Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by oriolp13 »

Heu pensat que potser acaban instal.lant una MAE a Castellbell i el Vilar?
Salutacions,

Oriol
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by canalcole »

Tu ho has dit: ''potser''.

Xavi
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by Ferry1ac1 »

A Pl. Catalunya de FGC crec que falta una mica d'intel·ligència per tal d'aprofitar al 100% les validadores de sortida del vestíbul de Pelai. En algunes ocasions haurien d'obligar a tothom (excepte minusvàlids i gent amb cotxets infantils) de sortir per Pelai en comptes de per Pl. Catalunya. Es sorpendrien de la quantitat de gent que no paga amb les targetes adients o que es cola. A part quan es fan grans actes a Pl. Catalunya haurien de fer que la gent entrés per Pelai ja que té el vestíbul més ampli.

A Londres quan fan actes amb grans assistències això ho tenen molt controlat (boques només de sortida i d'altres només d'entrada.)
tren250

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by tren250 »

Ferry1ac1 wrote:A Pl. Catalunya de FGC crec que falta una mica d'intel·ligència per tal d'aprofitar al 100% les validadores de sortida del vestíbul de Pelai. En algunes ocasions haurien d'obligar a tothom (excepte minusvàlids i gent amb cotxets infantils) de sortir per Pelai en comptes de per Pl. Catalunya. Es sorpendrien de la quantitat de gent que no paga amb les targetes adients o que es cola. A part quan es fan grans actes a Pl. Catalunya haurien de fer que la gent entrés per Pelai ja que té el vestíbul més ampli.

A Londres quan fan actes amb grans assistències això ho tenen molt controlat (boques només de sortida i d'altres només d'entrada.)
Home, és que estem tan lluny d'Europa, que per anar de Castellbell fins a Manresa, Barcelona, etc. hi vas sense bitllet :x .
S'està fent en els casos de seguretat una automatització absurda. O sigui, perquè hi hagi càmeres de seguretat ja has d'estar segur? Que tenen pistola, potser? Pot estar espatllada, no connectada... O nosaltres, sense volguer-ho, hem tingut que anar gratis des de Vic fins a Torelló, tot perquè l'interventor no passava :roll: . Tan dificil és ficar ni que sigui un agent de vigilància? D'acord, n'hi ha, però tan pocs que encara no sé ni quina feina fan. Mel's puc trobar cada tres mesos :boig . Val, de què serveix sincerament unes portes automàtiques per entrar a l'estació amb validadores? En un país on els graffits van per on volen, i la vigilància tira per on vol, no extranya. Qualsevol neng o tota la parentela se'l salten. I en estacions tant concurrides com Pl.Catalunya o Sants, tant difícil seria ficar a les escales i ascensors que miri els bitllets i tot?, i no només a la sortida? Si vas de Manlleu cap a Barcelona, i l'interventor no passa, ja em diràs com surts d'allà :osti . És indignant que passi tot el que passa, de veritat. A part, amb tanta automatització, ja em diràs on se'n va la gent que li afecta al camp on treballa.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by metring »

http://www.20minutos.es/noticia/446875/ ... ro/madrid/

Casi 6.000 personas pagaron una multa el año pasado por colarse en el metro

AGENCIAS. 30.01.2009

* La multa por circular sin el billete correspondiente asciende a 20 euros.
* Si se falsifica el abono transportes, la infracción está penada con 170 euros por tratarse de un delito de falsedad documental.
* Inspectores de la empresa recorren cada línea para verificar los títulos de transporte.

Torniquetes, pantallas correderas, inspectores y personal de seguridad. Toda vigilancia es poca para evitar las ya conocidas escenas de usuarios colándose en el Metro de Madrid.

La empresa abrió sólo el año pasado 6.000 expedientes a personas que no habían pagado su viaje. Este año se pretende reducir esa cifra con la amenaza de las multas.

La crisis incrementa el número de usuarios que intentan no abonar su billete
Circular por la red de Metro sin billete supondrá un desembolso de 20 euros y la falsificación del abono mensual casi 170 de multa por falsedad en documento.

