Remodelació del P. Sant Joan a BCN
Remodelació del P. Sant Joan a BCN
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
LES OBRES, A FINALS DEL 2009
El passeig de Sant Joan de BCN reduirà la calçada i ampliarà les voreres entre Tetuan i Arc de Triomf
• La via passarà de sis a quatre carrils i es potenciarà l'espai de vianants amb bancs, cadires, terrasses i nous arbres
Imatge virtual de com serà el passeig de Sant Joan després de la reforma. Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA
Imatge del projecte Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA ACN
BARCELONA
El tram entre la plaça de Tetuan i l'Arc de Triomf del passeig de Sant Joan de Barcelona experimentarà una remodelació que comportarà una ampliació de les voreres, que passaran de 12,5 a 17 metres, i una reducció de la calçada, que es reduirà de 25 a 16 metres.
La via compta, actualment, amb dos carrils bus, quatre de circulació i un d'aparcament. Segons ha explicat la regidora de Mobilitat de l'ajuntament, Assumpta Escarp, i el president del grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya, Jordi Portabella, les obres només deixaran un carril de circulació i un carril bus per cada sentit.
Dels 17 metres de vorera, els 7,5 més pròxims a les façanes quedaran lliures per als vianants, mentre que els 7,5 metres restants formaran un bulevard cívic fins a la Ciutadella que acollirà els arbres centenaris ja existents a la zona i que seran acompanyats per dues noves alineacions d'arbres més petits.
Espai de convivència a la zona de vianants
Amb aquest gest d'activitat natural, es vol potenciar un espai de convivència i de prioritat del vianant, on hi haurà zones d'estada amb bancs i cadires, a més d'àrees de jocs infantils i terrasses, delimitades per arbustos i un sistema de paviment drenat amb un nou enllumenat.
Les parades d'autobús, els contenidors d'escombraries i l'aparcament per a les bicicletes i les bústies s'ubicaran als dos metres restants. A la part central de la calçada hi haurà un carril bicicleta de doble sentit de quatre metres d'amplada, segregat, protegit i senyalitzat. El consistori considera que aquesta remodelació de la vorera augmentarà l'activitat comercial.
L'opinió dels veïns es tindrà en compte
A partir d'aquest moment, s'inicia, en dues fases, un procés de participació ciutadana perquè tots els veïns puguin aportar idees, opinar i suggerir sobre el projecte d'urbanització del passeig de Sant Joan.
Escarp i Portabella han explicat que primer es convocarà una reunió amb representants de diferents entitats, institucions, associacions, empreses i profesionals vinculats al passeig. En segon lloc, es farà arribar un fulletó explicatiu del projecte a tots els veïns perquè opinin.
Després de la participació veïnal, començarà el període de licitació de les obres, que està previst que s'iniciïn a finals del 2009 i que estan pressupostades en 3,5 milions d'euros.
LES OBRES, A FINALS DEL 2009
El passeig de Sant Joan de BCN reduirà la calçada i ampliarà les voreres entre Tetuan i Arc de Triomf
• La via passarà de sis a quatre carrils i es potenciarà l'espai de vianants amb bancs, cadires, terrasses i nous arbres
Imatge virtual de com serà el passeig de Sant Joan després de la reforma. Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA
Imatge del projecte Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA ACN
BARCELONA
El tram entre la plaça de Tetuan i l'Arc de Triomf del passeig de Sant Joan de Barcelona experimentarà una remodelació que comportarà una ampliació de les voreres, que passaran de 12,5 a 17 metres, i una reducció de la calçada, que es reduirà de 25 a 16 metres.
La via compta, actualment, amb dos carrils bus, quatre de circulació i un d'aparcament. Segons ha explicat la regidora de Mobilitat de l'ajuntament, Assumpta Escarp, i el president del grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya, Jordi Portabella, les obres només deixaran un carril de circulació i un carril bus per cada sentit.
Dels 17 metres de vorera, els 7,5 més pròxims a les façanes quedaran lliures per als vianants, mentre que els 7,5 metres restants formaran un bulevard cívic fins a la Ciutadella que acollirà els arbres centenaris ja existents a la zona i que seran acompanyats per dues noves alineacions d'arbres més petits.
Espai de convivència a la zona de vianants
Amb aquest gest d'activitat natural, es vol potenciar un espai de convivència i de prioritat del vianant, on hi haurà zones d'estada amb bancs i cadires, a més d'àrees de jocs infantils i terrasses, delimitades per arbustos i un sistema de paviment drenat amb un nou enllumenat.
Les parades d'autobús, els contenidors d'escombraries i l'aparcament per a les bicicletes i les bústies s'ubicaran als dos metres restants. A la part central de la calçada hi haurà un carril bicicleta de doble sentit de quatre metres d'amplada, segregat, protegit i senyalitzat. El consistori considera que aquesta remodelació de la vorera augmentarà l'activitat comercial.
L'opinió dels veïns es tindrà en compte
A partir d'aquest moment, s'inicia, en dues fases, un procés de participació ciutadana perquè tots els veïns puguin aportar idees, opinar i suggerir sobre el projecte d'urbanització del passeig de Sant Joan.
