Durant aquestes estones en les que només pugui circular un tren seria convenient reforçar el bus 76, que es el que te un recorregut més semblant a la L11.TMB wrote:Afectació al servei de metro de la línia 11 per obres a l’estació de Torre Baró / Vallbona
Amb motiu de les obres d’instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de Torre Baró / Vallbona de la línia 11 de metro lleuger, a partir de dilluns vinent, 3 de novembre, i durant uns quatre mesos, una de les dues andanes quedarà fora de servei i s’alterarà la freqüència de pas en aquesta línia.
Les obres, que executa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, es faran en dues fases per reduir les afectacions en el servei de metro. En cada fase es treballarà en una sola andana i es mantindrà l’altra oberta al públic. Com que la L11 és de via única i Torre Baró / Vallbona és l’únic punt de creuament dotat amb doble via, mentre durin les obres només podrà circular un tren. Això vol dir que en algunes franges horàries dels dies feiners els intervals de pas seran superiors als habituals.
Les obres permetran adaptar l’estació amb vista a la futura automatització del servei en aquesta línia, amb la instal·lació de les mampares transparents i la infraestructura necessària per a la conducció automàtica. Un cop finalitzats aquests treballs, s’iniciaran les obres a les estacions de Casa de l’Aigua i Ciutat Meridiana, amb la previsió que la línia funcioni amb conducció automàtica l’any vinent.
Barcelona, 31 d’octubre de 2008
Portes Automàtiques a la L11
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Portes Automàtiques a Can Cuiàs - L11
A veure, un semàfor és automàtic, no? Si s'avaria, és un perjuici, i passa bastantes vegades. Ara, amb el manual vindria a passar el mateix, anda que no hi ha fallos informàtics ni res .JaMiRo! wrote:Això és una percepció personal, però ja et dic que és totalment FALS.tren250 wrote:Home, mirant el sistema automàtic i el manual... vindrien a tindre el mateix risc d'accident, evitant algunes coses, empitjorant d'altres...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Portes Automàtiques a Can Cuiàs - L11
El semàfor no és automàtic, és el sistema que el fa funcionar, i aquests sistemes tenen la sort de ser redundants. La feina que fa una persona humana no la torna a fer una altra persona per comprobar que l'ha fet bé. A part d'això, les màquines no pensen, no es distreuen, no tenen preocupacions que sí que té un ésser humà, cosa que pot ser un greu perjudici.
Re: Portes Automàtiques a Can Cuiàs - L11
Val, no hi havia caigut en això, perdó . Moltes gràcies Santa paciència que teniu...
Taparan el sostre a Torre Baró?
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3064751
dijous, 13 de novembre de 2008
TMB estudia posar sostre a l'estació de metro de Torre Baró
El projecte es planteja per protegir millor els nous tancaments automàtics
ROSA DÍAZ. Barcelona
L'estació de Torre Baró, que té la part de les vies a cel obert, podria deixar de ser exterior. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està estudiant la possibilitat de cobrir amb un sostre lleuger aquesta obertura de l'estació de la línia 11 perquè els nous tancaments automàtics que tot just acaben d'instal·lar no estiguin a la intempèrie i, per tant, estiguin més protegits. De moment, aquesta és només una idea que s'hauria de concretar amb un projecte i que es podria executar el 2009.
Una de les poques estacions de metro exteriors de la xarxa, la de Torre Baró, de la línia 11, podria passar a ser també subterrània, com la gran majoria. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'ens que gestiona la línia, veu més interessant posar sostre a aquesta estació que deixar-la amb les vies al descobert, com va quedar després de l'obra que va fer la Generalitat i que va quedar enllestida ara fa quatre anys.
Hi ha diversos motius pels quals TMB s'ha plantejat aquesta possibilitat. Un, potser el que més pes té, és protegir millor les mampares amb tancaments automàtics que s'acaben d'instal·lar en aquesta línia. TMB prefereix no deixar a la intempèrie els sistemes electrònics de precisió que s'han hagut de col·locar per automatitzar aquests tancaments, ja que, malgrat que damunt de les andanes sí que hi ha sostre, una pluja lateral podria mullar tots aquests nous aparells.
