Càmeres per a perseguir motoristes

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Càmeres per a perseguir motoristes

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... istes.html

Càmeres per perseguir les infraccions dels motoristes

S’instal·laran de forma rotativa a vint cruïlles de Barcelona. Volen reduir la sinistralitat de les motocicletes. Estaran en marxa d’aquí a sis mesos

AVUI
Barcelona
Ult. Act. 01.02.2009 - 23:12 hs


Disminuir la sinistralitat dels motoristes a la ciutat. És l’objectiu de les noves càmeres intel·ligents que l’Ajuntament té previst instal·lar, d’aquí a mig any, de forma rotativa a vint cruïlles de la ciutat per detectar-ne les infraccions. De les 31 persones que van morir en accident de trànsit a Barcelona l’any 2008, 20 (64,5%) eren motoristes, i la resta, vianants.

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona va explicar que la gran novetat és que aquestes càmeres detectaran infraccions que fins ara eren impossibles de registrar. Set equips s’instal·laran de forma rotativa en 20 cruïlles de la ciutat que han registrat un índex més alt de sinistralitat de motocicletes i ciclomotors.

Barcelona serà pionera a posar en marxa aquest sistema, juntament amb Londres, París i Roma, ciutats que tenen un important volum de motocicletes circulant pels carrers. Les càmeres tenen un sistema intel·ligent que detecta infraccions com ara girs prohibits o canvis de carril no permesos. També incorporen un sistema de llum infraroja per poder fer la mateixa vigilància durant la nit.

El regidor Narváez va manifestar el seu convenciment que aquesta mesura ajudarà a reduir la sinistralitat dels vehicles a motor de dues rodes, després de recordar que es tracta d’un “problema greu”.

De fet, l’Ajuntament ja utilitza la videovigilància com a mesura dissuasiva de les infraccions. L’any passat ja en va instal·lar deu de gravació permanent a les 30 cruïlles de més alta sinistralitat de la ciutat amb l’objectiu de reduir les topades. A banda, té set càmeres de fotografia que capten instantànies de vehicles que cometen infraccions. Fins a l’octubre del 2007, va filmar i tramitar 2.275 sancions a vehicles per desobeir semàfors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Càmeres per a perseguir motoristes

Post by automotorserie 436 »

Por fin nuestro querido ayuntamiento empieza la caza a las motos!!!

Para cuando una zona azul para motos???

Ay motoristas que bien acostumbrados estáis, espero que pronto se acabe con la tolerancia respecto a los vehículos de dos ruedas.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Un pas endavant, dos enrere

Post by Guigui »

Si és realment veritat que l'Ajuntament pensa cridar a l'ordre els motoristes, que comenci a retirar aquelles animalades de graelles exclusives davant d'alguns semàfors, que no fan res més que incitar a infringir el Codi de Circulació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Càmeres per a perseguir motoristes

Post by automotorserie 436 »

Ya expresé mi opinión sobre las parrillas de salida, creo que a nivel de seguridad pueden ser un acierto, como conductor prefiero una moto delante que no detrás.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Set càmeres per a ciclomotors

Post by Guigui »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... otors.html

Barcelona instal·larà set càmeres que ja llegiran les matrícules de ciclomotors

La primera, al passeig de Gràcia amb Aragó, està en fase de proves i les altres es posaran en tres setmanes

16/02/10 02:00 - Barcelona - ANNA BALLBONA

En tres setmanes Barcelona tindrà en funcionament set càmeres de control d'infraccions del trànsit, que estaran preparades per llegir les matrícules dels ciclomotors. Les càmeres seran mòbils i actuaran en 20 emplaçaments diferents. Per ara, ja hi ha un primer equip de càmera de control en marxa, en fase de proves, a la cruïlla del carrer Aragó amb passeig de Gràcia. Aquestes set càmeres s'afegiran a les deu que es van instal·lar el maig del 2008. Aquestes deu càmeres més antigues, però, ofereixen una imatge precisa de la infracció, però no arriben a llegir la matrícula dels vehicles més petits, com són els ciclomotors.

