Mobilitat sostenible versus transport privat
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Mobilitat sostenible versus transport privat
Nota de l'administració: fil provinent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... &start=200
Ser que proposar la construcció d'una Ronda sota la Diagonal és massoquista en un forum de transport públic, però crec que és la reforma bona.
La construcció de tres carrils per sentit soterrats a 80Kmh ajudaria a reduïr les congestions i la contaminació que es genera a 50kmh amb semàfors que és abismalment superior a la contaminació generada a 80kmh.
A més, aquesta idea no suposa la creació de cap nou carril de circulació, tot el contrari, es reduirien els carrils en superfície! El que no pot ser és dir sempre NO a qualsevol cosa que beneficï el vehicle privat, perquè en aquest cas hi guanyaria també la reducció de contaminació i guanyar mínim 6 carrils en superfície per a jardins o tres línies paral·leles de tramvia en doble via si voleu.
Jo crec que la ciutat hauria d'eliminar absolutament els cotxes de superfície i per això cal acabar soterrar completament la Gran Via i la Diagonal i convertir-les a 80 i només permetre la circulació en superfície per trajectes de proximitat, mai creuar Barcelona per corredors que no siguin Ronda de Dalt, Litoral, Mig, Diagonal, Meridiana o Gran Via.
En definitiva, jo crec que la millor sol·lució és fer el mateix que s'ha fet de Besòs a Glòries amb la Gran Via: 3 carrils per sentit de cotxes a 80 soterrats, línia de transport públic soterrada (en el cas de Gran Via el TRAMVIA, en el cas de Diagonal Rodalies) i en superfície laterals de penalització per cotxes i jardins (en el cas de la Diagonal també el TRAM). El metro ha de passar per Gràcia, Joanic i Sagrada Familia tal i com es preveu per la L8. No és bona idea solapar bus TRAM metro i Rodalies.
Ser que proposar la construcció d'una Ronda sota la Diagonal és massoquista en un forum de transport públic, però crec que és la reforma bona.
La construcció de tres carrils per sentit soterrats a 80Kmh ajudaria a reduïr les congestions i la contaminació que es genera a 50kmh amb semàfors que és abismalment superior a la contaminació generada a 80kmh.
A més, aquesta idea no suposa la creació de cap nou carril de circulació, tot el contrari, es reduirien els carrils en superfície! El que no pot ser és dir sempre NO a qualsevol cosa que beneficï el vehicle privat, perquè en aquest cas hi guanyaria també la reducció de contaminació i guanyar mínim 6 carrils en superfície per a jardins o tres línies paral·leles de tramvia en doble via si voleu.
Jo crec que la ciutat hauria d'eliminar absolutament els cotxes de superfície i per això cal acabar soterrar completament la Gran Via i la Diagonal i convertir-les a 80 i només permetre la circulació en superfície per trajectes de proximitat, mai creuar Barcelona per corredors que no siguin Ronda de Dalt, Litoral, Mig, Diagonal, Meridiana o Gran Via.
En definitiva, jo crec que la millor sol·lució és fer el mateix que s'ha fet de Besòs a Glòries amb la Gran Via: 3 carrils per sentit de cotxes a 80 soterrats, línia de transport públic soterrada (en el cas de Gran Via el TRAMVIA, en el cas de Diagonal Rodalies) i en superfície laterals de penalització per cotxes i jardins (en el cas de la Diagonal també el TRAM). El metro ha de passar per Gràcia, Joanic i Sagrada Familia tal i com es preveu per la L8. No és bona idea solapar bus TRAM metro i Rodalies.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vies de pas per a ferrocarril, no per al cotxe privat
1. Les inversions públiques en matèria d'infraestructures en aquest país es destinen, en una majoria aclaparadora, al transport privat. La resta, gairebé exclusivament en modes de transport col·lectiu d'ús relativament limitat: LAV ferroviàries i aeroports. Per tant, per un cop que es destina una partida pressupostària a millorar el ferrocarril de proximitat (en el qual es fan desenes de milions de viatges en un any), no és qüestió de desequilibrar encara més una balança ja prou esbiaixada.
2. Per anar de punta a punta de Barcelona, ja hi ha dues vies: la Ronda de Dalt i la Ronda Litoral. Per tant, no cal reproduir-ho a la Diagonal i Gran Via, que no faria sinó tenir un innecessari efecte crida. Mentre en el cas del transport públic, la demanda excedeix aclaparadorament l'oferta, en el transport privat és l'oferta el que crea una demanda prèviament inexistent.
3. Una promoció del transport públic ben entesa fa que la gent deixi el cotxe a casa sense necessitat de posar-hi traves addicionals. Qualsevol trajecte de rodalia o de metro més ràpid que el vehicle privat en zona urbana, si és més o menys directe. D'exemples actuals, no en falten: Pl. Catalunya-Vall d'Hebron, St. Andreu-Sants, etc.
Per tot això, el que menys necessita qualsevol carrer de Barcelona és ser convertit en autopista urbana, ni soterrada ni en superfície. No sols és una qüestió de principi sinó també de gestió assenyada de recursos de tot tipus (econòmics, ambientals, socials, etc.).
2. Per anar de punta a punta de Barcelona, ja hi ha dues vies: la Ronda de Dalt i la Ronda Litoral. Per tant, no cal reproduir-ho a la Diagonal i Gran Via, que no faria sinó tenir un innecessari efecte crida. Mentre en el cas del transport públic, la demanda excedeix aclaparadorament l'oferta, en el transport privat és l'oferta el que crea una demanda prèviament inexistent.
3. Una promoció del transport públic ben entesa fa que la gent deixi el cotxe a casa sense necessitat de posar-hi traves addicionals. Qualsevol trajecte de rodalia o de metro més ràpid que el vehicle privat en zona urbana, si és més o menys directe. D'exemples actuals, no en falten: Pl. Catalunya-Vall d'Hebron, St. Andreu-Sants, etc.
Per tot això, el que menys necessita qualsevol carrer de Barcelona és ser convertit en autopista urbana, ni soterrada ni en superfície. No sols és una qüestió de principi sinó també de gestió assenyada de recursos de tot tipus (econòmics, ambientals, socials, etc.).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- EUKibo
- N9
- Posts: 1321
- Joined: Sunday 07/01/2007 16:54
- Location: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Insisteixo, no es tracta de crear cap nou carril, només soterrar els existents per prioritzar l'ús de la superfície pel transport públic de bus i tramvia.
Seria molt ideal un món només amb transport públic, però és absolutament impossible, transport públic i privat han de coexistir.
Efectivament, Barcelona té un greuge de transport públic, em nego a cap reforma de la Diagonal que no contempli una millora substancial d'aquest dèficit, pèro crec que per beneficiar transport públic s'ha de fer a costa d'això, de beneficiar el transport públic però no posar traves al transport privat. A Castelldefels vaig en cotxe perquè en tren trigo 1h40min sense avaries i en cotxe trigo 40min amb petites retencions, tornaré a agafar el tren quan de Badalona-Montigalà fins Castelldefels-UPC trigui menys d'una hora i vagi assegut la major part del trajecte i com a màxim hagi de fer un transbord.
No seria lògic ara treure carrils de circulació per tal de colapsar Barcelona i que la gent agafés el TP que recordo que no pot absorbir en la majoria de línies més demanda degut a que es troben per sobre de la seva capacitat.
