(Projecte CAFEGA) Dubte general - Creació d'una entitat

Simuladors de transport i conducció, col·leccionisme, modelisme, sèries de bitllets, jocs, etc.
Simuladores de transporte y conducción, coleccionismo, modelismo, series de billetes, juegos, etc.
Post Reply
smtrainz
N2
N2

(Projecte CAFEGA) Dubte general - Creació d'una entitat

Post by smtrainz »

Hola, bon dia companys, doncs bé, després de pensar en un projecte força ambiciós pel que respecte a la afecció al ferrocarril, tal com és la creació d'una entitat pel meu poble, és a dir, una associació d'amics del ferrocarril i construir-hi també un parc-circuit de trens tripulats de 5 polzades, amb tot el que això comporta: creació d'una entitat, sol·licitud de subvencions per construir el circuit, etc. En resum, que vull crear un club d'amics del ferrocarril a la meva ciutat i un parc de trens de 5 polzades, però no sé quins tràmits haig de dur a terme per fundar la entitat com a club, entrar dins de laq fcaf, conseguir un terreny dins de la ciutat (permís de l'ajuntament) i conseguir subvencions o esponsoritzacions d'alguna empresa/òrgan per pagar el circuit i resta de despeses. A la web de la Generalitat només he trobat per fer associacions juvenils, però es pot modificar l'estatut d'aques tipues d'associació per fer-la global a totes les edats i no pas només de 14-30 anys? Algú sap què fan altres clubs per fer això??Gràcies per adavantat, tota ajuda relacionada amb el tema servirà! :ok

Salutacions, Sergi. :D
Last edited by smtrainz on Thursday 19/02/2009 18:53, edited 2 times in total.
"Si no t'hagués trobat, encara no coneixeria la felicitat"

Salutacions desde la C2. Soci núm. 453 d'AFEVI i proper soci fundador de CAFEGA.

A la foto, jo mateix, quan "era jove" jeje.
Mortadel·lo
N9
N9

Re: Dubte general - Creació d'una entitat

Post by Mortadel·lo »

http://www10.gencat.cat/sac/AppJava/tra ... ?codi=5498

aquí tens els models d'estatuts i d'actes de constitució d'associacions de tota mena, a l'hora de modificar els estatuts per adaptar-los a la teva/vostra idea d'associació et recomano que us ho penseu bé i contempleu totes les situacions possibles... (sobretot pel que fa a presa de decisions, votacions, dissolució de l'associació, i tots els mal rotllos imaginables, que seran molt "menys pitjors" si ja està pensat d'antuvi)
ES PELIGROSO ASOMARSE
smtrainz
N2
N2

Post by smtrainz »

Moltes gràcies amic! :reve

Ara m'ho miraré amb calma :twisted:

:hola

Salutacions desde la C2. Soci núm. 453 d'AFEVI i proper soci fundador de CAFEGA.

smtrainz
N2
N2

Post by smtrainz »

Molt complet això company! Però què haig de presentar concretament quan m'adreçi per entregar tot el "papeleo"? Què haig de modificar i on per anticipar el canvi de domicili del club i el possible canvi de la junta? Gràcies de nou! :hola

smtrainz
N2
N2

(Projecte CAFEGA) Conseguir esponsorització/subvencions

Post by smtrainz »

Hola de nou amics, doncs bé, encara en el meu projecte de muntar un parc de 5 polzades aquí, a Gavà, com ja sabreu calen uns diners, una quantitat força elevada, estem parlant prop del mig milió d'euros (500.000 €), ja que només en vies calculo que costarà uns 100.000 €, més edificis i material i tal doncs si fa no fa com ja he dit és molt. El problema es aconseguir els diners. Qui em pot subvencionar o alguna empresa que m'esponsoritzi? A quines empreses o a quins òrgans govern? A qui m'adreço? Com ho faig? Alguna informació o aport més? Gràcies de nou per ajudar-me en aquest tema (Perdó per ser tan insistent) :ok

Fins després :hola

Mortadel·lo
N9
N9

Re: (Projecte CAFEGA) Conseguir esponsorització/subvencions

Post by Mortadel·lo »

no crec que corrin temps massa bons per demanar centenars de milers d'euros a fons perdut a ningú
ES PELIGROSO ASOMARSE
smtrainz
N2
N2

Re: (Projecte CAFEGA) Conseguir esponsorització/subvencions

Post by smtrainz »

:( Vaja, i a alguna empresa o banc important com La Caixa o a algun òrgan de l'Estat? Crec que el meu ajuntament local pot donar com a molt (no ho sé segur) uns 96.000 €, que seria només la despesa en vies... I la Generalitat? No paga tampoc? I quin ministeri és competent en aquestes coses? S'ha de ser positiu... :P :ok He pensat que podria fer la proposta a diversos bancs, a tots els d'Espanya, a veure quants responen positivament...

