Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Al TN MIGDIA han parlat de l'estació de Girona, i les afectacions per l'AVE:
http://www.tv3.cat/videos/1041329/La-fu ... E-a-Girona
La futura estació de l'AVE a Girona
A Girona s'està fent el pou perquè la tuneladora pugui començar a perforar a l'estiu. El sistema de perforació vol evitar vibracions als habitatges. La futura estació acollirà l'AVE, els trens regionals i els autobusos.
http://www.tv3.cat/videos/1041329/La-fu ... E-a-Girona
La futura estació de l'AVE a Girona
A Girona s'està fent el pou perquè la tuneladora pugui començar a perforar a l'estiu. El sistema de perforació vol evitar vibracions als habitatges. La futura estació acollirà l'AVE, els trens regionals i els autobusos.
Re: LAV Barcelona-França
I tal i com està fins el 2013 ho veig fotut... I més el tram GIrona-Figueres, doncs el demés avança a bona marxa.
Em fa una por quan obren la boca... .canalcole wrote:El sistema de perforació vol evitar vibracions als habitatges
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: LAV Barcelona-França
Sempre pensaré que tot plegat és una parafernàlia muntada des del govern central per a que Catalunya trigui el més temps possible a tenir connexió amb França via AV.
La primera LAV es va fer cap el sud, en comptes de cap a la segona àrea metropolitana del país, que casualment està al costat de la frontera, per així trigar més de 20 anys en invertir en infraestructures a on fins fa poc era la locomotora econòmica d'aquest país. Què coi té Madrid que no tingui Barcelona? Madrid ha estat enfortida en tots els àmbits gràcies als impostos de tota Espanya i principalment de Catalunya, mentre que Catalunya ja era forta des de la revolució industrial, però a causa de vés-a-saber-què ens han deixat podrint-nos en detriment de la capi...
La primera LAV es va fer cap el sud, en comptes de cap a la segona àrea metropolitana del país, que casualment està al costat de la frontera, per així trigar més de 20 anys en invertir en infraestructures a on fins fa poc era la locomotora econòmica d'aquest país. Què coi té Madrid que no tingui Barcelona? Madrid ha estat enfortida en tots els àmbits gràcies als impostos de tota Espanya i principalment de Catalunya, mentre que Catalunya ja era forta des de la revolució industrial, però a causa de vés-a-saber-què ens han deixat podrint-nos en detriment de la capi...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: LAV Barcelona-França
cristian26 wrote:Sempre pensaré que tot plegat és una parafernàlia muntada des del govern central per a que Catalunya trigui el més temps possible a tenir connexió amb França via AV.
La primera LAV es va fer cap el sud, en comptes de cap a la segona àrea metropolitana del país, que casualment està al costat de la frontera, per així trigar més de 20 anys en invertir en infraestructures a on fins fa poc era la locomotora econòmica d'aquest país. Què coi té Madrid que no tingui Barcelona? Madrid ha estat enfortida en tots els àmbits gràcies als impostos de tota Espanya i principalment de Catalunya, mentre que Catalunya ja era forta des de la revolució industrial, però a causa de vés-a-saber-què ens han deixat podrint-nos en detriment de la capi...
Re: LAV Barcelona-França
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3545147
L'Estat vol evitar pagar els 160 milions que li costa que el TAV encara no passi pel Pertús
La constructora va lliurar les obres del túnel de la Jonquera dimarts, però el tren no hi arriba i es va pactar una indemnització
M.V. J.R.. La Jonquera
La concessionària TP Ferro, encarregada de construir i gestionar la via del TAV de Figueres a Perpinyà, va lliurar dimarts passat, com li marcava el contracte, les obres de tot el tram, que inclou el túnel del Pertús. El fet, però, és que els trens no hi passaran fins a finals de l'any vinent o primers del 2011 i encara amb solucions provisionals. El contracte signat l'any 2004 entre TP Ferro i l'Estat establia una clàusula per la qual Foment havia de pagar 60 milions per cada any si el TAV no havia arribat a l'inici del tram des del sud, com ha passat. A més, TP Ferro també vol una indemnització pels diners que deixa de percebre pel peatge que havien de pagar els trens per creuar el túnel del Pertús. En total, uns 80 milions l'any que Foment vol canviar per allargar la concessió.
