Quines estacions es podrien tancar?
Quines estacions es podrien tancar?
Obro aquest fil per parlar de quines estacions no tenen pràcticament servei de trens, i es troben a llocs poc o gens habitats. Començo parlant de l'estació de Vilabella, que té un edifici que només té lavabo, l'andana totalment renovada, poquíssims trens, i es troba en mig del camp. A quanta gent deu servir en un any? No seria millor tancarla? Coneixeu casos similars?
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Avui hi anat a Roda de Bará, una estació bastant gran i aparenment ben conservada, molts pocs serveis, quan hi arribat habia aparcats 10 cotxes, hi pensat quin moviment de gen esperan algun tren, no era aixo, resulta que el restaurant de la estació feian una calçotada, total que el aparent moviment de gen era per menjar, no per agafar el tren, no dic que la tanquin per que al costat está el intercambiador per els trens d'ample variable que igualment fa temps que no está utilitzat pero per lo que hi vist segeix operatiu.
Que no la tanquin, pero podrian donar-li una mica de vida, semblaba que esta apartada de tot.
Que no la tanquin, pero podrian donar-li una mica de vida, semblaba que esta apartada de tot.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Jo crec que això depèn dels serveis que passin per l'estació.
Si l'estació està al mig del camp però pot disposar d'un bon espai per a un Park&ride i pels serveis que hi passen surt a compte deixar el cotxe a l'estació i agafar el tren, llavors no té sentit tancar-la. Potser fer-la facultativa.
Si està al mig del camp i no té sentit deixar-hi el cotxe i agafar el tren, millor tancar-la. A no se que s'hi vulgui crear un "cargadero" de bestiar.
També ens podem trobar amb estacions pròximes a zones urbanes o en petits pobles.
Si estan desaprofitades, és a dir, tenen potencial; se les ha de dotar d'uns serveis de regionals o rodalies decents (que no vol dir necessàriament un tren cada 10min, ni cada 30) amb algun que altre servei d'aportació. Per tant no s'haurien de tancar.
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Si l'estació està al mig del camp però pot disposar d'un bon espai per a un Park&ride i pels serveis que hi passen surt a compte deixar el cotxe a l'estació i agafar el tren, llavors no té sentit tancar-la. Potser fer-la facultativa.
Si està al mig del camp i no té sentit deixar-hi el cotxe i agafar el tren, millor tancar-la. A no se que s'hi vulgui crear un "cargadero" de bestiar.
També ens podem trobar amb estacions pròximes a zones urbanes o en petits pobles.
Si estan desaprofitades, és a dir, tenen potencial; se les ha de dotar d'uns serveis de regionals o rodalies decents (que no vol dir necessàriament un tren cada 10min, ni cada 30) amb algun que altre servei d'aportació. Per tant no s'haurien de tancar.
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
George85 wrote:
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Aquest és exactament el cas de Vilabella. I hi han unes quantes estacions en aquest cas. El que no puc entendre com poden seguir en peu, i fins i tot reformar-les, com en el cas d'aquesta, que té fins i tot les andanes renovades, i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Tancar estacions no crec que s'hagi de fer mai. Simplemet reduïr freqüències o els trens que hi paren, però una estació sempre pot anar bé per actes extraordinaris, llocs per fer excursions.....George85 wrote: Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
El que ens hem de plantejar és quines estacions caldria potenciar, que com tots sabem n'hi ha moltes que podrien donar molt més suc.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una que no s'hauria d'haver obert mai
Així que entri en servei el CM d'AV, amb l'estació "central" de Reus, podran anar-se acomiadant de Camp. M'hi jugo el coll que els tarragonins començaran a reclamar una connexió passant per poder arribar d'aquesta nova estació a Lleida amb trens procedents de Barcelona, cosa que donaria el cop de gràcia a Camp.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Que reformin l'estació de Vilabella no ho vec malament perquè estava feta pols i ja que hi és doncs està bé que hi segueixi sent, encara que sigui per molt poca gent a l'any. Evidentment que seria desitjable també que Berga, Olot o Banyoles tinguessin connexió ferroviària però tampoc estalviant-nos els diners de reforma d'aquestes estacions secundàries no disposarem pas dels diners per fer noves connexions en ferrocarril.metring wrote:George85 wrote:
Si no tenen potencial llavors val més tancar-les i dedicar els recursos en alguna cosa que sigui més útil per a la societat.
