ATP-ATO

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Jo, sense problemes

Post by Guigui »

metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
En els dos trens de la L1 que he agafat avui no he tingut cap problema en aquest sentit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: ATP-ATO

Post by victorcasta »

metring wrote:
victorcasta wrote:
metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
I tant. L'ATP no deixa obrir portes si no el tren no se situa dins de la zona marcada en vermell al principi de l'andana. Si s'ha fet curt, es pot avançar, frenar i així poder-les obrir. Si t'has passat, s'haurà de saltar l'estació i continuar fins a la següent.
Mare meva, la que ens podem esperar!!!
Caldrà aguantar fins que operi l'ATO, quan el tren segur que se situarà en la zona d'estacionament.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: Jo, sense problemes

Post by traveller »

Guigui wrote:
metring wrote:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
En els dos trens de la L1 que he agafat avui no he tingut cap problema en aquest sentit.
No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

No ho sé

Post by Guigui »

traveller wrote:No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.
Doncs no m'hi vaig fixar. Si no recordo malament, un era un 4000R i l'altre un 6000 (o potser dos 6000, en tot cas, cap 4000 no R).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
traveller
N6
N6
Posts: 255
Joined: Friday 24/08/2007 20:48

Re: No ho sé

Post by traveller »

Guigui wrote:
traveller wrote:No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.
Doncs no m'hi vaig fixar. Si no recordo malament, un era un 4000R i l'altre un 6000 (o potser dos 6000, en tot cas, cap 4000 no R).
Bueno, la sèrie es indiferent, ja que el problema no és que el tren estigui preparat (tots ho estàn) sinó la formació de la persona que el porta. :P
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: ATP-ATO

Post by Miquel »

Aveure, técnicament segueixen anant Manual en el sistema de conducció, ja que fan servir el manipulador, i no canvia pas el métode de condució, només et limita la velocitat per a que vagis més lent i alhora trigar més en fer el trajecte.
Obiament se li ha d'agafar pràctica per parar allà on et marca l'ATP, tot és igual.
El metro de Barcelona amb motoristes!
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: ATP-ATO

Post by ferroviario_catalan »

Hablando del ATO, tengo una sugerencia que tengo cosilla en porque lo han hecho tan mal: Sabeis el tramo de L5, desde Can Vidalet hacia Can Boixeres, cuando el metro va a hacer salida al exterior, que pasa por el cambio de agujas de acceso a talleres, se frena demasiado, y lo pasa muy despacio... Eso solo pasa cuando el motorista lleva el ATO puesto, pero en algunas ocasiones, en Can Vidalet, desconecta el ATO, y va con ATP, hasta Can Boixeres, y pasa por ese punto a una velocidad considerable, y no pasa absolutamente nada. En Can Boixeres, de nuevo, pone ATO.
Porque limitan tantisimo la velocidad en ese punto, si no es necesario?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: ATP-ATO

Post by Miquel »

La mateixa pregunto em formlo jo quan l'ATP diu 50 Km/h, quan pots anar a 65-70Km/h com s'ha fet tota la vida.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: ATP-ATO

Post by Mortadel·lo »

pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?
ES PELIGROSO ASOMARSE
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: ATP-ATO

Post by Miquel »

Mortadel·lo wrote:pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?
Si tothom va a la mateixa velocitat en els trams és indiferent la velocitat a la que vàs, dona el mateix anar a 50 que a 70 si és va amb ATP.
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: ATP-ATO

Post by victorcasta »

Miquel wrote:
Mortadel·lo wrote:pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?
Si tothom va a la mateixa velocitat en els trams és indiferent la velocitat a la que vàs, dona el mateix anar a 50 que a 70 si és va amb ATP.
Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: ATP-ATO

Post by Miquel »

victorcasta wrote:Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.
El que dic jo, és que si tots van a la mateixa velocitat màxima és indiferent la velocitat a la que vas, com pasa amb l'ATO, pero tú traccionant.
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: ATP-ATO

Post by victorcasta »