Escarp i Portabella han explicat que primer es convocarà una reunió amb representants de diferents entitats, institucions, associacions, empreses i profesionals vinculats al passeig. En segon lloc, es farà arribar un fulletó explicatiu del projecte a tots els veïns perquè opinin.
Després de la participació veïnal, començarà el període de licitació de les obres, que està previst que s'iniciïn a finals del 2009 i que estan pressupostades en 3,5 milions d'euros.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Semàntica ideològica
El contrari què és, un bulevard incívic?Dels 17 metres de vorera, els 7,5 més pròxims a les façanes quedaran lliures per als vianants, mentre que els 7,5 metres restants formaran un bulevard cívic fins a la Ciutadella que acollirà els arbres centenaris ja existents a la zona i que seran acompanyats per dues noves alineacions d'arbres més petits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Semàntica ideològica
No, una jungla d'asfalt com la diagonal. Especialment entre el cinc d'oros (1) i calvosotelo (2).Guigui wrote:El contrari què és, un bulevard incívic?
Salut .
1. l'actual plaça Joan Carles I, a la confluència del carrer de Còrsega amb passeig de Gràcia i l'avinguda Diagonal.
2. l'actual plaça Francesc Macià, a la confluència de l'avinguda Diagonal amb el carrer Comte d'Urgell, l'avinguda Josep Tarradellas i l'avinguda de Pau Casals.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
Sincerament, Pg. de St. Joan ja té unes immenses voreres que, a més, no es fan servir per a res.
Més valdria que conservessin els carrils actuals i, en canvi, desviessin el trànsit d'altres carrers paral·lels amb voreres més petites i molt més carregats de trànsit, com per exemple Girona, Bailèn, Roger de Flor o Nàpols.
Més valdria que conservessin els carrils actuals i, en canvi, desviessin el trànsit d'altres carrers paral·lels amb voreres més petites i molt més carregats de trànsit, com per exemple Girona, Bailèn, Roger de Flor o Nàpols.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
Una carta del lector http://www.lavanguardia.es/lv24h/200902 ... 02299.html
El nuevo Paseo de Sant Joan
FELICIANO PLA-XIBERTA | Barcelona | 22/02/2009 | Actualizada a las 14:29 | El lector Opina
Leída en los periódicos una descripción del anteproyecto, se nos plantean dudas. Siguiendo con el eje central, los 25 m entre fachada y eje, para aceras, pasa de 12,5 a 17 m que, menos 2 m, para mobiliario urbano, y 1 + 1 m de alcorques, queda en 13 para peatones -ganancia: medio metro (¿?)-; y para vehículos, de 12,5 se pasa a 8 m -3 para el bus, 3 para vehículos en movimiento y 2 para bicis. Nada para carga-descarga y aparcamiento. ¿Por dónde entrarán los vehículos en garajes y almacenes? ¿Cuántas entradas con vado atravesarán las aceras? ¿Por dónde transitarán las bicis desde el eje central a las fachadas?.
La reducción del tránsito ¿no resultará tan asumible como en la Rambla de Catalunya, calle de gran polución y pérdida de tiempo?. Inventados sistemas de iluminación por líneas de "leds" ¿Se sigue aún con farolas? ¿A qué llaman corredor verde de la montaña al mar? ¿Cómo persisten en poner más postes y obstáculos que árboles reductores del CO2 a oxígeno para que los "mortalesde necesidad" podamos respirar aire más sano? Ante tal déficit de ingenio, para hacer algo más "IN-SOS-tenible", mejor será dejar el paseo como está y aprovechar el dinero para ayudar a los pensionistas-.
El nuevo Paseo de Sant Joan
FELICIANO PLA-XIBERTA | Barcelona | 22/02/2009 | Actualizada a las 14:29 | El lector Opina
Leída en los periódicos una descripción del anteproyecto, se nos plantean dudas. Siguiendo con el eje central, los 25 m entre fachada y eje, para aceras, pasa de 12,5 a 17 m que, menos 2 m, para mobiliario urbano, y 1 + 1 m de alcorques, queda en 13 para peatones -ganancia: medio metro (¿?)-; y para vehículos, de 12,5 se pasa a 8 m -3 para el bus, 3 para vehículos en movimiento y 2 para bicis. Nada para carga-descarga y aparcamiento. ¿Por dónde entrarán los vehículos en garajes y almacenes? ¿Cuántas entradas con vado atravesarán las aceras? ¿Por dónde transitarán las bicis desde el eje central a las fachadas?.
La reducción del tránsito ¿no resultará tan asumible como en la Rambla de Catalunya, calle de gran polución y pérdida de tiempo?. Inventados sistemas de iluminación por líneas de "leds" ¿Se sigue aún con farolas? ¿A qué llaman corredor verde de la montaña al mar? ¿Cómo persisten en poner más postes y obstáculos que árboles reductores del CO2 a oxígeno para que los "mortalesde necesidad" podamos respirar aire más sano? Ante tal déficit de ingenio, para hacer algo más "IN-SOS-tenible", mejor será dejar el paseo como está y aprovechar el dinero para ayudar a los pensionistas-.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
De ser així, serà un gran error. La falta de zones de càrrega i descàrrega, a part de dificultar el comerç de la zona, acaba suposant la invasió del carril bus i les voreres per part dels camions.metring wrote: Nada para carga-descarga y aparcamiento.
