2011... welcome to the banana republic. Quant de temps fa que aquesta estació havia d'estar operativa??!!! La gent de vullpalleres ens vam enrefiar de les promeses i vam pensar que quan se'ns lliuressin les claus, tindriem fgc i no és així... crec de debó que tots els que hi vivim al barri hauriem de tenir la linia apagafocs de l'ajuntament gratuïta...Guigui wrote:Perquè ens en fem una idea: una illa de l'Eixample fa 133 metres, i el corredor de Pg. de Gràcia entre la L3 i la L2/L4 en cobreix dues, és a dir, una mica més de la meitat del fantàstic exemple d'intermodalitat que volen encolomar-nos a Vullpalleres.L'equipament se situarà a 500 metres de l'estació de Coll Favà de la línia C7 de rodalies de Renfe, que connecta l'Hospitalet amb Martorell.
Potser hi posaran llançadores d'Audi A8...
Obres construcció estació FGC Volpelleres
Re: Marató d'enllaç
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
La cosa manda huevos, en lugar de invertir en transporte publico, se van 9.000€ para tunear el coche del sr. benach, u 80.000 y pico de € para el hermanito del vicepresidente de la gene en una pseudoembajada en la otra punta del mundo, o 300.000€ para el caprabo... asi son los politicos que nos gobiernan
Editat per l'administració
Editat per l'administració
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
off the topic: Abans d'insultar, fes-te la pregunta de quants cotxes oficials hi ha a Espanya, amb un cost
TOTAL que els 9000 euros que NO s'invertiran són matemàticament un infinitessimal. I preguntat quants MegaEuros diners es gasta el Ministro de Exteriores en "recepcions oficials" amb nul iterés comercial o econòmic, o cultural.
A mi el que m'amoïna, es que FGC i Renfe siguin incapaços de planejar projectes conjuntament.
I que el Rodalies RENFE del que soc usuari, pasant cada dia sota la fututa estació "intermodals" Vullaperes
tingui un servei molt deficient si has de plantejar-te correspondència entre diferents linies que no passin
per Barcelona.
TOTAL que els 9000 euros que NO s'invertiran són matemàticament un infinitessimal. I preguntat quants MegaEuros diners es gasta el Ministro de Exteriores en "recepcions oficials" amb nul iterés comercial o econòmic, o cultural.
A mi el que m'amoïna, es que FGC i Renfe siguin incapaços de planejar projectes conjuntament.
I que el Rodalies RENFE del que soc usuari, pasant cada dia sota la fututa estació "intermodals" Vullaperes
tingui un servei molt deficient si has de plantejar-te correspondència entre diferents linies que no passin
per Barcelona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Obres de l'estació de Sant Cugat FGC
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=230139
S'adjudiquen les obres de la nova estació de FGC de Sant Cugat del Vallès
El nou equipament donarà servei a 20.000 habitants
EFE / LAMALLA.CAT
El consell d'administració de Tabasa ha adjudicat avui a Comsa les obres de construcció de la nova estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Vulpalleres, a Sant Cugat del Vallès, per un import de 21 milions d'euros. La tercera estació de Sant Cugat del Vallès permetrà donar servei a un volum aproximat de 20.000 habitants, principalment dels barris en plena fase de creixement de Vullpalleres i de Can Mates. Està previst que les obres comencin el mes de gener vinent i tenen un termini d'execució de 22 mesos i l'estació entrarà en servei el 2011. L'Ajuntament ha demanat moure l'actual estació de Renfe per fer-la coincidir amb la de FGC.
La nova estació de la línia del Vallès se situarà molt a prop de la de Renfe, de manera que facilitarà els intercanvis i acostarà el transport públic a aquesta àrea de Sant Cugat, segons la Generalitat.
En aquest sentit, l'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, ha demanat que Renfe mogui l'actual estació de Rodalies a la localitat per fer-la coincidir amb aquesta nova estació, encara que no té massa esperances perquè, al seu moment, Renfe va optar per renovar la que ja havien construït el 1984.
Les obres comptaran amb una sèrie de mesures complementàries, com passos subterranis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, o zones d'aparcament per fomentar l'ús del transport públic.
