diria no es cierto, estarán las vias y los andenes hechos porque han de pasar los trenes de la C2 y C1 por ahí debajosergi wrote:No lo veo claro,la verdad...¿que pasillo de enlace con la estación de renfe van a tapiar,si de la estación de renfe no se ha puesto ni una piedra ?
Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Danzig:
Las últimas noticias que hay es que el ave pasará de largo por la Sagrera hasta el 2014,fecha en que se supone estará lista la estación.
La parte de la estación en que paren trenes de cercanías ignoro si estará lista antes.
Pero en cualquier caso,de la estación de metro de la L-9 propiamente dicha,no se ha hecho nada.
Las últimas noticias que hay es que el ave pasará de largo por la Sagrera hasta el 2014,fecha en que se supone estará lista la estación.
La parte de la estación en que paren trenes de cercanías ignoro si estará lista antes.
Pero en cualquier caso,de la estación de metro de la L-9 propiamente dicha,no se ha hecho nada.
Re: Seguiment de les obres de la L9
I no deixa de ser paradójic que s'hagi avançat més matèria a Sagrera-Meridiana que a Sagrera-TAV. Sembla com si estiguessin fent les obres per inaugurar tota la línia a la vegada: un tros sí, un tros no... I evidentment que una zona com Fondo (encara estem parlant en part de Barcelona, tot i així passar per Santa Coloma, 6 minuts és insuficient. Per la línia, la població, i les prestacions.
Re: Seguiment de les obres de la L9
si, hemos dicho basicamente lo dicho, que los trenes pasaran de largo, pero pasaran por debajo por narices, haya o no haya estacion y paren o no los trenessergi wrote:Danzig:
Las últimas noticias que hay es que el ave pasará de largo por la Sagrera hasta el 2014,fecha en que se supone estará lista la estación.
La parte de la estación en que paren trenes de cercanías ignoro si estará lista antes.
Pero en cualquier caso,de la estación de metro de la L-9 propiamente dicha,no se ha hecho nada.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Al fòrum de Skyscrapercity, al fil de la L9/L10 hi han fotos de la segona remesa de 9000, adaptats a la conducció automatica i a la seguretat dels tunels de la L9.
Es pot observar com... be, deixo que ho descobriu vosaltres mateixos. No us espanteu...
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 28&page=72
Es pot observar com... be, deixo que ho descobriu vosaltres mateixos. No us espanteu...
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 28&page=72
Re: Seguiment de les obres de la L9
El metro dispone ya de sistemas de seguridad para funcionar sin conductor
La línea 9 será completamente automática y, más tarde, la línea 2
F. ARROYO - Barcelona - 11/02/2009
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Terminados los trabajos de instalación de un sistema de protección automatizado en la línea 1, la última. Todas las demás cuentan ya con él. Se trata del sistema denominado ATP (Automatic Train Protection) que, unido al ATO (Automatic Train Operation), también instalado, permite prácticamente la conducción automática del metro. Todas las líneas construidas cuentan ya con él. Y las que se hallan en construcción lo incorporan de oficio.
La noticia en otros webs
webs en español
en otros idiomas
La línea 11, un tranvía llamado metro ligero, tiene ya conducción automatizada VAYA PERLAAA!!
¿Quién yerra más: el hombre o la máquina? La pregunta es retórica porque, en realidad, detrás de cualquier automatismo hay siempre un hombre con lo que el error, incluso el famoso "error informático" es siempre humano. Pero la automatización previsora sí parece tener menos errores que la improvisación del individuo, de ahí que el Gobierno de la Generalitat y Transportes Metropolitanos de Barcelona lleven años automatizando las líneas de metro para que, un día nada lejano, puedan funcionar sin conductor. Por motivos de seguridad, sostienen tanto Política Territorial como TMB, no para ahorrar personal. En realidad, insisten, la automatización no comporta nunca reducción de plantilla, lo que se hace es reordenar las funciones. Un ejemplo: TMB a los conductores ya no les llama así: les denomina "motoristas" porque accionan el motor, mucho más que conducir el convoy.
