Linia Mollerusa-Balaguer
Linia Mollerusa-Balaguer
Sabeu si hi ha algun mapa o informacio per on pasava aquesta linia? Estava electrificada?
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Linia Mollerusa-Balaguer
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N8
Aquest és l'esquema de la línia:Julià wrote:Sabeu si hi ha algun mapa o informacio per on pasava aquesta linia? Estava electrificada?
Era de via mètrica i la línia feia uns 25 kilòmetres entre Mollerussa i Balaguer, més uns 3 kilòmetres del ramal fins a Menàrguens i la Sucrera.
L'estació inicial, Mollerussa, estava aproximadament on ara hi ha el monument. La platja de vies ocupava el que ara és uns blocs de vivendes noves, més o menys. La via sortia des d'allí direcció Palau pel que ara és un carrer fins arribar aproximadament al canal, que el seguia paral·lelament. Allí hi ha encara l'estació i es pot distingir perfectament per on anaven les vies. Fins i tot tens una bona col·lecció de travesses apilades des de fa gairebé 60 anys. Continuava seguint el Canal cap a Palau, separant-se d'aquest uns centenars de metres abans de l'estació. L'estació existeix però està reconvertida en una vivenda i ampliada amb un annex i està seguint el camí que va a la piscina pública al costat d'una granja. Des d'aquí anava cap a Bellvís per la carretera que va de Poal a Bellvís. L'estació ja no existeix. Era on ara hi ha una plaça. Des d'aquí anava cap a Térmens també paral·lelament a l'actual carretera (que va invadir la traça un cop clausurada al ser ampliada). Primer s'arribava a Térmens Enllaç, que també es conserva. És una caseta, també modificada, que hi ha a mà esquerra enmig d'un camp de cereal uns 200-300 metres abans d'arribar a la carretera C-13. Justament aquest camp de cereal correspon a l'antiga platja de vies, on es bifurcava la línia cap a Balaguer (dreta) o cap a Menàrguens (esquerra). Seguint cap a Menàrguens es veu com la línia anava cap a sota la carretera per un pas soterrat que es conserva ple de runa i anegat d'aigua. Aquí creuava el riu Corb per un petit pont metàl·lic que ha desaparegut. A continuació seguia pel que ara és un carrer fins arribar al riu Segre, que creua per un encantador pont metàl·lic que encara es conserva i per on passa la carretera. Sota l'asfalt encara es conserven les vies. Creuem el pont i en breu arribem a la Sucrera, que son uns magatzems de fruita que hi ha just a l'esquerra. L'edifici de la dreta eren les oficines de la companyia. Si seguim uns metres més, a mà dreta hi ha l'estació de Menàrguens, que es conserva mig derruïda. Fou bombardejada durant la Guerra Civil i ja no fou mai reconstruïda, utilitzant-se com a baixador
Tornant a Térmens Enllaç, si seguim per la dreta, poc després d'arribar a la C-13 trobem a la dreta a l'estació de Térmens, també conservada com a vivenda particular. Poc després la línia creuava en un pas a nivell la carretera i seguia direcció Balaguer paral·lelament a la línia dels Transpirenaic (o hauriem de dir al revés??? Arribem a Vallfogona de Balaguer, estació que també és conserva perfectament restaurada fa pocs anys. El tren seguia i arribava a Balaguer. L'estació estava pocs metres després de l'estació del Transpirenaic, on ara hi ha un institut. Tenia el taller i les cotxeres de la línia.
Si busques a la web de l'Institut Cartogràfic Nacional pots trobar mapes antics i veure el traçat de la línia.
hola
que tal soy un nuevo usuario de alcoi imaginate aqui como esta nuestra via ferrea un saludo.
que tal soy un nuevo usuario de alcoi imaginate aqui como esta nuestra via ferrea un saludo.
- automotorserie 436
- N7
En primer lugar darte la bienvenida al foro esperando que cumpla tus expectativas, por otro lado comentarte que hace unos meses estuve por allí, te dejo el link por si tienes información, fotografías, noticias...
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=8048
Saludos
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=8048
Saludos
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
-
- N8
Em permeto enllaçar diverses fotos de la meva col·lecció que he anat penjant a Tranvia Portal:
El meu besavi:
El meu besavi:
Peaso fotos extraordinàries!!!!!!!!!!!!! Moltes gràcies!!!!
Quan vulguis que organitzem lo de Lleida, endavant!
- Guigui
- Administrador
Grafies poc ortodoxes
Veient els topònims "espanyolíssims" que el franquisme va (re-)instaurar, sobta molt la grafia de Castellar d'En Huch, amb signes ortogràfics que no existeixen en castellà des de fa segles i amb pronúncies (-ch final) que no es corresponen amb la grafia.
Una curiositat etimològica, ressenyada per deformació professional d'un que treballa en llengües.
Una curiositat etimològica, ressenyada per deformació professional d'un que treballa en llengües.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
Una idea podria ser venir d'hora a Lleida, passar el dia per allí i acabar a Balaguer a primera hora de la tarda. Des d'allí, els que càpiguin al cotxe es fa la ruta (en una hora i mitja es pot fer tranquilament) i llavors agafar el borreguero de Manresa.metring wrote:Peaso fotos extraordinàries!!!!!!!!!!!!! Moltes gràcies!!!!