Guigui
Administrador

Realisme

Post by Guigui »

Has seguit l'actualitat informativa recentment? Em fa l'efecte que no, perquè si n'estiguessis al cas, sabries que els bancs han tancat totalment l'aixeta. A més, només donen si esperen rebre'n quelcom, cosa que no sembla en el teu cas. Ja em diràs què els penses donar a canvi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
smtrainz
N2
N2

Re: (Projecte CAFEGA) Dubte general - Creació d'una entitat

Post by smtrainz »

És veritat, que ja ni concedeixen préstecs... :cop Doncs no sé que fer, ho sento però és que no es pas fàcil planejar això... :'( Doncs què puc fer vers aquest tema?

oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

smtrainz wrote:És veritat, que ja ni concedeixen préstecs... :cop Doncs no sé que fer, ho sento però és que no es pas fàcil planejar això... :'( Doncs què puc fer vers aquest tema?
Apart que primer has de tenir una associació, perquè si és un particular per muntar-ho encara ho tens més difícil, i a La Caixa no els diguis res, que no et faràn ni cas, primer millor busca col.laboradors.
Segon, mirant la teva foto, ets major d'edat? (18 anys)?
Perquè sinó ja te'n pots anar oblidant del tot...

PS: acabo de veure que fas 3r d'ESO. Pot ser una il.lusió de "nen", però oblida-te'n, si no tens més de 18 anys no et faràn ni cas...
legalment tens dret a molt poc, i no pots demanar un prèstec ni coses d'aquestes, ara t'animo que quan arribis a Batxillerat, si fas treball de recerca, podries fer aquest tema, i realment podries adonar-te'n del que costa.
Salutacions,

Oriol
smtrainz
N2
N2

Post by smtrainz »

Anem per punts, a veure:

1er: efectivament, sí, el de la foto sóc jo... fa cosa de més de 10 anys (ho tinc explicat a la signatura).

2on: ja he pensat en tot, estic tramitant la creació de l'entitat jurídica, com a associació, en el Registre de la Generalitat de Catalunya, m'he mirat les bases, tinc els estatuts i les actes de fundació, i sí, puc ser el "President" sempre i quan em representi a les accions legals algun dels meus tutors, com per exemple, el meu pare, o la mare, o sigui que no hi ha problema.

3er: Per l'associació no hi ha problema, està en curs, i tinc uns quants col·laboradors, aquí, per exemple tinc a canalcole (XMV), i si algú més vol, "a Gavà hi falta gent" ;)

4rt: Pel local de l'associació tampoc, compto amb l'ajut d'un locutor que treballa per l'Ajuntament, i per tant té força contactes allà, i a més tenim un centre cultural molt gran on hi han espais grans amb despatxos i tot, i si vaig amb la certificació del registre a la generalitat i registro l'associació al registre local doncs tindré més punts.

5è: Un cop tingui el local (dit centre està a 50 metres de l'estació), l'establiré allà, i per això hi veig més clar que em donin les subvencions, l'ajuntament mateix (ronda dels 3000€ als 96000€, com ja he dit).

6è: Més tard, quan vagi avançant a mesura del curs i ja tingui establerta l'associació i el local, ja pensaré en construir el parc, el problema es el terreny i els diners.

7è: si l'edat continua sent un problema malgrat tot el que he explicat i ho tens aquí tot (http://www10.gencat.cat/sac/AppJava/tra ... ?codi=5498) Doncs si mon pare està d'acord el posaré a ell com a President, i així no hi haurà problema.

Per qualsevol cosa digues-m'ho, Oriol ;)

Si us plau, revisat els punts i per favor, digue'm en què estàs en desacord per poder-ho arreglar :ok

oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

smtrainz wrote:Anem per punts, a veure:

1er: efectivament, sí, el de la foto sóc jo... fa cosa de més de 10 anys (ho tinc explicat a la signatura).