Quienes quieran ver en Barcelona algo aproximado al futuro pueden hacerlo en la llamada línea 11, un tranvía también llamado "metro ligero" que dispone ya de conducción automatizada y donde están prácticamente instaladas las mamparas de seguridad dotadas de puertas que coinciden con las puertas de los trenes y que se abren simultáneamente.
Con estas medidas se reducen los trabajos más repetitivos (desde el de conductor hasta el de cajera) y se potencia la vigilancia, tanto la electrónica con cámaras, como la de personal que se halla en la estación.
La línea 9 será toda sin conductor y le seguirá la línea 2, la primera en la que se instalaron los sistemas ATO y ATP y donde se han realizado, de noche y sin pasaje, por supuesto, las pruebas de conducción automática. Se hizo hace tanto tiempo como en 1995. Además, la prolongación de esta línea hasta Parc Logístic se hará instalando el sistema de funcionamiento sin conductor, de modo que se aplique tanto en el nuevo recorrido como en los tramos que ya están funcionando.
Para el resto de líneas aún no hay calendario de automatización definitiva. Ni siquiera está prevista la previa instalación de mamparas protectoras y la adaptación de los trenes, aunque hay algunos que ya pueden funcionar sin conductor y, de hecho, el motorista es casi un mero adorno que cumple una función específica: dar tranquilidad a los usuarios. En la misma línea se está trabajando en la automatización de Ferrocarrils de la Generalitat, también sin fecha porque está ligada, además, a la cola de maniobras que construir bajo la plaza de Catalunya de Barcelona.
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... cat_20/Tes
La línea 9 será completamente automática y, más tarde, la línea 2
F. ARROYO - Barcelona - 11/02/2009
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Terminados los trabajos de instalación de un sistema de protección automatizado en la línea 1, la última. Todas las demás cuentan ya con él. Se trata del sistema denominado ATP (Automatic Train Protection) que, unido al ATO (Automatic Train Operation), también instalado, permite prácticamente la conducción automática del metro. Todas las líneas construidas cuentan ya con él. Y las que se hallan en construcción lo incorporan de oficio.
La noticia en otros webs
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La línea 11, un tranvía llamado metro ligero, tiene ya conducción automatizada VAYA PERLAAA!!
¿Quién yerra más: el hombre o la máquina? La pregunta es retórica porque, en realidad, detrás de cualquier automatismo hay siempre un hombre con lo que el error, incluso el famoso "error informático" es siempre humano. Pero la automatización previsora sí parece tener menos errores que la improvisación del individuo, de ahí que el Gobierno de la Generalitat y Transportes Metropolitanos de Barcelona lleven años automatizando las líneas de metro para que, un día nada lejano, puedan funcionar sin conductor. Por motivos de seguridad, sostienen tanto Política Territorial como TMB, no para ahorrar personal. En realidad, insisten, la automatización no comporta nunca reducción de plantilla, lo que se hace es reordenar las funciones. Un ejemplo: TMB a los conductores ya no les llama así: les denomina "motoristas" porque accionan el motor, mucho más que conducir el convoy.
Quienes quieran ver en Barcelona algo aproximado al futuro pueden hacerlo en la llamada línea 11, un tranvía también llamado "metro ligero" que dispone ya de conducción automatizada y donde están prácticamente instaladas las mamparas de seguridad dotadas de puertas que coinciden con las puertas de los trenes y que se abren simultáneamente.
Con estas medidas se reducen los trabajos más repetitivos (desde el de conductor hasta el de cajera) y se potencia la vigilancia, tanto la electrónica con cámaras, como la de personal que se halla en la estación.