Tot i així si que crec que en un futur els carrils de circulació a l'Eixample s'han de reduïr amb el projecte de supermansanes (quadradets de l'Eixample 3x3), sempre i quan s'hagi establert una xarxa de transport mínima (PDI 2001-2010 al complert, és a dir, amb L1 del Prat fins Badalona Centre, L9, redistribució de Rodalies, TRAM Diagonal) i s'optimitzin les rutes existents de vehicles (Ronda Litoral, Gran Via i Diagonal)
Seria molt ideal un món només amb transport públic, però és absolutament impossible, transport públic i privat han de coexistir.
Efectivament, Barcelona té un greuge de transport públic, em nego a cap reforma de la Diagonal que no contempli una millora substancial d'aquest dèficit, pèro crec que per beneficiar transport públic s'ha de fer a costa d'això, de beneficiar el transport públic però no posar traves al transport privat. A Castelldefels vaig en cotxe perquè en tren trigo 1h40min sense avaries i en cotxe trigo 40min amb petites retencions, tornaré a agafar el tren quan de Badalona-Montigalà fins Castelldefels-UPC trigui menys d'una hora i vagi assegut la major part del trajecte i com a màxim hagi de fer un transbord.
No seria lògic ara treure carrils de circulació per tal de colapsar Barcelona i que la gent agafés el TP que recordo que no pot absorbir en la majoria de línies més demanda degut a que es troben per sobre de la seva capacitat.
Tot i així si que crec que en un futur els carrils de circulació a l'Eixample s'han de reduïr amb el projecte de supermansanes (quadradets de l'Eixample 3x3), sempre i quan s'hagi establert una xarxa de transport mínima (PDI 2001-2010 al complert, és a dir, amb L1 del Prat fins Badalona Centre, L9, redistribució de Rodalies, TRAM Diagonal) i s'optimitzin les rutes existents de vehicles (Ronda Litoral, Gran Via i Diagonal)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No cal fer res pel transport privat
Doncs, precisament, perquè tornis a agafar el transport públic, no cal fer cap actuació en benefici del transport privat. Amb l'adequació del servei i les infraestructures corresponents, fer Badalona-Castelldefels en metro i tren en 40 minuts no hauria de ser una quimera. I, a sobre, t'estalviaries un bon munt de diners.EUKibo wrote:A Castelldefels vaig en cotxe perquè en tren trigo 1h40min sense avaries i en cotxe trigo 40min amb petites retencions, tornaré a agafar el tren quan de Badalona-Montigalà fins Castelldefels-UPC trigui menys d'una hora i vagi assegut la major part del trajecte i com a màxim hagi de fer un transbord.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Per a aconseguir la societat dessitjada, sense transport contaminant (que no privat, més ideal encara serien cabines que no desprenen diòxid de carboni, privades i sense congestions) primer hem d'aconseguir un transport públic eficient, ràpid i més còmode. Per molta rodalia que posis per la diagonal, la gent preferirà el cotxe a estar tres quarts d'hora per anar de Martorell a Barcelona (és un exemple) aguantant la suor, els robatoris i incomoditats que poden causar el ferrocarril. Abans de suprimir carrils a la diagonal procurem baixar el preu, millorar la xarxa per evitar retards i avaries, augmentar la velocitat punta (i conseqüentment disminuir el temps de viatge) i ja com a extra, i si pot ser, millorar les condicions augmentant la vigilància.
Un dels camins per aconseguir això potser és el traspàs de competències, encara que FGC tampoc ho fa tan be sabent que per anar de Martorell a Barcelona pots estar-te una bona estona passant per una bona pila d'estacions (han de recuperar els R de sempre).
Mentrestant, no fem la punyeta als qui es mouen en vehicle privat, si s'ha de fer competència entre transport públic i privat, mai hem de fer boicot al cotxe, sinó millorar el tren.
Estic d'acord amb EUKibo, ell tampoc parla de regalar carrils sinó soterrar els actuals. Imaginem que suprimíssim els carrils de cotxe a la diagonal:
-Caos a l'eixample, ningú agafa la diagonal per anar de punta a punta passant per tots els semàfors, la majoria són trajectes interns de l'eixample, i sobrecarregaríem els barris pròxims "per tenir una diagonal més verda i contaminar menys" Doncs parant pels semàfors de l'eixample si que contaminaríem, perquè no ens agrada el vehicle privat, per ser d'una sola persona (no siguem comunistes) o per contaminar? millor que contaminin menys oi?
Jo, sóc partidari, com be diu l'EUKibo, superfície: carril bus, tramvia, carrils bici, i un gran passeig; subterrani: cotxes, (3 carrils per sentit, alleuja el trafic a l'eixample,) Rodalies (alleuja els problemes del sobrecarregament dels túnels de Gràcia i Catalunya) Metro (Amplia la xarxa i millora el servei) i parkings (que alleuja el problema de l'aparcament a la ciutat, aquest si que el podrien cobrar com a zona verda! i els de superficie que siguin de franc!)
Com veieu, no es tracta de competir, sinó de millorar, per solucionar els problemes de la ciutat, com el transport, l'aparcament, la manca de zones verdes, el trafic. I el millor de tot, és viable! allò de posar parkings subterranis de pagament segur que li agrada a l'ajuntament amb el seu esperit tan lladre !
Reitero, no confonguem, el tram no substitueix res, sinó, que crea una alternativa, que, a base de ferla més atractiva, espero i dessitjo, acabarà sent el medi de transport escollits per tot aquells que es mouen per Barcelona, deixant de contaminar la ciutat i el planeta.
Un dels camins per aconseguir això potser és el traspàs de competències, encara que FGC tampoc ho fa tan be sabent que per anar de Martorell a Barcelona pots estar-te una bona estona passant per una bona pila d'estacions (han de recuperar els R de sempre).
Mentrestant, no fem la punyeta als qui es mouen en vehicle privat, si s'ha de fer competència entre transport públic i privat, mai hem de fer boicot al cotxe, sinó millorar el tren.
Estic d'acord amb EUKibo, ell tampoc parla de regalar carrils sinó soterrar els actuals. Imaginem que suprimíssim els carrils de cotxe a la diagonal:
-Caos a l'eixample, ningú agafa la diagonal per anar de punta a punta passant per tots els semàfors, la majoria són trajectes interns de l'eixample, i sobrecarregaríem els barris pròxims "per tenir una diagonal més verda i contaminar menys" Doncs parant pels semàfors de l'eixample si que contaminaríem, perquè no ens agrada el vehicle privat, per ser d'una sola persona (no siguem comunistes) o per contaminar? millor que contaminin menys oi?
Jo, sóc partidari, com be diu l'EUKibo, superfície: carril bus, tramvia, carrils bici, i un gran passeig; subterrani: cotxes, (3 carrils per sentit, alleuja el trafic a l'eixample,) Rodalies (alleuja els problemes del sobrecarregament dels túnels de Gràcia i Catalunya) Metro (Amplia la xarxa i millora el servei) i parkings (que alleuja el problema de l'aparcament a la ciutat, aquest si que el podrien cobrar com a zona verda! i els de superficie que siguin de franc!)
