Guigui wrote:
Tant si Renfe manté els seus trens en un estat lamentable, com és el cas majoritari a Rodalia, com si cuidés impecablement tots els seus trens, la qüestió segueix sent la mateixa: quins avantatges ofereix un Civia respecte d'una 447? Capacitat? Comoditat? Velocitat comercial?
D'aquí la meva pregunta.
La longitud d'una 447 (76 metres) és comparable a la d'un Civia de 4 cotxes (80,3 metres).
En aquest espai, la 447 proporciona entre 661 i 702 places (270 i 234 seients, respectivament) per a 162 Tm de tara.
La 464 té 802 places (223 seients) per a 131,5 Tm de tara.
Aquestes 30 Tm menys de tara és la gran diferència, cosa que li permet tenir un major rendiment energètic (gràcies als bogies compartits entre caixes). A més que, en teoria, els Civia estan calculats i dimensionats per a 140 Km/h, tot i que per ara limitats a 120 Km/h.
Per comparar, una 440R medeix 80,164 metres, ofereix 707 places amb 296 seients 2+2 o bé 644 places amb 348 seients 2+3 per a 155,497 Tm de tara. I això sí, una acceleració molt més pobra que les 447 i que les civia.
Dades extretes de la web de renfe rodalies (
http://www.renfe.es/cercanias/nuestros_trenes.html)
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.