La línea 9 será toda sin conductor y le seguirá la línea 2, la primera en la que se instalaron los sistemas ATO y ATP y donde se han realizado, de noche y sin pasaje, por supuesto, las pruebas de conducción automática. Se hizo hace tanto tiempo como en 1995. Además, la prolongación de esta línea hasta Parc Logístic se hará instalando el sistema de funcionamiento sin conductor, de modo que se aplique tanto en el nuevo recorrido como en los tramos que ya están funcionando.
Para el resto de líneas aún no hay calendario de automatización definitiva. Ni siquiera está prevista la previa instalación de mamparas protectoras y la adaptación de los trenes, aunque hay algunos que ya pueden funcionar sin conductor y, de hecho, el motorista es casi un mero adorno que cumple una función específica: dar tranquilidad a los usuarios. En la misma línea se está trabajando en la automatización de Ferrocarrils de la Generalitat, también sin fecha porque está ligada, además, a la cola de maniobras que construir bajo la plaza de Catalunya de Barcelona.
http://www.elpais.com/articulo/cataluna ... cat_20/Tes
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment de les obres de la L9
Crec que aquest periodista no sap del que parla, la L2 la primera amb ATP i ATO? si van ser avans a la L4 (ATP) i L5, i crec que aquest home confon l'ATP i L'ATO amb l'ATC.
A la L11, no es pas cap tranvia, als inicis del GMB tenien gairebé la mateixa distància, i s'utilitzaven entre 1 i 3 cotxes.
També, dubto que la 11 sigui la primera ja que falten 3 andanes per instal·lar.
I el de motorista era el que faltava per llegir.
Sobre la segona remesa de 9000, si en fan nous, vol dir que el 9200 ja està per Barcelona o Santa Coloma fent proves amb mode Manual a la L9?
A la L11, no es pas cap tranvia, als inicis del GMB tenien gairebé la mateixa distància, i s'utilitzaven entre 1 i 3 cotxes.
També, dubto que la 11 sigui la primera ja que falten 3 andanes per instal·lar.
I el de motorista era el que faltava per llegir.
Sobre la segona remesa de 9000, si en fan nous, vol dir que el 9200 ja està per Barcelona o Santa Coloma fent proves amb mode Manual a la L9?
El metro de Barcelona amb motoristes!
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Re: Seguiment de les obres de la L9
El frontal no m'agrada massa, m'hagués agradat un frontal amb un vidre ben gros i ample, perquè els passatgers que vagin al davant, quant aquests circulin sense conductor puguin veure pel frontal l'interior dels túnels, seria curiós i divertit...
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquest nous 9000 són horribles, semblen una nau especial, i una de les tres llums així com sortides,...
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Sembla que tot el morro és una sortida d'emergència. I efectivament, no entenc perquè li canvien el morro respecte les 9000 originals adaptades a L2
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Re: Seguiment de les obres de la L9
La segona remesa no està ni adjudicada. Aquests trens formen part dels primers 50.Miquel wrote:Sobre la segona remesa de 9000, si en fan nous, vol dir que el 9200 ja està per Barcelona o Santa Coloma fent proves amb mode Manual a la L9?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquí teniu tres cotxes 9000 a Santa Perpètua, preparats per portar a fer proves a TMB, foto amablement cedida per Miquel Segura:
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El Gran Germà ja es ací
El Periòdic de CatalunyaTMB veurà en directe l'interior dels metros sense conductor de la L-9
1. • Càmeres de videovigilància enviaran per ràdio al centre de control de terra imatges en temps real
2. • Es comença a muntar la xarxa que guiarà els trens i transmetrà informació multimèdia per al passatge
Tècnics del centre de control del metro observen pantalles d'ordinador i de videovigilància de la xarxa metropolitana, dimecres passat. Foto: RICARD CUGAT
La futura L-9 serà innovadora en molts aspectes, inclosa la seguretat dins els trens. La línia, com és sabut, serà auto- màtica ja que no hi haurà ningú al volant. La mateixa infraestructura que permetrà teledirigir els combois a través de túnels i estacions farà possible també que les càmeres de videovigilància de cada vagó enviïn per ràdio i en directe les seves imatges al centre de control de TMB. Els operadors de la xarxa veuran així al moment tot el que passi dins els cotxes. En els primers trams de línia que s'obriran a finals d'any i el 2010 (Santa Coloma, Badalona i Zona Franca), s'està començant a instal.lar ara la xarxa sense fil de banda ampla per fer possibles totes aquestes operacions.