Les obres del tram del TAV entre Figueres i Perpinyà van començar al principi del 2005 i, quatre anys després, la concessionària TP Ferro, encarregada de l'obra, la va entregar el dia en què vencia el contracte, dimarts passat. Tot i que aquest tram de 44,4 quilòmetres estarà com a mínim un any i mig en desús perquè la resta de la via fins a Barcelona no està feta. De fet, la línia no estarà a punt fins al 2012, però el Ministeri de Foment ja ha adjudicat les obres per fer un tercer rail d'ample internacional a la via del tren convencional perquè hi pugui circular el TAV l'any que ve i avançar un any l'arribada del tren a la Jonquera. La Comissió Europea ha renyat en diverses ocasions el govern espanyol per aquests retards. En el cas de l'Estat francès, sí que té la línia entre Perpinyà i París a punt, tot i que hi ha un tram en què els TAV hauran de passar per la via convencional.
Arran de les demores anunciades per l'Estat, TP Ferro deixarà de cobrar aquest any 21,5 milions d'euros del peatge del túnel, sense tenir en compte que a aquest import s'hi haurà de sumar, per exemple, el que l'empresa haurà de gastar en manteniment de la via i en la vigilància sense que hi passin trens. La xifra de 21,5 milions d'euros surt de les previsions que TP Ferro va fer del trànsit de viatgers i mercaderies per aquest any i del preu del peatge. Les previsions de la concessionària eren que durant aquest any passessin 12.410 trens de viatgers i 8.655 de mercaderies i el preu fixat pel peatge per creuar el Pirineu era de 1.350 euros per tren, en el primer cas, i 550 euros, en el segon. Les negociacions entorn al que l'Estat haurà d'indemnitzar TP Ferro per aquesta falta d'ingressos estan obertes, tot i que cap de les parts està disposada a comentar-les.
SET VIADUCTES
Aquest tram del TAV, que ha costat més de mil milions, té onze viaductes –set a l'Alt Empordà–, 25 ponts, i dos falsos túnels. Es calcula que els trens hi podran circular a 350 quilòmetres per hora, tot i que algunes veus apunten que els TAV de mercaderies hauran de reduir aquesta velocitat. TP Ferro havia treballat amb unes previsions de trànsit de 2,9 milions de viatgers i 2,9 milions de tones per aquest any. A mitjan 2005 l'empresa TP Ferro va començar a perforar el doble túnel de 8,3 quilòmetres que travessa el Pirineu amb les tuneladores Tramuntana i Mistral. La feina dels dos cucs, que van provocar en alguna ocasió alguna esllavissada, va acabar el novembre del 2007. Des de llavors fins ara s'han instal·lat els serveis al túnel. A mitjan 2005 l'empresa TP Ferro va començar a perforar el doble túnel de 8,3 quilòmetres que travessa el Pirineu amb les tuneladores Tramuntana i Mistral. La feina dels dos cucs, que van provocar en alguna ocasió alguna esllavissada, va acabar el novembre del 2007. Des de llavors fins ara s'han instal·lat els serveis al túnel. A mitjan 2005 l'empresa TP Ferro va començar a perforar el doble túnel de 8,3 quilòmetres que travessa el Pirineu amb les tuneladores Tramuntana i Mistral. La feina dels dos cucs, que van provocar en alguna ocasió alguna esllavissada, va acabar el novembre del 2007. Des de llavors fins ara s'han instal·lat els serveis al túnel.
L'Estat vol evitar pagar els 160 milions que li costa que el TAV encara no passi pel Pertús
La constructora va lliurar les obres del túnel de la Jonquera dimarts, però el tren no hi arriba i es va pactar una indemnització
M.V. J.R.. La Jonquera
La concessionària TP Ferro, encarregada de construir i gestionar la via del TAV de Figueres a Perpinyà, va lliurar dimarts passat, com li marcava el contracte, les obres de tot el tram, que inclou el túnel del Pertús. El fet, però, és que els trens no hi passaran fins a finals de l'any vinent o primers del 2011 i encara amb solucions provisionals. El contracte signat l'any 2004 entre TP Ferro i l'Estat establia una clàusula per la qual Foment havia de pagar 60 milions per cada any si el TAV no havia arribat a l'inici del tram des del sud, com ha passat. A més, TP Ferro també vol una indemnització pels diners que deixa de percebre pel peatge que havien de pagar els trens per creuar el túnel del Pertús. En total, uns 80 milions l'any que Foment vol canviar per allargar la concessió.