Com veieu, no es tracta de competir, sinó de millorar, per solucionar els problemes de la ciutat, com el transport, l'aparcament, la manca de zones verdes, el trafic. I el millor de tot, és viable! allò de posar parkings subterranis de pagament segur que li agrada a l'ajuntament amb el seu esperit tan lladre !
Reitero, no confonguem, el tram no substitueix res, sinó, que crea una alternativa, que, a base de ferla més atractiva, espero i dessitjo, acabarà sent el medi de transport escollits per tot aquells que es mouen per Barcelona, deixant de contaminar la ciutat i el planeta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Igualtat de condicions
Molt bé, facilitem la vida al transport privat i creem-li àmplies vies de pas perquè els senyors que han decidit anar a viure a urbanitzacions del Baix Llobregat, Maresme i Garraf puguin anar còmodament i ràpida a la seva feina a l'Eixample de Barcelona.
Però aleshores ho vull en condicions d'igualtat amb el transport públic, especialment el ferroviari: supressió del finançament de carreteres a fons perdut i creació d'un ens equivalent a l'Adif que gestioni les infraestructures viàries, cobrant cànons a tothom que hi transiti. A partir d'aquí, que cadascú utilitzi la xarxa viària com millor li sembli.
I així, si tothom juga en peu d'igualtat, qui voldrà posar-s'hi?
Però aleshores ho vull en condicions d'igualtat amb el transport públic, especialment el ferroviari: supressió del finançament de carreteres a fons perdut i creació d'un ens equivalent a l'Adif que gestioni les infraestructures viàries, cobrant cànons a tothom que hi transiti. A partir d'aquí, que cadascú utilitzi la xarxa viària com millor li sembli.
I així, si tothom juga en peu d'igualtat, qui voldrà posar-s'hi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Igualtat de condicions
Home, prou igualtat tenim amb això, jo no he dit posar més carrils, sinó, mantenir els actuals, soterrats i tantmateix posar en servei tunels i d'altres connexions ferroviàries. D'altra banda, abans de tenir "igualtat" entre ferrocarril i automòbil, procurem tenir aquesta igualtat amb la resta de l'estat espanyol, que allà no només no paguen peatges, sinó que tampoc els pujen els preus del transport públic com aquí, i tampoc tenen les avaries que patim a diari els usuaris de Rodalies Renfe.Guigui wrote:Molt bé, facilitem la vida al transport privat i creem-li àmplies vies de pas perquè els senyors que han decidit anar a viure a urbanitzacions del Baix Llobregat, Maresme i Garraf puguin anar còmodament i ràpida a la seva feina a l'Eixample de Barcelona.
Però aleshores ho vull en condicions d'igualtat amb el transport públic, especialment el ferroviari: supressió del finançament de carreteres a fons perdut i creació d'un ens equivalent a l'Adif que gestioni les infraestructures viàries, cobrant cànons a tothom que hi transiti. A partir d'aquí, que cadascú utilitzi la xarxa viària com millor li sembli.
I així, si tothom juga en peu d'igualtat, qui voldrà posar-s'hi?
Em sembla que confoneu un terme. Estem a favor del transport públic, i no en contra del privat. Preferim el TP perquè no contamina, però, i el dia en que els cotxes tampoc contaminin? qui serà el llest que es tirarà vint minuts esperant un tren que no arriba? o que s'hagi de cuidar la cartera cada cop que passa per Sants, o que aguanti als qui no es dutxen en hora punta?.
S'ha de anar pas a pas, encara no tenim un traspàs de rodalies i ja demanem "igualtat". Amés, jo, vull un tunel per a cotxes perquè fer passar tots els cotxes per l'eixample:
-Molestarà als veins
-Contaminarà molt més
-Saturarà altres transports públics com el taxi i l'autobús
No és el que volem oi? Com ja deia, treient la diagonal no fareu desviar el trafic a les rondes, perquè ningú s'aguanta tots els semàfors per anar de punta a punta de la ciutat, sinó per fer trajectes de proximitats, interns a l'eixample. Treient carrils no només afectareu als qui es mouen en vehicle privat, també afectareu a tots els ciutadans de Barcelona que hauran d'aguantar més contaminació acústica, i de l'aire.
Les inversions de la generalitat van proporcionals al nombre d'usuaris de cada medi. Per aconseguir igualtat entre ferrocarrils i cotxes, procurem baixar els preus, millorar freqüències i evitar les constants avaries, vagues, retards i interrupcions del servei.
Respecte a les urbanitzacions del Baix Llobregat, Maresme i Garraf... et recordo que avui dia quasi ningú es pot permetre un pis a Barcelona, i menys encara es compraran pisos a la ciutat per suportar la delinqüència i la contaminació (que pot agreujar-se treient carrils de la diagonal) que pateix. D'altra banda, als del Garraf tampoc els facis gaire la guitza, que ja en tenen prou pagant un peatge tan car, i perquè no agafen el tren? Retards, avaries, i... perdrien el doble de temps que anant en cotxe, finsitot, si els agafa un dia en que renfe demostra la seva incompetència, es podrien passar cinc hores per arribar a barcelona, i ningú, i menys en temps en que la feina escasseja, pot permetre's arribar tard enlloc.
Salut i llibertat, a la terra, i al moviment de les persones per l'AMB
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Igualtat de condicions
Hola,
Que els cotxes deixin de contaminar pel tub d'escapament (quedarien les partícules en suspensió) només significa que s'emetran menys (tant de bó gens) gassos a l'atmòsfera, tindrem un aire més net, més sà, però això no implica cap canvi en altres factors com l'accidentalitat o l'ocupació de l'espai. Del text que et cito entenc que per a tu el no contaminar ja és suficient motiu per no haver de "patir" els inconvenients del transport públic, i fins i tot compares les persones que donada aquesta hipotètica situació l'utilitzessin amb els que no compren a Media Markt, i el que seria intel.ligent de debó és agafar el cotxe, més cotxes a la carretera, als carrers de ciutats i pobles, no empitjorarien l'actual situació de colapse què hi ha actualment? No contaminar no significa no ocupar espai viari.
Saps quantes persones en edat de tenir llicència de vehicle no disposen de cap d'elles? Aproximadament un 40% de la població, però cal afegir tots aquells que poden desplaçar-se per ells mateixos però necessiten del transport públic per fer-ho, si agafem el cas actual de la ciutat de Tarragona i els seus busos hauriem de sumar els nanos de 10 a 15 anys, més la gent que tot i tenit carnet no té cotxe però el va renovant, i poder algun cas més que se m'escapa, quant sumaria tot això? vols dir que no estariem aprop del 50% de la població? Jo crec que sí. Hi ha igualtat d'inversions? Evindenment, no.
El tema robatoris a Sants o aguantar a la gent suada en hora punta em sonen a excuses molt típiques i molt tòpiques. Robatoris hi ha a Sants, dins del transport públic i pel carrer, anant en cotxe també, o a les àrees de servei de les autopistes, les companyies d'aviació perden maletes dels seus viatges..., però el més resaltable, fins al punt de decidir no utilitzar-lo, són els robatoris a Sants i al transport públic.