Curiosament, quan això passa és quan apareixen els "urbanos" i assimilats, a posar multes a tort i a dret. Potser és això el que busca l'Ajuntament?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022
El proyecto del paseo de Sant Joan se remata con un corredor verde
1. • El área de Medio Ambiente incorpora una hilera central de arbolado y nuevas zonas de vegetación
2. • El ayuntamiento invertirá dos millones de euros en el mantenimiento del tramo entreTetuan y Diagonal
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
Ha hecho falta aguantar varios años de proyectos y contraproyectos, recoger cientos de firmas vecinales, soportar las desavenencias entre partidos políticos y sufrir todos los inconvenientes de convivir con una vía tan degradada a nivel urbanístico como el paseo de Sant Joan. Pero al final, la recompensa ha llegado en forma de un plan de reforma (de Tetuan a Arc de Triomf) que no solo es-
tá consensuado a nivel municipal y vecinal, sino que acaba de incorporar varias mejoras aportadas por el área de Medio Ambiente que se traducirán en un paseo más verde, más frondoso y más atractivo que el presentado inicialmente por el ayuntamiento hace dos meses. Como colofón, se invertirán dos millones de euros para dignificar el tramo pendiente de Tetuan a Diagonal.
El ayuntamiento llevaba años diseñando bocetos que no solo implicaban la reforma integral del paseo, sino que integraban un supuesto corredor verde que debía conectar, en un futuro, la Ciutadella con los Tres Turons. El pulso final entre la fórmula de bulevar (que se impuso a petición vecinal) o de rambla retrasó la propuesta final del corredor, en la que el área de Medio Ambiente, liderada por Inma Mayol (ICV-EUiA), ha trabajado en los últimos meses. La concejala advierte de que no será un corredor verde en el pleno sentido de la palabra, ya que el diseño del vial impide el suficiente grado de densidad de vegetación. No obstante, la fórmula aportada convierte el inicial corredor cívico en uno "con muchos elementos de corredor verde, y lo mejora", apunta.
Las modificaciones incorporadas no alteran la sección básica definida para el paseo (con un carril de tráfico y uno de bus por sentido y aceras de 17 metros de ancho), pero la enriquecen estética y ecológicamente hablando. Para empezar, el espacio central de bicis que debía separar los dos sentidos del tráfico rodado incluirá un lineal de nuevos árboles que, de paso, darán sombra al carril bici. El efecto final será teñir de verde una parte de la calzada, que seguirá siendo amplia --en total, 16 metros de ancho--, detalla el gerente de Medio Ambiente, Jordi Campillo.
ZONAS DE ESTANCIA Y DE JUEGOS
Por otra parte, en lugar de incorporar alcorques a los actuales árboles del paseo, se crearán espacios con parterres ajardinados, que enriquezcan la vegetación y permitan la incorporación de nuevas especies de árboles, compatibles con los existentes. También se introducirán espacios de tierra blanda con una ligera inclinación para separar visualmente las zonas de la calzada anexa. La configuración de las aceras (con paradas de bus y entradas de párking) no permite grandes espacios verdes continuados, pero el ayuntamiento trabajará en distintas pequeñas áreas configuradas alrededor de los árboles, en zonas sin servicios. El uso será doble, o bien albergará "zonas de estancia", con bancos para descansar, o bien acogerá áreas de juegos infantiles, agrega Mayol.
Además, el diseño vegetal apostará por la entrada en juego de varias tipologías de árbol con flor de color, para dar más cromatismo al paseo en función de cada estación del año, explica el gerente. En conjunto, la diversidad verde, con más especie arbustiva, pretende favorecer la biodiversidad, reducir la contaminación y generar frescor.
A sabiendas de que el otro tramo, de Tetuan a Diagonal, quedará pendiente para el próximo mandato, el ayuntamiento destinará ahora dos millones de euros para realizar mejoras urgentes en el deteriorado pavimento y la red de riego que, en este caso, serán un avance --aprovechable-- de la futura reforma integral.
Imatges virtuals: http://www.elperiodico.com/EDICION/ED09 ... 56bR02.PDF
El proyecto del paseo de Sant Joan se remata con un corredor verde
1. • El área de Medio Ambiente incorpora una hilera central de arbolado y nuevas zonas de vegetación
2. • El ayuntamiento invertirá dos millones de euros en el mantenimiento del tramo entreTetuan y Diagonal
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
Ha hecho falta aguantar varios años de proyectos y contraproyectos, recoger cientos de firmas vecinales, soportar las desavenencias entre partidos políticos y sufrir todos los inconvenientes de convivir con una vía tan degradada a nivel urbanístico como el paseo de Sant Joan. Pero al final, la recompensa ha llegado en forma de un plan de reforma (de Tetuan a Arc de Triomf) que no solo es-
tá consensuado a nivel municipal y vecinal, sino que acaba de incorporar varias mejoras aportadas por el área de Medio Ambiente que se traducirán en un paseo más verde, más frondoso y más atractivo que el presentado inicialmente por el ayuntamiento hace dos meses. Como colofón, se invertirán dos millones de euros para dignificar el tramo pendiente de Tetuan a Diagonal.