Miquel wrote:
victorcasta wrote:Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.
El que dic jo, és que si tots van a la mateixa velocitat màxima és indiferent la velocitat a la que vas, com pasa amb l'ATO, pero tú traccionant.
Però al ser conducció manual hi acaba influent d'alguna manera o altra. A la L3 van haver-hi retards en el compliment dels horaris fins que es va posar en servei l'ATO.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: ATP-ATO

Post by metring »

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Retards a la L-1 per un nou sistema de seguretat

1. • Alguns usuaris critiquen que l'interval entre combois supera a vegades els 10 minuts :o :?
2. • TMB diu que el problema és passatger, però nega una falta de regularitat gran

JORDI SUBIRANA
BARCELONA

Els metros de la L-1 acumulen des del 10 de febrer passat endarreriments que, segons alguns usuaris i empleats, se situen per sobre dels 10 minuts en alguns moments. Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el motiu de "la falta de regularitat" en alguns trens és que s'està implantant un nou sistema de seguretat que impedeix superar determinades velocitats, però nega que el retard sigui tan gran.
L'empresa diu que a la L-1, que usen diàriament 350.000 persones, els trens passen cada tres minuts i 40 segons en hora punta i cada quatre minuts la resta del dia. TMB va admetre que des de la posada en marxa de l'ATP, les sigles del nou sistema de seguretat, l'interval de pas pot ser "un 10 o un 20%" superior en alguns trens, però nega una diferència de temps més gran. En cas de produir-se, va apuntar un portaveu, es deu a altres incidències.

MÉS LENTAMENT
Aquest diari ha pogut comprovar que la regularitat gairebé no existeix --les alteracions als rellotges d'informació són constants-- i si alguns trens passen cada tres o quatre minuts, altres en triguen fins a sis o set. Ahir, alguns usuaris que utilitzen la L-1 gairebé diàriament van explicar que noten el problema des de fa més d'una setmana i que han arribat a esperar-se "fins a 10 minuts al matí", va dir Sonia García. Un altre viatger, Josep Fernández, va afegir que "els trens van molt a poc a poc i es paren més".

FORMACIÓ ESPECÍFICA
Segons TMB, la falta de regularitat es deu al fet que la implantació del sistema ATP requereix que els conductors segueixin una formació específica. A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Per intentar que la diferència de temps entre els uns i els altres sigui mínima i evitar altres problemes, els combois que corren més s'han d'esperar més temps a les parades. TMB espera que les incidències se solucionaran al març, quan s'hagi acabat d'instal.lar l'ATP, que ja funciona a la resta de línies, i s'hagi superat la fase d'adaptació.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A trossets

Post by Guigui »

A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Realment, no hi ha manera d'implantar-ho tot de cop? No hi ha més remei que tirar de miquetes? La implantació de l'ATP va ser igual de traumàtica a les altres línies?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: A trossets

Post by metring »

Guigui wrote:
A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Realment, no hi ha manera d'implantar-ho tot de cop? No hi ha més remei que tirar de miquetes? La implantació de l'ATP va ser igual de traumàtica a les altres línies?
Doncs no recordo que hi hagués tant de sarau amb les altres. Algú pot dir-ne alguna cosa?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: ATP-ATO

Post by victorcasta »

A la L3 va passar el mateix que està passant ara a la L1. El que no recordo és quant de temps va passar a la L3 entre la posada en marxa de l'ATP i la de l'ATO.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

ATP a la L3

Post by Guigui »

victorcasta wrote:A la L3 va passar el mateix que està passant ara a la L1. El que no recordo és quant de temps va passar a la L3 entre la posada en marxa de l'ATP i la de l'ATO.
Cap a quin any es va implantar? Perquè és la "meva" línia i no recordo pas que hi hagués aquest festival.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: ATP-ATO

Post by victorcasta »

Mesos abans de la posada en servei de l'ATO a L3 (fa un any o poc més), els panells que marquen el temps d'espera sempre sumaven més temps que restaven. Si arribaves a l'estació quan marcava 03:30, acabaven passant uns 10 minuts fins que arribava de debò. Amb l'ATO allò es va acabar i també els retards dels horaris dels trens, que provocaven allargaments de jornades dels motoristes.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: ATP-ATO

Post by El LLOP »

am totes les línies hi ha hagut aquests problemes, a excepció de la L2 que ja va començar a circular en ATP.
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”