Les obres del tram del TAV entre Figueres i Perpinyà van començar al principi del 2005 i, quatre anys després, la concessionària TP Ferro, encarregada de l'obra, la va entregar el dia en què vencia el contracte, dimarts passat. Tot i que aquest tram de 44,4 quilòmetres estarà com a mínim un any i mig en desús perquè la resta de la via fins a Barcelona no està feta. De fet, la línia no estarà a punt fins al 2012, però el Ministeri de Foment ja ha adjudicat les obres per fer un tercer rail d'ample internacional a la via del tren convencional perquè hi pugui circular el TAV l'any que ve i avançar un any l'arribada del tren a la Jonquera. La Comissió Europea ha renyat en diverses ocasions el govern espanyol per aquests retards. En el cas de l'Estat francès, sí que té la línia entre Perpinyà i París a punt, tot i que hi ha un tram en què els TAV hauran de passar per la via convencional.
Arran de les demores anunciades per l'Estat, TP Ferro deixarà de cobrar aquest any 21,5 milions d'euros del peatge del túnel, sense tenir en compte que a aquest import s'hi haurà de sumar, per exemple, el que l'empresa haurà de gastar en manteniment de la via i en la vigilància sense que hi passin trens. La xifra de 21,5 milions d'euros surt de les previsions que TP Ferro va fer del trànsit de viatgers i mercaderies per aquest any i del preu del peatge. Les previsions de la concessionària eren que durant aquest any passessin 12.410 trens de viatgers i 8.655 de mercaderies i el preu fixat pel peatge per creuar el Pirineu era de 1.350 euros per tren, en el primer cas, i 550 euros, en el segon. Les negociacions entorn al que l'Estat haurà d'indemnitzar TP Ferro per aquesta falta d'ingressos estan obertes, tot i que cap de les parts està disposada a comentar-les.
SET VIADUCTES
Aquest tram del TAV, que ha costat més de mil milions, té onze viaductes –set a l'Alt Empordà–, 25 ponts, i dos falsos túnels. Es calcula que els trens hi podran circular a 350 quilòmetres per hora, tot i que algunes veus apunten que els TAV de mercaderies hauran de reduir aquesta velocitat. TP Ferro havia treballat amb unes previsions de trànsit de 2,9 milions de viatgers i 2,9 milions de tones per aquest any. A mitjan 2005 l'empresa TP Ferro va començar a perforar el doble túnel de 8,3 quilòmetres que travessa el Pirineu amb les tuneladores Tramuntana i Mistral. La feina dels dos cucs, que van provocar en alguna ocasió alguna esllavissada, va acabar el novembre del 2007. Des de llavors fins ara s'han instal·lat els serveis al túnel. A mitjan 2005 l'empresa TP Ferro va començar a perforar el doble túnel de 8,3 quilòmetres que travessa el Pirineu amb les tuneladores Tramuntana i Mistral. La feina dels dos cucs, que van provocar en alguna ocasió alguna esllavissada, va acabar el novembre del 2007. Des de llavors fins ara s'han instal·lat els serveis al túnel. A mitjan 2005 l'empresa TP Ferro va començar a perforar el doble túnel de 8,3 quilòmetres que travessa el Pirineu amb les tuneladores Tramuntana i Mistral. La feina dels dos cucs, que van provocar en alguna ocasió alguna esllavissada, va acabar el novembre del 2007. Des de llavors fins ara s'han instal·lat els serveis al túnel.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I qui paga?
I aquests 60 milions l'any, els hem de pagar els primos de sempre, oi? Els incompetents que ens fiquen en aquests embolics no durarien ni quatre dies a l'empresa privada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
34 trens de viatgers i 24 de passatgers al dia, de mitjana. Previsions força optimistes... no?metring wrote:Les previsions de la concessionària eren que durant aquest any passessin 12.410 trens de viatgers i 8.655 de mercaderies
Posem que cada tren de mitjana porti 200 persones. Aleshores tenim que cada persona pagarà gairebé 7 euros, només per aquest petit tram de línia!!! Si és poc menys del que costa actualment tot el tram BCN-Cerbère!!!metring wrote:i el preu fixat pel peatge per creuar el Pirineu era de 1.350 euros per tren, en el primer cas, i 550 euros, en el segon.
