Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Els dies de cada dia també circulen els Granollers-Castelldefels.
-
- N3
- Posts: 34
- Joined: Friday 05/09/2008 20:45
- Location: 78704
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Los cercanías Granollers-Centre - Castelldefels solamente circulan de lunes a viernes.
Estación NO INCLUIDA en el trayecto.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Una dudilla, los 2 últimos trenes que salen del Aeroport, uno destino Sant Celoni y otro hacia Granollers, con que material se realiza? Supongo que antes se las obras, seria con 447, y ahora puede que hasta civia, pero los 450/451 se puede ver por Aeroport?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Los 450/451 no se pueden ver por Aeroport. Ahora supongo que estos dos últimos servicios los realizan con Civia supongo.
Cal dir que avui he estat a Granollers Centre, i tot eren Civies 465+463, ni una 447, en canvi, sí que he pogut veure una única 440R fent el servei al Aeroport.
Salutacions
Cal dir que avui he estat a Granollers Centre, i tot eren Civies 465+463, ni una 447, en canvi, sí que he pogut veure una única 440R fent el servei al Aeroport.
Salutacions
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
I suposo que hauràn tret civies de la C1 per potar-los a la C2?I així les 447 guanyarien presència a la C1?
No m'esperava que les 440R circulessin per la C2 nord,i m'hi jugo que durant tota la setmana alguna 440R es colarà als Aeroport-Sant Celoni,tot i que no estava previst que circulessin aquestes unitats fessin el Aeroport-Sant Celoni,la previsió eren civias i 447,algun Granollers-Castelldefels també m'hi jugo que alguna 440R hi haurà.
Millor,així veiem la gran varietat de material que té aquesta línia.
No m'esperava que les 440R circulessin per la C2 nord,i m'hi jugo que durant tota la setmana alguna 440R es colarà als Aeroport-Sant Celoni,tot i que no estava previst que circulessin aquestes unitats fessin el Aeroport-Sant Celoni,la previsió eren civias i 447,algun Granollers-Castelldefels també m'hi jugo que alguna 440R hi haurà.
Millor,així veiem la gran varietat de material que té aquesta línia.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Avui en una franja d'unes dues hores i mitja tots els Aeroport-Sant Celoni que he vist fets per dobles de civia 463+465,la majoria no m'he pogut fixar quina composició era per qué era a bord d'un tren,les que he vist són:
- Aeroport-Sant Celoni de les 18.20 per Montcada servida per la 463.213+465.201
- Sant Celoni-Aeroport de les 19.39 per Sants servida per la 465-212+463.214
Cal dir que sembla que s'han trer alguns civies de la C1 poer posar-los a la C2,cosa que ho celebro,el Molins-Mataró de les 19.25 per L'Hospitalet avui era doble de 447 en lloc de l'habitual civia.I el Blanes que surt de les 19.34 també amb doble de 447.
Ho celebro per qué penso que la C1 ja tenia massa civies i per qué no s'haurien de treure les 447 d'aquella línia,crec que són bons trens i ben adequats per la C1,i el millor es posar uns pocs civies a cadascuna de les línies.Espero que els propers civies que s'incorporin a la xarxa vaguin en primer lloc a la C2 passant i sud,crec que ara mateix són molt necessaris per qué els viatgers no aguantin tant les incómodes 440R i 450/451 que abunden a la línea,i substituir els serveis que es realitzen amb les 440R,que per mala sort,aviat ens deixaràn ecom a mínim en els serveis de rodalies,i quant aquesta ja dispongui d'un bon nombre de civies suficients,és pugui incorporar d'una vegada per totes els civies a la C4.
- Aeroport-Sant Celoni de les 18.20 per Montcada servida per la 463.213+465.201
- Sant Celoni-Aeroport de les 19.39 per Sants servida per la 465-212+463.214
Cal dir que sembla que s'han trer alguns civies de la C1 poer posar-los a la C2,cosa que ho celebro,el Molins-Mataró de les 19.25 per L'Hospitalet avui era doble de 447 en lloc de l'habitual civia.I el Blanes que surt de les 19.34 també amb doble de 447.