Inspectores del Metro de Madrid aseguran que con la crisis este tipo de fraudes aumenta y los usuarios evitan tener qur pasar por taquilla.

A muchos de ellos se les asigna una ruta diaria con el fin de certificar que cada viajero tiene su billete en regla
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sorpresa

Post by Guigui »

Casi 6.000 personas pagaron una multa el año pasado por colarse en el metro
Quan ho he llegit, he pensat que es tractava de Barcelona. Però veig que no. Així que m'agradaria saber quants n'han enxampat per aquí. I 6000 en un any tampoc és gaire. Però tampoc sé com està el tema del frau a Madrid.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Sorpresa

Post by victorcasta »

Guigui wrote:
Casi 6.000 personas pagaron una multa el año pasado por colarse en el metro
Quan ho he llegit, he pensat que es tractava de Barcelona. Però veig que no. Així que m'agradaria saber quants n'han enxampat per aquí. I 6000 en un any tampoc és gaire. Però tampoc sé com està el tema del frau a Madrid.
A Madrid cal validar el bitllet per sortir, tant al metro com a rodalia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quelcom més

Post by Guigui »

victorcasta wrote:A Madrid cal validar el bitllet per sortir, tant al metro com a rodalia.
Però això, per si sol, encara no vol dir res. Si s'apliqués el mètode a Barcelona, significaria que la gent es colaria dos cops, "i ja està".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Sorpresa

Post by JaMiRo! »

victorcasta wrote:A Madrid cal validar el bitllet per sortir, tant al metro com a rodalia.
Vols dir? Diria que he sortit d'algunes estacions de MetroMadrid sense ficar bitllet.

Potser la memòria em falla, que ja fa un parell de mesos que no passo per Madrid.

;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by Denisuko »

JaMiRo! wrote:
victorcasta wrote:A Madrid cal validar el bitllet per sortir, tant al metro com a rodalia.
Vols dir? Diria que he sortit d'algunes estacions de MetroMadrid sense ficar bitllet.

Potser la memòria em falla, que ja fa un parell de mesos que no passo per Madrid.

;)
Jo vaig ser-hi al novembre i en cap moment vaig validar el bitllet per sortir del metro de Madrid
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by victorcasta »

Denisuko wrote:
JaMiRo! wrote:
victorcasta wrote:A Madrid cal validar el bitllet per sortir, tant al metro com a rodalia.
Vols dir? Diria que he sortit d'algunes estacions de MetroMadrid sense ficar bitllet.

Potser la memòria em falla, que ja fa un parell de mesos que no passo per Madrid.

;)
Jo vaig ser-hi al novembre i en cap moment vaig validar el bitllet per sortir del metro de Madrid
Doncs jo vaig estar-hi a mitjans de desembre i vaig haver de validar per sortir tant a les estacions de rodalia d'Atocha i de Fuenlabrada, com al MetroSur, a Nuevos Ministerios i a Callao.
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by Rafa Monty »

Jo he vist algunes vegades a Badal i Collblanc alguns joves que saltaven els Torniquets com si fossin d' una carrera d' obstacles...
Está bastant bé reforçar la vigiláncia al Metro... pero no m' agrada molt aixó dels Torniquets de Sortida... Una vegada, anant de Terrassa Rambla a Rubí, només tenia els Calers Justos per Comprar Bitllet de Anada i Tornada... i em trobo que a Rubí, hi han torniquets de sortida, em validen el altre viatge i em quedo atrapat a Rubí, vaig estar 2 Hores fins que em van recollir, també podria haver-me baixat a Hospital o a les Fonts, pero no, Tenia que baixar-me a Rubí... i segur que no sóc l´Únic que li passa aixó... :?