I pensar que a Madrid els fan coses com el túnel del Guadarrama (molt més llarg i complex) totalment gratuït, pagant nosaltres... és indignant.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tarifes per la gràcia de TP Ferro
Serà interessant veure quant ens encanaran per anar en TAV a Perpinyà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
I això que el Barcelona - Perpinyà és un tram pagat,en bona part, per Unió Europea en considerar-lo un tram bàsic dins la unió. La UE ja va renyar a Espanya l'any passat per l'incomprensible retard que porta aquesta línia.
Sembla que ser que és més important el Madrid-Toledo que aquest.
El que no entenc és perque es va començar per Madrid, perque no es feia tot alhora, o amb un altre criteri, un criteri, no sé....... més europeu, per exemple?
Sembla que ser que és més important el Madrid-Toledo que aquest.
El que no entenc és perque es va començar per Madrid, perque no es feia tot alhora, o amb un altre criteri, un criteri, no sé....... més europeu, per exemple?
Re: LAV Barcelona-França
Per cert, el túnel del Guadarrama és el doble de llarg que el del Pertús i l'ha pagat integrament l'Estat.
És curiós, no?
Sort que "todos los españoles somos iguales"
És curiós, no?
Sort que "todos los españoles somos iguales"
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: LAV Barcelona-França
Caldria informar-se millor abans de voler utilitzar el discurs victimista.
El Túnel del Guadarrama ha sigut pagat en gran part pels fons de cohesió europeus.
No pretendràs que el govern espanyol pagui la integritat d'un túnel transfronterer, oi? Com que el govern francès no estava per afluixar els diners ja que no considerava aquesta via un projecte prioritari, es va decidir utilitzar aquesta fórmula de concessió.
En quant al cànon a pagar per utilitzar la línia... és el que té haver-ho deixat en mans privades. Anar de Figueres a Perpinyà en trens regionals actualment costa prop d'uns 10 euros, més que el que costa anar de Barcelona a Cerbère i això que és menor distància!
El Túnel del Guadarrama ha sigut pagat en gran part pels fons de cohesió europeus.
No pretendràs que el govern espanyol pagui la integritat d'un túnel transfronterer, oi? Com que el govern francès no estava per afluixar els diners ja que no considerava aquesta via un projecte prioritari, es va decidir utilitzar aquesta fórmula de concessió.
En quant al cànon a pagar per utilitzar la línia... és el que té haver-ho deixat en mans privades. Anar de Figueres a Perpinyà en trens regionals actualment costa prop d'uns 10 euros, més que el que costa anar de Barcelona a Cerbère i això que és menor distància!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
No és cap discurs victimista, és la pura realitatvictorcasta wrote:Caldria informar-se millor abans de voler utilitzar el discurs victimista.
El túnel ha estat pagat en un 73% per fons europeus. La resta, més de 300 milions d'euros, l'hem pagat nosaltres.victorcasta wrote:El Túnel del Guadarrama ha sigut pagat en gran part pels fons de cohesió europeus.
En canvi, l'Estat no ha posat ni un sol euro en aquest túnel. Ni 300 milions, ni res de res.
No tergiversem les coses.victorcasta wrote:No pretendràs que el govern espanyol pagui la integritat d'un túnel transfronterer, oi?
Que l'Estat francès no vulgui pagar res, em sembla tant patètic com el que ha fet l'Estat espanyol, evidentment. Si Catalunya Sud està discriminada per l'Estat espanyol, el que fa França amb Catalunya Nord ja no té ni nom.
D'altra banda, que l'Estat francès no vulgui pagar el seu tram no implica, en cap cas, que Espanya no pagui el seu. Espanya hagués pogut pagar perfectament el seu tram, cosa que no ha fet.
El tema de l'Estat francès és, per tant, únicament una excusa sense sentit.
Per cert el contrari de victimista seria... conformista... no?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La UE hi ha afluixat res?
Dels fons de cohesió europeus ha sortit alguna cosa per al túnel del Pertús?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: LAV Barcelona-França
Perquè van optar pel criteri merenguexevi wrote:El que no entenc és perque es va començar per Madrid, perque no es feia tot alhora, o amb un altre criteri, un criteri, no sé....... més europeu, per exemple?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No entendre
En canvi, a Madrid no entenen perquè hi ha qui no entén perquè es comença tot per Madrid, el rovell de l'ou del món mundial.xevi wrote:El que no entenc és perque es va començar per Madrid, perque no es feia tot alhora, o amb un altre criteri, un criteri, no sé....... més europeu, per exemple?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: La UE hi ha afluixat res?