Gent suada? Jo surto de casa cada dia net i polit disposat a complir amb la meva jornada laboral, però ves per on hi ha dies que per la feina suu més que d'altres i després he d'agafar el transport públic per tornar a casa, sí, estic suat, però jo havia sortit dutxat, què faig, em compro un cotxe per no ofendre determinades narius sensibles o potser em nego a desenvolupar feines que em facin suar? I a l'estiu què faig? Tenint en compte que treballo a Barcelona i la humitat és notòria potser que no hi vagi els messos d'estiu.
Sóc usuari del transport públic de tota la vida, tinc més de 40 anys, no tinc carnet de conduir per voluntat pròpia tot i que a casa tenim cotxe, si ara mateix visquéssim a Barcelona (on vaig néixer) no en tindriem i seriem usuaris d'Avancar, no estic en contra del cotxe sinó del seu ús irracional, de que es consideri un objecte de prestigi enlloc d'una simple eina que proporcioni mobilitat, estic en contra de que aquest objecte hagi transfigurat bestialment la configuració dels pobles i de les ciutats ocupant i desplaçant a les persones del seu espai, i per això mateix no vull fer la punyeta al transport privat si no més aviat que el transport privat ens la deixi de fer als usuaris de transport públic, a ells mateixos i a la societat en general.
Salutacions
El teu missatge em resulta ofensiu i carregat d'una considerable manca de respecte, no entraré a valorar com es pogut arribar a justificar un comportament individual amb aquest tipus d'arguments, tot i que no negaré que em pica la curiositat.Lluita1714 wrote:Em sembla que confoneu un terme. Estem a favor del transport públic, i no en contra del privat. Preferim el TP perquè no contamina, però, i el dia en que els cotxes tampoc contaminin? qui serà el llest que es tirarà vint minuts esperant un tren que no arriba? o que s'hagi de cuidar la cartera cada cop que passa per Sants, o que aguanti als qui no es dutxen en hora punta?.
Que els cotxes deixin de contaminar pel tub d'escapament (quedarien les partícules en suspensió) només significa que s'emetran menys (tant de bó gens) gassos a l'atmòsfera, tindrem un aire més net, més sà, però això no implica cap canvi en altres factors com l'accidentalitat o l'ocupació de l'espai. Del text que et cito entenc que per a tu el no contaminar ja és suficient motiu per no haver de "patir" els inconvenients del transport públic, i fins i tot compares les persones que donada aquesta hipotètica situació l'utilitzessin amb els que no compren a Media Markt, i el que seria intel.ligent de debó és agafar el cotxe, més cotxes a la carretera, als carrers de ciutats i pobles, no empitjorarien l'actual situació de colapse què hi ha actualment? No contaminar no significa no ocupar espai viari.
Saps quantes persones en edat de tenir llicència de vehicle no disposen de cap d'elles? Aproximadament un 40% de la població, però cal afegir tots aquells que poden desplaçar-se per ells mateixos però necessiten del transport públic per fer-ho, si agafem el cas actual de la ciutat de Tarragona i els seus busos hauriem de sumar els nanos de 10 a 15 anys, més la gent que tot i tenit carnet no té cotxe però el va renovant, i poder algun cas més que se m'escapa, quant sumaria tot això? vols dir que no estariem aprop del 50% de la població? Jo crec que sí. Hi ha igualtat d'inversions? Evindenment, no.
El tema robatoris a Sants o aguantar a la gent suada en hora punta em sonen a excuses molt típiques i molt tòpiques. Robatoris hi ha a Sants, dins del transport públic i pel carrer, anant en cotxe també, o a les àrees de servei de les autopistes, les companyies d'aviació perden maletes dels seus viatges..., però el més resaltable, fins al punt de decidir no utilitzar-lo, són els robatoris a Sants i al transport públic.
Gent suada? Jo surto de casa cada dia net i polit disposat a complir amb la meva jornada laboral, però ves per on hi ha dies que per la feina suu més que d'altres i després he d'agafar el transport públic per tornar a casa, sí, estic suat, però jo havia sortit dutxat, què faig, em compro un cotxe per no ofendre determinades narius sensibles o potser em nego a desenvolupar feines que em facin suar? I a l'estiu què faig? Tenint en compte que treballo a Barcelona i la humitat és notòria potser que no hi vagi els messos d'estiu.
Sóc usuari del transport públic de tota la vida, tinc més de 40 anys, no tinc carnet de conduir per voluntat pròpia tot i que a casa tenim cotxe, si ara mateix visquéssim a Barcelona (on vaig néixer) no en tindriem i seriem usuaris d'Avancar, no estic en contra del cotxe sinó del seu ús irracional, de que es consideri un objecte de prestigi enlloc d'una simple eina que proporcioni mobilitat, estic en contra de que aquest objecte hagi transfigurat bestialment la configuració dels pobles i de les ciutats ocupant i desplaçant a les persones del seu espai, i per això mateix no vull fer la punyeta al transport privat si no més aviat que el transport privat ens la deixi de fer als usuaris de transport públic, a ells mateixos i a la societat en general.
Salutacions
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Bona tarda a tots.
No intervinc gairebé mai en aquest fòrum però estic registrat de fa temps. En fi, salutacions a tothom.
Només dir que quan es parla de l'ús irracional del cotxe, afegint-hi en to gens amable allò de "vehicle privat" (les bicis que no són del bícing també ho són, igual que les motos), crec que es fa un gra massa. Realment hi ha estudis seriosos sobre això? S'ha fet mai alguna enquesta preguntant els que agafen el cotxe per què ho fan? S'ha mirat si realment en un percentatge majoritari els desplaçaments que es fan en cotxe es podrien fer d'una altra manera? Sabem realment quin percentatge dels que agafen diàriament (feiners i festius) el cotxe ho fan per vici, per comoditat, o per ostentació? Ho dic perquè jo veig cada dia un munt de gent al transport públic, i a Barcelona no veig que la majoria de gent agafi el cotxe per anar a comprar el pa (cosa que sí passa en capitals de comarca infradotades de transport). Crec que ens estem empassant un discurs prefabricat que consisteix a dir que el cotxe és dolent perquè contamina i perquè és privat quan en realitat el que hauriem de fer és demanar un transport públic en condicions, amb més metro a Barcelona, més rodalies a la conurbació i més autobusos o tramvies que complementin aquesta xarxa bàsica. I un transport adequat a Barcelona, no a Lió, a Bordeus o a Àmsterdam.
Quan ens comparem amb Lió o ciutats similars l'errem. L'errem perquè no totes les ciutats són iguals, i la característica fonamental de Barcelona és que és una ciutat amb una densitat de població altíssima, i potser el percentatge de gent que fa servir el cotxe aquí i a Lió és el mateix (algú ho ha mirat això?), però aquí ens hem de bellugar en menys espai, i sovint amb un transport més deficitari. Potser els conductors aquí tampoc no són menys respectuosos amb el tramvia, potser el que passa és senzillament que en una ciutat atapaïda, com és la nostra, encabir els tramvies o les bicicletes és molt més complicat que a Bordeus o a Niça.
