Sagrera

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Sagrera

Post by El LLOP »

liniadelRipollés wrote:M'esteu fent gaudir com un camell amb les fotos del metro...

Seguiu així i acabaré forofo de TMB....no puede ser !!!! :cop

Tots Movem Barcelona
i com gaudeix un camell????? :) :)

Pd: lo de "cow jones" es molt bó. :riure :riure :riure
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Re: Sagrera

Post by JaMiRo! »

Aaah Adolf, tots tenim un costat metrero. També és ferrocarril, escolti'm. :D ;)
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fotracaires en potència

Post by Guigui »

JaMiRo! wrote:Fixeu-vos qui està recolzat a la finestra, un aficionat com nosaltres! :D
Quan m'amorrava als vidres dels 300, tenia la impressió que hi havia força nens (i gent que ja no ho eren tant) a qui també agradava fer-ho.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Fotracaires en potència

Post by aim »

Guigui wrote:
JaMiRo! wrote:Fixeu-vos qui està recolzat a la finestra, un aficionat com nosaltres! :D
Quan m'amorrava als vidres dels 300, tenia la impressió que hi havia força nens (i gent que ja no ho eren tant) a qui també agradava fer-ho.
Al metro de conducció automàtica de Nürnberg la feina va ser meva per avançar-me als nens (i no tant nens) per agafar lloc al davant xDD
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sagrera

Post by metring »

Aquí teniu unes fotos de quan es van fer les obres de Sagrera L1, per suprimir les andanes laterals, etc., i va quedar a l'aire:
Attachments
obressagrera1.jpg
obressagrera1.jpg (72.82 KiB) Viewed 5595 times
obressagrera2.jpg
obressagrera2.jpg (74.67 KiB) Viewed 5596 times
obressagrera3.jpg
obressagrera3.jpg (78.57 KiB) Viewed 5592 times
obrassagrera4.jpg
obrassagrera4.jpg (75.77 KiB) Viewed 5593 times
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sagrera

Post by metring »

Més fotos, d'abans de començar les obres a L1:
Attachments
sagr4.jpg
(57.88 KiB) Downloaded 520 times
sagreraesto.jpg
sagreraesto.jpg (23.24 KiB) Viewed 5505 times
sag2.jpg
sag2.jpg (48.26 KiB) Viewed 5502 times
sagr3.jpg
sagr3.jpg (25.97 KiB) Viewed 5503 times
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Sagrera

Post by El LLOP »

dues fotos, la primera de la "decosntrucció de Sagrera 1" i l'altre de "la sol.lució BARCELONA"

Image


Image
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sagrera

Post by metring »

Sol·lució Barcelona que hauria anat infinítament millor per enllaçar 4 línies de metro i una de rodalies, ampliant el túnel i les tres andanes :nono
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Sagrera

Post by aim »

Mare meva! Ja hi cabia tota aquesta gent dins del metro?
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Sagrera

Post by BRILL 18 »

aim wrote:Mare meva! Ja hi cabia tota aquesta gent dins del metro?
Be de fet si no cabia ens feiem cabra, recordo ambs els tren de cuatre cotxes, y atapaits com autentiques llaunes de Sardines, quins temps, i de fet a la foto coincidexan dos trens al mateix temps per aixo estan les andanes "a tope"
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Sagrera

Post by metring »

Aquí teniu una foto, de quan s'estava construínt el passadís d'enllaç entre les dues línies:
Attachments
passadissagrera.jpg
passadissagrera.jpg (58.04 KiB) Viewed 5192 times
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Fa 60 anys el metro arribava a La Sagrera

Post by Fran-Ikarus »

http://horapunta.tmb.cat/seccio/histori ... va-sagrera

Fa 60 anys el metro arribava a La Sagrera

L'estació de La Sagrera de la línia 1 del metro de Barcelona es va inaugurar el 26 de gener del 1954, ara fa 60 anys, com a part del projecte d'expansió del Metro Transversal cap al barri de Sant Andreu.
Gustau Lamadrid / 22.01.14 - 08:55h

L’endemà de la inauguració oficial, l'estació de La Sagrera va iniciar el seu servei per connectar la línia amb l’estació de Navas de Tolosa, oberta mesos abans, mentre continuaven les obres del tram fins a Horta, que es volia inaugurar per a la primavera del mateix any per completar així l’anhelada ampliació del Metro Transversal.

El Transversal, que va ser la segona línia de metro que va funcionar i aspirava a ser un tren d'enllaç entre els diferents centres ferroviaris de Barcelona, va aprofitar el creixement que la ciutat estava experimentant cap al riu Besòs, i la conseqüent necessitat de dotar la zona dels corresponents serveis de transport, per reprendre el seu procés de desenvolupament, que s'havia interromput amb motiu de la Guerra Civil.

Estació tipus Barcelona

L'estació de La Sagrera està situada a 8 metres de fondària, al subsòl de l'avinguda Meridiana, entre els carrers Hondures i Garcilaso. Originàriament, pertanyia a les denominades estacions tipus Barcelona, que tenien la particularitat d'acollir, sota una gran volta, una andana central i dues de laterals. En principi, la primera estava destinada a l'entrada o embarcament dels viatgers, i les segones a la sortida o desembarcament. Una altra característica del seu disseny era que disposava de vestíbuls molt amplis.

Totes les estacions construïdes als anys 50 en la prolongació del Metro Transversal cap a Sant Andreu tenien aquesta tipologia (Glòries, Clot, Navas, La Sagrera i Fabra i Puig), així com també l'estació de La Sagrera de la línia 2 del Tranversal Alt, actual línia 5, construïda l’any 1959. No obstant, amb el pas del temps aquestes instal•lacions han sofert canvis per tal d'adequar-les a les noves necessitats de la xarxa de metro, i avui només l'estació de Navas continua mantenint en conjunt el disseny original, tal com va ser construïda, tret de la introducció de petites millores que la mobilitat urbana requereix.

En el cas de l'estació de La Sagrera de la línia 1, l'any 2005 va ser objecte d'una profunda remodelació i actualment disposa d'una sola andana central àmplia, i s'hi van instal•lar ascensors i escales mecàniques. Posteriorment, es va realitzar la renovació total del vestíbul de correspondència amb la línia 5, un vestíbul nou de correspondència amb les línies 9 i 10 i una nova estació de Rodalies Renfe. Com a dada curiosa, cal esmentar que l'intercanviador de La Sagrera és el més utilitzat de tota la xarxa de metro.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
jms
N5
N5
Posts: 159
Joined: Monday 22/09/2008 16:41

Re: Sagrera

Post by jms »

A mitjans de 1982 la "Soci" va fer una visita als tallers de la Sagrera i aquí podem veure un parell de "Centuries" en procés de restauració. A més a més on podem veure els carrils aeris amb les seves maneges que es connectaven als vehicles motors per a moure les composicions dins les instal·lacions.

jms
Attachments
FCMB-121_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg
FCMB-121_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg (168.98 KiB) Viewed 4775 times
FCMB-123_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg
FCMB-123_Sagrera-tallers_18juny1972_JosepMiquel.jpg (163.21 KiB) Viewed 4775 times
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”