Carriles reversibles y conos en autopistas
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Carriles reversibles y conos en autopistas
Hola,
¿Por qué en lugar de poner conos en las autopistas para separar los carriles en las operaciones entrada o salida de las grandes ciudades no se pueden poner elementos luminosos como los adjuntos?
Saludos,
Sergio
¿Por qué en lugar de poner conos en las autopistas para separar los carriles en las operaciones entrada o salida de las grandes ciudades no se pueden poner elementos luminosos como los adjuntos?
Saludos,
Sergio
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Visibilitat
Potser per la seva visibilitat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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- Santfeliuenc
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Hola,
Por su visibilidad y por su luminosidad. Las pistas de los aeropuertos de todo el mundo están plagadas de estas marcas de tierra, luego hay experiencia en su instalación.
Si se ponen de manera que quienes vayan por los dos carriles habituales de una vía rápida vean una luz roja a su izquierda (la que marcaría el 3er carril inhabilitado por contingencia especial de operación salida/entrada) y así no pasen hacia el carril reversible y, por tanto, que los del carril reversible viesen una marca similar, ello implicaría no poner conos de plático que con el viento o el movimiento de los vehículos se pueden caer. Además, los elementos luminosos implicarían una mayor seguridad en general y serían aplicables en casos particulares en tramos conflictivos como los que habitualmente se sitúan en carreteras con niebla.
Y es que si esas mismas marcas que serían rojas para indicar que no se podría cambiar de carril, podrían ser amarillas o blancas en vías de alta capacidad que atravesasen lugares con propensión a tener nieblas como por ejemplo el valle del Ebro, zonas de Lleida, zonas del Vallés en la circunvalación de Barcelona. La autopista vasco-aragonesa de Zaragoza a Bilbao, etc. Los vehículos verían los carriles bien marcados por luces blancas que no deslumbrarían por no ir dirigidos hacia los coches pero que indicarían la separación entre carriles con una intensidad como la de los faros antiniebla. Serían elementos que tanto de noche a baja intensidad en zonas con poca iluminación, como en días lluviosos, favorecerían la seguridad del tráfico. Los centros de control de tráfico serían los encargados de iluminar o no las marcas según las necesidades.
Yo por ejemplo instalaría un sistema así primero en las áreas metropolitanas de las grandes ciudades y después lo ampliaría a las vías más importantes. Y paralelamente obligaría que las concesionarías de autopistas que cobran peajes a los usuarios mejorasen sus vías añadiendo en la totalidad de sus trazados medios de este tipo.
Saludos,
Sergio
Por su visibilidad y por su luminosidad. Las pistas de los aeropuertos de todo el mundo están plagadas de estas marcas de tierra, luego hay experiencia en su instalación.
Si se ponen de manera que quienes vayan por los dos carriles habituales de una vía rápida vean una luz roja a su izquierda (la que marcaría el 3er carril inhabilitado por contingencia especial de operación salida/entrada) y así no pasen hacia el carril reversible y, por tanto, que los del carril reversible viesen una marca similar, ello implicaría no poner conos de plático que con el viento o el movimiento de los vehículos se pueden caer. Además, los elementos luminosos implicarían una mayor seguridad en general y serían aplicables en casos particulares en tramos conflictivos como los que habitualmente se sitúan en carreteras con niebla.
Y es que si esas mismas marcas que serían rojas para indicar que no se podría cambiar de carril, podrían ser amarillas o blancas en vías de alta capacidad que atravesasen lugares con propensión a tener nieblas como por ejemplo el valle del Ebro, zonas de Lleida, zonas del Vallés en la circunvalación de Barcelona. La autopista vasco-aragonesa de Zaragoza a Bilbao, etc. Los vehículos verían los carriles bien marcados por luces blancas que no deslumbrarían por no ir dirigidos hacia los coches pero que indicarían la separación entre carriles con una intensidad como la de los faros antiniebla. Serían elementos que tanto de noche a baja intensidad en zonas con poca iluminación, como en días lluviosos, favorecerían la seguridad del tráfico. Los centros de control de tráfico serían los encargados de iluminar o no las marcas según las necesidades.
Yo por ejemplo instalaría un sistema así primero en las áreas metropolitanas de las grandes ciudades y después lo ampliaría a las vías más importantes. Y paralelamente obligaría que las concesionarías de autopistas que cobran peajes a los usuarios mejorasen sus vías añadiendo en la totalidad de sus trazados medios de este tipo.