I pel que fa al tema que ens ocupa: no veig cap necessitat de connectar ambdúes xarxes perquè no crec que hi hagi tanta gent que necessiti anar de Sant Joan Despí a Badalona. I si existeixen i pensen fer aquest recorregut en Tram que Déu els agafi confessats. Ara bé, sí que crec necessari que a la Diagonal hi hagi un trasport públic d'alta capacitat per a desplaçaments interns dins la ciutat, i crec que hauria de ser el metro. No crec que l'Ajuntament vulgui posar el tramvia perquè pensi que no hi ha públic potencial per a una línia de metro, vol posar el tramvia per moda, per imatge i per cost econòmic més reduit. Si tot i així es vol posar el tramvia, crec que hauria d'anar soterrat per vàries raons:
-Sempre serà més ràpid (la prioritat semafòrica sona molt bé, però si prioritzem el tramvia penalitzem tot el transport públic que baixa pels carrers perpendiculars, amb el soterrament problema resolt)
-No és incompatible amb "pacificar el trànsit", encara que el tramvia vagi soterrat es pot aprofitar les obres de soterrament per a urbanitzar la superfície, fins el punt (si es vol) de deixar només els autobusos, la càrrega i descàrrega i els vianants (vaaaa, i les bicis també)
-Com que serà obra nova, les estacions estaran megaadaptades, cap problema en aquest sentit.
-Si algún dia els tramvies es veuen desbordats (i es fa amb una mínima previsió), sempre es pot convertir en un metro lleuger o en un metro directament. Hi ha centenars de casos a aquests admirables països centreuropeus on els tramvies circulen per túnels i estacions quan convé.
Per tant, la meva pregunta és:
-Per què ha d'anar en superfície?
No intervinc gairebé mai en aquest fòrum però estic registrat de fa temps. En fi, salutacions a tothom.
Només dir que quan es parla de l'ús irracional del cotxe, afegint-hi en to gens amable allò de "vehicle privat" (les bicis que no són del bícing també ho són, igual que les motos), crec que es fa un gra massa. Realment hi ha estudis seriosos sobre això? S'ha fet mai alguna enquesta preguntant els que agafen el cotxe per què ho fan? S'ha mirat si realment en un percentatge majoritari els desplaçaments que es fan en cotxe es podrien fer d'una altra manera? Sabem realment quin percentatge dels que agafen diàriament (feiners i festius) el cotxe ho fan per vici, per comoditat, o per ostentació? Ho dic perquè jo veig cada dia un munt de gent al transport públic, i a Barcelona no veig que la majoria de gent agafi el cotxe per anar a comprar el pa (cosa que sí passa en capitals de comarca infradotades de transport). Crec que ens estem empassant un discurs prefabricat que consisteix a dir que el cotxe és dolent perquè contamina i perquè és privat quan en realitat el que hauriem de fer és demanar un transport públic en condicions, amb més metro a Barcelona, més rodalies a la conurbació i més autobusos o tramvies que complementin aquesta xarxa bàsica. I un transport adequat a Barcelona, no a Lió, a Bordeus o a Àmsterdam.
Quan ens comparem amb Lió o ciutats similars l'errem. L'errem perquè no totes les ciutats són iguals, i la característica fonamental de Barcelona és que és una ciutat amb una densitat de població altíssima, i potser el percentatge de gent que fa servir el cotxe aquí i a Lió és el mateix (algú ho ha mirat això?), però aquí ens hem de bellugar en menys espai, i sovint amb un transport més deficitari. Potser els conductors aquí tampoc no són menys respectuosos amb el tramvia, potser el que passa és senzillament que en una ciutat atapaïda, com és la nostra, encabir els tramvies o les bicicletes és molt més complicat que a Bordeus o a Niça.
I pel que fa al tema que ens ocupa: no veig cap necessitat de connectar ambdúes xarxes perquè no crec que hi hagi tanta gent que necessiti anar de Sant Joan Despí a Badalona. I si existeixen i pensen fer aquest recorregut en Tram que Déu els agafi confessats. Ara bé, sí que crec necessari que a la Diagonal hi hagi un trasport públic d'alta capacitat per a desplaçaments interns dins la ciutat, i crec que hauria de ser el metro. No crec que l'Ajuntament vulgui posar el tramvia perquè pensi que no hi ha públic potencial per a una línia de metro, vol posar el tramvia per moda, per imatge i per cost econòmic més reduit. Si tot i així es vol posar el tramvia, crec que hauria d'anar soterrat per vàries raons:
-Sempre serà més ràpid (la prioritat semafòrica sona molt bé, però si prioritzem el tramvia penalitzem tot el transport públic que baixa pels carrers perpendiculars, amb el soterrament problema resolt)
-No és incompatible amb "pacificar el trànsit", encara que el tramvia vagi soterrat es pot aprofitar les obres de soterrament per a urbanitzar la superfície, fins el punt (si es vol) de deixar només els autobusos, la càrrega i descàrrega i els vianants (vaaaa, i les bicis també)
-Com que serà obra nova, les estacions estaran megaadaptades, cap problema en aquest sentit.
-Si algún dia els tramvies es veuen desbordats (i es fa amb una mínima previsió), sempre es pot convertir en un metro lleuger o en un metro directament. Hi ha centenars de casos a aquests admirables països centreuropeus on els tramvies circulen per túnels i estacions quan convé.
Per tant, la meva pregunta és:
-Per què ha d'anar en superfície?
Amb la tracció sang això no passava
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Igualtat de condicions
Ho ha tret de context, ara mateix, el transports publics i el vehicle privat estan en igualtat, i això es demostra en que en cap dels dos bandols perd usuaris. Em reitero, en el cas hipotètic de que no contaminessin, tot es capgiraria, s'acabaria la publicitat en contra del cotxe privat, es tracta d'una eina per moure's i que assobre no contamina. En cap moment he parlat de l'abús com a tal, la gent no agafa la diagonal per buscar el pà, això només passa a pobles on si que pateixen les conseqüències de no tenir transport públic, que malhauradament, apart dels barcelonins i les seves rodalies, la resta de Catalunya té pocs medis de transport, i els pocs que tenen no son gaire eficients; Ara no em diguis... i hem de posar transport als qui volen marxar fora? No, recordo que era a la inversa, la gent del poble marxava i encara marxa a la ciutat per falta de treball, de possibilitats, que poden ser subsanades per un transport public minim. Però només ens importa Barcelona i eliminar carrils per atacar (que no és la forma justa) el vehicle privat i tots els seus usuaris.lithops wrote:Hola,
El teu missatge em resulta ofensiu i carregat d'una considerable manca de respecte, no entraré a valorar com es pogut arribar a justificar un comportament individual amb aquest tipus d'arguments, tot i que no negaré que em pica la curiositat.Lluita1714 wrote:Em sembla que confoneu un terme. Estem a favor del transport públic, i no en contra del privat. Preferim el TP perquè no contamina, però, i el dia en que els cotxes tampoc contaminin? qui serà el llest que es tirarà vint minuts esperant un tren que no arriba? o que s'hagi de cuidar la cartera cada cop que passa per Sants, o que aguanti als qui no es dutxen en hora punta?.
Que els cotxes deixin de contaminar pel tub d'escapament (quedarien les partícules en suspensió) només significa que s'emetran menys (tant de bó gens) gassos a l'atmòsfera, tindrem un aire més net, més sà, però això no implica cap canvi en altres factors com l'accidentalitat o l'ocupació de l'espai. Del text que et cito entenc que per a tu el no contaminar ja és suficient motiu per no haver de "patir" els inconvenients del transport públic, i fins i tot compares les persones que donada aquesta hipotètica situació l'utilitzessin amb els que no compren a Media Markt, i el que seria intel.ligent de debó és agafar el cotxe, més cotxes a la carretera, als carrers de ciutats i pobles, no empitjorarien l'actual situació de colapse què hi ha actualment? No contaminar no significa no ocupar espai viari.
