L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Val no hi havia caigut: Les tàctiques empresarials... gràcies . Ara, encara així, és una empresa del govern
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfe
Teòricament, no. És una empresa privada que opera amb contractes-programa subscrits entre el govern i ella mateixa pel que fa a la realització de serveis públics (rodalia i regionals), però que es regeix per les lleis del mercat en les relacions de llarga distància.tren250 wrote:Ara, encara així, és una empresa del govern
Una altra cosa és la pràctica, d'on li ve el terme de Renfomentadif que circula per aquest Fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Aqui tens un video de TV3:metring wrote:Algú va veure la festa a Sants? Jo només vaig poder veure 3 actors amb micrófons tipus Madonna, perseguint a la gent
http://www.tv3.cat/videos/1041209/Prime ... da-de-lAVE
Aquest video es el que he trobat sobre això:
http://www.renfe.es/ave/index_aniversario.html
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Renfe
És un ens públic, no és cap tipus de societat mercantil.Guigui wrote:Teòricament, no. És una empresa privadatren250 wrote:Ara, encara així, és una empresa del govern
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
La línia de l'AVE triplica els usuaris del tren entre Lleida i Barcelona, que ja són mil al dia
• Tres quartes parts dels viatgers usen els Avant, més barats, i demanen més trens nocturns
La línia de l'AVE entre Lleida i Barcelona va complir ahir el primer aniversari havent transportat més de 350.000 viatgers entre les dos ciutats, xifra que suposa un miler al dia, el triple dels que usaven el tren anteriorment. La majoria dels usuaris viatgen en els Avant, molt més barats i que van entrar en servei a finals d'abril de l'any passat. En general, els usuaris es mostren satisfets amb el servei, però reclamen que les tarifes dels AVE siguin més assequibles i millorar la freqüència dels Avant amb més trens a última hora del dia.
La línia AVE Lleida-Barcelona va celebrar ahir el primer aniversari amb una mitjana de mil passatgers diaris. Renfe va detallar ahir que 299.000 passatgers han utilitzat els trens Avant (que es va estrenar el 28 d'abril) entre les dos capitals. Tot i que no va facilitar el nombre d'usuaris dels trens AVE, les tarifes dels quals són molt més cares, durant els sis primers mesos de funcionament van registrar un total de 51.682 passatgers.Així, el nombre total de viatgers se situa entre els 350.000 i els 400.000, cosa que suposa una mitjana d'un miler al dia, de manera que es triplica la xifra anterior a la posada en marxa d'aquesta línia. D'altra banda, 25.800 viatgers més han usat els Avant entre Lleida i Tarragona, 2.100 més que els que han anat amb trens regionals. Entre Lleida i Barcelona, els usuaris de regionals són 66.000.
L'AVE Barcelona-Madrid va transportar 5,8 milions de viatgers el primer any, durant el qual han circulat 19.354 trens. Renfe preveu que, tot i la crisi, aquest any es registri un augment de passatgers d'entre el 10 i el 15%.Al desembre del 2007, el 88,2% dels viatgers del corredor Barcelona-Madrid utilitzaven l'avió, davant l'11,8% que viatjaven amb tren, però al gener d'aquest any els passatgers que viatgen amb avió són el 51,8% i els que ho fan amb tren, un 48,2%. Pel que fa a les crítiques als alts preus, la secretària d'Estat d'Infraestructures, Josefina Cruz, va destacar que només el 12,5% dels viatgers utilitzen bitllets sense descomptes, de manera que el bitllet mitjà en classe turista se situa en 77,7 euros per al trajecte Barcelona-Madrid.
D'altra banda, el Consell de Ministres va aprovar ahir el pla d'infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015, amb una inversió de 4.000 milions d'euros per a la seua modernització.