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Sergio
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Els cons són més barats de mantenir, i a més, imposen més respecte que els balisaments lluminosos.
- Santfeliuenc
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Hola,
Yo y como ejemplo, he venido en coche desde el País Vasco hasta Barcelona y desde Navarra hasta el Bruc he venido de noche y con niebla. La verdad es que unos conos no me habrían servido de mucho mientras que unas señales luminosas que me marcasen el carril me habrían ahorrado el cansancio de la vista, que agota, y me habría ofrecido una mayor seguridad en la conducción; lo mismo que con lluvia o en un ambiente nocturno.
En lo de facilidades de mantenimiento y baraturas, no te lo voy a discutir, pero tampoco voy a entrar, si eso salva una sola vida, creo que ya vale la pena estudiarlo, el que se caiga un cono y quede en el medio del carril que sea, que ocurrir ocurre, es un elemento de riesgo que podría producir un accidente a las velocidades que se ven en estas vías que podría ocasionar resultado de muerte. Eso sí, es más barato, claro...
Yo creo que estando ya en el siglo XXI y en la época de la calidad, las auditorías, los sellos de garantía, las empresas de certificación, la seguridad, etc. no creo que sea desacertada una idea así.
Saludos,
Sergio
Yo y como ejemplo, he venido en coche desde el País Vasco hasta Barcelona y desde Navarra hasta el Bruc he venido de noche y con niebla. La verdad es que unos conos no me habrían servido de mucho mientras que unas señales luminosas que me marcasen el carril me habrían ahorrado el cansancio de la vista, que agota, y me habría ofrecido una mayor seguridad en la conducción; lo mismo que con lluvia o en un ambiente nocturno.
En lo de facilidades de mantenimiento y baraturas, no te lo voy a discutir, pero tampoco voy a entrar, si eso salva una sola vida, creo que ya vale la pena estudiarlo, el que se caiga un cono y quede en el medio del carril que sea, que ocurrir ocurre, es un elemento de riesgo que podría producir un accidente a las velocidades que se ven en estas vías que podría ocasionar resultado de muerte. Eso sí, es más barato, claro...
Yo creo que estando ya en el siglo XXI y en la época de la calidad, las auditorías, los sellos de garantía, las empresas de certificación, la seguridad, etc. no creo que sea desacertada una idea así.
Saludos,
Sergio
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Hola,
Como se puede ver, mi mensaje se ha publicado cuatro minutos después del segundo tuyo... que aún no estaba cuando he leído el hilo. La idea del balizamiento luminoso para la niebla no me parece mal, simplemente yo me refería al tema original del hilo, los carriles en sentido contrario al habitual (los "reversibles" son, por ejemplo, los que hay en la Diagonal de Francesc Macià hacia la B-23).
En tales carriles yo creo que los conos pueden servir para dos cosas: para hacer respetar la velocidad máxima de 80 km/h y para disuadir de hacer adelantamientos por el carril contrario. Es decir, por mí colocaría los balizamientos luminosos Y los conos. Los balizamientos para marcar los carriles en condiciones adversas y los conos para evitar comportamientos de riesgo. Por otra parte creo que el principal peligro en caso de niebla no es salirse de la vía sino los alcances, y eso se soluciona llevando las luces reglamentarias encendidas y llevando el vehículo a una velocidad a la que puedas pararlo en la distancia de visibilidad. En los aeropuertos (al igual que en los ferrocarriles) no existe un peligro de alcance tan alto ya que las aeronaves están coordinadas mediante ATC, cosa que obviamente los automóviles no tienen.
Como se puede ver, mi mensaje se ha publicado cuatro minutos después del segundo tuyo... que aún no estaba cuando he leído el hilo. La idea del balizamiento luminoso para la niebla no me parece mal, simplemente yo me refería al tema original del hilo, los carriles en sentido contrario al habitual (los "reversibles" son, por ejemplo, los que hay en la Diagonal de Francesc Macià hacia la B-23).
En tales carriles yo creo que los conos pueden servir para dos cosas: para hacer respetar la velocidad máxima de 80 km/h y para disuadir de hacer adelantamientos por el carril contrario. Es decir, por mí colocaría los balizamientos luminosos Y los conos. Los balizamientos para marcar los carriles en condiciones adversas y los conos para evitar comportamientos de riesgo. Por otra parte creo que el principal peligro en caso de niebla no es salirse de la vía sino los alcances, y eso se soluciona llevando las luces reglamentarias encendidas y llevando el vehículo a una velocidad a la que puedas pararlo en la distancia de visibilidad. En los aeropuertos (al igual que en los ferrocarriles) no existe un peligro de alcance tan alto ya que las aeronaves están coordinadas mediante ATC, cosa que obviamente los automóviles no tienen.