El ayuntamiento llevaba años diseñando bocetos que no solo implicaban la reforma integral del paseo, sino que integraban un supuesto corredor verde que debía conectar, en un futuro, la Ciutadella con los Tres Turons. El pulso final entre la fórmula de bulevar (que se impuso a petición vecinal) o de rambla retrasó la propuesta final del corredor, en la que el área de Medio Ambiente, liderada por Inma Mayol (ICV-EUiA), ha trabajado en los últimos meses. La concejala advierte de que no será un corredor verde en el pleno sentido de la palabra, ya que el diseño del vial impide el suficiente grado de densidad de vegetación. No obstante, la fórmula aportada convierte el inicial corredor cívico en uno "con muchos elementos de corredor verde, y lo mejora", apunta.
Las modificaciones incorporadas no alteran la sección básica definida para el paseo (con un carril de tráfico y uno de bus por sentido y aceras de 17 metros de ancho), pero la enriquecen estética y ecológicamente hablando. Para empezar, el espacio central de bicis que debía separar los dos sentidos del tráfico rodado incluirá un lineal de nuevos árboles que, de paso, darán sombra al carril bici. El efecto final será teñir de verde una parte de la calzada, que seguirá siendo amplia --en total, 16 metros de ancho--, detalla el gerente de Medio Ambiente, Jordi Campillo.
ZONAS DE ESTANCIA Y DE JUEGOS
Por otra parte, en lugar de incorporar alcorques a los actuales árboles del paseo, se crearán espacios con parterres ajardinados, que enriquezcan la vegetación y permitan la incorporación de nuevas especies de árboles, compatibles con los existentes. También se introducirán espacios de tierra blanda con una ligera inclinación para separar visualmente las zonas de la calzada anexa. La configuración de las aceras (con paradas de bus y entradas de párking) no permite grandes espacios verdes continuados, pero el ayuntamiento trabajará en distintas pequeñas áreas configuradas alrededor de los árboles, en zonas sin servicios. El uso será doble, o bien albergará "zonas de estancia", con bancos para descansar, o bien acogerá áreas de juegos infantiles, agrega Mayol.
Además, el diseño vegetal apostará por la entrada en juego de varias tipologías de árbol con flor de color, para dar más cromatismo al paseo en función de cada estación del año, explica el gerente. En conjunto, la diversidad verde, con más especie arbustiva, pretende favorecer la biodiversidad, reducir la contaminación y generar frescor.
A sabiendas de que el otro tramo, de Tetuan a Diagonal, quedará pendiente para el próximo mandato, el ayuntamiento destinará ahora dos millones de euros para realizar mejoras urgentes en el deteriorado pavimento y la red de riego que, en este caso, serán un avance --aprovechable-- de la futura reforma integral.
Imatges virtuals: http://www.elperiodico.com/EDICION/ED09 ... 56bR02.PDF
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
De La Vanguardia en paper:
URBANISMO
El paseo Sant Joan dejará menos espacio a los coches
La reforma del tramo entre la plaza Tetuan y Arc de Triomf, que consolidará un bulevar de amplias aceras y tendrá carril bici segregado, comenzará en mayo
SILVIA ANGULO - Barcelona
Al paseo Sant Joan le ha llegado su hora. Tras años de debatir propuestas de remodelación y provocar las quejas del vecindario por el deterioro paulatino de la parte inferior de esta arteria del Eixample, las mejoras no se harán esperar más. El proyecto de transformación de esta vía desde la plaza Tetuan hasta Arc de Triomf está a punto de licitarse y empezará a ser una realidad el próximo mes de mayo. La actuación pretende consolidar este paseo como un bulevar de amplias aceras, carril bici central y espacios para el uso ciudadano. La intención es poner orden y reducir el espacio que ahora ocupan los vehículos ya sea para circular o aparcar.
El presupuesto para llevar a cabo esta transformación largamente reivindicada por los vecinos asciende a 4,6 millones de euros. Una de las principales intervenciones que está previsto llevar a cabo es la de eliminar el aparcamiento situado en el lado Besòs y liberar las esquinas, donde se incorporarán dos zonas de carga y descarga por cruce. Esto comportará la pérdida de plazas para estacionar en zona verde, que se compensará con la transformación de la actual zona azul de la ronda Sant Pere en área verde.
La calzada se acotará a 16 metros de ancho, disponiendo en cada sentido de un carril de circulación y otro destinado al autobús. La parte central de la calzada acogerá un carril bici de doble sentido y de cuatro metros, que estará protegido y debidamente señalizado para que las motos no penetren en él, como pasa en muchas vías destinadas a los ciclistas. Para ello se utilizará un pavimento mixto ajardinado que estará elevado respecto a la calzada.
Las aceras ganarán espacio para albergar parques infantiles. En concreto dos, uno en la parte más próxima a la Gran Via y el otro cerca de Arc de Triomf. De hecho, la zona peatonal estará distribuida de manera funcional con zonas en las que habrá seis metros de anchura para el paso de peatones y acceso a viviendas y tiendas. En el resto de la acera, unos once metros, será donde se concentrará la mayor parte de la vegetación y la zona de uso ciudadano. Según el proyecto, la distribución de estos espacios de ocio, que se estructurarán en parterres, generará una gran variedad de cromatismos, alturas y olores que invitarán al peatón "a hacer un recorrido tranquilo entre la diferente vegetación y las zonas verdes de disfrute". El objetivo es el de incluir este paseo en un nuevo corredor cívico que circule entre el parque de la Ciutadella y llegue hasta el los Tres Turons.