Publicat 19/12/2008 09:27h
S'adjudiquen les obres de la nova estació de FGC de Sant Cugat del Vallès
El nou equipament donarà servei a 20.000 habitants
EFE / LAMALLA.CAT
El consell d'administració de Tabasa ha adjudicat avui a Comsa les obres de construcció de la nova estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) de Vulpalleres, a Sant Cugat del Vallès, per un import de 21 milions d'euros. La tercera estació de Sant Cugat del Vallès permetrà donar servei a un volum aproximat de 20.000 habitants, principalment dels barris en plena fase de creixement de Vullpalleres i de Can Mates. Està previst que les obres comencin el mes de gener vinent i tenen un termini d'execució de 22 mesos i l'estació entrarà en servei el 2011. L'Ajuntament ha demanat moure l'actual estació de Renfe per fer-la coincidir amb la de FGC.
La nova estació de la línia del Vallès se situarà molt a prop de la de Renfe, de manera que facilitarà els intercanvis i acostarà el transport públic a aquesta àrea de Sant Cugat, segons la Generalitat.
En aquest sentit, l'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, ha demanat que Renfe mogui l'actual estació de Rodalies a la localitat per fer-la coincidir amb aquesta nova estació, encara que no té massa esperances perquè, al seu moment, Renfe va optar per renovar la que ja havien construït el 1984.
Les obres comptaran amb una sèrie de mesures complementàries, com passos subterranis adaptats per a persones amb mobilitat reduïda, o zones d'aparcament per fomentar l'ús del transport públic.
Publicat 19/12/2008 09:27h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Desde luego que adif no trasladará su estación para adjuntarla con la otra, como bien deciis, esta ha sido reformada para su reapertura, sería un gasto de dinero que no están dispuestos a invertirlo.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
La [url=http://www20.gencat.cat/portal/site/SalaPremsa/menuitem.342fe4355e0205d607d7ed42b0c0e1a0/?vgnextoid=f60f88c0b0549010VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextchannel=f60f88c0b0549010VgnVCM1000000b0c1e0aRCRD&vgnextfmt=detall&contentid=f4d6ef916c3af110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD]Generalitat de Catalunya[/url] wrote:
Comencen les obres de construcció de la nova estació d’FGC de Vulpalleres
Després dels treballs previs de desbrossat i replanteig, aquesta nit han començat les obres de construcció de la nova estació d’FGC de Vulpalleres, al terme municipal de Sant Cugat del Vallès. La nova estació de la línia del Vallès se situarà molt a prop de l’estació de ferrocarril de Renfe, de manera que facilitarà els intercanvis modals i aproparà el transport públic a aquesta àrea en creixement. Amb un pressupost de 21 milions d’euros, es preveu que l’estació entre en servei a finals de 2010.
Estació Vulpalleres
Durant els 22 de mesos de construcció, ni la circulació normal de trens ni les seves freqüències de pas es veuran alterades. La única intervenció que registrarà una afectació significativa serà el procés d’aixecament de les vies. En aquesta fase, es disposarà d’una via única per a la circulació de trens en el tram entre l’estació actual de “Sant Cugat” i la futura de “Vulpalleres”. Amb la finalitat de minimitzar les afectacions aquesta actuació es realitzarà durant l’estiu, coincidint amb les vacances escolars i de la UAB.
L’actuació que ha començat aquesta nit passada, el pilotatge d’estructures, es durà a terme en horari nocturn per tal de minimitzar les afectacions al servei i es perllongarà fins a finals d’abril. Per evitar possibles molèsties al veïnat proper a la zona d’intervenció, s’han adoptat una sèrie de mesures correctores per minimitzar els sorolls nocturns com la col·locació de pantalles sonorreductores, optimització els mètodes constructius i l’eliminació de fonts de soroll: botzines indicadores de marxa enrere, protecció de la caixa dels camions, conservació de la maquinària, entre altres.
Ubicació estratègia per promoure la intermodalitat
La nova estació de la línia del Vallès s’ubicarà entre les estacions actuals de Sant Cugat, que dóna servei a la S1, la S2 la S5 i la S55, i de Sant Joan, que se situa al ramal de Sabadell i dóna servei a la S2 i la S55.
