Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by oriolp13 »

Miquel wrote:
pol wrote:Tot i que no esta reformada, ahir vaig veure el cotxe 3016, i els números estan en negreta, per que això?
No t'entenc, els números de la numeració sempre són negres (exceptuan plaques).
Ja fà temps que el 3057-3060 circula.
Es deu referir a que els numeros estaven en negreta, és a dir, amb un gruix més gran de l'habitual.
Salutacions,

Oriol
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by pol »

oriolp13 wrote:
Miquel wrote:
pol wrote:Tot i que no esta reformada, ahir vaig veure el cotxe 3016, i els números estan en negreta, per que això?
No t'entenc, els números de la numeració sempre són negres (exceptuan plaques).
Ja fà temps que el 3057-3060 circula.
Es deu referir a que els numeros estaven en negreta, és a dir, amb un gruix més gran de l'habitual.
Exacte.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

Ah, disculpa, no ho havia entés :oops: .
El 3016, és un dels trens que que van quedar minimament bé de l'accident a Vall d'Hebron, van haber de reposar l'estructura, netejar-lo a fons, i suposo que de després d'aixó, li van posar les enganxines de la numeració noves (qué no són les originals).
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by pol »

Miquel wrote:Ah, disculpa, no ho havia entés :oops: .
El 3016, és un dels trens que que van quedar minimament bé de l'accident a Vall d'Hebron, van haber de reposar l'estructura, netejar-lo a fons, i suposo que de després d'aixó, li van posar les enganxines de la numeració noves (qué no són les originals).
Moltes gràcies per la informacio.

Vaig pensar en aixo però creia que apartir del tren que va sortir de l'accident el que s'havia fet havia estat el primer reformat.
Jordi Reverter
N2
N2
Posts: 15
Joined: Tuesday 03/02/2009 21:19

A la linia 3 ja no queden gaires 3000 sense reformar

Post by Jordi Reverter »

:'( El problema es que vaig veure que en algun 3000 fa un soroll raro amb l'aire acondicionat ja veurem que pasara? :o. Sóc nou d'aqui del fórum m'haig de posar una foto o no?
Jordi Reverter
N2
N2
Posts: 15
Joined: Tuesday 03/02/2009 21:19

Re: A la linia 3 ja no queden gaires 3000 sense reformar

Post by Jordi Reverter »

Hos recomeno una cosa vosaltres heu entrat a la cabina del metro de la serie 3000? envieu-me fotos si podeu. Gracies
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: A la linia 3 ja no queden gaires 3000 sense reformar

Post by metring »

Vejam, primer cal fer ús del buscador, ja hi ha un fil dedicat a la reforma. Segon, no cal posar foto, és opcional.
3gracia
N3
N3
Posts: 26
Joined: Monday 12/01/2009 0:42

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by 3gracia »

Les unitats 3000 reformades us referiu aquestes de la L3 que abans eran vells i aran estan amb molta millor iluminació, seients nous, terres, etc? Pues cada cop abunden més que les no reformades. Deuen quedar per reformar poquíssimes.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

3000R, una altra perspectiva

Post by Guigui »

3gracia wrote:Les unitats 3000 reformades us referiu aquestes de la L3 que abans eran vells i aran estan amb molta millor iluminació, seients nous, terres, etc?
Sí, són aquestes. Aquelles on vas enxubat quan seus, on cal tenir una cama 10 centímetres més curta que l'altra per anar còmode als seients al costat del passadís d'interconnexió entre cotxes i on la brutícia comença a fer-se notar clamorosament a les flamants graelles blanques del sostre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: 3000R, una altra perspectiva

Post by Platanito »

Guigui wrote:
3gracia wrote:Les unitats 3000 reformades us referiu aquestes de la L3 que abans eran vells i aran estan amb molta millor iluminació, seients nous, terres, etc?
Sí, són aquestes. Aquelles on vas enxubat quan seus, on cal tenir una cama 10 centímetres més curta que l'altra per anar còmode als seients al costat del passadís d'interconnexió entre cotxes i on la brutícia comença a fer-se notar clamorosament a les flamants graelles blanques del sostre.
Em sembla que en 3gracia es deu referir a unes altres unitats, tot i que no sé a quines. No crec que ningú que tingui uns mínims coneixements sobre ferrocarril gosi catalogar de "velles" unes unitats que no han acomplert encara ni la meitat de la seva vida útil.

En tot cas, les 3000 reformades són això, unitats 3000 a les que se'ls han afegit dues millores (més llum i passadís d'interconnexió als extrems sense cabina) i dos greuges intolerables perquè no hi havia cap necessitat: la rampa dels passadisos i el canvi dels seients ergonòmics per superfícies planes trencaesquenes (el tema de l'orientació dels seients és més dubtós si s'ha canviat a millor o a pitjor).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Seients

Post by Guigui »

Platanito wrote:En tot cas, les 3000 reformades són això, unitats 3000 a les que se'ls han afegit dues millores (més llum i passadís d'interconnexió als extrems sense cabina) i dos greuges intolerables perquè no hi havia cap necessitat: la rampa dels passadisos i el canvi dels seients ergonòmics per superfícies planes trencaesquenes (el tema de l'orientació dels seients és més dubtós si s'ha canviat a millor o a pitjor).
Tampoc aniria tan lluny per qualificar d'"ergonòmics" els seients del 3000, però no hi ha cap dubte de que, comparats amb les bírries que han posat als reformats, semblen sofàs. Acompanyen millor el cos, a més de tenir les estries antiderrapaculs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: 3000R, una altra perspectiva

Post by Vox »

Platanito wrote:
Guigui wrote:
3gracia wrote:Les unitats 3000 reformades us referiu aquestes de la L3 que abans eran vells i aran estan amb molta millor iluminació, seients nous, terres, etc?
Sí, són aquestes. Aquelles on vas enxubat quan seus, on cal tenir una cama 10 centímetres més curta que l'altra per anar còmode als seients al costat del passadís d'interconnexió entre cotxes i on la brutícia comença a fer-se notar clamorosament a les flamants graelles blanques del sostre.
Em sembla que en 3gracia es deu referir a unes altres unitats, tot i que no sé a quines. No crec que ningú que tingui uns mínims coneixements sobre ferrocarril gosi catalogar de "velles" unes unitats que no han acomplert encara ni la meitat de la seva vida útil.

