http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=3544751
Només un autobús més
Veïns del Poblenou recullen firmes perquè es millori la línia 141
CLARA RIBAS. Barcelona
La Dolors López explica que s'ha arribat a estar gairebé tres quarts d'hora a la parada que la línia 141 té a prop de la plaça Universitat esperant-se per anar al Poblenou, que és el barri on viu. Allà, els vehicles d'aquesta línia només passen cada mitja hora; un fet que obliga l'usuari a esperar-se una bona estona si se li escapa el primer bus. La línia 141 és l'única que connecta directament el centre de la ciutat, és a dir, la zona de la plaça Catalunya, amb el barri del Poblenou. Pel que fa a la resta de línies, la del 41 arriba fins a la zona baixa del barri, mentre que la 14 s'atura a l'avinguda Icària. L'alternativa a l'espera és el metro, en concret la línia 4, que es pot agafar a la plaça Urquinaona, però cal recordar que les tres parades que hi ha al barri (Llacuna, Bogatell i Poblenou) no tenen ni ascensor ni escales mecàniques, cosa que les fa totalment inaccessibles per a les persones grans o els vianants amb dificultats de mobilitat.
Aquesta situació ha empès la Dolors a iniciar una campanya de recollida de signatures a la qual l'associació de veïns del Poblenou dóna suport. L'objectiu sorprèn per la seva senzillesa: que almenys es posi un vehicle més durant les hores punta, en què només circulen quatre autobusos d'aquesta línia. La Dolors té previst, un cop recollit un nombre suficient de signatures (ara en té unes 200), portar el document a TMB i a la seu del districte. Les adhesions es poden fer al casal de la gent gran de Can Saladrigas o bé a través de l'associació de veïns.
Els problemes de mobilitat al barri del Poblenou ja han provocat queixes en altres línies d'autobús, com ara la del 192, i han motivat que l'Ajuntament hagi convocat una comissió de mobilitat, que ja s'ha reunit dues vegades, en què districte i veïns estan analitzant possibles solucions als problemes presentats. Precisament en una d'aquestes reunions es va presentar un projecte titulat «Exercici previ per a l'anàlisi de la cobertura territorial i horària del transport públic al Poblenou», que ha establert quins són els intervals de pas de les diferents línies al barri. En aquest sentit, l'estudi estableix que en les línies 141 i 192 el temps d'espera per a l'usuari és de vint-i-dos minuts com a mínim.
Recull de signatures per millorar la 141
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Recull de signatures per millorar la 141
Com a part interesada, doncs per viure al Poblenou, utiltizo molt sovint aquesta línia, dir que la frecuencia habitual en laborables es de 25 minuts, i la de festius de 35.
La 192 va segons l'hora del día entre 30 i 35 minuts.
Totes las línies del Poblenou no se perque pro tenen una frecuencia pésima si exceptuem la 41, pro las que circulan per l'ex Pujades/Llull, com per Pere IV, 26, 36, 40, 42, 71 tenen el mateix problema. A mes els autobusos que corren per el Poblenou solen ser els mes vells de tota la flota els dias laborables.
I llegit que la 141 esta pendent de remodelació. Jo proposaría la prolongació fins la nova ciutat Judicial i cap a las noves vivendas que estan construint al marge del Besós. A la vegada canviaría el recorregut entre Urquinaona i Llacuna per Casp/Ausias Marc i per Tánger/Sancho de Avila per donar servei a novas zonas del 22@ que no tenen cap servei directe amb el centre, acompanyat a la vegada per una millor frecuencia de pas.
A veure si gracies a aquesta iniciativa de recollida de firmas tenim una línia com cal.
Salutacions.
La 192 va segons l'hora del día entre 30 i 35 minuts.