Saps quantes persones en edat de tenir llicència de vehicle no disposen de cap d'elles? Aproximadament un 40% de la població, però cal afegir tots aquells que poden desplaçar-se per ells mateixos però necessiten del transport públic per fer-ho, si agafem el cas actual de la ciutat de Tarragona i els seus busos hauriem de sumar els nanos de 10 a 15 anys, més la gent que tot i tenit carnet no té cotxe però el va renovant, i poder algun cas més que se m'escapa, quant sumaria tot això? vols dir que no estariem aprop del 50% de la població? Jo crec que sí. Hi ha igualtat d'inversions? Evindenment, no.
El tema robatoris a Sants o aguantar a la gent suada en hora punta em sonen a excuses molt típiques i molt tòpiques. Robatoris hi ha a Sants, dins del transport públic i pel carrer, anant en cotxe també, o a les àrees de servei de les autopistes, les companyies d'aviació perden maletes dels seus viatges..., però el més resaltable, fins al punt de decidir no utilitzar-lo, són els robatoris a Sants i al transport públic.
Gent suada? Jo surto de casa cada dia net i polit disposat a complir amb la meva jornada laboral, però ves per on hi ha dies que per la feina suu més que d'altres i després he d'agafar el transport públic per tornar a casa, sí, estic suat, però jo havia sortit dutxat, què faig, em compro un cotxe per no ofendre determinades narius sensibles o potser em nego a desenvolupar feines que em facin suar? I a l'estiu què faig? Tenint en compte que treballo a Barcelona i la humitat és notòria potser que no hi vagi els messos d'estiu.
Sóc usuari del transport públic de tota la vida, tinc més de 40 anys, no tinc carnet de conduir per voluntat pròpia tot i que a casa tenim cotxe, si ara mateix visquéssim a Barcelona (on vaig néixer) no en tindriem i seriem usuaris d'Avancar, no estic en contra del cotxe sinó del seu ús irracional, de que es consideri un objecte de prestigi enlloc d'una simple eina que proporcioni mobilitat, estic en contra de que aquest objecte hagi transfigurat bestialment la configuració dels pobles i de les ciutats ocupant i desplaçant a les persones del seu espai, i per això mateix no vull fer la punyeta al transport privat si no més aviat que el transport privat ens la deixi de fer als usuaris de transport públic, a ells mateixos i a la societat en general.
Salutacions
El que a mi, em sembla una manca de respecte, i molt ofensiu és que en comptes de potenciar el transport public, en comptes de queixar-se de la pujada de preus dels bitllets, de l'empitjorament del servei i la manca de respecte per part de l'estat en no traspassar-nos el que ens correspon per l'estatut, us dediqueu a intentar fer la guitza als qui fan servir un medi de transport alternatiu i combinable.
En comptes de fer parquins gratuits a la sortida de la ciutat, amb preus barats per a moure's per barcelona sense embussos, i donant una oferta millor, preferiu empitjorar l'oferta de tots dos bàndols i crear més embussos a l'eixample (ja que el transport public no està a l'alçada, i vejam qui es capaç de trobar aparcament sense zona verda per agafar el metro...) perque us recordo que el tren no arriba a tot arreu, no tots som del baix llobregat o del vallès, més enllà, hi ha vida! molta més vida (i disculpeume si us resulta molest) que a pixapin's city.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Igualtat" entre transport públic i privat
Quant a aquesta suposada igualtat, alguns exemples:Lluita1714 wrote:Ho ha tret de context, ara mateix, el transports publics i el vehicle privat estan en igualtat, i això es demostra en que en cap dels dos bandols perd usuaris.
1. La C-17 està sent desdoblada fins a Ripoll, i la Generalitat està sospesant seriosament la construcció d'un túnel viari sota Toses; en canvi, la duplicació de via fins a Vic encara trigarà anys.
2. Mentre ja s'està construint la B-40, amb algun o altre tram en servei, la Línia Orbital està tot just en fase embrionària.
3. Per als Jocs Olímpics, no hi va haver cap problema per fer les rondes; en canvi, la L2 a Montjuïc no arribarà fins vint anys després, pel cap baix.
4. S'estan construint autovies gratuïtes paral·leles a les autopistes de peatge, però les línies de regionals estan fent la mateixa pena de sempre i, malgrat algues obres escomeses, no ha millorat el temps de viatge.
Segueixo?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
En efecte, el transport públic és notòriament insuficient, no només respecte a altres països centreeuropeus als quals tots ens agradaria semblar-nos sinó també respecte a la resta de l'Estat. Per tant crec que convindria començar a protestar contra el discurs dels polítics d'aquí, intencionadament culpabilitzadors
del ciutadà, i dir que són ells qui primer han de fer la seva feina, i si no poden que ho diguin, però que no es treguin les culpes de sobre d'aquesta manera. I els ciutadans que de bona fe es creuen que tots els que fan servir cotxe són uns insolidaris destructors del planeta potser també haurien, crec, de canviar de parer. Mentre el discurs eco-culpabilitzador continuï sent assumit per la majora, els polítics continuaran sentint-se deslliurats d'afrontar la veritat. No es pot buidar la bóta si no hi ha on posar el vi.
del ciutadà, i dir que són ells qui primer han de fer la seva feina, i si no poden que ho diguin, però que no es treguin les culpes de sobre d'aquesta manera. I els ciutadans que de bona fe es creuen que tots els que fan servir cotxe són uns insolidaris destructors del planeta potser també haurien, crec, de canviar de parer. Mentre el discurs eco-culpabilitzador continuï sent assumit per la majora, els polítics continuaran sentint-se deslliurats d'afrontar la veritat. No es pot buidar la bóta si no hi ha on posar el vi.
Amb la tracció sang això no passava
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: "Igualtat" entre transport públic i privat
Parlava d'igualtat d'usuaris i avantatges, no igualtat de finançament davant els ulls de les administracions, en la qual estic d'acord amb tu de que el vehicle privat esta en avantatge, no obstant, no es tracta de deixar de posar peles en autopistes sinó de posar-ne més al ferrocarril, sinó, és més fàcil donar el tracte pèssim de renfe també als vehicles privats.Guigui wrote:Quant a aquesta suposada igualtat, alguns exemples:Lluita1714 wrote:Ho ha tret de context, ara mateix, el transports publics i el vehicle privat estan en igualtat, i això es demostra en que en cap dels dos bandols perd usuaris.
1. La C-17 està sent desdoblada fins a Ripoll, i la Generalitat està sospesant seriosament la construcció d'un túnel viari sota Toses; en canvi, la duplicació de via fins a Vic encara trigarà anys.
2. Mentre ja s'està construint la B-40, amb algun o altre tram en servei, la Línia Orbital està tot just en fase embrionària.
3. Per als Jocs Olímpics, no hi va haver cap problema per fer les rondes; en canvi, la L2 a Montjuïc no arribarà fins vint anys després, pel cap baix.