Només la L-11, el curt trajecte de metro lleuger també en procés d'automatització que uneix la Trinitat Nova, Ciutat Meridiana i Can Cuiàs, pot enviar en l'actualitat les imatges de les càmeres embarcades al centre de control. Les altres línies disposen de videovigilància únicament quan els combois són de nova construcció. El que es capta, no obstant, queda gravat al tren o, si es tracta dels cotxes més moderns com els de la sèrie 9000 que circularà per la L-9, apareix en els monitors de la cabina del conductor.
MÉS REGULARITAT
La desaparició de la figura del maquinista a la L-9 fa necessària la implantació del videocontrol des de terra, explica Manel Villalante, director general de Transport Terrestre de la Conselleria d'Obres Públiques. Puntualitza, de totes maneres, que als trens "sempre hi haurà personal per atendre els passatgers". L'automatització, continua, s'implanta perquè "millora la puntualitat i la regularitat, permet adaptar l'oferta a la demanda segons les hores i també concentrar el personal en la relació personalitzada amb els usuaris". És un sistema inèdit a Espanya, però que ja està consolidat en capitals com París, Lió, Singapur i Copenhaguen.
Les càmeres han jugat un paper decisiu en la persecució d'agressions com l'atac racista, amb insults, puntades de peu i cops de puny, a una menor equatoriana comès a finals de l'any 2007 per part d'un noi de 21 anys en un vagó gairebé buit dels Ferrocarrils de la Generalitat. En aquell cas, la denúncia de la noia va fer revisar dies després la gravació. Amb el nou sistema basat en les possibilitats de la xarxa de telecomandament, la intervenció ja sigui dels vigilants del metro o dels Mossos d'Esquadra podrà ser requerida en molt poc temps pel centre de control en els monitors del qual apareguin les agressions.
A BORD
Juntament amb la videovigilància (relació tren-terra) i el telecontrol dels trens (diàleg constant entre aquests, les vies i les estacions per regular-ne el moviment), la xarxa que ja s'ha començat a instal.lar oferirà un tercer servei: informació als passatgers que vagin a bord dels combois (direcció terra-tren) mitjançant la transmissió de continguts multimèdia que es reproduiran a les pantalles de què disposen els cotxes 9000.
El projecte preveu col.locar un total de 114 estacions base en els 13 quilòmetres de túnels, estacions i viaducte que es condicionaran en aquesta primera entrega. El pressupost de les obres és de 4,6 milions i el termini total d'execució, de 15 mesos comptats a partir del mes de gener passat.
Els treballs i les proves en el tram de sis estacions de Santa Coloma, de Can Zam a Can Peixauet, han d'acabar el mes d'octubre, quan està previst que s'estreni la línia. El sector de Badalona, amb tres parades del Gorg al Bon Pastor, s'espera posar-lo en servei el febrer del 2010.
La continuació de tots dos en un sol túnel i tres estacions més fins a Sagrera Meridiana s'hauria de produir dos mesos després, a l'abril. El llarg tram elevat i a l'aire lliure de quatre parades entre Zona Franca Litoral i Nova Estació de la Zona Franca té un calendari menys definit, entre el 2010 i el 2011.
RAMON COMORERA
BARCELONA
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
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- N8
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Pero... en la linea 9 ya han empezado a hacer pruebas con trenes 9000, y son identicos a los 9000 de linea 2 y 4...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Guigui
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Xerrameca
Bon Pastor rassssss!!!La línia, com és sabut, serà auto- màtica ja que no hi haurà ningú al volant.