Totes las línies del Poblenou no se perque pro tenen una frecuencia pésima si exceptuem la 41, pro las que circulan per l'ex Pujades/Llull, com per Pere IV, 26, 36, 40, 42, 71 tenen el mateix problema. A mes els autobusos que corren per el Poblenou solen ser els mes vells de tota la flota els dias laborables.
I llegit que la 141 esta pendent de remodelació. Jo proposaría la prolongació fins la nova ciutat Judicial i cap a las noves vivendas que estan construint al marge del Besós. A la vegada canviaría el recorregut entre Urquinaona i Llacuna per Casp/Ausias Marc i per Tánger/Sancho de Avila per donar servei a novas zonas del 22@ que no tenen cap servei directe amb el centre, acompanyat a la vegada per una millor frecuencia de pas.
A veure si gracies a aquesta iniciativa de recollida de firmas tenim una línia com cal.
Salutacions.
Re: Recull de signatures per millorar la 141
Com a usuari habitual d'aquesta línia en determinats dies de la setmana, sí que es tindria que fer una millora. i en d'altres línies, també.
-
- N5
- Posts: 95
- Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
- Location: Menendez Pelayo (Madrid)
Re: Recull de signatures per millorar la 141
Esta linea tiene todas las papeletas para que en un futuro no muy lejano sea una linea Hxx y consiga todas esas mejoras, que necesita como es una frecuencia de paso decente y no solaparse con tantas lineas ni pasar por la conflictiva Plaza de Cataluña, que es una ratonera añadiendo que las obras del Mercado de San Antonio empezarón en 2009 y se están haciendo eternas afectando a esta y a otras líneas de la zona.
Y estoy de acuerdo con lo que ha dicho foronda141, porque me la conozco la linea y el Pueblonuevo con sus autobuses precarios, aunque el metro a ganado por fin en accesibiliad, solo falta Vila Olimpica y Pueblonuevo que sean aptas para PMR y creo que ganará en pasajeros que actualmente no pueden acceder a esas estaciones.
Y estoy de acuerdo con lo que ha dicho foronda141, porque me la conozco la linea y el Pueblonuevo con sus autobuses precarios, aunque el metro a ganado por fin en accesibiliad, solo falta Vila Olimpica y Pueblonuevo que sean aptas para PMR y creo que ganará en pasajeros que actualmente no pueden acceder a esas estaciones.
Re: Recull de signatures per millorar la 141
Exactamente la 141 desaparecería junto con la 9 unificadas en la futura H14, aunque claro eso todavía va para largo, como minimo hasta semana santa del 2014.....
Yo pienso que ahora la 141 esta tratada como una línea refuerzo de la 41, además que tiene muchas coincidencias con otras líneas además del metro. Y es verdad que ese tratamiento la hace una línea poco atractiva.
en cuanto a autobuses precarios yo diría que no. Es verdad que a uno le puede gustar mas un modelo que otro pero ahora mismo la flota de TMB es bastante decente y de una edad media bastante buena, ya que se va renovando poco a poco pero sin parar no como antes que los autobuses se eternizaban como los seida y los monotrales, y conste que a mi me gustaban, pero pasaban años hasta que llegaba un bus nuevo, por ejemplo desde los 2300(monotrales) hasta los 2500(también monotrales) hay casi 10 años de diferencia......
Yo pienso que ahora la 141 esta tratada como una línea refuerzo de la 41, además que tiene muchas coincidencias con otras líneas además del metro. Y es verdad que ese tratamiento la hace una línea poco atractiva.
en cuanto a autobuses precarios yo diría que no. Es verdad que a uno le puede gustar mas un modelo que otro pero ahora mismo la flota de TMB es bastante decente y de una edad media bastante buena, ya que se va renovando poco a poco pero sin parar no como antes que los autobuses se eternizaban como los seida y los monotrales, y conste que a mi me gustaban, pero pasaban años hasta que llegaba un bus nuevo, por ejemplo desde los 2300(monotrales) hasta los 2500(también monotrales) hay casi 10 años de diferencia......