4. S'estan construint autovies gratuïtes paral·leles a les autopistes de peatge, però les línies de regionals estan fent la mateixa pena de sempre i, malgrat algues obres escomeses, no ha millorat el temps de viatge.
Segueixo?
Baró de MunChausson wrote:En efecte, el transport públic és notòriament insuficient, no només respecte a altres països centreeuropeus als quals tots ens agradaria semblar-nos sinó també respecte a la resta de l'Estat. Per tant crec que convindria començar a protestar contra el discurs dels polítics d'aquí, intencionadament culpabilitzadors
del ciutadà, i dir que són ells qui primer han de fer la seva feina, i si no poden que ho diguin, però que no es treguin les culpes de sobre d'aquesta manera. I els ciutadans que de bona fe es creuen que tots els que fan servir cotxe són uns insolidaris destructors del planeta potser també haurien, crec, de canviar de parer. Mentre el discurs eco-culpabilitzador continuï sent assumit per la majora, els polítics continuaran sentint-se deslliurats d'afrontar la veritat. No es pot buidar la bóta si no hi ha on posar el vi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Igualtat de condicions
No acabo de veure que he tret de context, però és igual, ara mateix estic esgarrifat de llegir que el transport públic i privat estan en igualtat com ho demostra que cap dels dos bàndols perd usuaris, quin percentatge d'ús té cada mode de transport? de quin periode de temps em parles? L'any 1981 el percentatge de persones que utilitzava el tp en dia feiner per mobilitat intramunicipal superava el 20%, el vehicle privat no arrivaba a aquest percentatge, en el 2006 el percentatge d'ús del tp va baixar fins el 14,3% i l'us del vehicle privat va pujar fins el 40,6%.Lluita1714 wrote:Ho ha tret de context, ara mateix, el transports publics i el vehicle privat estan en igualtat, i això es demostra en que en cap dels dos bandols perd usuaris.
Com estem parlant de mobilitat no ens podem oblidar dels desplaçaments no motoritzats, a peu o bicicleta, que juntament amb el tp conformen la mobilitat sostenible, l'any 1981 suposava prop del 85% dels desplaçaments mentre que el 2008 es queda amb un 57,7%, la resta ha anat a parar al vehicle privat. Quedi clar que totes les dades i tots els comentaris fan referència a Catalunya, en aquest missatge i a l'anterior.
Dades de mobilitat intramunicipal a Catalunya l'any 2008:
No motoritzats: 42,5%
Privat: 42,3%
Tp: 15,2%
Parlem d'inversions, quan es va publicar el Pacte Nacional d'Insfraestructures Catalunya ocupava el 8è lloc en el rànquing de païssos europeus de kms d'autopistes i autovies per milió d'habitants, i el lloc 29 pel mateix concepte en ferrocarrils, en autopistes i autovies estavem un 60% per sobre de la mitjana europea i en ferrocarril un 40% per sota. Si en aquell moment (per art de màgia) es construïs el que marcava el pla d'un dia per un altre Catalunya pasaria al 2n lloc en autopistes i autovies i el 26 en ferrocarril, però cal tenir ben present que quasi bé el 100% de les inversions en ferrocarril han estat per l'AVE, tren que no té res a veure amb la mobilitat quotidiana.
Jo no veig igualtat enlloc, fa moltes décades que la gran majoria de les inversions estant dirigides al vehicle privat i ara recollim els resultats, a Barcelona, a Tarragona, a Lleida i a Girona, a les seves rodalies i a qualsevol població mitjanament gran.
Potser no m'he explicat suficientment bé, la contaminació és un dels problemes inherents al vehicle privat, no l'únic, que deixi de contaminar no significa que ja es poden omplir (més encara) les carreteres i els carrers de ciutats i pobles, ni tocar els límits de velocitat a les autopistes, carreteres o zones urbanes, deixar de contaminar només significa tenir un aire més net i segurament una disminució important del soroll, però això no vol dir que no s'hagi de continuar lluitant per una ciutat més humana, on les persones disposin de més espai que no pas el cotxes, on els veritables protagonistes de l'espai siguin els seus habitants i no els seus vehicles.Em reitero, en el cas hipotètic de que no contaminessin, tot es capgiraria, s'acabaria la publicitat en contra del cotxe privat, es tracta d'una eina per moure's i que assobre no contamina.
Com ja he dit abans en cap moment he parlat de la ciuat de Barcelona, i també he dit que no estic en contra del vehicle privat però el seu mal ús implica que a mesura que passa el temps ocupi més espai viari de ciutats i pobles, en el cas de Barcelona està al voltant del 65%, percenatge que és perfectament reproduible a la resta de capitals de província i poblacions mitjanes. Només demano que el lloc on visquin les persones l'espai sigui majoritàriament per elles.En cap moment he parlat de l'abús com a tal, la gent no agafa la diagonal per buscar el pà, això només passa a pobles on si que pateixen les conseqüències de no tenir transport públic, que malhauradament, apart dels barcelonins i les seves rodalies, la resta de Catalunya té pocs medis de transport, i els pocs que tenen no son gaire eficients; Ara no em diguis... i hem de posar transport als qui volen marxar fora? No, recordo que era a la inversa, la gent del poble marxava i encara marxa a la ciutat per falta de treball, de possibilitats, que poden ser subsanades per un transport public minim. Però només ens importa Barcelona i eliminar carrils per atacar (que no és la forma justa) el vehicle privat i tots els seus usuaris.
Una altra vegada em vens arguments típics i tòpics, com sóc usuari de transport públic sempre estic demanant la seva potenciació i precissament per això reclamo que es deixi d'invertir en tot allò que suposi mantenir la quota actual del vehicle privat, mercaderies incloses, i es comenci d'una vegada a fer les inversions necessàries per capgirar la situació actual. Paral.lelament, em queixaré de la pujada per sobre de l'IPC dels títols de transport (jo els pateixo, i tu?), de que el servei funcioni malament o empitjori, de que l'estat traspassi el que calgui per que ho digui l'estatut (preferiria que ho fes perque aqui millorariem la gestió, tinc dubtes, mira que ha passat amb la linea dels FGC del Llobregat), i jo no faig la guitza a ningú, no tinc manera de fer-la, però els que utilitzen el seu vehicle privat per pura comoditat sí que me la fan a mi, als carrers per on en moc, al tp de carretera, als habitants de les zones per on transiten..., la seva comoditat té repercusions que no es valoren.El que a mi, em sembla una manca de respecte, i molt ofensiu és que en comptes de potenciar el transport public, en comptes de queixar-se de la pujada de preus dels bitllets, de l'empitjorament del servei i la manca de respecte per part de l'estat en no traspassar-nos el que ens correspon per l'estatut, us dediqueu a intentar fer la guitza als qui fan servir un medi de transport alternatiu i combinable.
Un altra cop reclamant això i allò per deixar el cotxe a casa, i si fan parquings dissuasoris ja trobaràs un altre excusa per no utilitzar-los, robatoris, que no és gratuït (com si el cotxe, l'assegurança, les revisions, la benzina... ho regalessìn) o ves a saber què, excuses que per una persona que porta tota la vida movent-se en tp li sonen a més del mateix, la comoditat individiual es continuar imposant als interessos col.lectius.En comptes de fer parquins gratuits a la sortida de la ciutat, amb preus barats per a moure's per barcelona sense embussos, i donant una oferta millor, preferiu empitjorar l'oferta de tots dos bàndols i crear més embussos a l'eixample (ja que el transport public no està a l'alçada, i vejam qui es capaç de trobar aparcament sense zona verda per agafar el metro...) perque us recordo que el tren no arriba a tot arreu, no tots som del baix llobregat o del vallès, més enllà, hi ha vida! molta més vida (i disculpeume si us resulta molest) que a pixapin's city.