;)
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Bitllet que correspon

Post by Guigui »

Rafa Monty wrote:Una vegada, anant de Terrassa Rambla a Rubí, només tenia els Calers Justos per Comprar Bitllet de Anada i Tornada... i em trobo que a Rubí, hi han torniquets de sortida, em validen el altre viatge i em quedo atrapat a Rubí, vaig estar 2 Hores fins que em van recollir, també podria haver-me baixat a Hospital o a les Fonts, pero no, Tenia que baixar-me a Rubí...
Si tenies els diners justs per anar i tornar de Terrassa a Rubí, no tenies perquè quedar-t'hi tirat. Però si t'hi vas quedar, potser és que no anaves amb el bitllet que corresponia. Si és així, les validacions de sortida no són un impediment sinó una eina perquè la gent viatgi amb el títol correcte i les administracions no hagin d'aportar més del compte al sistema de transport públic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Colar-se a Renfe

Post by metring »

Una carta del lector de La Vanguardia http://www.lavanguardia.es/lv24h/200902 ... 22090.html

Colarse en Renfe

NOELIA VEGA CORONAS | Barcelona | 16/02/2009 | Actualizada a las 13:22 | El lector Opina

Jueves por la mañana, estación de Renfe de plaça Catalunya. Voy a validar mi billete para salir de la estación, cuando dos adolescentes intentan colarse detrás de mí. Me paro, no les dejo pasar y les digo que compren el billete como hacemos el resto de las personas. El resultado de esta acción cívica es que los chavales consiguen salir, se ponen detrás de mí a la salida de la estación por las escaleras mecánicas y me agreden verbalmente con gran retahíla de insultos y me escupen en el abrigo. Nadie hace nada, el resto de las formas de vida que suben en las escaleras conmigo ni se inmutan.

Responsables de seguridad de todos los medios de transporte de Barcelona y alrededores, ¿cuándo piensan proporcionar la seguridad suficiente para poder coger a toda la gente que no paga el trayecto? Ayer en Sants conté un total de 26 personas que se colaban en doce minutos. Y, sobre todo, ¿cuándo van a dotar a revisores y a agentes de seguridad de la capacidad de maniobra suficiente para que puedan hacer su trabajo sin miedo a represalias de los infractores?

Si se molestan en hablar con algunos revisores tal como yo he hecho, les dirán que pasan de decir nada por miedo a represalias y dado que las multas no se cobran, porque la gente no tiene dinero para pagar, ellos prefieren no meterse en líos.

Estas personas que se cuelan, te empujan (agresión física) y se burlan en tu cara, sí tienen solvencia: sólo en ropa, los dos chavales que me escupieron llevaban más de 200 euros. Cobren la multa con lo que en ese momento lleve la persona encima o lo que sea, pero que no quede impune. Contraten a más gente, cubran todos los horarios y estaciones y den un plus por coger a infractores a revisores y responsables de seguridad: ya verán como desde las seis de la mañana (a esa hora el número de personas que se cuelan es increíble) hasta el cierre consiguen no sólo pagar la nómina del empleado, sino además obtener crasos beneficios.

Somos muchísimos los usuarios que estamos hartos de que nos tomen el pelo y encima nos agredan. A mí me han amenazado con pegarme si me vuelven a ver por la estación. La próxima agresión tal vez sea la que yo devuelva a mi agresor, y espero que entonces no aparezca seguridad y me multe a mí.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Més frau al metro

Post by Lluita1714 »

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... metro.html
Més frau al metro

Oficialment només un 1% dels usuaris del metro i un 0,37% dels de bus viatgen sense bitllet. Les xifres oficials contrasten amb la percepció ciutadana i amb l’increment dels controls antifrau que es duen a terme


La implantació als accessos de les estacions de metro i trens de les anomenades barreres tarifàries eficients –les portes de vidre dobles que s’obren amb la validació del bitllet– no s’estén perquè sí. Tampoc són perquè sí els constants controls indiscriminats de bitllets que s’estan fent a la sortida de les estacions, com els muntats durant aquesta setmana i tota la passada a l’estació de Provença dels Ferrocarrils de la Generalitat. Són les accions que més exemplifiquen una realitat difícil d’aturar: l’augment de la gent que es cola.