- lauria1226
- N7
Ahir al migdia, vaig passar pel pont metàl.lic sobre el riu Segre a la sortida de Térmens en direcció Menàrguens. Jo venia de Menàrguens i de lluny, en veure que la carretera s'entrenyia considerablement ja em va donar la sensació de que es tractava de l'antic pont del tren. Vaig aturar-me a fer un parell o tres de fotografies que ja pujaré quan esgoti el rodet. L'avantatge del rodet és que els megapixels els poso jo a voluntat quan l'escanejo.
El pont es veritablement magnífic, ja ho veureu. Després per celebrar-ho, enfilo cap a Lleida i em vaig ficar entre pit i esquena una excelent esqueixada de bacallà i un magnífic plat de gambes a la planxa al Restaurant "La Casa Vasca" rememorant vells temps.
El pont es veritablement magnífic, ja ho veureu. Després per celebrar-ho, enfilo cap a Lleida i em vaig ficar entre pit i esquena una excelent esqueixada de bacallà i un magnífic plat de gambes a la planxa al Restaurant "La Casa Vasca" rememorant vells temps.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
-
- N8
És un pont únic i espero que mai se'ls plantegi tirar-lo per eixamplar la carretera. Pel que sé els dos pobles li tenen estimació i record encara.
Un dels misteris que tinc en ment és saber què queda a l'interior de la Sucrera. Fins l'any 68-69 encara estaven totes les instal·lacions a l'interior i és possible que les vies embegudes encara hi restin. Vaig intentar posar-me en contacte fa anys amb els actuals propietaris però em van anar passant d'Herodes a Pilat fins que vaig desistir. Així també fóra interessant una visita a la Casa Gran (l'edifici enfront de la Sucrera).
Un dels misteris que tinc en ment és saber què queda a l'interior de la Sucrera. Fins l'any 68-69 encara estaven totes les instal·lacions a l'interior i és possible que les vies embegudes encara hi restin. Vaig intentar posar-me en contacte fa anys amb els actuals propietaris però em van anar passant d'Herodes a Pilat fins que vaig desistir. Així també fóra interessant una visita a la Casa Gran (l'edifici enfront de la Sucrera).
- lauria1226
- N7
Sembla ser que de moment no els passa pel cap de desfer-se'n. Vaig tenir un ensurt en veure el cartell d'anunci d'unes obres pròximes a començar, però en llegir-lo em vaig tranquil.litzar quan vaig comprovar que es tractava d'uns col.lectors.
Els edificis enfront de la sucrera, construïts de totxo amb obra vista, tenen un aire modernista que és de suposar que algú ha pensat en conservar, encara que mai se sap. El que jo no sé, és si estan catalogats.
Els edificis enfront de la sucrera, construïts de totxo amb obra vista, tenen un aire modernista que és de suposar que algú ha pensat en conservar, encara que mai se sap. El que jo no sé, és si estan catalogats.
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- automotorserie 436
- N7
Ay...cada vez que leo sobre un "carrilet" desaparecido, algo se muere en el alma...
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- lauria1226
- N7
Com que encara no he revelat el rodet, anticipo una imatge fotogràfica digital feta amb la càmera de video. Més o menys i malgrat la boira típica de la tardor ponentina us podeu formar una idea del pont sobre el riu Segre a la sortida de Térmens en direcció Menàrguens. Avui emprat per la cerretera i que de moment sembla que no perilla. Que duri!.
- Attachments
-
- Pont sobre el riu Segre a la sortida de Térmens. Avui de la cerretera ahir del ferrocarril.
- Pont de Térmens.JPG (226.69 KiB) Viewed 6333 times
A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.
Uno tenga su propia fe.
- genissimon
- N10
Només falta una Orenstein & Koppel traient fum passant pel mig...
Gràcies per les fotos.
Salut !!
Gràcies per les fotos.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
no se si queda massa cosa ja que les instalacions s'utilitzen com a magatzem de fruita. pel que fa a l'edifici de davant. Eren les cases dels "amos" de la sucrera, dels alts carrecs. aquella casa esta mig derruida i fins fa 2-3 anys i vivia un pobre. ara hi ahn ficat una valla metal·lica i a la porta de la casa i a un cartell de Securitasmegapauer wrote:És un pont únic i espero que mai se'ls plantegi tirar-lo per eixamplar la carretera. Pel que sé els dos pobles li tenen estimació i record encara.
i pel que fa al pont es veritat que se li te molta estima. nomes cal di que fara gairebe un any un home que anava amb un tractor va trenca dos bigues, i al cap d'un temps ja estaven arreglades. i en comptes de fer un pont nou, hi ha projectat fer una variant
http://maps.google.es/maps?hl=es&q=T%C3 ... 19,,0,7.89
Gràcies al Google Street View ja podem "circular" pel pont.
Gràcies al Google Street View ja podem "circular" pel pont.
He trobat una pàgina de Facebook plena d'informació i fotografies de la línia: https://www.facebook.com/pages/Amics-de ... 1340069643
metring, la pàgina és del bon amic Joan "megapauer"metring wrote:He trobat una pàgina de Facebook plena d'informació i fotografies de la línia: https://www.facebook.com/pages/Amics-de ... 1340069643
jms