Em sembla que a fons perdut no. El que ha sortit són crèdits, però que s'han de tornar.Guigui wrote:Dels fons de cohesió europeus ha sortit alguna cosa per al túnel del Pertús?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com a mínim, paradoxal
Si és així, té tela com tracten el Corredor Mediterrani que, si no m'erro, forma part de la XTE i és, per tant, una via de primer ordre continental.wefer wrote:Em sembla que a fons perdut no. El que ha sortit són crèdits, però que s'han de tornar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Aqui podeu veure el projecte de la nova estació provisional de TGV a Vilafant:
http://www.youtube.com/watch?v=eyWhWGlm ... annel_page
Tot apunt entre la Frontera i Llers, però el TGV no circulara fins aqui 1 any i mig com a mínim:
http://www.youtube.com/watch?v=JA7Wxncs ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=eyWhWGlm ... annel_page
Tot apunt entre la Frontera i Llers, però el TGV no circulara fins aqui 1 any i mig com a mínim:
http://www.youtube.com/watch?v=JA7Wxncs ... annel_page
Sindicats d'Espanya i França demanen la interconnexió ferro
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Sindicats d'Espanya i França demanen la interconnexió ferroviària
publicat el 06/03/2009 a les 14:08 h. Mireia Díaz
Els sindicats clamen perquè les institucions mantinguin el nivell d'inversió pública
Sindicats de Catalunya, el País Valencià i França s'han fet sentir amb una mateixa veu a la Cimera que s'ha celebrat aquest divendres 6 de març per demanar una interconnexió ferroviària entre els estats espanyol i francès.
Els sindicats UGT, CCOO, CFDT, FO, UNAS i CGT s'han reunit amb l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, amb l'objectiu de tirar endavant la xarxa transeuropea que enllaci els arcs atlàntic i mediterrani.
Els representants sindicals han signat també una declaració conjunta en la qual insten a les administracions i empreses ferroviàries responsables a mantenir el nivell d'inversió pública previst així com a acabar els treballs que falten encara per completar la connexió.
L'alcalde ha assegurat que aquesta signatura "dóna força a l'enllaç sud-nord" i que "la millor manera que se'ns escolti és que ens agrupem".
"Volem que els Pirineus no siguin una barrera sinó un punt d'interconnexió i això es concreta en el Tren d'Alta Velocitat", ha afegit Hereu.
L'Ajuntament de Barcelona ja va participar dijous 5 de març en una altra Cimera de ciutats per l'alta velocitat on es va signar una declaració conjunta d'alcaldes que volen impulsar els diferents projectes que han d'ajudar a fer realitat la connexió ferroviària d'alta velocitat amb França.
La força del treball
Tant els sindicats com l'alcalde han estat d'acord a manifestar que per construir l'Europa cohesionada el Tren d'Alta Velocitat ha de moure les persones i les mercaderies i que aquesta és una tasca en la qual s'hi ha d'implicar municipis, regions i els mateixos treballadors.
L'alcalde ha fet referència també a la construcció de Barcelona a partir de la força del treball. En aquest sentit, Hereu ha reiterat que la trobada entre sindicats "enllaça perfectament amb la voluntat d'aquesta ciutat".
Crear ocupació de qualitat
Per la seva banda, des de CCOO, Àngel Crespo ha destacat que en moments de crisi econòmica com l'actual el tirar endavant un projecte com aquest és especialment important perquè "crea ocupació de qualitat" i "dinamitza l'economia".
Pel que fa a UGT, Laura Pelay ha expressat en nom del Secretariat Nacional del sindicat que, malgrat la importància de construir obra pública, això només és vàlid si es fa amb unes condicions dignes pels treballadors que hi participen.
Saló de l'Automòbil
Respecte a la reconsideració de les marques d'automòbils de participar al Saló de l'Automòbil que tindrà lloc al maig, Hereu ha declarat que es tracta d'una "magnífica notícia per la ciutat".
L'alcalde ha subratllat també que amb aquest canvi d'actitud s'iniciarà un "procés de dinamització de la indústria de l'automòbil" ja que es necessiten signes evidents de que s'alimenta la demanda.
