En treuria Parets, a banda de que no serveix una població gaire gran, l'estació es troba al límit del terme municipal, cosa no n'afavoreix gens la plena utilització.593Dromedario wrote:Efectivament, la proposta no té gaire sentit, ja que els actuals serveis fins a Puigcerdà fan les parades justes; com a molt podríem treure'n Parets i/o Mollet del Vallès.
És més urgent i necessari duplicar via en bona part del traçat fins a Vic o Torelló, començant pels trams Parets-La Garriga i Centelles-Vic (recordem que a Mollet hi ha l'equivocada intenció de soterrar, i això duria el seu temps). Només amb això ja s'aconseguiria una reducció dels temps de trajecte degut als encreuaments, a més de la possibilitat d'oferir més serveis.
Renovació de via fins a Puigcerdà
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: CiU demana dos semidirectes BCN - Puigcerdà
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Tema dels semidirectes:
Jo, ho tinc molt clar: Es necessiten trens directes. La competència bestial que fa la sagalés de Vic a Barcelona directe, que provoca una gran baixada dels clients usuaris del tren a la C3, ho confirma. Seria bàsic ficar directes Barcelona-Mataró, Barcelona-Terrassa, Barcelona-Granollers, Barcelona-Manresa, Barcelona-Vilanova i Barcelona-Martorell. Crec que el nobre de trens semidirectes ara és suficient, i de trens que paren a totes les estacions hi ha massa. Es necessitaria en tot cas un tren que parés a Barcelona-GranollerS-Vic-Ripoll-Puigerdà/lator. Però només un.
Si volen aquest tren, tant costaria fer la línia d'ample internacional? Total, tardaria el mateix que per girona:
3 hores per espanya
3 hores entre latour i tolosa de llenguadoc
3 hores entre toulouse i paris a una velocitat comercial de 200 Km/h.
Per un tren nocturn, 9 hores és un molt bon temps. Surts de les 9 de Sants i arribes a Parisa les 6 del matí.
També una bona cosa seria que hi hagués a la C3 un tren que parés a totes les estacions, doncs poblacions com montcada-ripollet no tenen connexió factible amb les estacions de campdevànol cap a dalt.
Jo, ho tinc molt clar: Es necessiten trens directes. La competència bestial que fa la sagalés de Vic a Barcelona directe, que provoca una gran baixada dels clients usuaris del tren a la C3, ho confirma. Seria bàsic ficar directes Barcelona-Mataró, Barcelona-Terrassa, Barcelona-Granollers, Barcelona-Manresa, Barcelona-Vilanova i Barcelona-Martorell. Crec que el nobre de trens semidirectes ara és suficient, i de trens que paren a totes les estacions hi ha massa. Es necessitaria en tot cas un tren que parés a Barcelona-GranollerS-Vic-Ripoll-Puigerdà/lator. Però només un.
És clar. Devia tindre el dia inspirat, el senyor que va escriure aquest article. I jo vull un TGV des de l'estació fins a casa meva .UT440_132M wrote:http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 45&ed_ov=o
CiU demanarà a Foment dos semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà que només parin a Ripoll
El diputat de CiU al Congrés per les comarques gironines, Jordi Xuclà, ha anunciat que la federació presentarà una iniciativa parlamentària davant la Comissió de Foment, a Madrid, per demanar que comenci a funcionar un nou servei de trens semidirectes que enllacin Puigcerdà, Ripoll i Barcelona. Xuclà es va reunir amb els alcaldes de Campelles, Ribes de Freser i Planoles, per parlar d’aquest tema i d’altres infraestructures de la comarca.
Segons Xuclà, el reequilibri territorial passa també perquè “la línia internacional Barcelona-Puigcerdà sigui competitiva amb el desplaçament en cotxe. S’ha de millorar el servei de trens i hem d’aconseguir, com s’ha fet en tants països europeus, que hi hagi un servei còmode i puntual pels ciutadans”.
La proposta de CiU passaria per tenir un servei semidirecte de dos trens al dia, al matí i al vespre –un d’anada i un de tornada–, que cobrís el trajecte entre Barcelona i Puigcerdà, amb parada a Ripoll. “Això facilitaria al territori els desplaçaments per anar i tornar a Barcelona en un sol dia”, diu el diputat. / RUTH ESPUNY
És la tonteria més gran que han arribat a dir aquesta colla de poltronaires amb cotxe oficial. Vic i Granollers no importen oi?