Doncs vejam si també les faran servir per donar una aplicació pràctica a aquelles enganxines purament decoratives que parlen de 30,05 euros de multa si fumes. Perquè delictes com aquests són molt més freqüents.Les càmeres han jugat un paper decisiu en la persecució d'agressions com l'atac racista, amb insults, puntades de peu i cops de puny, a una menor equatoriana comès a finals de l'any 2007 per part d'un noi de 21 anys en un vagó gairebé buit dels Ferrocarrils de la Generalitat. En aquell cas, la denúncia de la noia va fer revisar dies després la gravació. Amb el nou sistema basat en les possibilitats de la xarxa de telecomandament, la intervenció ja sigui dels vigilants del metro o dels Mossos d'Esquadra podrà ser requerida en molt poc temps pel centre de control en els monitors del qual apareguin les agressions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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- N4
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Re: Seguiment de les obres de la L9
Info força interessant sobre les tuneladores a Prat. Per referència, una tuneladora s'espera
que perfori en promig uns 10m/diaris o 300m/mensuals
interes per batre records no vagi en detriment de la seguretat o de carregar-se la tuneladora
(Espero no repetir info ja publicada)
que perfori en promig uns 10m/diaris o 300m/mensuals
A aquest ritme i amb totes les tuneladores que hi han, la L9 la podrien acabar aviat! Espero que aquestLa Generalitat de Cataluña, a través de la empresa pública Ifercat, adjudicó en octubre a FCC en UTE el contrato de concesión de obra pública por 30 años para la construcción, conservación, mantenimiento y explotación de diversas infraestructuras del tramo I de la línea 9 del metro de Barcelona por 1.041 millones de euros, de los que 630 millones de euros corresponden a la obra que queda por ejecutar.
El tramo consta de 13 estaciones que van desde el aeropuerto de El Prat hasta Amadeu Torner.
En la ejecución de las obras se han conseguido récords por las tuneladoras Hades y Guster:
* Mejor jornada de trabajo (1 día) en tuneladora EPB de 9.01m a 10.00 m de diámetro: 43 anillos/día (64.5 metros/día) conseguidos por la S-279 “Hades” en el 06/12/2008 e igualado el 08/12/2008 Tramo Mas Blau - Parc Logistic
* Mejor producción semanal (los mejores siete días de producción consecutivos) tuneladora EPB de 9.01m a 10.00 m de diámetro: 231 anillos/semana (346.5 metros/semana ) conseguidos por la S-279 “Hades” desde el 06/12/08 al 12/12/08.Tramo Mas Blau - Parc Logistic
* Mejor producción mensual (los mejores treinta días de producción consecutivos) tuneladora EPB de 9.01m a 10.00 m de diámetro: 685 anillos/mes (1027.5 metros/mes ) conseguidos por la S-461 “Guster” desde el 30/10/08 al 28/11/08. Tramo Mas Blau - Aeropuerto
interes per batre records no vagi en detriment de la seguretat o de carregar-se la tuneladora
(Espero no repetir info ja publicada)
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Re: Seguiment de les obres de la L9
és molt fàcil trobar la font a Google, només has de enganxar a la barra de cerca part del text entre cometes; la font és aquesta
http://www.fccco.com/docs/repositorio/e ... dad_04.htm
http://www.fccco.com/docs/repositorio/e ... dad_04.htm
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
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Re: Seguiment de les obres de la L9
http://www.fccco.esMortadel·lo wrote:quina és la font?
tot i que no he sapigut trobar-la (el text està copiat d'un fil sobre la L9 a http://www.skyscrapercity.com
- Lluita1714
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Re: Seguiment de les obres de la L9
De fet he de dir que s'han menjat la part final del text original, que destaco i cito
La línia que havia d'estar finalitzada fa cinc anys encara no va ni per la meitat!La Generalitat de Cataluña, [...]
Actualmente, se han construido 22,9 kilómetros de los 47,8 kilómetros de la L9 y se están construyendo el 75 % de las estaciones. La L9 estará completamente operativa entre 2013 y 2014.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.