Sindicats d'Espanya i França demanen la interconnexió ferroviària
publicat el 06/03/2009 a les 14:08 h. Mireia Díaz
Els sindicats clamen perquè les institucions mantinguin el nivell d'inversió pública
Sindicats de Catalunya, el País Valencià i França s'han fet sentir amb una mateixa veu a la Cimera que s'ha celebrat aquest divendres 6 de març per demanar una interconnexió ferroviària entre els estats espanyol i francès.
Els sindicats UGT, CCOO, CFDT, FO, UNAS i CGT s'han reunit amb l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, amb l'objectiu de tirar endavant la xarxa transeuropea que enllaci els arcs atlàntic i mediterrani.
Els representants sindicals han signat també una declaració conjunta en la qual insten a les administracions i empreses ferroviàries responsables a mantenir el nivell d'inversió pública previst així com a acabar els treballs que falten encara per completar la connexió.
L'alcalde ha assegurat que aquesta signatura "dóna força a l'enllaç sud-nord" i que "la millor manera que se'ns escolti és que ens agrupem".
"Volem que els Pirineus no siguin una barrera sinó un punt d'interconnexió i això es concreta en el Tren d'Alta Velocitat", ha afegit Hereu.
L'Ajuntament de Barcelona ja va participar dijous 5 de març en una altra Cimera de ciutats per l'alta velocitat on es va signar una declaració conjunta d'alcaldes que volen impulsar els diferents projectes que han d'ajudar a fer realitat la connexió ferroviària d'alta velocitat amb França.
La força del treball
Tant els sindicats com l'alcalde han estat d'acord a manifestar que per construir l'Europa cohesionada el Tren d'Alta Velocitat ha de moure les persones i les mercaderies i que aquesta és una tasca en la qual s'hi ha d'implicar municipis, regions i els mateixos treballadors.
L'alcalde ha fet referència també a la construcció de Barcelona a partir de la força del treball. En aquest sentit, Hereu ha reiterat que la trobada entre sindicats "enllaça perfectament amb la voluntat d'aquesta ciutat".
Crear ocupació de qualitat
Per la seva banda, des de CCOO, Àngel Crespo ha destacat que en moments de crisi econòmica com l'actual el tirar endavant un projecte com aquest és especialment important perquè "crea ocupació de qualitat" i "dinamitza l'economia".
Pel que fa a UGT, Laura Pelay ha expressat en nom del Secretariat Nacional del sindicat que, malgrat la importància de construir obra pública, això només és vàlid si es fa amb unes condicions dignes pels treballadors que hi participen.
Saló de l'Automòbil
Respecte a la reconsideració de les marques d'automòbils de participar al Saló de l'Automòbil que tindrà lloc al maig, Hereu ha declarat que es tracta d'una "magnífica notícia per la ciutat".
L'alcalde ha subratllat també que amb aquest canvi d'actitud s'iniciarà un "procés de dinamització de la indústria de l'automòbil" ja que es necessiten signes evidents de que s'alimenta la demanda.
Re: LAV Barcelona-França
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... ances.html
Barcelona participarà en el procés per definir el tram pendent del TAV francès
La configuració de la línia Montpeller-Perpinyà, que completarà la connexió amb París, es decidirà en els pròxims mesos
6/03/09 02:00 - Montpeller - IVAN VILA
Barcelona intervindrà en la definició del tram Montpeller-Perpinyà del TAV. Ho farà mitjançant la seva participació en el lobby de ciutats creat l'octubre passat per accelerar el desenvolupament de la xarxa d'alta velocitat en sòl francès i, en conseqüència, la connexió de l'arc ferroviari mediterrani amb el nord d'Europa. Sobre la taula hi ha quatre opcions: fer una nova línia només per a trens de viatgers; fer-la mixta, amb trams desdoblats o sense, i optimitzar el corredor ja existent. La decisió s'ha de prendre d'aquí al juliol, en un debat públic en què el grup municipalista presentarà una proposta conjunta. La feina, després, serà trucar a totes les portes per obtenir el finançament: la de les regions del Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, la de França i la d'Europa.