Un altre dels motius pels quals s'estudia la cobertura de l'estació és que això permetria fer més homogènia la gestió d'aquesta estació precisament perquè en realitat ja té les andanes sota sostre. I donaria més confort als usuaris, segons han informat fonts de TMB.
Aquestes mateixes fonts han puntualitzat que això és només «una idea» que encara no té cap projecte d'execució. Aquesta mena d'intervencions s'inclouen en el contracte programa. L'actual té vigència fins al 2008 i no inclou aquest projecte. Això no obstant, i segons fonts de TMB, si el projecte tira endavant, és molt possible que s'executi durant el 2009.
COBERTURA LLEUGERA
Els estudis que s'han fet ja concreten quina mena de cobertura podria anar bé a l'estació de Torre Baró. Després d'estudiar diverses solucions, s'ha arribat a la conclusió que la millor seria una coberta lleugera amb una estructura metàl·lica que fes de suport i que encaixaria amb el sostre que ja tenen les andanes. Seria, doncs, un sostre per cobrir uns 40 metres de llarg i 15 metres d'amplada, que és l'espai que ara hi ha al descobert. S'ha pensat, d'altra banda, en un sostre translúcid, de policarbonat, amb un reforç metàl·lic resistent a qualsevol impacte, i que permetria accedir per damunt del sostre per fer-ne el manteniment. Es calcula que aquesta intervenció podria costar 300.000 euros.
dijous, 13 de novembre de 2008
TMB estudia posar sostre a l'estació de metro de Torre Baró
El projecte es planteja per protegir millor els nous tancaments automàtics
ROSA DÍAZ. Barcelona
L'estació de Torre Baró, que té la part de les vies a cel obert, podria deixar de ser exterior. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està estudiant la possibilitat de cobrir amb un sostre lleuger aquesta obertura de l'estació de la línia 11 perquè els nous tancaments automàtics que tot just acaben d'instal·lar no estiguin a la intempèrie i, per tant, estiguin més protegits. De moment, aquesta és només una idea que s'hauria de concretar amb un projecte i que es podria executar el 2009.
Una de les poques estacions de metro exteriors de la xarxa, la de Torre Baró, de la línia 11, podria passar a ser també subterrània, com la gran majoria. Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'ens que gestiona la línia, veu més interessant posar sostre a aquesta estació que deixar-la amb les vies al descobert, com va quedar després de l'obra que va fer la Generalitat i que va quedar enllestida ara fa quatre anys.
Hi ha diversos motius pels quals TMB s'ha plantejat aquesta possibilitat. Un, potser el que més pes té, és protegir millor les mampares amb tancaments automàtics que s'acaben d'instal·lar en aquesta línia. TMB prefereix no deixar a la intempèrie els sistemes electrònics de precisió que s'han hagut de col·locar per automatitzar aquests tancaments, ja que, malgrat que damunt de les andanes sí que hi ha sostre, una pluja lateral podria mullar tots aquests nous aparells.
Un altre dels motius pels quals s'estudia la cobertura de l'estació és que això permetria fer més homogènia la gestió d'aquesta estació precisament perquè en realitat ja té les andanes sota sostre. I donaria més confort als usuaris, segons han informat fonts de TMB.
Aquestes mateixes fonts han puntualitzat que això és només «una idea» que encara no té cap projecte d'execució. Aquesta mena d'intervencions s'inclouen en el contracte programa. L'actual té vigència fins al 2008 i no inclou aquest projecte. Això no obstant, i segons fonts de TMB, si el projecte tira endavant, és molt possible que s'executi durant el 2009.
COBERTURA LLEUGERA
Els estudis que s'han fet ja concreten quina mena de cobertura podria anar bé a l'estació de Torre Baró. Després d'estudiar diverses solucions, s'ha arribat a la conclusió que la millor seria una coberta lleugera amb una estructura metàl·lica que fes de suport i que encaixaria amb el sostre que ja tenen les andanes. Seria, doncs, un sostre per cobrir uns 40 metres de llarg i 15 metres d'amplada, que és l'espai que ara hi ha al descobert. S'ha pensat, d'altra banda, en un sostre translúcid, de policarbonat, amb un reforç metàl·lic resistent a qualsevol impacte, i que permetria accedir per damunt del sostre per fer-ne el manteniment. Es calcula que aquesta intervenció podria costar 300.000 euros.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Hola Bona nit a tothom!