Ho celebro per qué penso que la C1 ja tenia massa civies i per qué no s'haurien de treure les 447 d'aquella línia,crec que són bons trens i ben adequats per la C1,i el millor es posar uns pocs civies a cadascuna de les línies.Espero que els propers civies que s'incorporin a la xarxa vaguin en primer lloc a la C2 passant i sud,crec que ara mateix són molt necessaris per qué els viatgers no aguantin tant les incómodes 440R i 450/451 que abunden a la línea,i substituir els serveis que es realitzen amb les 440R,que per mala sort,aviat ens deixaràn ecom a mínim en els serveis de rodalies,i quant aquesta ja dispongui d'un bon nombre de civies suficients,és pugui incorporar d'una vegada per totes els civies a la C4.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Va de comoditat
Que les 450/451 són infumables, d'acord. Però les 440R, sense ser una meravella, tenen un comfort acceptable per ser un tren de rodalia.Mako448 wrote:crec que ara mateix són molt necessaris per qué els viatgers no aguantin tant les incómodes 440R i 450/451 que abunden a la línea
Que els Civia tampoc són la panacea!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Va de comoditat
No t'ho nego,peró no sé,les 440R crec que no són les unitats mès adequades per sevreis de rodalies,i les previsions de renfe abans d'acabar aquest any es treure-les de rodalies Barcelona per transpasar-les a MD,a altres nuclis,o directament vendre-ho a altres països.Si les 440R tinguessin seients com les 447,no em queixaria de res,peró esque no es el tema de seients nomès,mala frenada,manteniment i trens malbé(cosa que aixó correspon al manteniment de la companyia),no aptes per PMR,i la majoria té fallos de megafonia,molts cops muda,i problemes amb les seves portes(a vegades s'obren sola,i per obrir-es has d'estar tota l'estona picant,i a vegades hi ha confusió i no s'acaben d'obrint,i molts cops s'espatllen els portes,pero insisteixo aixó es culpa de la falta de manteniment que tenen aquests trens per part de renfe),etc...Els civies també té fallos,peró son uns trens mès adequats per serveis de rodalies que les 440R.Guigui wrote:Que les 450/451 són infumables, d'acord. Però les 440R, sense ser una meravella, tenen un comfort acceptable per ser un tren de rodalia.Mako448 wrote:crec que ara mateix són molt necessaris per qué els viatgers no aguantin tant les incómodes 440R i 450/451 que abunden a la línea
Que els Civia tampoc són la panacea!
Aixó si,les prefreixo per rodalies abans que regionals,peró en aquest cas,pels seients,per qué si estàn a rodalies no fan recorreguts tan llargs i no hi estàs gaire estona gaudint dels "fabulosos seients" que del temps que estàs en un tren regional,o sinó proveu anar de Barcelona a Lleida via manresa assegut en aquesta joia.
El que cal es un com a mínim un canvi de seients,si són tipus 470 o 448R millor,peró com que siguin com els civies o les 447 que com a mínim tens repolçacaps em conformo.Aixó si,les prefereixo abans que les 450(451,marauradament aqui no es poden canviar els seients per que no hi ha espai,peró s'ha de reconeixer que han de ser-hi a rodalies uns anys mès per qué son dels pocs trens que tenen una capacitat enorme per absorvir viatgers,peró que quedi clar,que d'aquí a uns anys amb un augment de frequència a les majories de línies,les 450/451 haurien de desapareixer.Millor civies/447 cada 5-10 minuts que 450/451 cada 30 minuts,absorveixen el mateix passatge.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Avui, la relació Granollers - Castelldefels servida per 447 i 440R. Encara bo que puc evitar els 45X, tot i que m' agradaria veure alguna Civia. Precissament la relació Sant Celoni - Aeroport servida per composicions 463+465 que, si no m' erro, és la composició més llarga que s' ha vist mai a Rodalies Barcelona.
En fi, després d'un cap de setmana a Madrid, veure el servei ferroviari d' aquí és depriment. No parlem del metro, perquè només de pensar-ho em poso a plorar; però la sola experiència d' haver-me pujat en una 450 (Príncipe Pío - El Escorial) neta i polida em fa pensar que aquí tenim un problema molt greu. Un problema inqüestionable d' administracions, però també de conformisme per part dels usuaris (conformisme efectiu, vull dir, protestem molt però ens cal posar-nos "bordes" de debò).
M' estic plantejant seriosament escriure una carta, encara que no em facin cas. El que tenim aquí és "tarsémundista" comparat amb el que hi ha a Madrid.