En tot cas, les 3000 reformades són això, unitats 3000 a les que se'ls han afegit dues millores (més llum i passadís d'interconnexió als extrems sense cabina) i dos greuges intolerables perquè no hi havia cap necessitat: la rampa dels passadisos i el canvi dels seients ergonòmics per superfícies planes trencaesquenes (el tema de l'orientació dels seients és més dubtós si s'ha canviat a millor o a pitjor).
Es el que anava a comentar jo abans tot i que si el foraire en questió no es gaire aficionat al ferrocarril, doncs no deixa d'opinar com molta gent: en quant han desaparegur les 1000 i 1100 i les 5000,6000 i 9000 s'han fet majoria a varies linees, ara les "velles" son les 3000, 2000 (i donat que per fora son semblants: les 2100). I fa res les velles eren les 1000 i en qüestió de mesos, son les 3000, que fa uns anys només eren les "modernes" doncs tot era 3000 i familia + 1000/1100.

Per cert, com anem amb les reformades? Quàntes n'hi ha ja?

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by ferroviario_catalan »

No se exactamente cuantas 3000 reformadas hay ya, pero las que te puedo asegurar que estan reformadas y en circulacion son: (guiado al coche R)

3303, 3305, 3306, 3308, 3309, 3314, 3315, 3316.
Posiblente haya alguna más, ya que este dato, lo tegno desde hará...1 mes o así.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Busman »

Aquesta és una altra de les mancances del metro de Barcelona que vaig poder constatar a Madrid: l' estat de deixadesa del material mòbil és alarmant. Allà, les unitats de la sèrie 5000 estan que dóna glòria veure-les; aquí, una manca de cura fa que les 3000 i 4000 sense reformar semblin velles.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by ferroviario_catalan »

Busman wrote:Aquesta és una altra de les mancances del metro de Barcelona que vaig poder constatar a Madrid: l' estat de deixadesa del material mòbil és alarmant. Allà, les unitats de la sèrie 5000 estan que dóna glòria veure-les; aquí, una manca de cura fa que les 3000 i 4000 sense reformar semblin velles.
Te doy toda la razón, y nunca un ejemplo tan calro como el que has puesto. Los jefes de mantenimiento de los trenes, o no dan bien las órdenes de limpieza, o los trabajodes son unos santos dejados,con todos mis respetos.
Tendriamos que dar un ejemplo tanto a los ciudadanos, como a los que vienen de fuera, de limpieza e igiene.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by metring »

Passa una altra cosa, i és que la pintura de la carcasa es va desgastant, a mesura que han de treure la pintura dels grafitaires >:(
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

Estic fent la llista actualitzada dels 3000 reformats.
Ara a Sant Genis deu estar el 3049-3052, hi hauria de marxar algun altre cap a Lleida.
La setmana que ve us dire alguna cosa, ja que hi ha una cosa que no em cuadra, amb els horaris de reforma, i em vull assegurar avans de dir rés, l'últim recmpte de reformats que he fet, han sortit 8. Sigueu pacients.
I efectivament Metring, per esborrar les pintades, fan servir un detergent molt fort que es carrega la pintura (tot i que als reformats es una enganxina pintada), per aixó veieu les marques d'òxid.
I com deieu desgraciadament els 3000 son els més antics (per data).
El metro de Barcelona amb motoristes!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Vox »

Vuit reformades més, posem, una en reforma,serien nou. Per tant, hi deu haver unes 9 3000s sense reforma circulant per la L3, no?

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Miquel »

Llista NO DEFINITIVA:
3001-3004: No (a 27-1)
3005-3008: No (a 27-1)
3009-3012: Sí
3013-3036: Sí
3017-3020: Sí
3021-3024: Sí
3025-3028: No (a 27-1)
3029-3032: Sí
3016-3033: No (a 6-2)
3037-3040: No (a 27-1)
3041-3044: No (a 27-1)
3045-3048: No (a 27-1)
3049-3052: Sí (a Lleida al Novembre, ja deu ser a BCN)
3053-3056: Sí
3057-3060: Sí
3061-3064: No (a 27-1)
3065-3068: No (a 20-1)
3039-3072: No (a 20-1)

Aquesta llista l'haig d'actualitzar, Dimarts, la posa ja llesta.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Re: Unitat de la sèrie 2100/9000 a la L4, 3000 reformada

Post by Vox »

Gràcies Miquel!

Llavors tenim unes 9 3000 reformades. Carai doncs tinc l'impressió que entre 5000, 2000 i 3000R quasibé no queden més de 4-5 3000s a la línea. Es que les treuen poc?

I la 3001 va aguantant. Seria massa demanar que conservin tot per poder restaurar-la d'aquí a uns anys, quan retirin les 3000, no? Sí, es TMB :roll:

Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”