Si volen aquest tren, tant costaria fer la línia d'ample internacional? Total, tardaria el mateix que per girona:
3 hores per espanya
3 hores entre latour i tolosa de llenguadoc
3 hores entre toulouse i paris a una velocitat comercial de 200 Km/h.
Per un tren nocturn, 9 hores és un molt bon temps. Surts de les 9 de Sants i arribes a Parisa les 6 del matí.
També una bona cosa seria que hi hagués a la C3 un tren que parés a totes les estacions, doncs poblacions com montcada-ripollet no tenen connexió factible amb les estacions de campdevànol cap a dalt.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Semidirectes i autors d'articles
A la línia de Manresa, fer semidirectes que no parin a Terrassa i Sabadell seria una insensatesa. No es pot deixar de banda un potencial de 400.000 persones així com així.tren250 wrote:Seria bàsic ficar directes Barcelona-Mataró, Barcelona-Terrassa, Barcelona-Granollers, Barcelona-Manresa, Barcelona-Vilanova i Barcelona-Martorell.
Qui va escriure l'article és una senyora. Si estava inspirada o no, no ho sé, però el fet és que no hi ha res que sigui de collita pròpia. Es limita a reproduir les elucubracions d'un polític. I és a aquest individu al qual caldria mirar.tren250 wrote:Devia tindre el dia inspirat, el senyor que va escriure aquest article. I jo vull un TGV des de l'estació fins a casa meva
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
No, jo vull dir que es tenen que fer ''directes'' de Barcelona a Sabadell, de Barcelona a Terrassa i de Barcelona a Manresa. Per afavorir el servei a aquestes poblacions, precisament.Guigui wrote:A la línia de Manresa, fer semidirectes que no parin a Terrassa i Sabadell seria una insensatesa. No es pot deixar de banda un potencial de 400.000 persones així com així.tren250 wrote:Seria bàsic ficar directes Barcelona-Mataró, Barcelona-Terrassa, Barcelona-Granollers, Barcelona-Manresa, Barcelona-Vilanova i Barcelona-Martorell.
Qui va escriure l'article és una senyora. Si estava inspirada o no, no ho sé, però el fet és que no hi ha res que sigui de collita pròpia. Es limita a reproduir les elucubracions d'un polític. I és a aquest individu al qual caldria mirar.tren250 wrote:Devia tindre el dia inspirat, el senyor que va escriure aquest article. I jo vull un TGV des de l'estació fins a casa meva
I a partir d'ara escriuré més lent: Volia dir el senyor que se li va ocórrer aquesta idea. No atino, amb tot.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Posar les coses en relació
Però es poden fer relacions que donin servei a les tres ciutats al mateix temps. Algú que vagi a Terrassa hi perdria dos minuts, i algú que vagi a Manresa, quatre. Crec que és un preu més que raonable per estalviar-se el triple d'expedicions.tren250 wrote:No, jo vull dir que es tenen que fer ''directes'' de Barcelona a Sabadell, de Barcelona a Terrassa i de Barcelona a Manresa. Per afavorir el servei a aquestes poblacions, precisament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
SEMIDIRECTES A LA LINEA DE PUIGCERDA
En primer lloc m´alegro de CIU i la seva preocupaçio per aquesta liena, quand tthom sap que quan manaven, van esta presionant a Madrid per tancar la linea, donc els hi feia, segons ells competencia al Tunel del Cadi, al seus amics propietaris del Tunel. Aixo ho sap thotom a la Cerdanya i ademes segons el meu pare, ho anavem pregonant quan construien el Tunel.El del CIU s´escudaven amb el cuento de mADRID, pero no van fer res, ni presionar per res, ni res de res, per arreglar la linea.Bueno per fi recapacitan. Deu ser cosa de la falta de poder.
En segon lloc, per el que anem i vinem en tren de Puigcerda, ja fa temps que el horaris d´aquesta linea, son de lo mes estupits que hi ha. Encara molts en enrocordem del semidirectes,"Els Pullam Cerdanya per eixempla", i lo ve que anava.
Am sortida i arribava a Puigcerda, els horaris no estan ben adequats. Faltas trens directes, o semidricetes a Barcelona, paran solament a Ribes, Ripoll y Vic, a primera hora i ultima hora. Falten mes trens els caps de setmana, sobretodo el divendres i el diumenga a la nit.
Per ara s´escusan en que falta acava la linea. Mes ja podrian fer cosas.