Renfe desmenteix ERC
Fonts de Renfe van desmentir que els Avant Lleida-Barcelona siguin més cars que a la resta d'Espanya, com ha denunciat aquesta setmana ERC. Concretament, el preu del quilòmetre a la línia Lleida-Barcelona és d'11,85 cèntims d'euro, el de la línia Toledo-Madrid, de 12,06 i el de Puertollano-Madrid, d'11,75. "A més distància, menys preu per quilòmetre. No hi ha cap discriminació", van afirmar.
http://www.segre.com/
• Tres quartes parts dels viatgers usen els Avant, més barats, i demanen més trens nocturns
La línia de l'AVE entre Lleida i Barcelona va complir ahir el primer aniversari havent transportat més de 350.000 viatgers entre les dos ciutats, xifra que suposa un miler al dia, el triple dels que usaven el tren anteriorment. La majoria dels usuaris viatgen en els Avant, molt més barats i que van entrar en servei a finals d'abril de l'any passat. En general, els usuaris es mostren satisfets amb el servei, però reclamen que les tarifes dels AVE siguin més assequibles i millorar la freqüència dels Avant amb més trens a última hora del dia.
La línia AVE Lleida-Barcelona va celebrar ahir el primer aniversari amb una mitjana de mil passatgers diaris. Renfe va detallar ahir que 299.000 passatgers han utilitzat els trens Avant (que es va estrenar el 28 d'abril) entre les dos capitals. Tot i que no va facilitar el nombre d'usuaris dels trens AVE, les tarifes dels quals són molt més cares, durant els sis primers mesos de funcionament van registrar un total de 51.682 passatgers.Així, el nombre total de viatgers se situa entre els 350.000 i els 400.000, cosa que suposa una mitjana d'un miler al dia, de manera que es triplica la xifra anterior a la posada en marxa d'aquesta línia. D'altra banda, 25.800 viatgers més han usat els Avant entre Lleida i Tarragona, 2.100 més que els que han anat amb trens regionals. Entre Lleida i Barcelona, els usuaris de regionals són 66.000.
L'AVE Barcelona-Madrid va transportar 5,8 milions de viatgers el primer any, durant el qual han circulat 19.354 trens. Renfe preveu que, tot i la crisi, aquest any es registri un augment de passatgers d'entre el 10 i el 15%.Al desembre del 2007, el 88,2% dels viatgers del corredor Barcelona-Madrid utilitzaven l'avió, davant l'11,8% que viatjaven amb tren, però al gener d'aquest any els passatgers que viatgen amb avió són el 51,8% i els que ho fan amb tren, un 48,2%. Pel que fa a les crítiques als alts preus, la secretària d'Estat d'Infraestructures, Josefina Cruz, va destacar que només el 12,5% dels viatgers utilitzen bitllets sense descomptes, de manera que el bitllet mitjà en classe turista se situa en 77,7 euros per al trajecte Barcelona-Madrid.
D'altra banda, el Consell de Ministres va aprovar ahir el pla d'infraestructures ferroviàries de Rodalies de Barcelona 2008-2015, amb una inversió de 4.000 milions d'euros per a la seua modernització.
Renfe desmenteix ERC
Fonts de Renfe van desmentir que els Avant Lleida-Barcelona siguin més cars que a la resta d'Espanya, com ha denunciat aquesta setmana ERC. Concretament, el preu del quilòmetre a la línia Lleida-Barcelona és d'11,85 cèntims d'euro, el de la línia Toledo-Madrid, de 12,06 i el de Puertollano-Madrid, d'11,75. "A més distància, menys preu per quilòmetre. No hi ha cap discriminació", van afirmar.
http://www.segre.com/
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Avión frente a AVE. Un año de competencia.
13:02 24-02-2009
Los 610,8 Km que separan a Madrid y Barcelona en AVE y avión desde hace un año han tenido un triunfador claro: el tren, que ha ganado la mitad de la cuota de mercado. En el último año había viajado siempre a Madrid en AVE. Salvo el jueves, que lo hice en avión y me llevé una gran sorpresa. Salí en el puente aéreo de las 20.45 y ya estaba en casa a las 22.15. Si hubiera cogido el AVE de las 21.00, hubiera llegado a casa a las doce de la noche, y eso que vivo sólo a dos paradas en metro de la estación de Sants.