Així, la futura estació de Vulpalleres servirà per atendre adequadament l’increment de demanda registrat en aquest municipi, que ja compta amb sis estacions d’FGC que concentren en conjunt prop de 4,5 milions de viatgers cada any. S’espera que la nova estació concentri un volum de 850.000 passatgers anuals.
D’aquesta manera, a banda de donar servei a la línia S2 i S55 del Vallès d’FGC, la futura estació s’ubicarà a 500 metres de l’estació de ferrocarril de Coll Favà de la línia C7 de rodalies de Renfe. Això facilitarà la correspondència amb altres mitjans de transport públic des de la nova estació d’FGC, la qual cosa obre noves possibilitats de mobilitat en aquest municipi.
Característiques de la nova estació
La nova estació que ara s’adjudica tindrà una superfície total de més de 1.000 m2, i se situa entre el carrer de Josep de Serrabogunya, el carrer J2, el carrer K2 i la Ronda Nord de Sant Cugat del Vallès, a prop de l’estació existent de rodalies de Renfe.
Disposarà de dues entrades independents, que donaran accés directe als dos nous edificis, de 598,6 m2 i 453,2 m2 de superfície respectivament. Els vestíbuls interiors, de 310 m2 i 230 m2 cadascun, es connectaran mitjançant un pas inferior, que comptarà amb escales mecàniques i ascensors adaptats a persones amb mobilitat reduïda.
Aquest pas, de 15 metres de longitud i 5 metres d’amplada permetrà els canvis de sentit, atès que connectarà amb cada una de les dues andanes laterals, de 120 metres de longitud i 5 metres d’amplada cada una.
Els edificis de l’estació es construiran a nivell de superfície i tindran una única planta per tal d’evitar l’impacte visual. Els vestíbuls s’han dissenyat amb espais lluminosos i murs de cortina de vidre, diàfans, on l’usuari es pugui orientar fàcilment.
Park & ride per potenciar el transport públic
D’altra banda, el projecte inclou a l’entorn d’aquesta estació la construcció de dos aparcaments que donaran també servei a l’estació de tren de Renfe. Els nous pàrkings se situaran al costat est i oest de la nova estació i s’han concebut com espais de park&ride. Així, el Govern continua impulsant actuacions per a la creació de noves àrees destinades a l’estacionament de vehicles privats a punts estratègics de connexió amb la xarxa de transport públic, per tal de potenciar-ne el seu ús.
Els dos nous aparcaments tindran una capacitat conjunta de 409 places per a turismes, de les quals 11 seran reservades per a vehicles de persones amb mobilitat reduïda.
Reinversió dels recursos en obra pública
El projecte que ara s’adjudica forma part de les actuacions incloses en el Pla d’Inversions aprovat pel Govern el març passat, que inclou una fórmula innovadora per al finançament d’obra pública. Aquesta fórmula consisteix en reinvertir els recursos obtinguts pels ingressos dels peatge en l’execució d’altres actuacions de millora de la xarxa de transports del territori.
Amb aquest objectiu, Tabasa, en compliment del Decret 70/2008, està duent a terme una sèrie d’actuacions de millora de les infraestructures de mobilitat dins l’àmbit de la regió metropolitana de Barcelona, amb una inversió inicial de 433 milions d’euros.
A mes, el Govern finançarà amb aquesta fórmula altres actuacions, com ara l’habilitació de carrils Bus-VAO a la C-58 entre Ripollet i Barcelona i la millora de la seguretat i la fluïdesa als túnels de Vallvidrera.
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
OS-ti, què guapo quedarà això !
Ja està bé que facin enllaç amb renfe, però la cobertura que donarà aquesta estació, pel que veig, és mínima (com d'altra banda acostumbren a fer ara les noves estacions). O sigui, tirar els diners. Què bé que anem... I t'ho venen com una obra meravellosa. Només espero que m'equivoqui i acabi essent aprofitosa.
Ja està bé que facin enllaç amb renfe, però la cobertura que donarà aquesta estació, pel que veig, és mínima (com d'altra banda acostumbren a fer ara les noves estacions). O sigui, tirar els diners. Què bé que anem... I t'ho venen com una obra meravellosa. Només espero que m'equivoqui i acabi essent aprofitosa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Poc? No!