En 1999 concluyó la reforma de la parte superior de paseo Sant Joan. Se invirtieron 1,8 millones de euros en la mejora de esta zona. Desde entonces las quejas y las reivindicaciones que exigían mejorar la arteria inferior se han ido sucediendo, sin que se concretase la urbanización. Una preocupación que el grupo municipal de CiU trasladó a la concejal del distrito, Assumpta Escarp, durante el último pleno del distrito del Eixample celebrado anteayer.
El próximo 23 de marzo se iniciarán los trámites para licitar la obra y la previsión de inicio de los trabajos, según un portavoz municipal, se sitúa a mediados de mayo. El proyecto prevé que los trabajos de urbanización se prolonguen durante diez meses, por lo que previsiblemente en 2011 el tramo afectado podría estar listo.
URBANISMO
El paseo Sant Joan dejará menos espacio a los coches
La reforma del tramo entre la plaza Tetuan y Arc de Triomf, que consolidará un bulevar de amplias aceras y tendrá carril bici segregado, comenzará en mayo
SILVIA ANGULO - Barcelona
Al paseo Sant Joan le ha llegado su hora. Tras años de debatir propuestas de remodelación y provocar las quejas del vecindario por el deterioro paulatino de la parte inferior de esta arteria del Eixample, las mejoras no se harán esperar más. El proyecto de transformación de esta vía desde la plaza Tetuan hasta Arc de Triomf está a punto de licitarse y empezará a ser una realidad el próximo mes de mayo. La actuación pretende consolidar este paseo como un bulevar de amplias aceras, carril bici central y espacios para el uso ciudadano. La intención es poner orden y reducir el espacio que ahora ocupan los vehículos ya sea para circular o aparcar.
El presupuesto para llevar a cabo esta transformación largamente reivindicada por los vecinos asciende a 4,6 millones de euros. Una de las principales intervenciones que está previsto llevar a cabo es la de eliminar el aparcamiento situado en el lado Besòs y liberar las esquinas, donde se incorporarán dos zonas de carga y descarga por cruce. Esto comportará la pérdida de plazas para estacionar en zona verde, que se compensará con la transformación de la actual zona azul de la ronda Sant Pere en área verde.
La calzada se acotará a 16 metros de ancho, disponiendo en cada sentido de un carril de circulación y otro destinado al autobús. La parte central de la calzada acogerá un carril bici de doble sentido y de cuatro metros, que estará protegido y debidamente señalizado para que las motos no penetren en él, como pasa en muchas vías destinadas a los ciclistas. Para ello se utilizará un pavimento mixto ajardinado que estará elevado respecto a la calzada.
Las aceras ganarán espacio para albergar parques infantiles. En concreto dos, uno en la parte más próxima a la Gran Via y el otro cerca de Arc de Triomf. De hecho, la zona peatonal estará distribuida de manera funcional con zonas en las que habrá seis metros de anchura para el paso de peatones y acceso a viviendas y tiendas. En el resto de la acera, unos once metros, será donde se concentrará la mayor parte de la vegetación y la zona de uso ciudadano. Según el proyecto, la distribución de estos espacios de ocio, que se estructurarán en parterres, generará una gran variedad de cromatismos, alturas y olores que invitarán al peatón "a hacer un recorrido tranquilo entre la diferente vegetación y las zonas verdes de disfrute". El objetivo es el de incluir este paseo en un nuevo corredor cívico que circule entre el parque de la Ciutadella y llegue hasta el los Tres Turons.
En 1999 concluyó la reforma de la parte superior de paseo Sant Joan. Se invirtieron 1,8 millones de euros en la mejora de esta zona. Desde entonces las quejas y las reivindicaciones que exigían mejorar la arteria inferior se han ido sucediendo, sin que se concretase la urbanización. Una preocupación que el grupo municipal de CiU trasladó a la concejal del distrito, Assumpta Escarp, durante el último pleno del distrito del Eixample celebrado anteayer.
El próximo 23 de marzo se iniciarán los trámites para licitar la obra y la previsión de inicio de los trabajos, según un portavoz municipal, se sitúa a mediados de mayo. El proyecto prevé que los trabajos de urbanización se prolonguen durante diez meses, por lo que previsiblemente en 2011 el tramo afectado podría estar listo.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
I la parada dels busos de Sagalés i Plana seguirá al mateix lloc ?????
Podrian aprofitar per trasladar aquestas línies a la estació d'autobusos de la Estació del Nord.
Podrian aprofitar per trasladar aquestas línies a la estació d'autobusos de la Estació del Nord.
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
No sé quina necessitat hi ha d'ampliar les voreres del Passeig de Sant Joan, quan ja són prou amples. Jo mantindria el carrer com està, protegint d'alguna manera el carril bus.
És més, si l'objectiu és reduir el trànsit de cotxes, em semblaria millor desviar el trànsit de pas dels carrers Bailèn i Roger de Flor cap al Pg. de Sant Joan per convertir aquests dos carrers a una tipologia semblant a la d'Enric Granados.
Com es nota que el govern municipal té ganes de gastar-se els diners en obres inútils en comptes de solucionar altres problemes de la ciutat.