Només dir que les portes ja són instal·lades a Torre Baró | Vallbona de via 2. Si que s' han afanyat, com només hi ha 1 tren
Ara la pregunta del mil·lió és, quan començaràn a funcionar?
Salutacions!
Només dir que les portes ja són instal·lades a Torre Baró | Vallbona de via 2. Si que s' han afanyat, com només hi ha 1 tren
Ara la pregunta del mil·lió és, quan començaràn a funcionar?
Salutacions!
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte
Gaudeix del trajecte
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Dimarts passat hi vaig estar, i a les 13h. el metro anava força ple, o sigui que a les 8 potser fins i tot no hi deu cabre tothom tant costava reforçar el 76 mentrestant?????
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Improbable
Dubto que, venint de la L3 o L4, hi hagi algú que pugi a la superfície per agafar un autobús, per molt plena que vagi o per molt que trigui la L11.Ecomobisostrans wrote:Dimarts passat hi vaig estar, i a les 13h. el metro anava força ple, o sigui que a les 8 potser fins i tot no hi deu cabre tothom tant costava reforçar el 76 mentrestant?????
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Avui he pasat per Torre Baró, les portes a l'andana ja estàn instal·lades, suposo que ara ja estàn fent proves, ja que un troç de la catenària ja esà torna ha estar muntat.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Portes Automàtiques a la L11
http://www.adn.es/local/lleida/20090219 ... ertas.html
Se inicia la instalación del cierre de puertas en estación Torre Baró de L-11
El departamento de Política Territorial y Obras Públicas ha iniciado los trabajos para la instalación del sistema de cierre automatizado de andén en la vía 1 de la estación de Torre Baró de la Línea 11, una vez completados los de la vía 2.
Transportes Metropolitanos de Barcelona y el departamento de Política Territorial informan hoy en un comunicado conjunto que con la instalación de este sistema comienza la última fase de las obras en la estación de Torre Baró de la L11, que obligarán al cierre del andén unos dos meses y medio mientras duren los trabajos.
Más adelante, se iniciarán los trabajos en las dos estaciones de la misma línea que quedan por acondicionar, Casa de l'Aigua y Ciutat Meridiana, que cuentan ambas con un único andén.
Estas obras comprenden la instalación de tecnología específica de transmisión de datos y de cierre y apertura automática de puertas en las cuatro estaciones de la L11 -Trinitat Nova, Casa de l'Aigua, Torre Baró-Vallbona, Ciutat Meridiana y Can Cuiàs, ésta última en el término de Montcada i Reixac-, con un presupuesto global de 1,5 millones de euros.
Los trabajos comprenden la colocación de una mampara transparente de 2,4 metros de altura, situada entre la vía 1 y el andén, con una longitud de cerca de 50 metros.
La mampara dispone de ocho puertas deslizantes que coinciden con las puertas de los trenes y que funcionan de manera automática y se abren cuando el convoy se para, garantizando así la seguridad de los pasajeros, mediante un sistema que evita que los usuarios puedan quedar atrapados.
Además, las obras incluyen la instalación de la infraestructura y la tecnología necesarias para permitir en el futuro la conducción automática en esta línea, como sistemas de comunicación inalámbrica.
La L11, que se puso en marcha el año 2003, es utilizada cada día por unos 3.000 usuarios, y se configura, según TMB, como la prolongación de la L4 en metro ligero, ya que discurre en un trazado de vía única.
Se inicia la instalación del cierre de puertas en estación Torre Baró de L-11
El departamento de Política Territorial y Obras Públicas ha iniciado los trabajos para la instalación del sistema de cierre automatizado de andén en la vía 1 de la estación de Torre Baró de la Línea 11, una vez completados los de la vía 2.