Salutacions
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Igualtat de condicions
Aquesta part és la que em resulta més interessant i que ve resumint el que portem debatent des del principi. Creus que per potenciar el transport públic, hem de suprimir les inversions en carreteres? No és així. Ara em diràs... els diners públics no són infinits, i per aquí passa un bon finançament, just, amb Euskadi com a model a seguir en que tot el que produïm és nostre, amb el qual podrem donar una inversió coherent a tots els sectors, especialment els més necessitats, sanitat, educació, obres publiques i especialment, dins d'aquesta conselleria, transports.lithops wrote: Una altra vegada em vens arguments típics i tòpics, com sóc usuari de transport públic sempre estic demanant la seva potenciació i precissament per això reclamo que es deixi d'invertir en tot allò que suposi mantenir la quota actual del vehicle privat, mercaderies incloses, i es comenci d'una vegada a fer les inversions necessàries per capgirar la situació actual. Paral.lelament, em queixaré de la pujada per sobre de l'IPC dels títols de transport (jo els pateixo, i tu?), de que el servei funcioni malament o empitjori, de que l'estat traspassi el que calgui per que ho digui l'estatut (preferiria que ho fes perque aqui millorariem la gestió, tinc dubtes, mira que ha passat amb la linea dels FGC del Llobregat), i jo no faig la guitza a ningú, no tinc manera de fer-la, però els que utilitzen el seu vehicle privat per pura comoditat sí que me la fan a mi, als carrers per on en moc, al tp de carretera, als habitants de les zones per on transiten..., la seva comoditat té repercusions que no es valoren.
Amb les dades, m'estàs demostrant de que l'actual finançament és, en part, coherent amb el nombre d'usuaris. Però es capgiren les dades, com be deies, en saber que aquests usuaris fan servir rodalies, i que realment en el que s'inverteix és en serveis de llarga distància i internacionals com ara el TGV i els aeroports.
Jo sí, faig servir transport públic a diari, i efectivament, pateixo la pujada dels preus a la qual m'hi oposo, i més ara que, amb la baixada del preu del petroli i la crisi, en teoria ha de ser més econòmic en el sentit de la fabricació d'energia elèctrica (per moure els ferrocarrils) i per a la compra de combustible per als autobusos (i més barat encara quan acabin de posar en funcionament els híbrids)
I tantmateix pateixo retards, avaries i pujades de preu, també sé que hi ha gent que pateix per peatges, zones verdes, blaves, i d'altres recaudacions bojes per tapar forats causats per estupideses com el fòrum. El problema que tenim es que no som capaços de posar-nos en la pell dels altres, sembla que és quelcom que predomina en aquest país, en que no podem mai anar endavant amb les divisions insignificants a les qual els donem un valor que no té. El màxim exponent d'això ho veiem a la política, alguns pretenem aconseguir la independència sense ser capaços de tenir un estatut ni un finançament just, ni tan sols un traspàs de rodalies. Dividits mai avançarem, absolutament mai, i per gent que pensa igual que vostè, som la zona d'Europa amb més peatges, tenim la capital on aparcar és més car... I tantmateix, estem tant atents en el desenvolupament de l'automòbil privat, que no veiem que ens pujen els preus i empitjoren la qualitat dels serveis que fem servir cada dia! Perquè, en comptes de queixarnos dels cotxes, no ens queixem de les administracions incompetents incapaces d'oferir el que necessita la població? Clar, ells no fan res mentre estigueu ben entretinguts mirant com asfalten l'autopista, el joc els surt perfecte, crear més per als cotxes, i tenen contents als qui es mouen en vehicle privat i callats als qui es mouen en transport públic.
Si es que...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Lithops, quan dius "els que utilitzen el seu vehicle privat per pura comoditat sí que me la fan a mi, als carrers per on en moc, al tp de carretera, als habitants de les zones per on transiten..., la seva comoditat té repercusions que no es valoren" en qùe et bases? Tens o saps d'estadístiques que diguin quin percentatge d'usuaris del "vehicle privat" ho fan per pura comoditat i els que ho fan per pura necessitat?
Amb la tracció sang això no passava
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
D'altra banda, jo tinc carnet i moto, però com a afeccionat al ferrocarril l'agafo tant com puc, però el transport public no arriba a tot arreu saps?. Avui dia surt més barat moure's en cotxe que no pas pagant bitllets ATM (i més car encara amb els senzills) I et diré altra cosa, potser a gran part, quasi tota l'àrea metropolitana arribi, però el servei és deficient, molt deficient, massa deficient.
Pregunta, a algú d'Igualada, què prefereix per anar a Barcelona... Clar, una hora i mitja de viatge, en un tren amb freqüències d'una hora... o potser La Palma de Llobregat, que no està tan lluny... ai espera, que ni tansols té transport, haurà d'agafar el cotxe per entrar a Barcelona i aguantar als pixapins que intenten destruir l'únic medi que té. Ho trobes just? Doncs deixa'm no parlar de les terres que hi han més enllà de la zona 6, que també son terres catalanes i tenen tant dret com vostè a moure's, quan no disposen d'un transport públic eficaç, o directament no en disposen.
Pregunta, a algú d'Igualada, què prefereix per anar a Barcelona... Clar, una hora i mitja de viatge, en un tren amb freqüències d'una hora... o potser La Palma de Llobregat, que no està tan lluny... ai espera, que ni tansols té transport, haurà d'agafar el cotxe per entrar a Barcelona i aguantar als pixapins que intenten destruir l'únic medi que té. Ho trobes just? Doncs deixa'm no parlar de les terres que hi han més enllà de la zona 6, que també son terres catalanes i tenen tant dret com vostè a moure's, quan no disposen d'un transport públic eficaç, o directament no en disposen.
Last edited by Lluita1714 on Monday 06/07/2009 16:14, edited 1 time in total.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Nois, voleu dir que no hauriem de fer un altre fil per parlar d'això?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Home, no sé, jo diria que és part del debat sobre la unió dels tramvies, sempre amb alguns en contra o d'altres descontents per la rivalitat contínua i molesta entre el vehicle privat i el transport públic. No ho veig necessari, vaja, crec.metring wrote:Nois, voleu dir que no hauriem de fer un altre fil per parlar d'això?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs
Ja calcules bé la despesa que fas en cotxe? Ja inclous (a part de la benzina i/o parquímetres) l'assegurança, les reparacions, la ITV, l'amortització del vehicle?Lluita1714 wrote:D'altra banda, jo tinc carnet i cotxe, però com a afeccionat al ferrocarril l'agafo tant com puc, però el transport public no arriba a tot arreu saps?. Avui dia surt més barat moure's en cotxe que no pas pagant bitllets ATM (i més car encara amb els senzills) I et diré altra cosa, potser a gran part, quasi tota l'àrea metropolitana arribi, però el servei és deficient, molt deficient, massa deficient.