- Santfeliuenc
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Hola,
Cierto, con niebla uno de los riesgos son los alcances, pero aquí y para encender cada uno sus luces de alcance o antiniebla el que las tenga, ya entra el factor humano y no se puede hacer nada institucionalmente salvo parar a quien no las lleve encendidas y multarlo si procede. Lo que sí se puede hacer desde los organismos responsables es regular todo lo posible y poner todas las medidas necesarias, como por ejemplo el balizamiento luminoso. Respecto al riesgo de adelantamientos no existiría ya que estaría totalmente prohibido y las luces rojas se verían de tal manera y estarían a tal distancia que estaría perfectamente claro. En los carriles reversibles de la Diagonal nadie adelanta por el carril cerrado.
Saludos,
Sergio
Cierto, con niebla uno de los riesgos son los alcances, pero aquí y para encender cada uno sus luces de alcance o antiniebla el que las tenga, ya entra el factor humano y no se puede hacer nada institucionalmente salvo parar a quien no las lleve encendidas y multarlo si procede. Lo que sí se puede hacer desde los organismos responsables es regular todo lo posible y poner todas las medidas necesarias, como por ejemplo el balizamiento luminoso. Respecto al riesgo de adelantamientos no existiría ya que estaría totalmente prohibido y las luces rojas se verían de tal manera y estarían a tal distancia que estaría perfectamente claro. En los carriles reversibles de la Diagonal nadie adelanta por el carril cerrado.
Saludos,
Sergio
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
El adelantamiento actualmente ya está prohibido en esos carriles, y en la Diagonal nadie en su sano juicio adelanta por el carril cerrado teniendo a su derecha al menos dos o tres carriles más. Pero en un autopista en la que sólo tienes un carril para tu sentido, el tuyo, es mucho más probable que alguien con unos caballos de más y un "celebro" de menos trate de adelantar por donde no debe... en las carreteras convencionales eso ocurre y más a menudo de lo que sería recomendable.
- Santfeliuenc
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Hola,
Bueno, en ese caso ya lo que se precisaría sería un policía detrás de cada uno de nosotros y una sociedad que necesita un policía para que vigile los actos de cada persona es una sociedad podrida y que se ha echado a perder.
Saludos,
Sergio
Bueno, en ese caso ya lo que se precisaría sería un policía detrás de cada uno de nosotros y una sociedad que necesita un policía para que vigile los actos de cada persona es una sociedad podrida y que se ha echado a perder.
Saludos,
Sergio
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- Gerard Muñoz Pleguezuelo
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Bona tarda
Com veig, està fent furor el tema de les balises lluminoses, us voldría comentar que fa un temps ja vaig escriure i comentar que em vaig dirigir al departament d'obres públiques i territorials juntament amb el RACC http://www.racc.es/externos/gencat/ i vaig exposar el tema arran d'haver-me cruspit un con a l'altura de Martorell direcció Tarragona per culpa d'estar caigut al mig de la calçada i no vaig poder-me canviar de carril per anar paral·lel a mi un camió i vaig danyar el protector de plàstic de sota el motor, apart de preguntar el perquè no funcionen les senyals de carrils de l'autopista entre Martorell i Barcelona ni tant sols quan estàn muntats els cons.
En primer lloc a la petició que els hi vaig fer arrivar al web del departament i Racc, me la van derivar a la direcció general de carreteres de la Generalitat, aquestos al cap del temps em van contestar que aquestes autopistes no eren cosa seva i que eren del Ministeri de Foment, i que ells ho feien arrivar i que em dirien alguna cosa quan obtinguessin resposta i d'això va ser a principis d'octubre d'aquest mail fins ara, encara estic sense cap mena de resposta al tema de les balises i de les senyals de carrils.
Vaig fer el mateix per les balises a la Diagonal però tampoc he obtingut resposta.
Jo crec que és una millora per la seguretat perquè són més visibles sobretot tarda nit i no corres el perill de trovar-te'ls al mig del teu carril “cons” i amb una bona senyalització de carrils i limits de velocitat variable en funció de la congestió i estat dels carrils perquè com sabeu si està habilitat no es pot anar més de 80 Km/h tant si és en un sentit com per l'altre i de pas avisadors de llums de creuament que molts no els porten posats ni tant sols a la Diagonal “no em vull ni imaginar si la urbana de Barcelona se li creuessin un dia els cables i multessin a tots els que van per els reversibles amb les llums parades”.