850.000 validacions (no viatgers) anuals et sembla poca cobertura? El problema és que Renfomentadif es va ficar entre cella i cella renovar l'estació allí on era, quan aleshores ja devien saber de sobres que se'n faria una d'FGC. Això és autisme institucional en estat sublim.tren250 wrote:Ja està bé que facin enllaç amb renfe, però la cobertura que donarà aquesta estació, pel que veig, és mínima (com d'altra banda acostumbren a fer ara les noves estacions).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Encara així, diria que si l'estació estigués una mica més a prop de Sant Cugat, segur que tindria més passatgers (encara que la centre ja n'hi hagi una). Perquè, com bé diu, està situada al nucli de Sant Cugat.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Les imatges són boniques, hi circularan les UT's sense catenaria...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Intercanviador
Si estigués més a prop de St. Cugat, la distància no en justificaria la construcció. A més, ja que Renfomentadif ha fet la seva feina rematadament malament, plantant la seva estació a mig quilòmetre de l'encreuament (5 minuts a pas lleuger), que FGC faci almenys el que toca fer a l'hora de fer un intercanviador.tren250 wrote:Encara així, diria que si l'estació estigués una mica més a prop de Sant Cugat, segur que tindria més passatgers (encara que la centre ja n'hi hagi una). Perquè, com bé diu, està situada al nucli de Sant Cugat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Fa uns anys (no em digueu on vaig sentir això, però diria que per els telenotícies de TV3), que renfe volia soterrar la seva estació de tren cap a Sant Cugat Centre enlloc d'on està ara. Si renfe acabés soterrant i desviant aquesta estació, la de FGC tindria més que utilitat. Però ara que ja hi ha una estació, 2 em semblen clarament gastar els diners. Qui vulgui anar als afores de Sant Cugat, que agafi renfe, i qui vulgui anar al centre que agafi FGC, tan senzill com això. Crec jo .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estacions, no sols per pujar i baixar
I qui vulgui anar de Cerdanyola a Les Planes, o de Martorell a St. Joan?tren250 wrote:Qui vulgui anar als afores de Sant Cugat, que agafi renfe, i qui vulgui anar al centre que agafi FGC, tan senzill com això. Crec jo .
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Es pot considerar enllaç d'una línia a l'altre amb un passadís de 500 metres!!!, si aquesta és la distància que hi ha entre Espanya i Rocafort aproximadament!!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
la distància entre L2 y rodalies de P. de Gràcia ha d'estar més o menys pels voltants
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Cert no havia caigut, però aquest enllaç és "psicològic". Només ho diu ja que primer fas enllaç amb L3 i sense sortir al carrer també arrives a Rodalies.Danzig wrote:la distància entre L2 y rodalies de P. de Gràcia ha d'estar més o menys pels voltants
El metro de Barcelona amb motoristes!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
La distància entre Pg. de Gràcia L2 i Renfe és de 400 metres.Danzig wrote:la distància entre L2 y rodalies de P. de Gràcia ha d'estar més o menys pels voltants
Si tenim en compte que ja aquest enllaç l'evita tothom que pot per considerar-se una eternitat... imagina't el nou pseudo-enllaç de Vullpalleres, un 25% més llarg!! Una autèntica "xapussa", i tot simplement perquè a la "Sra." renfe no li ha donat la gana de fer l'estació on toca i on estava previst, i ara no té ni previsió de fer-ne una de nova suplemetària per enllaçar amb FGC, que distància n'hi ha de sobres.
Serà un enllaç només apte per a persones que els agradi caminar, sobretot si l'han de fer cada dia. Gent gran o amb problemes de mobilitat, directament s'hauran d'abstenir. Visca la promoció del transport públic.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N4
- Posts: 59
- Joined: Thursday 17/01/2008 14:42
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Amb bona fe vull entendre que si Adif inclou StCugat com un dels nous intercanviadors és pqwefer wrote:La distància entre Pg. de Gràcia L2 i Renfe és de 400 metres.Danzig wrote:la distància entre L2 y rodalies de P. de Gràcia ha d'estar més o menys pels voltants
Si tenim en compte que ja aquest enllaç l'evita tothom que pot per considerar-se una eternitat... imagina't el nou pseudo-enllaç de Vullpalleres, un 25% més llarg!! Una autèntica "xapussa", i tot simplement perquè a la "Sra." renfe no li ha donat la gana de fer l'estació on toca i on estava previst, i ara no té ni previsió de fer-ne una de nova suplemetària per enllaçar amb FGC, que distància n'hi ha de sobres.