El grup de ciutats, en què també hi participen Girona i Figueres, a més dels municipis de l'Estat francès de Montpeller, Narbona, Perpinyà, Tolosa i Besiers, als quals s'hi afegirà properament Carcassona, presentarà una proposta unitària en el si del procés participatiu que ha encetat l'executiu de Nicolas Sarkozy per revifar un projecte que havia quedat estancat, hipotecant la futura connexió per alta velocitat entre Barcelona i París. De moment, però, aquesta única veu no és tan uniforme: tot i que en la primera reunió, celebrada a Barcelona fa quatre mesos, els alcaldes van expressar la seva preferència per una línia mixta, que permetria descongestionar el trànsit de mercaderies a Perpinyà i mantindria el criteri que s'ha seguit en els trams catalans de l'alta velocitat, ahir van ser més prudents. Ni l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ni la seva homòloga a Montpeller i amfitriona ahir, Helène Mandroux, es van mullar sobre aquesta qüestió, es van remetre a la fi del procés i van apel·lar al clàssic argument que «cal deixar treballar els tècnics per triar la millor opció». El motiu és la dissidència de l'alcalde de Besiers i candidat de l'UMP en les properes eleccions regionals del Llenguadoc-Rosselló, Raymond Couderc, partidari de l'opció exclusiva per a viatgers. D'aquí l'acord assolit ahir, en virtut del qual es consensuarà una posició única que es presentarà en forma d'al·legació durant el debat públic que s'obre ara, però sense que això exclogui que cada ciutat presenti, de manera individual, la seva pròpia proposta.
Però tant Hereu com Mandroux, que van fer de portaveus del grup després de la seva segona sessió de treball, van minimitzar aquesta qüestió, i van preferir insistir en la idea que la unió fa la força a l'hora de demanar una infraestructura que en la declaració conjunta subscrita ahir els alcaldes qualifiquen de «fonamental» i de «factor decisiu per al desenvolupament sostenible de les nostres regions i ciutats». I a més, va afegir Hereu, tenint en compte que el tram de Figueres a Perpinyà entrarà en servei a finals del 2010 i que el projecte de la línia Montpeller-Nimes ja està enfilat: la connexió Montpeller-Perpinyà seria la clau de volta. Queda, però, molta més feina. Els alcaldes demanen que s'avanci en els estudis del tram Tolosa-Carcasona-Narbona, i que es prevegi enllaçar-la amb la de Perpinyà a Montpeller per connectar els arcs mediterrani i atlàntic.
De la declaració a l'acció
Hereu va insistir que aquesta segona cimera d'alcaldes per l'alta velocitat suposa «un pas més» que la que es va fer a Barcelona, perquè suposa «passar de la declaració d'intencions a l'acció». Per l'alcalde barceloní, el fet que tres ciutats catalanes puguin intervenir en un procés participatiu sobre una infraestructura que es fa en sòl francès «és un símbol que Europa ha avançat». «Fa 20 anys, això hauria estat impensable.» Ara, va afegir, «és un honor participar-hi».
La propera reunió tècnica del lobby municipalista està prevista dijous que ve, 12 de març. I una de les darreres trobades, encara sense data, se celebrarà a Barcelona. Després, un cop completada la fase de recollida de propostes, tocarà buscar els diners. I també aquí els alcaldes es comprometen a fer de corcons i no conformar-se amb la inversió estatal i regional, sinó que pretenen anar a Brussel·les a demanar fons europeu. «Contra la crisi, nosaltres diem que cal més Barcelona, i també cal més Europa», va etzibar Hereu, que va insistir que invertir en infraestructures té doble benefici: «A curt termini, genera llocs de treball, però també genera oportunitats de futur per a les ciutats.» Avui mateix, Hereu insistirà en aquests arguments en una reunió a Barcelona amb sindicats catalans i del Llenguadoc, que també subscriuran la necessitat d'impulsar aquest últim tram sense definir del corredor Barcelona-París.
Barcelona participarà en el procés per definir el tram pendent del TAV francès
La configuració de la línia Montpeller-Perpinyà, que completarà la connexió amb París, es decidirà en els pròxims mesos
6/03/09 02:00 - Montpeller - IVAN VILA
Barcelona intervindrà en la definició del tram Montpeller-Perpinyà del TAV. Ho farà mitjançant la seva participació en el lobby de ciutats creat l'octubre passat per accelerar el desenvolupament de la xarxa d'alta velocitat en sòl francès i, en conseqüència, la connexió de l'arc ferroviari mediterrani amb el nord d'Europa. Sobre la taula hi ha quatre opcions: fer una nova línia només per a trens de viatgers; fer-la mixta, amb trams desdoblats o sense, i optimitzar el corredor ja existent. La decisió s'ha de prendre d'aquí al juliol, en un debat públic en què el grup municipalista presentarà una proposta conjunta. La feina, després, serà trucar a totes les portes per obtenir el finançament: la de les regions del Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, la de França i la d'Europa.