Posa el cas de que és un dia d'operació tornada per exemple amb un trànsit molt dens com per exemple per Setmana Santa i resulta ser un dia ventós, doncs els cons no cal ni que els muntis ja que tots se't cauràn, igualment si hi ha un accident greu i queda col·lapsada l'autopista/autovia en un sentit doncs habilites el carril en sentit contrari amb un moment "per alleugerir la congestió" i llestos, però clar sempre he pensat en que es topa amb un únic problema, els diners.
En fi esperem que algún dia s'ho pensin bé.
Si m'arriva resposta us la faig saber.
Salutacions
Com veig, està fent furor el tema de les balises lluminoses, us voldría comentar que fa un temps ja vaig escriure i comentar que em vaig dirigir al departament d'obres públiques i territorials juntament amb el RACC http://www.racc.es/externos/gencat/ i vaig exposar el tema arran d'haver-me cruspit un con a l'altura de Martorell direcció Tarragona per culpa d'estar caigut al mig de la calçada i no vaig poder-me canviar de carril per anar paral·lel a mi un camió i vaig danyar el protector de plàstic de sota el motor, apart de preguntar el perquè no funcionen les senyals de carrils de l'autopista entre Martorell i Barcelona ni tant sols quan estàn muntats els cons.
En primer lloc a la petició que els hi vaig fer arrivar al web del departament i Racc, me la van derivar a la direcció general de carreteres de la Generalitat, aquestos al cap del temps em van contestar que aquestes autopistes no eren cosa seva i que eren del Ministeri de Foment, i que ells ho feien arrivar i que em dirien alguna cosa quan obtinguessin resposta i d'això va ser a principis d'octubre d'aquest mail fins ara, encara estic sense cap mena de resposta al tema de les balises i de les senyals de carrils.
Vaig fer el mateix per les balises a la Diagonal però tampoc he obtingut resposta.
Jo crec que és una millora per la seguretat perquè són més visibles sobretot tarda nit i no corres el perill de trovar-te'ls al mig del teu carril “cons” i amb una bona senyalització de carrils i limits de velocitat variable en funció de la congestió i estat dels carrils perquè com sabeu si està habilitat no es pot anar més de 80 Km/h tant si és en un sentit com per l'altre i de pas avisadors de llums de creuament que molts no els porten posats ni tant sols a la Diagonal “no em vull ni imaginar si la urbana de Barcelona se li creuessin un dia els cables i multessin a tots els que van per els reversibles amb les llums parades”.
Posa el cas de que és un dia d'operació tornada per exemple amb un trànsit molt dens com per exemple per Setmana Santa i resulta ser un dia ventós, doncs els cons no cal ni que els muntis ja que tots se't cauràn, igualment si hi ha un accident greu i queda col·lapsada l'autopista/autovia en un sentit doncs habilites el carril en sentit contrari amb un moment "per alleugerir la congestió" i llestos, però clar sempre he pensat en que es topa amb un únic problema, els diners.
En fi esperem que algún dia s'ho pensin bé.
Si m'arriva resposta us la faig saber.
Salutacions
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- Gerard Muñoz Pleguezuelo
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Us poso models que en el seu dia vaig trovar i que eren molt interessant.
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- Alfredo_21
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Buenas!
Que yo sepa solo he visto activas estas balizas en los desplazamientos de los carriles habilitados en sentido contrario en la autovía de Castelldefels y en los pasos de 4 carriles a 3 en los Túneles de Vallvidrera. Yo creo que para mí es la mejor medida para dividir entre carriles de diferente sentido, eso sí, siempre complementados con los semáforos de carril.
A mí los conos, realmente no me dan sensación de seguridad, porque por mucho que separen los carriles no es una barrera rígida, y yo creo que alguno de estos con muchos caballos y poco cerebro, aún teniendo esto, si quiere adelantar por donde no debe lo hará. Como dice la DGT "no podemos conducir por ti", y creo para este caso tienen toda la razón.
Que yo sepa solo he visto activas estas balizas en los desplazamientos de los carriles habilitados en sentido contrario en la autovía de Castelldefels y en los pasos de 4 carriles a 3 en los Túneles de Vallvidrera. Yo creo que para mí es la mejor medida para dividir entre carriles de diferente sentido, eso sí, siempre complementados con los semáforos de carril.