Serà un enllaç només apte per a persones que els agradi caminar, sobretot si l'han de fer cada dia. Gent gran o amb problemes de mobilitat, directament s'hauran d'abstenir. Visca la promoció del transport públic.
mouran l'estació uns centenars de metres en direcció Vullpalleres. Sino realment seria una més
dels grans enganys dels socialistes en termes de transport públic (ja se que aquest última frase
cou en més d'un, però nois son els que manen)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estrets de mires, però se les donen de generosos
Doncs ves-ho considerant un dels més grans enganys (de debò, amb l'historial que porten?). Perquè si van acondicionar la línia per a trànsit de passatgers fa pocs anys i no van tocar la ubicació de St. Cugat, per alguna cosa serà.RodalinesCatalanes wrote:Amb bona fe vull entendre que si Adif inclou StCugat com un dels nous intercanviadors és pq mouran l'estació uns centenars de metres en direcció Vullpalleres. Sino realment seria una més dels grans enganys dels socialistes en termes de transport públic (ja se que aquest última frase cou en més d'un, però nois son els que manen)
A mi em diran el que vulguin, que si sóc victimista, que si sóc un cas perdut de nacionalisme perifèric, que si no sé veure la situació a d'altres nuclis de rodalia, però Renfomentadif no té la més mínima sensibilitat envers Catalunya. Tot el que s'ha fet, s'ha fet perquè convenia a Madrid (LAV) o perquè no hi tenien més remei.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Estació FGC Vullpalleres serà una realitat a principis 2008
Et donc tota la raó Guigui.
Únicament en l'etapa de l'enyorada Mercé Sala, és va notar un cert interès per fer bé les coses; però portem anys i panys d'ineficàcia total per part de RENFE i darrrerament d'ADIF. Només cal veure el nyap dels CIVIA al Passeig de Gràcia, aquest setembre, i correm-hi tots a fer les andanes més altes. A la cua de l'estació enlloc de fer-ho a l'nici, venint de Sants. Per no parlar de Sant Cugat, i tants d'altres. I ara aproven un Pla (el dels anys 80-90), quan som a l'inici de la segona decada del 2000. Sense preveure la línia Orbital; amb una línia del Delta del Llobregat (interior), mancada d'estacions. Aquesta línia l'ahuria de fer-se i explotar-se per FGC, com a línia de Metro (Metro del Delta). Així s'habia previst fa uns anys.
Talment un semenfotisme per part d'aquestes administracions centralistes i ancorades al passat, com a mínim quan és tracte de Catalunya. I els polítics d'aqui, tampoc ho saben defensar bé.
Salut!
Únicament en l'etapa de l'enyorada Mercé Sala, és va notar un cert interès per fer bé les coses; però portem anys i panys d'ineficàcia total per part de RENFE i darrrerament d'ADIF. Només cal veure el nyap dels CIVIA al Passeig de Gràcia, aquest setembre, i correm-hi tots a fer les andanes més altes. A la cua de l'estació enlloc de fer-ho a l'nici, venint de Sants. Per no parlar de Sant Cugat, i tants d'altres. I ara aproven un Pla (el dels anys 80-90), quan som a l'inici de la segona decada del 2000. Sense preveure la línia Orbital; amb una línia del Delta del Llobregat (interior), mancada d'estacions. Aquesta línia l'ahuria de fer-se i explotar-se per FGC, com a línia de Metro (Metro del Delta). Així s'habia previst fa uns anys.
Talment un semenfotisme per part d'aquestes administracions centralistes i ancorades al passat, com a mínim quan és tracte de Catalunya. I els polítics d'aqui, tampoc ho saben defensar bé.
Salut!