Transportes Metropolitanos de Barcelona y el departamento de Política Territorial informan hoy en un comunicado conjunto que con la instalación de este sistema comienza la última fase de las obras en la estación de Torre Baró de la L11, que obligarán al cierre del andén unos dos meses y medio mientras duren los trabajos.
Más adelante, se iniciarán los trabajos en las dos estaciones de la misma línea que quedan por acondicionar, Casa de l'Aigua y Ciutat Meridiana, que cuentan ambas con un único andén.
Estas obras comprenden la instalación de tecnología específica de transmisión de datos y de cierre y apertura automática de puertas en las cuatro estaciones de la L11 -Trinitat Nova, Casa de l'Aigua, Torre Baró-Vallbona, Ciutat Meridiana y Can Cuiàs, ésta última en el término de Montcada i Reixac-, con un presupuesto global de 1,5 millones de euros.
Los trabajos comprenden la colocación de una mampara transparente de 2,4 metros de altura, situada entre la vía 1 y el andén, con una longitud de cerca de 50 metros.
La mampara dispone de ocho puertas deslizantes que coinciden con las puertas de los trenes y que funcionan de manera automática y se abren cuando el convoy se para, garantizando así la seguridad de los pasajeros, mediante un sistema que evita que los usuarios puedan quedar atrapados.
Además, las obras incluyen la instalación de la infraestructura y la tecnología necesarias para permitir en el futuro la conducción automática en esta línea, como sistemas de comunicación inalámbrica.
La L11, que se puso en marcha el año 2003, es utilizada cada día por unos 3.000 usuarios, y se configura, según TMB, como la prolongación de la L4 en metro ligero, ya que discurre en un trazado de vía única.
Re: Portes Automàtiques a la L11
Aquest periodista sap contar estacions?metring wrote: apertura automática de puertas en las cuatro estaciones de la L11 -Trinitat Nova, Casa de l'Aigua, Torre Baró-Vallbona, Ciutat Meridiana y Can Cuiàs.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Portes Automàtiques a la L11
Comptar sí que en sap, el que s'ha deixat és de treure Trinitat Nova del llistat d'estacions amb tancament d'andanes.
Re: Portes Automàtiques a la L11
^^
A més que Trinitat Nova tècnicament/oficialment és de L4
A més que Trinitat Nova tècnicament/oficialment és de L4
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Portes Automàtiques a la L11
Potser es refereix a les 4 que encara no tenen portes... (la de Trinitat potser no compta...)
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Portes Automàtiques a la L11
Se suposa que es de les dos linies, no? O es que la L11 hi accedeix il·legalment?George85 wrote:^^
A més que Trinitat Nova tècnicament/oficialment és de L4
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Portes Automàtiques a la L11
Sí, i està detinguda per apropiació il·legal d'immoble .
Vaja amb els periodistes comptant estacions... Ara, que també és possible que TMB, per qüestió de gestió, no tingui pensat de moment ficar portes automàtiques a Trinitat Nova.
Vaja amb els periodistes comptant estacions... Ara, que també és possible que TMB, per qüestió de gestió, no tingui pensat de moment ficar portes automàtiques a Trinitat Nova.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Portes Automàtiques a la L11
tren250 wrote:Sí, i està detinguda per apropiació il·legal d'immoble .
Vaja amb els periodistes comptant estacions... Ara, que també és possible que TMB, per qüestió de gestió, no tingui pensat de moment ficar portes automàtiques a Trinitat Nova.
La [url=http://www20.gencat.cat/portal/site/SalaPremsa/menuitem.342fe4355e0205d607d7ed42b0c0e1a0/?vgnextoid=f60f88c0b0549010VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=f60f88c0b0549010VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=detall&contentid=a100275335e8f110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD]Generalitat de Catalunya[/url] wrote: [...]Finalment, a l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, s’ha previst instal·lar-hi un sistema de detecció d’intrusions a la via. Aquest sistema permetrà la circulació segura dels trens automàtics de l’L11 i, alhora, la utilització de la mateixa via per als trens convencionals de l’L4.[...]