En fi, després d'un cap de setmana a Madrid, veure el servei ferroviari d' aquí és depriment. No parlem del metro, perquè només de pensar-ho em poso a plorar; però la sola experiència d' haver-me pujat en una 450 (Príncipe Pío - El Escorial) neta i polida em fa pensar que aquí tenim un problema molt greu. Un problema inqüestionable d' administracions, però també de conformisme per part dels usuaris (conformisme efectiu, vull dir, protestem molt però ens cal posar-nos "bordes" de debò).
M' estic plantejant seriosament escriure una carta, encara que no em facin cas. El que tenim aquí és "tarsémundista" comparat amb el que hi ha a Madrid.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
A vegades s'han vist 464+464, i no se si algún 465+464, amb les ultimes portes que posan que quedaven inutils per la llargada del tren a la linia R1. Els Granollers-Castelldefels, s'han fet la majoría amb doble 440R, un minibuc, el 10, un buc el 016, i alguna 447.
Salutacions.
Salutacions.
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Com ja vaig comentar un cop, des d'un punt de vista de gestió, el millor sol ser tenir el material el més homogeni possible a cada línia. Per què? Doncs la raó principal en el cas de rodalies, perquè la marxa dels trens la determina el que tarda més en fer el recorregut, ja sigui perquè té una velocitat punta més reduïda, o perquè té una acceleració menor. I en el cas de Rodalies, si hem de fer una comparació entre el material poden sortir tres categories:
1-450, 451, 440. Velocitat màx: 140, acceleració reduïda.
2-447. Velocitat màx: 120, acceleració mitja.
3-Cívies. Velocitat màx: 120, acceleració més elevada. (he consultat dades d'acceleració a la ferropedia i les respectives fitxes tècniques, no les transcric perquè seria una feinada )
Conclusió: si barregem unitats sortim perdent per dues possibles raons: o bé unes (440, 450, 451) no poden assolir les seves velocitats màximes per veure's subjectes a horaris pensats per velocitat màxima 120 (447, Cívies); o bé sortim perdent perquè la reduïda acceleració d'unes (440, 450 i 451 respecte de 447, i 447 respecte de Cívies) impedeix aprofitar l'acceleració de les altres.
Posem casos pràctics:
C1: circulen 447 i Cívies. Els temps de viatge estan pensats per 447, encara que comparteixin gràfic amb Cívies. Per tant, els Cívies no poden aprofitar tota la seva capacitat d'acceleració en una línia amb moltes parades molt juntes que allarguen sensiblement els recorreguts entre punta i punta de la línia.
C2 Sud St. Vicenç de Calders-St. Andreu Comtal (ara Estació de França): serveis fins ara fets tan per 450/451, com 440 com 447. Tenim una doble limitació: els horaris han de ser fets per l'acceleració del tren amb menys capacitat (450/451, 440), però al tram entre El Prat i Gavà on podrien arribar a 140 les 440 i les 450/451 (diria que la via permet 160) han de ser calculats per ser fets també per 447 que només arriben a 120, de manera que es desaprofita la velocitat màxima dels altres.
Conclusió: utilitzar material divers compartint gràfic és ineficient, i això redunda en majors temps de viatge d'aquells que es podrien aconseguir. Per tant, és recomenable que cada línia tingui el material el més homogeni possible en quant a prestacions, i adaptat a les seves característiques (una línia amb molta parada necessitarà trens amb elevada acceleració, i en canvi la velocitat màxima serà poc important en tant que dificilment donarà temps a agafar massa velocitat; en canvi, una línia amb poca parada podrà prescindir de l'elevada acceleració, i en el cas de tenir trams que permetin velocitats més elevades convindrà tenir material que les puguin assolir).
1-450, 451, 440. Velocitat màx: 140, acceleració reduïda.
2-447. Velocitat màx: 120, acceleració mitja.
3-Cívies. Velocitat màx: 120, acceleració més elevada. (he consultat dades d'acceleració a la ferropedia i les respectives fitxes tècniques, no les transcric perquè seria una feinada )
Conclusió: si barregem unitats sortim perdent per dues possibles raons: o bé unes (440, 450, 451) no poden assolir les seves velocitats màximes per veure's subjectes a horaris pensats per velocitat màxima 120 (447, Cívies); o bé sortim perdent perquè la reduïda acceleració d'unes (440, 450 i 451 respecte de 447, i 447 respecte de Cívies) impedeix aprofitar l'acceleració de les altres.