El grup de ciutats, en què també hi participen Girona i Figueres, a més dels municipis de l'Estat francès de Montpeller, Narbona, Perpinyà, Tolosa i Besiers, als quals s'hi afegirà properament Carcassona, presentarà una proposta unitària en el si del procés participatiu que ha encetat l'executiu de Nicolas Sarkozy per revifar un projecte que havia quedat estancat, hipotecant la futura connexió per alta velocitat entre Barcelona i París. De moment, però, aquesta única veu no és tan uniforme: tot i que en la primera reunió, celebrada a Barcelona fa quatre mesos, els alcaldes van expressar la seva preferència per una línia mixta, que permetria descongestionar el trànsit de mercaderies a Perpinyà i mantindria el criteri que s'ha seguit en els trams catalans de l'alta velocitat, ahir van ser més prudents. Ni l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ni la seva homòloga a Montpeller i amfitriona ahir, Helène Mandroux, es van mullar sobre aquesta qüestió, es van remetre a la fi del procés i van apel·lar al clàssic argument que «cal deixar treballar els tècnics per triar la millor opció». El motiu és la dissidència de l'alcalde de Besiers i candidat de l'UMP en les properes eleccions regionals del Llenguadoc-Rosselló, Raymond Couderc, partidari de l'opció exclusiva per a viatgers. D'aquí l'acord assolit ahir, en virtut del qual es consensuarà una posició única que es presentarà en forma d'al·legació durant el debat públic que s'obre ara, però sense que això exclogui que cada ciutat presenti, de manera individual, la seva pròpia proposta.
Però tant Hereu com Mandroux, que van fer de portaveus del grup després de la seva segona sessió de treball, van minimitzar aquesta qüestió, i van preferir insistir en la idea que la unió fa la força a l'hora de demanar una infraestructura que en la declaració conjunta subscrita ahir els alcaldes qualifiquen de «fonamental» i de «factor decisiu per al desenvolupament sostenible de les nostres regions i ciutats». I a més, va afegir Hereu, tenint en compte que el tram de Figueres a Perpinyà entrarà en servei a finals del 2010 i que el projecte de la línia Montpeller-Nimes ja està enfilat: la connexió Montpeller-Perpinyà seria la clau de volta. Queda, però, molta més feina. Els alcaldes demanen que s'avanci en els estudis del tram Tolosa-Carcasona-Narbona, i que es prevegi enllaçar-la amb la de Perpinyà a Montpeller per connectar els arcs mediterrani i atlàntic.
De la declaració a l'acció
Hereu va insistir que aquesta segona cimera d'alcaldes per l'alta velocitat suposa «un pas més» que la que es va fer a Barcelona, perquè suposa «passar de la declaració d'intencions a l'acció». Per l'alcalde barceloní, el fet que tres ciutats catalanes puguin intervenir en un procés participatiu sobre una infraestructura que es fa en sòl francès «és un símbol que Europa ha avançat». «Fa 20 anys, això hauria estat impensable.» Ara, va afegir, «és un honor participar-hi».
La propera reunió tècnica del lobby municipalista està prevista dijous que ve, 12 de març. I una de les darreres trobades, encara sense data, se celebrarà a Barcelona. Després, un cop completada la fase de recollida de propostes, tocarà buscar els diners. I també aquí els alcaldes es comprometen a fer de corcons i no conformar-se amb la inversió estatal i regional, sinó que pretenen anar a Brussel·les a demanar fons europeu. «Contra la crisi, nosaltres diem que cal més Barcelona, i també cal més Europa», va etzibar Hereu, que va insistir que invertir en infraestructures té doble benefici: «A curt termini, genera llocs de treball, però també genera oportunitats de futur per a les ciutats.» Avui mateix, Hereu insistirà en aquests arguments en una reunió a Barcelona amb sindicats catalans i del Llenguadoc, que també subscriuran la necessitat d'impulsar aquest últim tram sense definir del corredor Barcelona-París.