Re: Portes Automàtiques a la L11
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
Es completa la instal·lació del sistema de tancament d’andana a l’estació de Torre Baró/Vallbona de l’L11
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit la instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Torre Baró/Vallbona, amb la col·locació de les portes automàtiques a la segona andana. D’aquesta manera, un cop instal·lat tot el sistema a les dues andanes, es recuperaran les freqüències de pas en aquesta línia, que passaran a ser de 7 minuts, en comptes dels 11-12 minuts actuals, amb les dues andanes en funcionament. L’actuació s’emmarca en el projecte per a la implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11. Ara, els treballs s’iniciaran a l’estació de Casa de l’Aigua, que quedarà tancada mentre durin les obres, tot i que els trens hi continuaran circulant.
El DPTOP ha enllestit les obres d’instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a la via 1 de l’estació de Torre Baró/Vallbona de l’L11. L’altra andana, la de la via 2, ja va quedar condicionada amb mampares el febrer, de manera que, a partir d’avui, ja funcionen les dues andanes amb portes automàtiques, que s’han instal·lat de cara a la implantació futura del sistema de conducció automàtica en aquesta línia.
Les obres han consistit en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via i l’andana en una longitud de prop de 50 metres, així com de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes.
La mampara conté 8 portes lliscants, que funcionen de manera automàtica coincidint amb les portes dels trens. Així, s’obren quan el tren s’atura, garantint en tot moment la seguretat dels viatgers amb un sistema que evita que els usuaris puguin quedar atrapats.
També s’han instal·lat els sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
L’actuació forma part del projecte per a la futura automatització del servei en aquesta línia, que es preveu posar en marxa a principis del proper any. La instal·lació de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes a les 4 estacions de l’L11 compte amb un pressupost global d’1,5 MEUR.
L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, al terme municipal de Barcelona, fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris, i es configura com la prolongació de l’L4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.
Recuperació de les freqüències
La finalització dels treballs a l’estació de Torre Baró/Vallbona, que és l’únic punt de creuament de trens de tota la línia, permetrà restablir les freqüències de pas a l’L11. Així, durant les obres, només podia circular un tren en tot el recorregut, i no dos com abans (un per sentit), la qual cosa va comportar l’alteració de les freqüències de pas.
A partir d’avui, però, els trens passaran cada 7 minuts, com sempre, i no cada 11-12 minuts, com ho feien durant les obres.
Casa de l’Aigua, la següent
Continuant amb l’execució d’aquest projecte, el següent pas és la instal·lació de les mampares a l’estació de Casa de l’Aigua, que disposa d’una única andana.
Així, d’aquí a uns deu dies, l’estació quedarà tancada durant uns tres mesos i mig, aproximadament, tot i que els trens hi continuaran circulant, de manera que les persones usuàries de l’L11 podran fer servir l’estació de Trinitat Nova, situada a 200 metres. Pel que fa a l’adaptació de l’estació de Ciutat Meridiana, es preveu executar-la durant l’estiu.
A l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, TMB està instal·lant un sistema de detecció d’intrusions a la via. Aquest sistema permetrà la circulació segura dels trens automàtics de l’L11 i, alhora, la utilització de la mateixa via per als trens convencionals de l’L4.
Pel que fa a l’estació de Can Cuiàs, va ser la primera de tota la línia en comptar amb el sistema de tancament automàtic d’andana en servei, a finals de l’any passat.
Automatització a la futura L9
La conducció automàtica millora l’eficiència del transport públic, atès que facilita la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat. Així, diferents ciutats d’arreu del món apliquen ja aquest sistema amb tècniques similars, que ha permès augmentar la freqüència de trens reforçant, alhora, la seguretat dels viatgers.
Aquí, properament es posarà en servei un tram de l’L9, que des del primer moment funcionarà íntegrament amb un sistema de conducció automàtica, tot i que amb una tecnologia diferent a l’L11. Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
Es completa la instal·lació del sistema de tancament d’andana a l’estació de Torre Baró/Vallbona de l’L11
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha enllestit la instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Torre Baró/Vallbona, amb la col·locació de les portes automàtiques a la segona andana. D’aquesta manera, un cop instal·lat tot el sistema a les dues andanes, es recuperaran les freqüències de pas en aquesta línia, que passaran a ser de 7 minuts, en comptes dels 11-12 minuts actuals, amb les dues andanes en funcionament. L’actuació s’emmarca en el projecte per a la implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11. Ara, els treballs s’iniciaran a l’estació de Casa de l’Aigua, que quedarà tancada mentre durin les obres, tot i que els trens hi continuaran circulant.