El jueves por la tarde-noche, la nueva terminal de Barajas estaba medio desierta. No había colas y el avión salió puntual y medio lleno. Hace un año, de haber llegado a las 20.15 al aeropuerto, hubiera perdido seguro el vuelo de las 20.45. La ley del mercado es sabia y veremos cómo evoluciona. Sabemos ya que, curiosamente, a menor demanda, mejor oferta. Al menos, en el avión, y si la meteorología no lo impide. En el asiento, había una oferta de Iberia: "Cada 5 vuelos de puente aéreo, uno gratis." La línea Madrid-Barna en avión ya no es la más usada del mundo.
El avión sólo podrá competir con el tren en precio y el AVE deberá cuidar sus precios si no quiere que la balanza vuelva a cambiar. Ya prevé reducciones de precio si se reserva billete 24 horas antes. Y atentos a un problema incipiente: el AVE también puede sufrir retrasos. Ya me pasó una vez saliendo de Sants.
Escoger uno medio de transporte o el otro depende del precio, del tiempo, de la comodidad (el avión se ha convertido en una lata de sardinas, sobre todo para los altos, que deberemos pedir medidas antidiscriminatorias), y del lugar al que te diriges en cada ciudad. Hay que brindar por la competencia, que debe obligar a una mejora de las prestaciones de uno y otro. Por ejemplo, en el AVE debería haber un vagón en que se prohíba usar el móvil o de prohibido hablar. Una vez me tocó detrás a un loro que no paró de hablar en las dos horas y media. Todo llegará.
Font: http://blogs.expansion.com/blogs/web/sa ... Post=52099
13:02 24-02-2009
Los 610,8 Km que separan a Madrid y Barcelona en AVE y avión desde hace un año han tenido un triunfador claro: el tren, que ha ganado la mitad de la cuota de mercado. En el último año había viajado siempre a Madrid en AVE. Salvo el jueves, que lo hice en avión y me llevé una gran sorpresa. Salí en el puente aéreo de las 20.45 y ya estaba en casa a las 22.15. Si hubiera cogido el AVE de las 21.00, hubiera llegado a casa a las doce de la noche, y eso que vivo sólo a dos paradas en metro de la estación de Sants.
El jueves por la tarde-noche, la nueva terminal de Barajas estaba medio desierta. No había colas y el avión salió puntual y medio lleno. Hace un año, de haber llegado a las 20.15 al aeropuerto, hubiera perdido seguro el vuelo de las 20.45. La ley del mercado es sabia y veremos cómo evoluciona. Sabemos ya que, curiosamente, a menor demanda, mejor oferta. Al menos, en el avión, y si la meteorología no lo impide. En el asiento, había una oferta de Iberia: "Cada 5 vuelos de puente aéreo, uno gratis." La línea Madrid-Barna en avión ya no es la más usada del mundo.
El avión sólo podrá competir con el tren en precio y el AVE deberá cuidar sus precios si no quiere que la balanza vuelva a cambiar. Ya prevé reducciones de precio si se reserva billete 24 horas antes. Y atentos a un problema incipiente: el AVE también puede sufrir retrasos. Ya me pasó una vez saliendo de Sants.
Escoger uno medio de transporte o el otro depende del precio, del tiempo, de la comodidad (el avión se ha convertido en una lata de sardinas, sobre todo para los altos, que deberemos pedir medidas antidiscriminatorias), y del lugar al que te diriges en cada ciudad. Hay que brindar por la competencia, que debe obligar a una mejora de las prestaciones de uno y otro. Por ejemplo, en el AVE debería haber un vagón en que se prohíba usar el móvil o de prohibido hablar. Una vez me tocó detrás a un loro que no paró de hablar en las dos horas y media. Todo llegará.
