haver sigut un atropellament.
Estava estacionat a la via direcció SVC una 450, que es va esperar més estona a l'estació ja que era carnaval en aquest poble, i a una persoa no se li acudeix una altre cosa que, creuar la via per davant la 450 que arrancava. :nono De cop la 450 comença a pitar, ja estava en marxa, i va tenir que frenar de cop, sinò l'hagues atropellat. :martell2
Doncs el que deia més amunt: amb un agent de l'autoritat multant aquell individu, segur que no hi tornarà. A més, amb el públic que havia, més d'un també n'hauria pres nota.
Tant de bo, la majoria de gent no va passar per el pas subterrani, i ho va fer er les vies! :avall :cop
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by metring »

Jo crec que posar multes, si no hi ha una vigilància constant, no serveix, perquè a la mínima que no veuen vigilant a ningú, s'ho prenen com un repte, i travessen les vies. El millor seria una barrera física, o que hi hagi algú vigilant constantment i posant multes.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by Lluita1714 »

metring wrote:Jo crec que posar multes, si no hi ha una vigilància constant, no serveix, perquè a la mínima que no veuen vigilant a ningú, s'ho prenen com un repte, i travessen les vies. El millor seria una barrera física, o que hi hagi algú vigilant constantment i posant multes.
Però el vigilant dissuadeix i no podran posar multes... amb els mil euros que cobra aquest senyor per un mes, es posa una tanca per a la prosperitat...
I no em digueu que s'han de crear llocs de treball... perquè ara mateix el transport públic el que més necessita es rentabilitat
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vigilància policial

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:I no em digueu que s'han de crear llocs de treball...
Els fabricants de tanques també proporcionen llocs de treball. D'altra banda, no es tracta de posar-hi un vigilant, poc format i amb potestats limitades, sinó una parella de policies, especialment en llocs amb potencial conflictiu com, precisament, localitats on se celebrin actes multitudinaris com Carnestoltes.

Més que una qüestió de rendibilitat, es tracta de garantir la seguretat pública i el bon funcionament del servei públic. I, com ja he dit mantes vegades, comença a ser hora d'aplicar el principi de carregar el cost de l'operatiu a l'infractor perquè comenci a prendre consciència de la despesa pública que causa la seva conducta irresponsable.

A Singapur bé que van aconseguir fer-se mundialment famosos amb les seves multes dràstiques, de manera que ara a ningú se li acudiria ni tan sols de mastegar xiclet al carrer. Doncs crec que una cosa semblant s'ha de fer aquí per controlar el ramat. Si després el sistema educatiu és capaç de produir persones que sàpiguen raonar en lloc d'energúmens amb potes, encara estalviaran per aquesta banda.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by metring »

Avui de poc que no hi ha un altre atropellament a Arc de Triomf per culpa d'un [...] que ha intentat atravesar la via per agafar l'altre tren. Per sort, el maquinista del primer l'ha vist a temps, i ha clavat un bocinazo ben llarg que ens ha deixat a tots amb el cor sortint-nos de la boca. Ja n'hi ha prou!!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Què caldria fer per evitar atropellaments?

Post by wefer »

metring wrote:Avui de poc que no hi ha un altre atropellament a Arc de Triomf per culpa d'un [...] que ha intentat atravesar la via per agafar l'altre tren.
Ja sé que sóc políticament incorrecte (mira, un hobby com un altre :) ) però jo hagués accelerat i tot...
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”