2on: ja he pensat en tot, estic tramitant la creació de l'entitat jurídica, com a associació, en el Registre de la Generalitat de Catalunya, m'he mirat les bases, tinc els estatuts i les actes de fundació, i sí, puc ser el "President" sempre i quan em representi a les accions legals algun dels meus tutors, com per exemple, el meu pare, o la mare, o sigui que no hi ha problema.

3er: Per l'associació no hi ha problema, està en curs, i tinc uns quants col·laboradors, aquí, per exemple tinc a canalcole (XMV), i si algú més vol, "a Gavà hi falta gent" ;)

4rt: Pel local de l'associació tampoc, compto amb l'ajut d'un locutor que treballa per l'Ajuntament, i per tant té força contactes allà, i a més tenim un centre cultural molt gran on hi han espais grans amb despatxos i tot, i si vaig amb la certificació del registre a la generalitat i registro l'associació al registre local doncs tindré més punts.

5è: Un cop tingui el local (dit centre està a 50 metres de l'estació), l'establiré allà, i per això hi veig més clar que em donin les subvencions, l'ajuntament mateix (ronda dels 3000€ als 96000€, com ja he dit).

6è: Més tard, quan vagi avançant a mesura del curs i ja tingui establerta l'associació i el local, ja pensaré en construir el parc, el problema es el terreny i els diners.

7è: si l'edat continua sent un problema malgrat tot el que he explicat i ho tens aquí tot (http://www10.gencat.cat/sac/AppJava/tra ... ?codi=5498) Doncs si mon pare està d'acord el posaré a ell com a President, i així no hi haurà problema.

Per qualsevol cosa digues-m'ho, Oriol ;)

Si us plau, revisat els punts i per favor, digue'm en què estàs en desacord per poder-ho arreglar :ok

Jo només et dic que tú, com a menor d'edat que ets, si vas a un banc o caixa a demanar una subvenció, apart que si no hi veuen un benefici per a ells no et donaràn res, com a menor no et fotràn ni cas, jo intentaria posar a la associació gent major d'edat, ja que sinó, tu si t'ho mires des d'un punt de vsita d'un adult que no està en el mon ferroviari ni res, una associació que, per molt que el president sigui el teu pare, si hi ha una part nombrosa que sou "nens/adolescents/joves", no us fotràn ni cas ( a excepció que apart de tenir contactes amb l'ajuntament, en tinguis a tot arreu).
En cap moment he dit que la inciativa no m'agradi, sinó que ho veig tot molt més fàcil quan tinguis 18 anys, que podràs tenir accès a moltes més coses. Apart que la crisi potser haurà passat, i potser et serà més fàcil aconsegur subvencions. L'ajuntament, per molt que et digui, sinó veu la cosa viable, dubtu que et doni un duro, que no estàn per "tirar diners" la gent, per molts contactes que hi puguis tenir, perquè per subvencionar-te, hi ha d'estar d'acord més d'una persona dins de l'ajuntament.
I pensa que una associació no és un grupet d'amics.

No tinc res més a dir, si continues capficat en el prjecte, que tinguis sort... :roll:
Salutacions,

Oriol
smtrainz
N2
N2

Post by smtrainz »

Doncs no sé si donar-te les gràcies o què, però en tot cas el tema del circuit (i dels 500k €) el deixo endarrerit fins al batxillerat o fins a la majoria d'edat (18 anys, com tu dius, potser penses que no sé a quina edat s'assoleixen la majoria d'edat com m'has volgut dir abans) i de moment estic en un projecte força ambiciós i molt més senzill i proper, com és la construcció d'una locomotora 250 de renfe, 'como no' en colors Estrella. Ja parlarem en matèria d'associació més endavant. (Demano si us plau que no se m'esborri aquest fil si us plau)

Fins aviat companys! :hola

tren250

Post by tren250 »

Hola, us he estat seguint el tema. Mira, jo com a menor d'edat et puc dir que difícil ho tindràs, ho dic per pròpia experiència. A part d'alguns temps que corren, en aquest país dubto que t'escoltin, en d'altres almenys t'escoltarien. Dic jo: Pots anar-ho a proposar el teu cas als mitjans de comunicació, com TV3, a veure què et diuen. Per la meva part, et desitjo molta sort ;) .
Ara, el projecte és molt bo, molt bona iniciativa per part teva
Post Reply

Return to “Oci i divertiments / Ocio y divertimentos”