A mí los conos, realmente no me dan sensación de seguridad, porque por mucho que separen los carriles no es una barrera rígida, y yo creo que alguno de estos con muchos caballos y poco cerebro, aún teniendo esto, si quiere adelantar por donde no debe lo hará. Como dice la DGT "no podemos conducir por ti", y creo para este caso tienen toda la razón.
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- Gerard Muñoz Pleguezuelo
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Aquí poso una imatge que conté l'autovia C-31 la de Castelldefels amb les balisses actives i els senyals de carrils actius i el tram de la N-340 entre Molins i el desviament de La Palma on en els seu dia també hi havia, inclou el sistema de control utilitzat al CIVICAT.Alfredo_21 wrote: Que yo sepa solo he visto activas estas balizas en los desplazamientos de los carriles habilitados en sentido contrario en la autovía de Castelldefels y en los pasos de 4 carriles a 3 en los Túneles de Vallvidrera.
No vegis com ha costat trovar aquest document del CIVICAT Centre d'informació viaria de Catalunya. Ja que no hi ha cap tipus d'informació al respecte ni a la web de trànsit, ni a la d'administració d'obres públiques.
Deien que volen posar per l'any que bé el límit de velocitat variable, si us fixeu amb la imatge de la C-31 amb els panells aspa-fletxa just al costat hi ha panells "control de velocitat variable" per cada carril i jo penso no podríen aplicar ja el sistema de velocitat variable en aquestes vies com l'esmentada i el tram AP7-AP2-B23 que es disposen d'aquestes senyals?
Tot això ho vaig llegir una vegada que estava preparat perquè a través dels sistemes de càlcul d’intensitats o aforament de vehicles en els trams "generalment sota cada pòrtic" o si hi havia un carril en sentit contràri es pogués establir automàticament una velocitat adecuada.
Tants diners que es van gastar el seu dia per després no fer-ne ús i segueixi amb un sistema pròpi dels anys 70 "cons i senyals ocults metàl·lics".
Salutacions.
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- Alfredo_21
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Gerard Muñoz Pleguezuelo wrote: Deien que volen posar per l'any que bé el límit de velocitat variable, si us fixeu amb la imatge de la C-31 amb els panells aspa-fletxa just al costat hi ha panells "control de velocitat variable" per cada carril i jo penso no podríen aplicar ja el sistema de velocitat variable en aquestes vies com l'esmentada i el tram AP7-AP2-B23 que es disposen d'aquestes senyals?
Salutacions.
Wow! Se ve genial! Muchas gracias! Pues la verdad que llevas reazón en lo de poder aplicar los límites de velocidad variables. Pero, ¿de qué les iba a servir si es una medida que para ellos no genera beneficio económico alguno?
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- Gerard Muñoz Pleguezuelo
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Hola
Indagant per internet ja que m'ha picat molt la curiositat el tema, he trovat un enllaç molt significatiu del cost d'instal·lació que va tenir el seu dia les balisses lluminoses a l'autovia de castelldefels C-31 antiga c-246.
Per la cantitat de balisses que hi ha instal·lades al llarg del tram tant d'anada com de tornada no ho trovo gens car "comparat amb altres coses que es gasta l'administració pública"
http://www.boe.es/g/es/bases_datos/doc. ... xtlen=1000
Ara bé el cost de les instal·lacions de panells aspa-fletxa i clv "control limit velocitat" ja pica bastant més "no se si inclou els pòrtics".
http://www.boe.es/boe/dias/2000/06/27/p ... -08582.pdf
Ara no hi ha cap notícia al respecte de perquè no s'utilitza el aquest sistema.
Suposo que deu ser qüestío d'interessos monetàris per sobre de la seguretat viària "com sempre".
Indagant per internet ja que m'ha picat molt la curiositat el tema, he trovat un enllaç molt significatiu del cost d'instal·lació que va tenir el seu dia les balisses lluminoses a l'autovia de castelldefels C-31 antiga c-246.
Per la cantitat de balisses que hi ha instal·lades al llarg del tram tant d'anada com de tornada no ho trovo gens car "comparat amb altres coses que es gasta l'administració pública"
http://www.boe.es/g/es/bases_datos/doc. ... xtlen=1000
Ara bé el cost de les instal·lacions de panells aspa-fletxa i clv "control limit velocitat" ja pica bastant més "no se si inclou els pòrtics".
http://www.boe.es/boe/dias/2000/06/27/p ... -08582.pdf
Ara no hi ha cap notícia al respecte de perquè no s'utilitza el aquest sistema.