És més, si l'objectiu és reduir el trànsit de cotxes, em semblaria millor desviar el trànsit de pas dels carrers Bailèn i Roger de Flor cap al Pg. de Sant Joan per convertir aquests dos carrers a una tipologia semblant a la d'Enric Granados.
Com es nota que el govern municipal té ganes de gastar-se els diners en obres inútils en comptes de solucionar altres problemes de la ciutat.
Last edited by Sagrerenc on Friday 05/03/2010 10:48, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
D'acord amb la remodelació
Doncs a mi em sembla bé, veient la vida que ha cobrat la vorera central de la Diagonal amunt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
Això si, perillen les tapes antigues dels tramvies!!!
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022
El passeig de Sant Joan inicia el canvi
1. • La primera fase de les obres ja afecta el trànsit al carril bus
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
La llargament esperada reforma integral del passeig de Sant Joan ja ha començat en el tram més afortunat, de Tetuan a Arc de Triomf. La resta de la desgastada via haurà d’esperar que li arribi el seu tron fins al pròxim mandat, tot i que experimentarà alguns retocs provisionals, com va avançar aquest diari.
La primera etapa de les obres obligarà a restringir el trànsit a dos carrils de circulació a la calçada de la banda Llobregat, que ocuparà una part del carril bus, informen fonts municipals. Aquest vial del transport públic ahir ja estava tancat a partir de Tetuan. Durant tot el procés es permetrà, no obstant, el pas dels veïns i l’accés als aparcaments, van destacar aquestes fonts.
La intervenció en aquest tram del passeig, molt deteriorat, compta amb un pressupost superior als 4,6 milions d’euros, amb una durada prevista d’uns 10 mesos. Durant tot aquest període de temps les afectacions viàries aniran variant.
La reforma va estar pendent dels ajustos pressupostaris d’última hora, però la tenacitat veïnal feia gairebé impossible fer marxa enrere en les promeses municipals arrencades a principis de mandat. L’objectiu final és crear un nou bulevard, amb dues grans voreres de 17 metres d’amplada, que inclouen un corredor cívic d’11 metres per banda que permetrà guanyar més vegetació (tres fileres d’arbres) i espai per al gaudi veïnal.
Per afrontar aquesta redistribució es passarà dels actuals dos carrils de cotxes i un de bus per sentit a només un de trànsit privat per banda, i es mantindran els dos carrils de transport públic. La repercussió en la mobilitat de la zona serà lleu perquè el passeig absorbeix poc trànsit habitualment. Al centre, segregat, hi haurà un espaiós carril de bicis de doble direcció.
LLARG DEBAT / Les obres eren esperades pels veïns amb candeletes, ja que confien que l’actuació urbanística sigui el detonant d’una transformació més profunda de tota la zona. La Plataforma per un Eixample Sostenible espera que el lífting es coroni amb un pla de dinamització comercial. Els últims anys el comerç de proximitat s’ha anat apagant en la mesura que creixien els grans majoristes xinesos, alguns dels quals han estat víctimes de la crisi
El passeig de Sant Joan inicia el canvi
1. • La primera fase de les obres ja afecta el trànsit al carril bus
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
La llargament esperada reforma integral del passeig de Sant Joan ja ha començat en el tram més afortunat, de Tetuan a Arc de Triomf. La resta de la desgastada via haurà d’esperar que li arribi el seu tron fins al pròxim mandat, tot i que experimentarà alguns retocs provisionals, com va avançar aquest diari.
La primera etapa de les obres obligarà a restringir el trànsit a dos carrils de circulació a la calçada de la banda Llobregat, que ocuparà una part del carril bus, informen fonts municipals. Aquest vial del transport públic ahir ja estava tancat a partir de Tetuan. Durant tot el procés es permetrà, no obstant, el pas dels veïns i l’accés als aparcaments, van destacar aquestes fonts.
La intervenció en aquest tram del passeig, molt deteriorat, compta amb un pressupost superior als 4,6 milions d’euros, amb una durada prevista d’uns 10 mesos. Durant tot aquest període de temps les afectacions viàries aniran variant.
La reforma va estar pendent dels ajustos pressupostaris d’última hora, però la tenacitat veïnal feia gairebé impossible fer marxa enrere en les promeses municipals arrencades a principis de mandat. L’objectiu final és crear un nou bulevard, amb dues grans voreres de 17 metres d’amplada, que inclouen un corredor cívic d’11 metres per banda que permetrà guanyar més vegetació (tres fileres d’arbres) i espai per al gaudi veïnal.
Per afrontar aquesta redistribució es passarà dels actuals dos carrils de cotxes i un de bus per sentit a només un de trànsit privat per banda, i es mantindran els dos carrils de transport públic. La repercussió en la mobilitat de la zona serà lleu perquè el passeig absorbeix poc trànsit habitualment. Al centre, segregat, hi haurà un espaiós carril de bicis de doble direcció.