El maig de l'any 2008 Barcelona va estrenar el sistema de control per mitjà de càmeres de les cruïlles de la ciutat. Aleshores, amb la posada en marxa de deu càmeres, es donava cobertura a 30 cruïlles, majoritàriament situades a l'Eixample. Aquestes càmeres donaven una imatge precisa de la infracció, però tenien un problema que es va detectar al cap d'uns mesos: eren capaces de llegir les matrícules de tots els vehicles menys les més petites, és a dir, les dels ciclomotors. És per aquest motiu que les noves set càmeres que en tres setmanes han de posar-se en marxa ja oferiran una imatge nítida que permetrà identificar totes les matrícules, les dels ciclomotors incloses.

A pesar d'aquesta millora de les prestacions de les càmeres i de la capacitat d'identificar l'infractor, l'Ajuntament de Barcelona precisa que la funció principal d'aquests equips no és sancionadora, sinó que es tracta d'una fórmula preventiva, de dissuasió, per reforçar la seguretat viària. En aquest sentit, s'ha de tenir en compte que desobeir un semàfor continua sent una de les principals causes d'accidentalitat a Barcelona.

Vint cruïlles vigilades

Un cop els tècnics hagin constatat el bon funcionament de la càmera que hi ha en període de proves a la cruïlla del passeig de Gràcia amb el carrer Aragó, s'instal·laran les altres sis. Tindran caràcter rotatiu, de manera que cobriran 20 punts, que estaran senyalitzats per advertir els conductors de la presència dels aparells. El cost d'aquesta nova remesa de càmeres de control de les cruïlles és de 258.925 euros.

Per ara, l'Ajuntament, d'acord amb les recomanacions i estudis del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), ja ha decidit i fet públic quines són les set cruïlles on instal·larà càmeres. A banda de l'aparell que està en fase de proves, n'hi ha tres més que són en diferents punts de l'avinguda Diagonal: a les cruïlles amb Aribau, amb Balmes i amb el passeig de Gràcia. Els altres tres també es reparteixen per l'Eixample: a l'avinguda Roma amb el carrer Urgell, Muntaner amb Aragó i Gran Via amb Aribau.

S'ha de tenir en compte que un estudi del RACC fet públic el novembre de l'any passat indicava que el 35% dels accidents de moto a Barcelona ocorren a l'Eixample. Ja aleshores, una de les receptes de l'Ajuntament per reduir la sinistralitat era la instal·lació de més càmeres de control de les cruïlles.

Una altra mesura que l'Ajuntament aplica per millorar la seguretat de la circulació a les cruïlles amb semàfors més transitades és la de les graelles per a motos. Es tracta d'un espai reservat perquè s'hi aturin les motos, situada entre el pas de vianants i la línia on s'aturen els cotxes. En acabar aquest any, Barcelona ha de tenir unes 40 cruïlles amb graelles per a motos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Santfeliuenc
N10
N10
Posts: 3520
Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
Location: Sant Andreu de la Barca, BL

Re: Càmeres per a perseguir motoristes

Post by Santfeliuenc »

Hola,

Me parece perfecto que empiecen ya de una vez a trincar a todos esos motoristas que van haciendo lo que les da la gana por Barcelona. Debería extenderse al área metropolitana también. Cámaras en rotondas, cruces y pasos de peatones también deberían ser algo necesario, tanto para motoristas como para ciclistas. Ninguno de ellos debería poder cruzar sin sanción un paso de cebra como si fuese un peatón. Con esta gente tienen para recaudar una buena millonada si realmente les metiesen mano.

Eso sí, luego van y ponen las parrillas con la "pole position" exclusivas para ellos e infringiendo e incitando a infringir el Código de Circulación, pues, por mucho que esa barbaridad y abominación les guste a algunos, es absolutamente demencial su colocación. Para llegar ahí el motorista ha de hacer "slalom" y "zigzagear" entre los coches, lo cual y dado que la distancia de seguridad que dice el Código ha de ser de más de 1,5 metros, no se cumple NUNCA. Esa distancia es por seguridad, tanto del motorista como del otro vehículo. Si se ponen parrillas se está incitando a realizar maniobras peligrosísimas para alcanzar esa posición y si un motorista pasa a menos de 1,5 metros de un vehículo está infriengiendo el Código.