Suposo que deu ser qüestío d'interessos monetàris per sobre de la seguretat viària "com sempre".
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- Gerard Muñoz Pleguezuelo
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Aquí poso un enllaç d'una empresa Britànica que està especialitzada amb el disseny i el muntatge de balises lluminoses per a carreteres la majoría funcionen amb energia solar sota LED's i amb una duració aproximada sense recarga solar d'unes 240h !!!! i la recarga amb 3h.
Per el que he vist a la Gran Bretanya n'hi ha d'instal·lades per autopistes delimitant l'arcent, carrils i les incorporacions i carreteres sobretot en punts negres. També per el que he llegit han muntat per França, Holanda, Austràlia i Nova Zelanda. Hi ha forces imatges i fins i tot un video. Tot plegat molt interessant.
Els d'aquí ja podrien prendre nota dels nostres veïns.
Slutacions.
http://www.astucia.co.uk/default.aspx
Només està amb Anglès.
Per el que he vist a la Gran Bretanya n'hi ha d'instal·lades per autopistes delimitant l'arcent, carrils i les incorporacions i carreteres sobretot en punts negres. També per el que he llegit han muntat per França, Holanda, Austràlia i Nova Zelanda. Hi ha forces imatges i fins i tot un video. Tot plegat molt interessant.
Els d'aquí ja podrien prendre nota dels nostres veïns.
Slutacions.
http://www.astucia.co.uk/default.aspx
Només està amb Anglès.
- Fran-Ikarus
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Jo he votat pels cons, són més entranyables
(aaaah... aquelles caravanes dominicals tornant per la N-II costera...)
(aaaah... aquelles caravanes dominicals tornant per la N-II costera...)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Gerard Muñoz Pleguezuelo
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Re: Carriles reversibles y conos en autopistas
Com ja vaig comentar el seu dia vaig buscar i preguntar informació sobre el balissament lluminós per fer almenys els carrils adicionals al tram de Barcelona a Martorell "B-23, AP-2,Ap-7" i el perque no funcionaven mai les senyals de control linial i de velocitat, després de buscar i remenar de qui s'encarregava del tema vaig anar a parar al Servei Català de Trànsit. "De fet són propietat seva aquestes senyals i les balisses lluminoses de les vies (Autovia Castelldefels)".
Quan em vaig posar en contacte amb ells van trigar a respondre i va ser el següent:
"Aquests equips estan fora de servei perquè disposen d’una tecnologia obsoleta incompatible amb la que fan servir la resta de panells."
El que no vaig entendre era si estaven fora de servei perquè la tecnologia del soft de gestió és incompatible amb les ERU de cada pòrtic o si les senyals en si per ser de pictograma de fibra òptica estaven desfassades i costoses de mantenir.
També vaig rebre una molt bona resposta, ja que s'ha de renovar tot aquest tram per posar la polèmica velocitat variable doncs s'aprofitarà per
renovar l'equipament sencer i tornar-lo a posar en marxa. Això si amb tecnología totalemt renovada de senyals LED.
Per el que fa al tema de balissament a terra em van dir el següent:
"Per aquest tram no està previst en un futur immediat la senyalització d’ús de carrils en sentit contrari a l’habitual mitjançant balises lluminoses."
Lo de futur inmediat m'ha sonat entendre que a mitjà termini podría donar-se el cas d'implementar-se.
Bé esperem que ho facin.
Salutacions.
Quan em vaig posar en contacte amb ells van trigar a respondre i va ser el següent:
"Aquests equips estan fora de servei perquè disposen d’una tecnologia obsoleta incompatible amb la que fan servir la resta de panells."
El que no vaig entendre era si estaven fora de servei perquè la tecnologia del soft de gestió és incompatible amb les ERU de cada pòrtic o si les senyals en si per ser de pictograma de fibra òptica estaven desfassades i costoses de mantenir.
També vaig rebre una molt bona resposta, ja que s'ha de renovar tot aquest tram per posar la polèmica velocitat variable doncs s'aprofitarà per
renovar l'equipament sencer i tornar-lo a posar en marxa. Això si amb tecnología totalemt renovada de senyals LED.
Per el que fa al tema de balissament a terra em van dir el següent:
"Per aquest tram no està previst en un futur immediat la senyalització d’ús de carrils en sentit contrari a l’habitual mitjançant balises lluminoses."
Lo de futur inmediat m'ha sonat entendre que a mitjà termini podría donar-se el cas d'implementar-se.
Bé esperem que ho facin.
Salutacions.
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