Font: http://blogs.expansion.com/blogs/web/sa ... Post=52099
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Simplismes
No. Per això hi ha allò que popularment és conegut com a "distància a vol d'ocell".Los 610,8 Km que separan a Madrid y Barcelona en AVE y avión
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
A la SNCF ja ho fan. Es diu espai iDZen. De la seva web:tren250 wrote:Avión frente a AVE. Un año de competencia.
13:02 24-02-2009
[...]Por ejemplo, en el AVE debería haber un vagón en que se prohíba usar el móvil o de prohibido hablar. Una vez me tocó detrás a un loro que no paró de hablar en las dos horas y media. Todo llegará.
Font: http://blogs.expansion.com/blogs/web/sa ... Post=52099
iDZen: Tranquilidad garantizada
¿Tranquilidad, relax, calma a cualquier precio?
Al reservar su billete, seleccione iDZen.
En primera o en segunda, el ambiente iDZen es el no va más en descanso.
iDZen: las normas de vida
En los espacios iDZen, nuestro revisor velará por su tranquilidad, pasando regularmente para asegurarse de:
- Que los teléfonos móviles están apagados,
- Que se respeta el silencio,
- Que no hay ningún animal,
- Que ningún aparato ruidoso perturba el silencio,
- Que los niños menores de 12 años se divierten en el iDZap.
No dude en acudir a él, sobre todo si desea cambiar de espacio.
Para un viaje realmente tranquilo también podrá regalarse en el bar:
- Una siesta, con nuestro kit de sueño.
- Una lectura, con una selección de revistas.
Europa, encara comença als Pirineus.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
No són pocs els trens de llarga distància (i estan en proves els de mitja distància) d´europa que tenen aquests vagons 'silence', com ho denominaven al metropolitan. I l'espai d'oci és típic cada cop més als regionals. Per això, com a França, hi ha el model Mooviter.
Què lluny d'Europa... .
Què lluny d'Europa... .
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... ?id=246879
Adif finalitzarà els treballs de reforma del Gornal de L’Hospitalet després de l’estiu
S’invertirà un total de 18 milions com a compensació per les molèsties de les obres de l’AVE
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
Passat l'estiu finalitzaran les obres de millora del barri del Gornal, uns treballs que du a terme l'Adif i que suposen una compensació per les molèsties que les obres de l'AVE van provocar a aquest barri durant més de dos anys. La primera fase de les obres ja s'ha acabat i es culminarà aquesta tarda de dijous quan s'obri al trànsit l'avinguda de Vilanova, l'eix principal del barri.
"Aquest mes el Consell de Ministres aprovarà la segona fase de les obres que es licitaran ràpidament i que confiem que puguin estar enllestides abans de l'estiu", segons ha dit el president de l'Adif, Antonio González Marin, que aquest matí ha visitat la zona amb l'alcaldessa de la ciutat, Núria Marín, i el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel. El responsable d'Adif ha assegurat que el 60% de les obres ja estan enllestides i ha recordat que "la reforma definitiva arribarà amb el soterrament de les vies de Rodalies".
La primera fase dels treballs de millora han afectat un tram d'1,9 quilòmetres de longitud, des del carrer de les Ciències fins al carrer de Santa Eulàlia, i el vial paral•lel a la Granvia d'accés a l'avinguda de Vilanova. Per a l'execució dels treballs, s'han mogut uns 46.000 metres cúbics de terra i gràcies a les obres d'urbanització, s'han construït 1.200 metres lineals de nou col•lector i s'han pavimentat 19.582 metres quadrats de voreres, dels quals 10.377 són de lloseta. Per a la construcció de la calçada, s'han utilitzat més de 9.000 tones d'asfalt.
1.000 places d'aparcament
Els treballs s'han completat amb la col•locació de 326 arbres de diferents espècies, la instal•lació de 110 punts de llum, la senyalització vertical i horitzontal de trànsit i la instal•lació de 159 metres lineals de bandes reductores de velocitat. També s'hi han habilitat 1.000 places d'aparcament, donant d'aquesta manera resposta a una vella reivindicació de la ciutadania.