Posem casos pràctics:
C1: circulen 447 i Cívies. Els temps de viatge estan pensats per 447, encara que comparteixin gràfic amb Cívies. Per tant, els Cívies no poden aprofitar tota la seva capacitat d'acceleració en una línia amb moltes parades molt juntes que allarguen sensiblement els recorreguts entre punta i punta de la línia.
C2 Sud St. Vicenç de Calders-St. Andreu Comtal (ara Estació de França): serveis fins ara fets tan per 450/451, com 440 com 447. Tenim una doble limitació: els horaris han de ser fets per l'acceleració del tren amb menys capacitat (450/451, 440), però al tram entre El Prat i Gavà on podrien arribar a 140 les 440 i les 450/451 (diria que la via permet 160) han de ser calculats per ser fets també per 447 que només arriben a 120, de manera que es desaprofita la velocitat màxima dels altres.
Conclusió: utilitzar material divers compartint gràfic és ineficient, i això redunda en majors temps de viatge d'aquells que es podrien aconseguir. Per tant, és recomenable que cada línia tingui el material el més homogeni possible en quant a prestacions, i adaptat a les seves característiques (una línia amb molta parada necessitarà trens amb elevada acceleració, i en canvi la velocitat màxima serà poc important en tant que dificilment donarà temps a agafar massa velocitat; en canvi, una línia amb poca parada podrà prescindir de l'elevada acceleració, i en el cas de tenir trams que permetin velocitats més elevades convindrà tenir material que les puguin assolir).
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
De composició de Civia 465+463 recordo haver-ne vist a la línia R1 passant per Caldes d'Estrac. El què tinc ganes de veure és una 465+465
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Per fi!! Civies a la Linia 2
Desprès de que els treguessin de circulació de la linia 2 per problemes amb l'altura de l'andana de passeig de gràcia, aprofitant que la linia 10 ha desaparegut, a la Linia 2 predominen els civia =)
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Aclarim això, predominen a la C2 Nord.
- sergio300792
- N1
- Posts: 3
- Joined: Monday 19/01/2009 20:02
- Location: Barcelona
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Yo vaig veure un civia per la C3 y la C7 que es la línia que agafo,crec que van a la C3 o a Moncada bifurcació no estic segur
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Donde viste el civia, en que estación y sobre que hora era? Es muy posible que fuese a Montcada a mantenimiento.sergio300792 wrote:Yo vaig veure un civia per la C3 y la C7 que es la línia que agafo,crec que van a la C3 o a Moncada bifurcació no estic segur
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
A la C3 ólo se ha visto un civia cuando subio uno de prueba hasta Puigcerdà y la Tor. Desconozco si salen de alsthom por la via que enlaza con C3 (supongo que sí)ferroviario_catalan wrote:Donde viste el civia, en que estación y sobre que hora era? Es muy posible que fuese a Montcada a mantenimiento.sergio300792 wrote:Yo vaig veure un civia per la C3 y la C7 que es la línia que agafo,crec que van a la C3 o a Moncada bifurcació no estic segur
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Todos los civias que salen de alstom, recien construidos, salen a propio pie de fabrica,y bajan por la via de la R3, desde Mollet-Sta Rosa hasta Montcada-BIfurcació,a darles la última puesta a punto.oriolp13 wrote:A la C3 sólo se ha visto un civia cuando subio uno de prueba hasta Puigcerdà y la Tor. Desconozco si salen de alsthom por la via que enlaza con C3 (supongo que sí)
Comentar que han sido más de una, más de 2 y más de 3 veces las que han subido civias a Puigcerdá y La Tour.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
La 465-206 + 463.204 ha fet el Sant Celoni-Aeroport de les 14.09 per Sants.El de les 14.39,en canvi,s'ha fet amb doble de 447.
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona
Segurament sigui això, que vagin a manteniment a l'Alstom de Santa Perpètua.ferroviario_catalan wrote:Todos los civias que salen de alstom, recien construidos, salen a propio pie de fabrica,y bajan por la via de la R3, desde Mollet-Sta Rosa hasta Montcada-BIfurcació,a darles la última puesta a punto.oriolp13 wrote:A la C3 sólo se ha visto un civia cuando subio uno de prueba hasta Puigcerdà y la Tor. Desconozco si salen de alsthom por la via que enlaza con C3 (supongo que sí)
Comentar que han sido más de una, más de 2 y más de 3 veces las que han subido civias a Puigcerdá y La Tour.
Salutacions.