Talgo II
No estem parlant del mateix: l´estació RENFE del Clot NO ÉS l´estació RENFE del Clot-Aragó.Jordi Freixas wrote:ai carai! per cert, una cosa... ara que deies això de la dreta, a l'estació del Clot. Jo recordo de petit (amb l'estació ja soterrada), que els trens que provenien de Cardedeu, venien pel cantó de la dreta (o vaja... en el meu cas, l'esquerra). Com s'organitzava abans l'estació?
No eren al mateix lloc.
La del Clot es trobava a l´actual Parc del Clot i era en superfície (on es poden veure restes dels antics tallers, avui en dia integrades al parc).
La del Clot-Aragó es troba a sota del carrer Aragó, entre Meridiana i Carrer del Clot.
Si parles dels trens que provenien de Cardedeu (de fet, de més lluny, de St.Celoni, Girona i més enllà) i anaven a l´Estació de França, és normal que passéssin per les vies que ara utilitzen els trens de Mataró, no hi ha cap altra manera d´anar de Clot a Estació de França...
Ara s´acaben a Sants.
De fet, ara per les vies de Clot a estació de França hi passen el Catalan Talgo i els talgos de Milà, Zurich i París...
Last edited by 437.001 on Thursday 07/09/2006 1:04, edited 1 time in total.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Passar-hi. O és que no es podia?
Podia ser una circulació de servei, o una desviació per causa d´avaria, o d´obres.
De tota manera, les vies del Moll de la Fusta no entraven a l´Estació de França, sinó a la zona de la primitiva Estació de Mataró (situada on és ara la Ronda Litoral, i separada de l´Estació de França per l´antiga Av.Icària), o sigui orientades cap a Mataró.
Recordeu també que l´antiga estació de rodalies (actualment el gran solar a la dreta de les vies i fins a la Ronda Litoral), originàriament va ser l´estació de mercaderies de "Gran Velocidad".
Podia ser una circulació de servei, o una desviació per causa d´avaria, o d´obres.
De tota manera, les vies del Moll de la Fusta no entraven a l´Estació de França, sinó a la zona de la primitiva Estació de Mataró (situada on és ara la Ronda Litoral, i separada de l´Estació de França per l´antiga Av.Icària), o sigui orientades cap a Mataró.
Recordeu també que l´antiga estació de rodalies (actualment el gran solar a la dreta de les vies i fins a la Ronda Litoral), originàriament va ser l´estació de mercaderies de "Gran Velocidad".
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
I ara la famosa fotografia del Talgo II a Colom:
- Attachments
-
- Talgo II a Colom
- talgo2.jpg (117.46 KiB) Viewed 5814 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Potser és un muntatge, com les fotos de certs personatges a Hendaia...
¡Batallita al canto!
Primer de tot, jo recordo de quan era un nen i em portaven a passejar pel port que tota la zona del monument a Colón, les Golondrinas i els molls on ara hi el WTC estaven surcats per vies de tren encastrades dins de l’asfalt; el que no recordo clarament és si les vies continuaven pel Moll de la Fusta i fins a on podien arribar. Tot allò va volar amb les obres olímpiques i la construcció de la Ronda Litoral; de tota manera jo no recordo cap circulació de trens per aquelles vies (sempre que hi passava era cap de setmana).
Però la batalleta autèntica ve ara: cap als finals dels 80 estava un matí amb la gent de l’Institut fent una visita o gymkana just a davant de Colón i per aquelles vies sense servei va apareixer un Talgo Pendular que es va estacionar just a davant del monument (al costat mar) i s’hi va quedar fins despres de que vam marxar. Un temps després vaig poder veure aquella imatge del Talgo Pendular a sota de Colón reproduida en la portada d’alguna publicació de Renfe (crec que horaris de l’any 89 o 90).
Salutacions.
Primer de tot, jo recordo de quan era un nen i em portaven a passejar pel port que tota la zona del monument a Colón, les Golondrinas i els molls on ara hi el WTC estaven surcats per vies de tren encastrades dins de l’asfalt; el que no recordo clarament és si les vies continuaven pel Moll de la Fusta i fins a on podien arribar. Tot allò va volar amb les obres olímpiques i la construcció de la Ronda Litoral; de tota manera jo no recordo cap circulació de trens per aquelles vies (sempre que hi passava era cap de setmana).
Però la batalleta autèntica ve ara: cap als finals dels 80 estava un matí amb la gent de l’Institut fent una visita o gymkana just a davant de Colón i per aquelles vies sense servei va apareixer un Talgo Pendular que es va estacionar just a davant del monument (al costat mar) i s’hi va quedar fins despres de que vam marxar. Un temps després vaig poder veure aquella imatge del Talgo Pendular a sota de Colón reproduida en la portada d’alguna publicació de Renfe (crec que horaris de l’any 89 o 90).
Salutacions.
Igual es tractava d'una sessió fotogràfica, com la mítica foto del Talgo IV amb la Virgen de Guadalupe al SM...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Talgo II
O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tramvia, potser
En tot cas, de tramvia.sortrens wrote:O bé per el passeig de circumvalació o´passeig de picasso, no habian passat unes vies de tren d'aquestes?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Talgo II
Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu, tal com s'ha explicat aquí. Cal tenir en compte que els tallers de manteniment dels Talgo estaven al costat de la desapareguda estació del Poblenou.
Cal tenir en compte que el Talgo II era un tren unidireccional i que només podia anar "marxa enrere" a règim de maniobres.
Precisament la gran millora que va representar el Talgo III era que fos bidireccional.
Salut !!
Cal tenir en compte que el Talgo II era un tren unidireccional i que només podia anar "marxa enrere" a règim de maniobres.
Precisament la gran millora que va representar el Talgo III era que fos bidireccional.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Talgo II
Suposo que seria els últims anys de vida, perquè la línia Sant Andreu - Litoral és dels principis dels anys 60 i el Talgo II és de principis dels 50.genissimon wrote:Pel que jo se, habitualment el Talgo II, quan feia servei entre Madrid i Barcelona, invertia la marxa al triangle de Sant Andreu,
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Talgo II
Si no recordo malament, jo diria que la foto del Talgo davant de Colom, que jo he vist a altres fòrums sobre ferrocarrils, es va fer amb motiu de la presentació no sé si del tren o d'un model concret d'aquest.
Re: Talgo II
Torno a pujar quest tema, ja que avui a Massadas he trobat aquesta curiosa postal, si mes no per el creuament amb un 1200 i un 600 del Talgo 2
[- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Talgo II
Quines fotos!!!!
Quins records!!!!
El Talgo i un 1200.
Ben cordialment
Quins records!!!!
El Talgo i un 1200.
Ben cordialment