Tot i que és evident que el frau als transports públics és gran –només cal estar atent per veure-ho– ni Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ni Tram (Trambesòs i Trambaix) ni els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) en volen parlar. Les empreses consideren que donar xifres se’ls gira en contra i provoca un efecte crida.

Les empreses, doncs, s’han limitat a informar que el frau va ser l’any 2008 del 2,61% en el cas dels FGC i del 0,98% al metro i del 0,37% als autobusos metropolitans el 2007. Però atenció: el frau reconegut per Ferrocarrils significa dos milions cent mil persones o viatges de franc, tenint en compte que el total de passatgers el 2008 va ser de 81 milions. Al metro, on l’any passat es van fer 376,37 milions de validacions, un frau de l’1% suposa 3,7 milions de viatges gratis.

Segons les dades “oficials” facilitades pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, al Parlament el frau baixa consecutivament en els transports públics des de l’any 2003 al 2007. Al metro, per exemple, durant el 2005 el frau va ser de l’1,09% i al bus del 0,76%, unes xifres que van anar a millor perquè el 2007 ja eren, com hem dit, del 0,98% i del 0,37%. Als FGC el 2003 es van colar el 4,78% dels viatgers i el 2008 la xifra va baixar al 2,61%.

Totes aquestes macroxifres, però, es redueixen molt quan es parla de sancions que, en comparació, són mínimes. Així –i també gràcies a una pregunta parlamentària – sabem que els Ferrocarrils de la Generalitat van imposar durant el 2007 3.068 multes per viatjar sense bitllet per un import de 460.200 euros (només se’n van recaptar 135.300). Un any més tard als FGC es van posar menys multes, 2.601, per un valor de 390.180 euros.

Al metro, per contra, el nombre de multes imposades l’any passat es va duplicar respecte al 2007, fet que demostra l’increment del frau. Així l’any passat es van dictar 1.811 sancions per un import de 276.030 euros. El 2007 van ser 926.
Les empreses intenten posar impediments al frau millorant els accessos. Així, als Ferrocarrils totes les portes són de doble vidre i només queda una estació amb accés mitjançant torns. Tenen 41 interventors. Al metro encara hi ha la meitat d’estacions amb torns i l’altra meitat amb portes automàtiques. Hi ha 52 interventors.

Les claus
Una cada 2 minuts

A la xarxa de metro i Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de l’àrea de Barcelona hi entren sense pagar centenars de persones cada dia. L’AVUI ha observat aquest fet a cinc estacions de la ciutat, quatre de metro i una dels FGC. Els resultats són semblants en totes: una persona es cola cada dos minuts. Els mètodes per aconseguir-ho varien segons el tipus d’estació i l’estil de cada infractor.

A les parades més modernes, els accessos de doble porta (les de vidre) els ho posen més difícil. L’única opció per no pagar és passar darrere, ben enganxat, d’una persona que validi el bitllet. En la majoria de casos qui paga el trajecte és un conegut de la persona que no vol pagar. Tot i així, hi ha vegades en què l’infractor passa darrere de qualsevol usuari sense que aquest se n’adoni.

A les estacions antigues, d’accés per torns metàl·lics i sortida per portes que s’obren manualment, tot és més fàcil. Aquí, a més, les opcions per viatjar de franc són diverses. Es pot accedir a la via entrant per les portes de sortida, saltant els torns o també passant-hi per sota. Fins i tot n’hi ha que passen enganxats a un conegut que viatja pagant, igual que en les estacions modernes.