Yo no sé dónde leches están las asociaciones de automovilistas, las personas que han de velar por todo esto, etc. que lo ven y no hacen nada. Igual hay que enviar mensajitos a la web de "Ponle Freno de A3", pero es que es demencial.

Por cierto, mirad quiénes van al 50% en las motos accidentadas:

http://www.mobilitatsostenible.org/not10/0217-100.pdf
La mitad de los muertos en moto había bebido o
tomado drogas

BLANCA CIA - Barcelona - 16/02/2010

Casi la mitad de los fallecidos en accidentes de moto o ciclomotor en Barcelona en 2009 había consumido un
exceso de alcohol o drogas -o ambas cosas-, según datos del Ayuntamiento. Un total de 20 motoristas
perdieron la vida el año pasado en la ciudad y a 15 de ellos se les realizaron los análisis. Ocho dieron negativo
y siete positivo, entre los que tres habían consumido alcohol; dos, dos tipos de drogas; uno, alcohol y cocaína,
y otro, cocaína y anfetaminas.

Es decir, en el 46% de los casos, los análisis efectuados a los fallecidos revelaron que habían consumido
alcohol o drogas. "Esto nos corrobora el elevado riesgo de la conducción de motocicletas bajo los efectos del
alcohol, la necesidad de que los conductores sean más prudentes y la oportunidad de incrementar los
controles", explica Manuel Haro, responsable de la unidad de accidentes de la Guardia Urbana.

El perfil más habitual de los sancionados por conducir bajo los efectos del alcohol es el de un hombre de entre
18 y 29 años. Según los porcentajes de las pruebas realizadas en 2009 por la Guardia Urbana, en esa franja de
edad hubo un 8,2% de positivos, seguido del 7,8% de entre 30 y 39 años. En ambos segmentos de edad se ha producido un ligero descenso respecto a 2008. Por el contrario, los positivos han aumentado -del 3,4% en 2008 al 5% en 2009- entre los conductores de ciclomotores de entre 14 y 17 años.

En cuanto a la proporción de alcoholemias detectadas en las 124.000 pruebas según tipo de vehículo, los
conductores de ciclomotor son los más infractores con el 8,5%, seguidos de las motocicletas con el 7,8%. Los
conductores de turismo representan el 7,4%, el 3,6% estaban al volante de furgonetas y el 1,2% de transporte
de mercancías más pesados. El alcohol estuvo muy presente en los accidentes de 2009 en los que se vio
involucrado algún ciclomotor o motocicleta: en 67 accidentes de motoristas que se hizo la prueba, 46 dieron
positivo al test de alcoholemia.

La Guardia Urbana está incrementando el control de consumo de drogas aunque el elevado coste de las
pruebas -100 euros cada una- se limita a los casos en los que hay bastantes evidencias.
Lo que también evidenciaron los controles de alcoholemia del año pasado es que crece el número de
conductores que se sientan al volante sin permiso de conducir porque se han quedado sin puntos. El año
pasado fueron detectados 1.992 frente a los 1.359 de 2008, año de entrada en vigor del carné por puntos. En lo
que va de año, otras 194 personas han sido imputadas por conducir sin permiso.
Es decir, que si tienes algún problema con alguna moto o alguna moto crea o causa un problema, tenemos un 50% de posibilidades de que el tipo/a esté drogado/a o borracho/a. Muy bien, y con este grandioso margen de seguridad, les otorgamos privilegios como el de las parrillas y el hacer lo que les dé la gana cuando quieran cruzar un paso de cebra, permitiendo que la moto sea considerada peatón y que el tipo/a pueda cruzar transversalmente como si realmente fuese andando, pero subido a la moto y con la moto en marcha.

Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”