LLARG DEBAT / Les obres eren esperades pels veïns amb candeletes, ja que confien que l’actuació urbanística sigui el detonant d’una transformació més profunda de tota la zona. La Plataforma per un Eixample Sostenible espera que el lífting es coroni amb un pla de dinamització comercial. Els últims anys el comerç de proximitat s’ha anat apagant en la mesura que creixien els grans majoristes xinesos, alguns dels quals han estat víctimes de la crisi
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
Aquí no hay consulta para esta obra que afectará a una vía de tránsito poco utilizada por los vehículos privados. Como siempre nuestro querido ayuntamiento para lo que le interesa hace consultas, en el caso al paseo sant Joan le falta categoria, o me estoy volviendo loco?
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
Si hacen consulta, voto "que no toquen las tapas de tranvías"
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No hi ha tramvia pel mig
És que al Pg. de Sant Joan, el pagano no és "Tramvia Sí o Sí, S.A." I això que posar-n'hi un no aniria gens malament...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
Avui he passat pel tram per on han començat les obres, i totes les cantonades les han protegit amb blocs de ciment pintats de color groc, la cosa és immediata.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
2a fase aprovada
Barcelona invertirà 7,5 milions durant tres anys al passeig de Sant Joan
PP i CiU desencallen un paquet 12 milions d'euros en projectes al districte de l'Eixample
http://www.ara.cat/societat/Barcelona-i ... 09753.html
PP i CiU desencallen un paquet 12 milions d'euros en projectes al districte de l'Eixample
http://www.ara.cat/societat/Barcelona-i ... 09753.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació del P. Sant Joan a BCN
http://w110.bcn.cat/portal/site/Home/me ... lang=ca_ES
La reforma del Passeig de Sant Joan entre Tetuan i Diagonal començarà a l'octubre
publicat el 25/06/2013 a les 17:00 h. Verònica Heredia
El regidor del districte de l'Eixample, Gerard Ardanuy, ha fet balanç dels dos anys de mandat al districte, i ha destacat algunes de les actuacions més importants dutes a terme. Ha aprofitat també per explicar la propera actuació de reforma que s'hi farà: la reurbanització del Passeig de Sant Joan entre les places Tetuan i de Mossèn Cinto Verdaguer.
Convertir el Passeig Sant Joan en un eix cívic, social i cultural de l'Eixample i de Barcelona. Aquest és l'objectiu que busca la reforma d'aquesta via emblemàtica, entre les places de Tetuan i de Mossèn Cinto Verdaguer, que s'iniciarà aquest octubre, i el projecte executiu de la qual ja està enllestit.
Les obres donaran continuïtat a la reurbanització que ja es va dur a terme en el tram del passeig entre l'Arc de Triomf i la plaça Tetuan. Així, es transformarà la via en un bulevard, amb voreres més amples (de 17 metres, enlloc dels 12,5 actuals), i que incorporaran espais d'estada i de jocs infantils, i amb tres alineacions d'àrbres. A més, es canviaran el mobiliari urbà i els elements d'enllumenat, que seran substituïts per tecnologia led.
També s'aprofitarà per implantar una capa smart on les xarxes d'informació donin servei a totes les infraestructures on s'incorporen infraestructures de xarxa com el wifi i la fibra òptica, dispositius i sensors ambientals, de mobilitat, de seguretat i socials, com la gestió de l'enllumenat, informació sobre autobusos o trànsit, i monuments, etc.
A la calçada, hi haurà dos carrils de circulació per sentit, un dels quals serà carril bus. Aquests quedaran separats per una mitjana, amb un carril bici central segregat.
Amb l'objectiu de revitalitzar el comerç, a més, s'engegaran accions dinamitzadores, com l'impuls d'activitats per la diada de Sant Jordi, com ja va tenir lloc aquest any, el Dia de la Música o la Fira de la Salut.
"Volem un espai pels veïns, on la comoditat i la convivència siguin els eixos fonamentals", ha declarat el regidor del districte, Gerard Ardanuy, qui ha explicat que el projecte té un pressupost de 7,5 milions d'euros i es preveu que s'executi en uns 14 mesos.
Balanç de dos anys de mandat
L'anunci de la reforma del Passeig de Sant Joan s'ha donat a conèixer durant el balanç dels dos anys de mandat pel que fa a les actuacions a l'Eixample. El regidor ha recordat algunes de les actuacions més destacables que s'hi han realitzat (com les obres de manteniment a la plaça Tetuan, precisament), o que estan en procés. És el cas de l'antiga seu de l'ONCE, al carrer Calàbria, on s'hi instal·laran tant serveis municipals com d'ús veïnal.
El regidor també ha fet esment de les tasques dutes a terme al districte per a la reordenació del trànsit de busos turístics al voltant de la Sagrada Família, i per facilitar l'accés dels vianants a peu. Així, s'han habilitat espais per a realitzar parades per temps limitat, s'ha millorat l'espai urbà a l'entorn més immediat del temple, i s'ha modificat el Pla especial d'ordenació dels establiments comercials destinat a la venda de records a l'àrea de la Sagrada Família, de manera que s'amplia el perímetre de protecció a l'entorn del temple per evitar que s'obrin més establiments.
Ardanuy també ha explicat que des del districte se segueix treballant en l'Operació 0,0. 0 alcohol, 0 soroll, per la qual es busca reduir el soroll i el consum d'alcohol a la via pública, derivats de l'oci nocturn, a l'Antiga Esquerra de l'Eixample. Així, tant les queixes com les denúncies per aquest tipus de fets s'han reduït.