La solucio: gestio de la Generalitat i prou. Es una liena que funcionaria mes be, amb una gerencia propia, que entengues las necessitatas del seu habitans, i no al reves com fins ara.
En primer lloc m´alegro de CIU i la seva preocupaçio per aquesta liena, quand tthom sap que quan manaven, van esta presionant a Madrid per tancar la linea, donc els hi feia, segons ells competencia al Tunel del Cadi, al seus amics propietaris del Tunel. Aixo ho sap thotom a la Cerdanya i ademes segons el meu pare, ho anavem pregonant quan construien el Tunel.El del CIU s´escudaven amb el cuento de mADRID, pero no van fer res, ni presionar per res, ni res de res, per arreglar la linea.Bueno per fi recapacitan. Deu ser cosa de la falta de poder.
En segon lloc, per el que anem i vinem en tren de Puigcerda, ja fa temps que el horaris d´aquesta linea, son de lo mes estupits que hi ha. Encara molts en enrocordem del semidirectes,"Els Pullam Cerdanya per eixempla", i lo ve que anava.
Am sortida i arribava a Puigcerda, els horaris no estan ben adequats. Faltas trens directes, o semidricetes a Barcelona, paran solament a Ribes, Ripoll y Vic, a primera hora i ultima hora. Falten mes trens els caps de setmana, sobretodo el divendres i el diumenga a la nit.
Per ara s´escusan en que falta acava la linea. Mes ja podrian fer cosas.
La solucio: gestio de la Generalitat i prou. Es una liena que funcionaria mes be, amb una gerencia propia, que entengues las necessitatas del seu habitans, i no al reves com fins ara.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
La generalitat? Ja veig quantes freqüències hi ha a la línia de la pobla de segur...
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
El que s'hauria de fer en la línia BCN-Vic-Ripoll-Puigcerdà-La Tour seria augmentar (i MOLT) la seva velocitat, ja que si ve els seus horaris no són per tirar coets, la seva velocitat es tercermundista, una hora i mitja per anar de Vic a BCN, una hora per anar de Vic a Ribes de Fresser i 20 minuts per anar de Ribes a Ripoll. Aquests temps superen i molt el temps que es triga a fer el mateix trajecte en cotxe. Això és el que s'hauria de millorar primer, un cop aconseguit això si que serà el moment d'augmentar la freqüència de trens, sinó passarà el mateix que al metro comarcal del Bages, on hi ha molts trens, SI, però molt lents.
De nou al FTC
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
El dijous vaig fer un viatge anar i tornar desde El Vendrell fins Ripoll, canvian de unitát a L'Hospitalet, i que voleu que us digi, primer las 447 son un rotllo, gens còmodes per un viatge d'aquesta mena, al pujar vaig tardar un parell d'horas desde L'Hospitalet,el tren anaba a La Tour, pero al tornar vaig pujar amb un que sortia desde Ripoll i van ser dues horas i mitja i amb las 447 i els seus seients acabas fet pols i després amb un d'igual fins El Vendrell.
Crec que si que seria bo posar trens mes rápids, menys paradas sobretot pels que pasan de Vic i després unitats amb uns seients com tener que ser per viatges que no son estrictament de rodalies.
Apart de aixó el viatge va ser bonic i extrañament tant al anar com al tornar els horaris es van cumplir escrupulosament, o sigi clavats al segon.
Crec que si que seria bo posar trens mes rápids, menys paradas sobretot pels que pasan de Vic i després unitats amb uns seients com tener que ser per viatges que no son estrictament de rodalies.
Apart de aixó el viatge va ser bonic i extrañament tant al anar com al tornar els horaris es van cumplir escrupulosament, o sigi clavats al segon.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Al tram francès entre Tarascon i La Tor ja hi ha part del nou carril llest a banda de via per col.locar, així com les noves travesses biblock a instal.lar i un punt de càrrega de balast a La Tor de Querol.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ara i abans
I ja tens en compte com estava la línia abans del traspàs?tren250 wrote:La generalitat? Ja veig quantes freqüències hi ha a la línia de la pobla de segur...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Ara i abans
A part, que es via única...Guigui wrote:I ja tens en compte com estava la línia abans del traspàs?tren250 wrote:La generalitat? Ja veig quantes freqüències hi ha a la línia de la pobla de segur...