Antonio González Marín ha destacat també la millora de la mobilitat a aquest barri amb la construcció de diverses rotondes i una pasarel•la per a vianants que millora la connexió entre els barris de Gornal i de Bellvitge.
Dels treballs que encara falta per iniciar destaca la neteja dels edificis més pròxims a les vies del tren, la urbanització de la carretera del Mig i de la ronda de la Via, la reposició del Trinxet i la rotonda del carrer de Sant Pius X amb el carrer d'Enric Prat de la Riba. Per realitzar el seguiment d'aquestes actuacions s'ha creat una Comissió Tècnica entre Ajuntament i Adif, amb l'objectiu de coordinar la correcta realització de les obres.
L'alcaldessa de L'Hospitalet ha recordat que el Ministeri de Foment treballa en el projecte pel soterrament de les vies de Renfe al seu pas per L'Hospitalet (tant de la línia de Vilafranca com de la de Vilnova) i ha avançat que les obres començaran per la zona de Bellvitge i el Gornal.
--------------------------------------------------------------------------------
Adif finalitzarà els treballs de reforma del Gornal de L’Hospitalet després de l’estiu
S’invertirà un total de 18 milions com a compensació per les molèsties de les obres de l’AVE
MARI CARME GALLEGO | L'Hospitalet
Passat l'estiu finalitzaran les obres de millora del barri del Gornal, uns treballs que du a terme l'Adif i que suposen una compensació per les molèsties que les obres de l'AVE van provocar a aquest barri durant més de dos anys. La primera fase de les obres ja s'ha acabat i es culminarà aquesta tarda de dijous quan s'obri al trànsit l'avinguda de Vilanova, l'eix principal del barri.
"Aquest mes el Consell de Ministres aprovarà la segona fase de les obres que es licitaran ràpidament i que confiem que puguin estar enllestides abans de l'estiu", segons ha dit el president de l'Adif, Antonio González Marin, que aquest matí ha visitat la zona amb l'alcaldessa de la ciutat, Núria Marín, i el delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel. El responsable d'Adif ha assegurat que el 60% de les obres ja estan enllestides i ha recordat que "la reforma definitiva arribarà amb el soterrament de les vies de Rodalies".
La primera fase dels treballs de millora han afectat un tram d'1,9 quilòmetres de longitud, des del carrer de les Ciències fins al carrer de Santa Eulàlia, i el vial paral•lel a la Granvia d'accés a l'avinguda de Vilanova. Per a l'execució dels treballs, s'han mogut uns 46.000 metres cúbics de terra i gràcies a les obres d'urbanització, s'han construït 1.200 metres lineals de nou col•lector i s'han pavimentat 19.582 metres quadrats de voreres, dels quals 10.377 són de lloseta. Per a la construcció de la calçada, s'han utilitzat més de 9.000 tones d'asfalt.
1.000 places d'aparcament
Els treballs s'han completat amb la col•locació de 326 arbres de diferents espècies, la instal•lació de 110 punts de llum, la senyalització vertical i horitzontal de trànsit i la instal•lació de 159 metres lineals de bandes reductores de velocitat. També s'hi han habilitat 1.000 places d'aparcament, donant d'aquesta manera resposta a una vella reivindicació de la ciutadania.
Antonio González Marín ha destacat també la millora de la mobilitat a aquest barri amb la construcció de diverses rotondes i una pasarel•la per a vianants que millora la connexió entre els barris de Gornal i de Bellvitge.
Dels treballs que encara falta per iniciar destaca la neteja dels edificis més pròxims a les vies del tren, la urbanització de la carretera del Mig i de la ronda de la Via, la reposició del Trinxet i la rotonda del carrer de Sant Pius X amb el carrer d'Enric Prat de la Riba. Per realitzar el seguiment d'aquestes actuacions s'ha creat una Comissió Tècnica entre Ajuntament i Adif, amb l'objectiu de coordinar la correcta realització de les obres.