Apartat social
En l'apartat social, cal destacar les tres noves promocions d'habitatge del Parc Públic d'Habitatge de Lloguer de la ciutat amb què comptarà el districte, a Ali Bei (45 habitatges i 20 allotjaments), i a l'àmbit de Germanetes, als carrers Viladomat (60 habitatges) i Borell (56 habitatges).
Cal recordar també el projecte Xeix d'integració al Fort Pienc, que buscava la incorporació de comerciants xinesos a l'Associació de Comerciants del barri, i que ja ha aconseguit associar una quinzena d'establiments.
Noves places de menjador social, la creació de taules socials als barris, i la millora dels centres cívics, completen les actuacions que marquen aquest mandat al districte de l'Eixample.
La reforma del Passeig de Sant Joan entre Tetuan i Diagonal començarà a l'octubre
publicat el 25/06/2013 a les 17:00 h. Verònica Heredia
El regidor del districte de l'Eixample, Gerard Ardanuy, ha fet balanç dels dos anys de mandat al districte, i ha destacat algunes de les actuacions més importants dutes a terme. Ha aprofitat també per explicar la propera actuació de reforma que s'hi farà: la reurbanització del Passeig de Sant Joan entre les places Tetuan i de Mossèn Cinto Verdaguer.
Convertir el Passeig Sant Joan en un eix cívic, social i cultural de l'Eixample i de Barcelona. Aquest és l'objectiu que busca la reforma d'aquesta via emblemàtica, entre les places de Tetuan i de Mossèn Cinto Verdaguer, que s'iniciarà aquest octubre, i el projecte executiu de la qual ja està enllestit.
Les obres donaran continuïtat a la reurbanització que ja es va dur a terme en el tram del passeig entre l'Arc de Triomf i la plaça Tetuan. Així, es transformarà la via en un bulevard, amb voreres més amples (de 17 metres, enlloc dels 12,5 actuals), i que incorporaran espais d'estada i de jocs infantils, i amb tres alineacions d'àrbres. A més, es canviaran el mobiliari urbà i els elements d'enllumenat, que seran substituïts per tecnologia led.
També s'aprofitarà per implantar una capa smart on les xarxes d'informació donin servei a totes les infraestructures on s'incorporen infraestructures de xarxa com el wifi i la fibra òptica, dispositius i sensors ambientals, de mobilitat, de seguretat i socials, com la gestió de l'enllumenat, informació sobre autobusos o trànsit, i monuments, etc.
A la calçada, hi haurà dos carrils de circulació per sentit, un dels quals serà carril bus. Aquests quedaran separats per una mitjana, amb un carril bici central segregat.
Amb l'objectiu de revitalitzar el comerç, a més, s'engegaran accions dinamitzadores, com l'impuls d'activitats per la diada de Sant Jordi, com ja va tenir lloc aquest any, el Dia de la Música o la Fira de la Salut.
"Volem un espai pels veïns, on la comoditat i la convivència siguin els eixos fonamentals", ha declarat el regidor del districte, Gerard Ardanuy, qui ha explicat que el projecte té un pressupost de 7,5 milions d'euros i es preveu que s'executi en uns 14 mesos.
Balanç de dos anys de mandat
L'anunci de la reforma del Passeig de Sant Joan s'ha donat a conèixer durant el balanç dels dos anys de mandat pel que fa a les actuacions a l'Eixample. El regidor ha recordat algunes de les actuacions més destacables que s'hi han realitzat (com les obres de manteniment a la plaça Tetuan, precisament), o que estan en procés. És el cas de l'antiga seu de l'ONCE, al carrer Calàbria, on s'hi instal·laran tant serveis municipals com d'ús veïnal.
El regidor també ha fet esment de les tasques dutes a terme al districte per a la reordenació del trànsit de busos turístics al voltant de la Sagrada Família, i per facilitar l'accés dels vianants a peu. Així, s'han habilitat espais per a realitzar parades per temps limitat, s'ha millorat l'espai urbà a l'entorn més immediat del temple, i s'ha modificat el Pla especial d'ordenació dels establiments comercials destinat a la venda de records a l'àrea de la Sagrada Família, de manera que s'amplia el perímetre de protecció a l'entorn del temple per evitar que s'obrin més establiments.
Ardanuy també ha explicat que des del districte se segueix treballant en l'Operació 0,0. 0 alcohol, 0 soroll, per la qual es busca reduir el soroll i el consum d'alcohol a la via pública, derivats de l'oci nocturn, a l'Antiga Esquerra de l'Eixample. Així, tant les queixes com les denúncies per aquest tipus de fets s'han reduït.
Apartat social
En l'apartat social, cal destacar les tres noves promocions d'habitatge del Parc Públic d'Habitatge de Lloguer de la ciutat amb què comptarà el districte, a Ali Bei (45 habitatges i 20 allotjaments), i a l'àmbit de Germanetes, als carrers Viladomat (60 habitatges) i Borell (56 habitatges).
Cal recordar també el projecte Xeix d'integració al Fort Pienc, que buscava la incorporació de comerciants xinesos a l'Associació de Comerciants del barri, i que ja ha aconseguit associar una quinzena d'establiments.
Noves places de menjador social, la creació de taules socials als barris, i la millora dels centres cívics, completen les actuacions que marquen aquest mandat al districte de l'Eixample.