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Com la de Puigcerdà, fins dintre de (1000 anys?). En sentit de qualitat i infraestructura, i comoditat s'ha fet un gran treball, que seria necessari al transpirinenc. Ara, un augment de freqüències a les 2 línies no vindria de més.
A la Tour hi ha bastant material de contrates, o sigui que la renovació per l'altra costat està a punt de començar. Si no vaig equivocat, l'any passat es va fer freqüències de cadenciament des de Toulouse fins a Ax, i potser seria útil aquí.
I dir que hi ha trossos de línia que la velocitat PODRIA ampliar-se fins a 30 km/ més que actualment. I llocs, com el pla de Ripoll (el tros fins a Campdevànol) que, si eliminessin tots els passos rurals, es faria aquest trajecte en 1 minut i mig, ara es fa en 6. No cal dir els inconvenients que això comporta.
A la Tour hi ha bastant material de contrates, o sigui que la renovació per l'altra costat està a punt de començar. Si no vaig equivocat, l'any passat es va fer freqüències de cadenciament des de Toulouse fins a Ax, i potser seria útil aquí.
I dir que hi ha trossos de línia que la velocitat PODRIA ampliar-se fins a 30 km/ més que actualment. I llocs, com el pla de Ripoll (el tros fins a Campdevànol) que, si eliminessin tots els passos rurals, es faria aquest trajecte en 1 minut i mig, ara es fa en 6. No cal dir els inconvenients que això comporta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estalvi de temps realista
6 minuts per 4 km resulta en una velocitat mitjana de 40 km/h. Fer-ho en 1,5 minuts significaria anar a 160 km/h de mitjana, amb les velocitats punta més elevades que això comporta degut a l'acceleració i desacceleració. Pura qüestió d'aritmètica.tren250 wrote:I llocs, com el pla de Ripoll (el tros fins a Campdevànol) que, si eliminessin tots els passos rurals, es faria aquest trajecte en 1 minut i mig, ara es fa en 6. No cal dir els inconvenients que això comporta.
Un tren que s'aturi a les dues estacions pot estalviar realísticament uns 2 minuts, cosa que indicaria una velocitat mitjana de 60 km/h. En tot cas, si aquests paràmetres s'apliquessin a tota la línia, podria haver-hi un bon estalvi de temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
A la línia de la pobla es poden augmentar freqüències, però s'ha de tenir en compte que la línia només disposa de dos punts d'encreuament (Balaguer i Tremp), no situats, en el cas de Tremp, just al mig de la línia. Un punt d'encreuament a Àger (allargant la via morta o contruïnt una via al costat de l'actual i un altre entre Balaguer i Lleida permetria augmentar, i molt, la capacitat de circulacions de la línia
Salutacions,
Oriol
Oriol
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Antigament els trens de viatgers creuaven a Cellers. Hi ha fotos del creuament de mercaderies a Balaguer i Tremp també.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Començament imminent de l'últim tram
El començament de la renovació de via i infraestructura, de l'últim tram entre el túnel de Toses i la frontera Francesa, és a punt de començar. Aquesta tarda, pels volts de 2/4 de 5, i pels afores d'Hostalets de Balenyà, ha passat una doble composició de 269, amb un curt carriler, just després del tren destinació a La Tor de Querol, de les 15:16 per Sants. La decoració de les dues 269, era la de Renfe Operadora Mercancias, i anaven bastant brutes. No se quines unitats en concret eren, ja que era lluny. En tinc un parell de fotos meves, que penjaré tot seguit.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Brutaal veure una DT de japos a Toses, per exemple.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Alco's
Ahir em van informar que a última hora van pujar dues Alco's per Ribes de Freser, direcció Puigcerdà. Seguiré informant.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Renovació de via fins a Puigcerdà
Vaig veure les alco (321-048) estacionada a Torelló a la via 2 amb el semàfor vermell. Felicitats per la foto de les japoneses .
Vaig veure el morro d'aquesta locomotora des de l'autobús, no sé si anava amb la 050. Li vaig fer la foto amb el mòvil, però se m'ha esborrat d'una forma extranya.
Diria que les obres comencen, segons em va informar un interventor, a mitjans de mars-principis d'abril. Sí, està al caure.
Vaig veure el morro d'aquesta locomotora des de l'autobús, no sé si anava amb la 050. Li vaig fer la foto amb el mòvil, però se m'ha esborrat d'una forma extranya.
Diria que les obres comencen, segons em va informar un interventor, a mitjans de mars-principis d'abril. Sí, està al caure.