Aquest és exactament el cas de Vilabella. I hi han unes quantes estacions en aquest cas. El que no puc entendre com poden seguir en peu, i fins i tot reformar-les, com en el cas d'aquesta, que té fins i tot les andanes renovades, i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Precisament has esmentat Berga, Olot i Banyoles. Ciutats que durant el segle XX van tenir servei ferroviari. No sé si ho has fet expressament o no, però m'has tocat el voraviu.metring wrote:[...]i que grans ciutats de Catalunya com Berga, Olot i Banyoles no tinguin connexió ferroviària. No té sentit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fins l'1 de març 1956 va existir el Tramvia del Baix Empordà que donava servei ferroviari, entre altres, a Banyoles (Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles). Via de 750 mm.
Fins el 1963 el tren de l'Asland arribava a La Pobla de Lillet i el Clot del Moro (T.M. de Castellar de n'Hug). Via de 600 mm.
Fins el 15 de juliol de 1969 el tren arribava a Olot i, malgrat que el 1968 va tenir més de 600.000 usuaris, FEVE el va tancar. Via de 1000 mm.
Fins el 2 de maig de 1972 el tren arribava a Guardiola de Berguedà. Fins el 30 de juny de 1973 a Olvan-Berga estació situada al nucli de Cal Rosal. Malgrat que la Confederación Hidrográfica del Pirineo Oriental es comprometé a construir una variant entre Gironella i Cercs passant pel nucli urbà de Berga ja que el traçat clàssic es veia afectat per la construcció del Pantà de la Baells, la CGFC (i la seva filial TFEMB) preferí vendre la línia a la Confederación Hidrográfica. Via de 1000 mm.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Si, ja és sabut que tenien tren, el que no puc concebre és que no en tinguin en l'actualitat
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Quines estacions es podrien tancar?
En un país normal, no només no s'hagués tancat el tren d'Olot, ni el Sant Feliu de Guíxols ni el Tramvia del Baix Empordà; sinó que actualment formarien part d'una moderna doble anella ferroviària amb centre a Girona i que donaria la volta per Salt, Anglès, Amer, Olot, Besalú i Banyoles per un costat i per Flaçà, La Bisbal, Palafrugell, Palamós, Sant Feliu, Llagostera i Cassà per l'altra.metring wrote:Si, ja és sabut que tenien tren, el que no puc concebre és que no en tinguin en l'actualitat
I en el cas hipotètic que s'haguéssin tancat, s'haurien tornat a obrir.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estacions a Barcelona
A Barcelona, se'n podrien tancar unes quantes:
- St. Andreu Comtal, reemplaçada per Trinitat Vella: millor connexió entre Vallès i Vall d'Hebron, Nou Barris, Sta. Coloma i Badalona
- St. Andreu Arenal, reemplaçada per Meridiana (intercanviador metro L1, L4, L5, L9)
- Clot Aragó, reemplaçada per Glòries
- Arc de Triomf: connexions amb les mateixes línies que Pl. Catalunya i Glòries, i l'estació d'autobusos veurà molt reduït el seu trànsit
- St. Andreu Comtal, reemplaçada per Trinitat Vella: millor connexió entre Vallès i Vall d'Hebron, Nou Barris, Sta. Coloma i Badalona
- St. Andreu Arenal, reemplaçada per Meridiana (intercanviador metro L1, L4, L5, L9)
- Clot Aragó, reemplaçada per Glòries
- Arc de Triomf: connexions amb les mateixes línies que Pl. Catalunya i Glòries, i l'estació d'autobusos veurà molt reduït el seu trànsit
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
I perquè s'ha de tancar, quin mal fa? Total, si pares com a molt perdràs 2 minuts, i jo hi he vist gent pujar i baixar, fins i tot jo hi he baixat un coptren250 wrote:El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Justament la Farga de Bebié no crec que sigui la que menys població serveix de Catalunya...tren250 wrote:El cas d'olot, sant feliu de guíxols, berga... és molt clar. En aquells segles, era molt habitual les màfies autobuseres. I no ho dic en sentit figurat. Tancar estacions mai, però si millor adaptabilitat a les circumstàncies.
També és cert que algunes estacions (Guadalajara-Yebes, Camp de Tarragona...) necessiten traslladar-se de lloc. Però mai tancar-les.
De fet, ara mateix només conec una estació que es pugui tancar: La Farga de Bebié.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Podríem tancar Sagrada Família i obrir Gaudí....
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Quines estacions es podrien tancar?
Això . Ara mateix, hi ha estacions molt necessitades (i poblacions) que necessiten molt millor servei que el que tenen, i poblacions que no necessiten el bon servei que tenen ara. És difícil fer una bona gestió, però he ficat un exemple com el de la farga de Bebié, que no ho necessita tant el tren com Caixans. No cal dir la proporció actual. I que els de dalt no interpretin malament. No ficant un AVE ja hi ha un bon servei. Burgos, Tarragona, Guadalajara... I no cal nombrar les estacions del Saragossa-Osca.