El perfil de les persones que no paguen els trajectes és semblant a les quatre estacions de metro i varia una mica a la dels FGC. Tanmateix, el que no s’altera és la mitjana d’infraccions. Els joves són el sector d’edat més procliu a viatjar sense bitllet de metro i ferrocarril. On més n’hi ha hagut que han vulnerat la norma ha estat a les parades llunyanes del centre. Si s’observa per sexes, hi ha hagut més homes viatjant sense pagar que dones, i si es fa per procedència, els immigrants han estat una minoria dels infractors.
Diagonal
El vestíbul té vuit accessos de doble porta. Quatre a cada extrem separats per un passadís ample. Durant els primers vint minuts observant si hi havia persones que viatjaven sense pagar, la infracció es cometia per qualsevol costat del vestíbul, davant dos treballadors de TMB. Després que dos guàrdies de seguretat se situessin en un dels costats, els infractors van seguir passant per les portes que quedaven a l’altre extrem del passadís.
Espanya
En deu minuts, cinc persones havien saltat els torns de l’estació davant la sorpresa dels homes de negocis que sortien del congrés de telefonia mòbil. L’arribada de dos membres de la seguretat privada va fer impossible qualsevol intent d’entrar il·legalment al metro per aquell accés.
Sant Andreu
L’absència de cap membre de la seguretat privada en els tres quarts d’hora d’observació va fer fàcil viatjar de franc als incívics. En aquesta estació, a més, els treballadors de TMB no veuen els torns d’accés des de la taquilla. Aquesta circumstància va afavorir els infractors més vergonyosos. Sobretot homes i dones d’entre quaranta i cinquanta anys que esperaven passar desapercebuts abans de saltar-se els accessos. Aquesta és l’estació on més persones es colen de les cinc analitzades.
Via Júlia
Molt menys transitada que les altres estacions (inclosa la de Sarrià dels FGC), en aquesta estació s’hi van observar el mateix nombre d’infractors. La majoria, nois i noies molt joves que saltaven els torns amb facilitat. El vestíbul, de dimensions reduïdes, i la presència d’un treballador de Transports Metropolitans de Barcelona, no els va intimidar. Qui sí que va intentar frenar-los va ser un usuari que els va recriminar la seva actitud. La resposta van ser insults i amenaces.
Sarrià
Tretze de les vint-i-dues persones que van colar-se al ferrocarril eren infants passats pels seus pares o acompanyants. Una mare fins i tot va fer-ne entrar tres de cop. Els joves, a diferència del metro, van ser una minoria entre els que viatjaven sense bitllet.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I Renfomentadif?

Post by Guigui »

A tot això, Renfomentadif diu alguna cosa? Ah, sí, la flotamamodennaduropa, l'AVE, poder anar a Madrid des de qualsevol lloc en poques hores... I la resta, que els bombin.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!

Post by Ferry1ac1 »

Guigui wrote:A tot això, Renfomentadif diu alguna cosa? Ah, sí, la flotamamodennaduropa, l'AVE, poder anar a Madrid des de qualsevol lloc en poques hores... I la resta, que els bombin.
Precisament a l'AVE jo crec que és possible viatjar fins a Madrid amb un bitllet a camp de tarragona! l'he agafat dos cops i el revisor no va passar! Algú pot dir alguna cosa respecte al tema?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Reserves

Post by Guigui »

Ferry1ac1 wrote:Precisament a l'AVE jo crec que és possible viatjar fins a Madrid amb un bitllet a camp de tarragona! l'he agafat dos cops i el revisor no va passar! Algú pot dir alguna cosa respecte al tema?
El problema és que, si a Camp puja algú amb reserva al teu seient, quedes en evidència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Reserves

Post by Ferry1ac1 »

Guigui wrote: El problema és que, si a Camp puja algú amb reserva al teu seient, quedes en evidència.
El problema és que ja sabem que el tema de quedar en evidència per molta gent se li enfum, i a part que sempre et pots aixecar i dir ai si perdoni.
tenint en compte que hi ha bar al tren no crec que sigui gaire problemàtic passar-se el viatge dret o en seients buits.

M'agradaria saber què fan en altres ferrocarrils (de fet a França i a Holanda els revisors passen per dins els trens!)
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Apunt el sistema

Post by oriolp13 »

A l'estació de Provença de FGC tot està apunt per haver de validar el bitllet al sortir. Hi han preparats dos ninots vermells grans, amb un cartell en català, castellà i anglès que diu una cosa així: "És obligatori validar el bitllet al sortir",

Dedueixo que l'entrada en funcionament és imminent
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”