Santfeliuenc wrote:Mirad una opinión que leo hoy en el INFO-PTP:
Solució definitiva
El Periódico, 17.11.07
Javi Cózar. Imaginem-nos que tenim un cotxe des de fa 20 anys i que no hem invertit gens a posar-lo a punt. Ara el cotxe ens cauria a trossos i, per no perdre ni diners ni seguretat en els trajectes, la millor opció ja no seria reparar-lo, sinó comprar-ne un de nou. Doncs bé, aquest cotxe és la xarxa de Rodalies de Renfe, i aquesta "desafecció" de les inversions en aquesta part d'Espanya s'ha prolongat durant tants anys que ja no l'arreglaran ni unes mangueres per veure si s'enfonsa el terra, ni bitllets gratis. Perquè d'aquesta manera, igual que amb el cotxe, els problemes tornaran a sorgir. És l'únic que es pot donar per segur quan s'arriba a l'extrem de deixadesa a què ha arribat la xarxa ferroviària de Barcelona. Així que proposo als caps pensants que s'encarreguen de buscar solucions que tallin tot el servei de Rodalies durant dos o tres anys i que deixin aquí la flota d'autocars que fins ara era provisional. Destrueixin tota la xarxa de Rodalies per construir-ne una de totalment nova, i d'acord amb la importància de Barcelona. Tot el que no sigui això significarà allargar l'agonia dels usuaris de Renfe uns anys més.
Doncs no està malament. I, ben pensat, pot fer-se sense tallar el trànsit, suposant, que ja és molt suposar, que les coses es facin bé. M'explico: És irreal l'entrada a Barcelona per Bellvitge. Podria suprimir-se perfectament el traçat entre El Prat i la Torrassa, substituint-se per un túnel multiusos (quatre vies mínim) per la Gran Via. Parades: El Prat, Hospital de Bellvitge, totes les de la L8, L1 i L2 fins a Monumental més Glòries; d'aquestes, El Prat, Europa-Fira, Espanya, Catalunya (megaintercanviador a Gran Via amb Rbla. Catalunya i Pg. de Gràcia) i Glòries serien parada de Rodalia, addicionalment Catalunya per a AV. Paral·lelament, es fa una línia de rodalia Castelldefels-St. Boi-Cornellà-Zona Universitària-Glòries. A St. Feliu, es desvia un ramal a Zona Universitària per connectar amb l'anterior línia, la resta continua entrant a Barcelona per L'H, seguint per Sants i el túnel d'Aragó. Addicionalment, creació d'una línia de rodalia pel Litoral a partir de l'Aeroport, que vagi pel Morrot, Colom i la Ciutadella abans de trobar la resta a Glòries. L'estació de l'Aeroport hauria d'ampliar-se molt més enllà del que està previst ara, ja que serviria de terminal dels regionals procedents del nord, a part de convertir-se en passant entre el Prat / Port i Castelldefels.
La LL-A seria redirigida de St. Boi cap al Prat per entrar a Barcelona per la Gran Via. L'actual traçat entre St. Boi i Barcelona quedaria reservat a la L8, explotada com a metro en plataforma exclusiva. Addicionalment, crearia a Martorell una connexió entre la riba esquerra del Llobregat amb la LL-A per permetre rodalies més ràpids entre Barcelona i Manresa i Igualada. A més, connexió del by-pass del Vallès amb la riba dreta del Llobregat per permetre connexions directes St. Cugat - St. Boi, per exemple.
L'EdF podria servir com a terme dels TAV procedents del nord per descongestionar la Sagrera. Sants perdria tant pes que alliberaria espai per a diferents menesters (cotxeres, tallers?)
Sé que el que us explico costa imaginar. Quan tingui temps, us ho presentaré gràficament en el fil de plànols de propostes ferroviàries. D'altra banda, també sé que comporta una gran inversió i dificultats tècniques; però, com dic sempre, si en lloc de línies de rodalia es tractés d'autopistes de tres carrils, no hi hauria cap problema, oi?