El DPTOP ha enllestit les obres d’instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a la via 1 de l’estació de Torre Baró/Vallbona de l’L11. L’altra andana, la de la via 2, ja va quedar condicionada amb mampares el febrer, de manera que, a partir d’avui, ja funcionen les dues andanes amb portes automàtiques, que s’han instal·lat de cara a la implantació futura del sistema de conducció automàtica en aquesta línia.
Les obres han consistit en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via i l’andana en una longitud de prop de 50 metres, així com de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes.
La mampara conté 8 portes lliscants, que funcionen de manera automàtica coincidint amb les portes dels trens. Així, s’obren quan el tren s’atura, garantint en tot moment la seguretat dels viatgers amb un sistema que evita que els usuaris puguin quedar atrapats.
També s’han instal·lat els sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
L’actuació forma part del projecte per a la futura automatització del servei en aquesta línia, que es preveu posar en marxa a principis del proper any. La instal·lació de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtica de portes a les 4 estacions de l’L11 compte amb un pressupost global d’1,5 MEUR.
L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, al terme municipal de Barcelona, fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris, i es configura com la prolongació de l’L4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.
Recuperació de les freqüències
La finalització dels treballs a l’estació de Torre Baró/Vallbona, que és l’únic punt de creuament de trens de tota la línia, permetrà restablir les freqüències de pas a l’L11. Així, durant les obres, només podia circular un tren en tot el recorregut, i no dos com abans (un per sentit), la qual cosa va comportar l’alteració de les freqüències de pas.
A partir d’avui, però, els trens passaran cada 7 minuts, com sempre, i no cada 11-12 minuts, com ho feien durant les obres.
Casa de l’Aigua, la següent
Continuant amb l’execució d’aquest projecte, el següent pas és la instal·lació de les mampares a l’estació de Casa de l’Aigua, que disposa d’una única andana.
Així, d’aquí a uns deu dies, l’estació quedarà tancada durant uns tres mesos i mig, aproximadament, tot i que els trens hi continuaran circulant, de manera que les persones usuàries de l’L11 podran fer servir l’estació de Trinitat Nova, situada a 200 metres. Pel que fa a l’adaptació de l’estació de Ciutat Meridiana, es preveu executar-la durant l’estiu.
A l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, TMB està instal·lant un sistema de detecció d’intrusions a la via. Aquest sistema permetrà la circulació segura dels trens automàtics de l’L11 i, alhora, la utilització de la mateixa via per als trens convencionals de l’L4.
Pel que fa a l’estació de Can Cuiàs, va ser la primera de tota la línia en comptar amb el sistema de tancament automàtic d’andana en servei, a finals de l’any passat.
Automatització a la futura L9
La conducció automàtica millora l’eficiència del transport públic, atès que facilita la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat. Així, diferents ciutats d’arreu del món apliquen ja aquest sistema amb tècniques similars, que ha permès augmentar la freqüència de trens reforçant, alhora, la seguretat dels viatgers.
Aquí, properament es posarà en servei un tram de l’L9, que des del primer moment funcionarà íntegrament amb un sistema de conducció automàtica, tot i que amb una tecnologia diferent a l’L11. Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sempre han de ser els que "més"
Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
I no podien haver fet lo mateix a Torre Baró|Vallbona?metring wrote:Ara, els treballs s’iniciaran a l’estació de Casa de l’Aigua, que quedarà tancada mentre durin les obres, tot i que els trens hi continuaran circulant.
Ara que tanquen Casa de l'Aigua seria el moment de reforçar el bus 51, que cobreix part de la ruta de la L4 i la L11, i si pot ser, que es "mengi" el 159, es a dir, prolongar el 51 per Ciutat Meridiana, fent desapareixer el 159
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org