El tramvia Cadener núm. 58
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Us penjo una preciosa foto d'en Javi Flórez del Cadener 58:
- Attachments
-
- Tran_58 (Cadenero)(Lin 12)_1955-00(ColXF).jpg (165.38 KiB) Viewed 4886 times
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Friday 22/08/2008 9:16
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Us paso un altre.
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Friday 22/08/2008 9:16
Re: El tramvia Cadener núm. 58
He reduit la foto, però ara em diu que hi han pocs caracters al missatge...
- Attachments
-
- Tran_62 (Cadenero)(Lin 52)_1955-00(ColXF).jpg
- Tran_62 (Cadenero)(Lin 52)_1955-00(ColXF).jpg (66.98 KiB) Viewed 4813 times
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Ep Xavier, com anem?, soc En Ricard, de la Soci, però ja fa uns quants anys...
Molt bones fotos, aquesta darrera crec que és al carrer Taulat, a tocar de la rambla del Poblenou.
Salut!
Molt bones fotos, aquesta darrera crec que és al carrer Taulat, a tocar de la rambla del Poblenou.
Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Fixeu-vos que en la primera foto encara hi ha les restes de les vies métriques, del primer tramvia de via estreta de Sarrià.
Salut.
Salut.
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Friday 22/08/2008 9:16
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Hola:
¿Ets el Ricard "modelista"...?
Efectivament, la segona foto està feta al carrer Taulat, en aquest lloc finalitzaven les línies 36 y 52.
La del 58 està feta a Sarrià evidentment. Els darrers anys, quan jo no hi circulaven tramvies tranvies "reversibles" era la única línia que va restar oberta y el cotxe clàsic esra aquest. Era l'unic en tota la línia perque no hi havia cap altre lloc on es poguès creuar amb cap altre. A més no es dodia fer servir cap altre tipus de cotxe perque era l'unic (aquest i un altre 800 estret) amb aquestes caracteristiques que en restava (em refereixo a ser reversibles). Aquesta paraula "rara" simplement vol dir que el tramvia disposaba de dues "controles", una a cadascuna de les plataformes per a poder "conduir-lo" cap endavant y cap enrrera. Els altres tramvies només podíen anar en un sol sentit (cap endavant sempre) i havien de tornar després d'haver tombat en un bucle.
Salutacions.
¿Ets el Ricard "modelista"...?
Efectivament, la segona foto està feta al carrer Taulat, en aquest lloc finalitzaven les línies 36 y 52.
La del 58 està feta a Sarrià evidentment. Els darrers anys, quan jo no hi circulaven tramvies tranvies "reversibles" era la única línia que va restar oberta y el cotxe clàsic esra aquest. Era l'unic en tota la línia perque no hi havia cap altre lloc on es poguès creuar amb cap altre. A més no es dodia fer servir cap altre tipus de cotxe perque era l'unic (aquest i un altre 800 estret) amb aquestes caracteristiques que en restava (em refereixo a ser reversibles). Aquesta paraula "rara" simplement vol dir que el tramvia disposaba de dues "controles", una a cadascuna de les plataformes per a poder "conduir-lo" cap endavant y cap enrrera. Els altres tramvies només podíen anar en un sol sentit (cap endavant sempre) i havien de tornar després d'haver tombat en un bucle.
Salutacions.
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Cuando fue suprimida la linea 12,con el 878, siguió funcionando la linea 52, Pza España -Pueblo nuevo, que fué la ultima linea bidireccional , con coches de la serie 860 880, suprimida en 1967
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Friday 22/08/2008 9:16
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Hola:
Tens tota la raó. Parlaba de memòria i a vegades falla...
La línia 12 va deixar de funcionar el dia 1-8-1967 i la 52 va deixar de funcionar el dia 17-12-1967, per tant, entre l'agost i el desembre van continuar circulant tramvies "reversibles" a Barcelona, a la línia 52. La 52 va estar tant escurçada que els darrers moments estava fent el recorregut Pl.Palau-Poble Nou i va estar substituida per una nova línia d'autobusos amb el número 36. Aquest número no era estrany al Poble Nou, ja que la línia inicial del tranvia havia estat la 36.
De totes formes, el cotxe 58 ja no es va moure de la cotxera de Vilana (on tancaba) i el 878 que era el seu substitut i que els darrers temps era el que circulava mès, em sembla que tampoc. Allà van restar arraconats fins a la clausura d'aquella cotxera.
Salutacions.
Tens tota la raó. Parlaba de memòria i a vegades falla...
La línia 12 va deixar de funcionar el dia 1-8-1967 i la 52 va deixar de funcionar el dia 17-12-1967, per tant, entre l'agost i el desembre van continuar circulant tramvies "reversibles" a Barcelona, a la línia 52. La 52 va estar tant escurçada que els darrers moments estava fent el recorregut Pl.Palau-Poble Nou i va estar substituida per una nova línia d'autobusos amb el número 36. Aquest número no era estrany al Poble Nou, ja que la línia inicial del tranvia havia estat la 36.
De totes formes, el cotxe 58 ja no es va moure de la cotxera de Vilana (on tancaba) i el 878 que era el seu substitut i que els darrers temps era el que circulava mès, em sembla que tampoc. Allà van restar arraconats fins a la clausura d'aquella cotxera.
Salutacions.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Per cert, parlant de les cotxeres de Vilana (hi visc a uns 200 metres)... Ara hi ha un parc horrorós, però des del primer cop que hi vaig passar em vaig fixar en una mena de banc enfonsat circular que té tot l'aspecte d'haver contingut una placa giratòria. Son imaginacions meves o coincidiria amb una preexistent i van, diguem, deixar el forat?
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Recorda que teniem trobada pendentmegapauer wrote:Per cert, parlant de les cotxeres de Vilana (hi visc a uns 200 metres)... Ara hi ha un parc horrorós, però des del primer cop que hi vaig passar em vaig fixar en una mena de banc enfonsat circular que té tot l'aspecte d'haver contingut una placa giratòria. Son imaginacions meves o coincidiria amb una preexistent i van, diguem, deixar el forat?
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Efedctivamente si mal no recuerdo en Vilana habia una placa giratoria, que según creo era la unica en Barcelona, aunque
los 500 entraban marcha atras.
los 500 entraban marcha atras.
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Si se ha llevado a termino, la reconstrucción del chausson y del coche 58,que hay de la reconstrucción de los otroa tranvias y autobuses que bajaron del Clot del Morro ? Según tengo entendido hay un 1660 reconstruyendose en Valencia, pero y los 1200, los 800 y el 358y el Aco seida , etc sabe alguen si se reconstruye alguno, y algo del museo del transporte ?
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: El tramvia Cadener núm. 58
Ep Nois
Quines noticies teniu sobre la restauració del tramvia PCC 1660. Algú en pot explicar quelcom. Merci
Ben cordialment. Salut!
Quines noticies teniu sobre la restauració del tramvia PCC 1660. Algú en pot explicar quelcom. Merci
Ben cordialment. Salut!