L'alcaldessa de L'Hospitalet ha recordat que el Ministeri de Foment treballa en el projecte pel soterrament de les vies de Renfe al seu pas per L'Hospitalet (tant de la línia de Vilafranca com de la de Vilnova) i ha avançat que les obres començaran per la zona de Bellvitge i el Gornal.
--------------------------------------------------------------------------------
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
I tota aquesta gran ''urbanització de l'espai públic'' a l'Hospitalet va acompanyada d'uns esgarrifosos grafits? Per favor, que no em facin riure...
I quan hi van haver les obres de l'AVE van haver-hi cases les quals van quedar la seva superestructura molt afectades. Jo, encara no he sentit a parlar d'indemnitzacions de cara a les famíles que han tingut problemes d'aquest estil (i altres coses que ha provocat aquestes obres).
I quan hi van haver les obres de l'AVE van haver-hi cases les quals van quedar la seva superestructura molt afectades. Jo, encara no he sentit a parlar d'indemnitzacions de cara a les famíles que han tingut problemes d'aquest estil (i altres coses que ha provocat aquestes obres).
Altra cop la anomenada ''barrera ferroviària''. Tant necessari és soterrar les vies al pas de l'Hospitalet? Aquesta mania de gastar diners innecesàriament per fer obres absurdes que no serveixen de res.metring wrote:'alcaldessa de L'Hospitalet ha recordat que el Ministeri de Foment treballa en el projecte pel soterrament de les vies de Renfe al seu pas per L'Hospitalet (tant de la línia de Vilafranca com de la de Vilnova) i ha avançat que les obres començaran per la zona de Bellvitge i el Gornal.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
El que és necessari és l'intercanviador de la Torrassa i el salt de moltó que s'hi ha de fer. I per dur la línia de Vilanova fins a la Torrassa, o soterrem o ens carreguem els edificis que ja hi ha construits...tren250 wrote:Altra cop la anomenada ''barrera ferroviària''. Tant necessari és soterrar les vies al pas de l'Hospitalet? Aquesta mania de gastar diners innecesàriament per fer obres absurdes que no serveixen de res.
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
I llavors, és tant necessari soterrar l'estació de l'Hospitalet i el traçat de la C4 per aquesta localitat?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
L'estació de L'Hospitalet no se soterrarà. El que se soterrarà serà, a la línia de Vilanova, l'estació de Bellvitge, i tot el nou traçat serà soterrat fins a Santa Eulàlia. I a la línia de Vilafranca se soterrarà des de poc abans de la nova estació de la Torrassa fins al mateix punt de la línia de Vilanova.
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
http://www.3cat24.cat/noticia/372250/ca ... -Llobregat
L'ADIF denuncia un sabotatge als túnels de l'AVE entre Barcelona i el Prat de Llobregat
Actualitzat a les 20:53 h 23/03/2009
L'ADIF ha denunciat un sabotatge als túnels de l'AVE entre Barcelona i el Prat de Llobregat, que avui ha provocat retards en 14 trens del matí. En concret, algú ha aturat les màquines que bombegen l'aigua que s'acumula a terra dels túnels, i això ha causat una acumulació de líquid que ha afectat el sistema electrònic de senyals. L'avaria s'ha detectat amb el primer tren del dia, a les sis del matí, i s'ha solucionat al cap de quatre hores. Segons l'ADIF, l'aigua acumulada no suposava cap risc de descarrilar, però sí que n'hi havia prou per avariar el sistema de senyals i alguns dels equips electrònics dels trens.
L'ADIF ha presentat la denúncia als Mossos d'Esquadra perquè investiguin qui ha manipulat les màquines que bombegen l'aigua subterrània, que en aquesta zona és força abundant per la proximitat del riu Llobregat. També reforçarà la seguretat als túnels per evitar que això es repeteixi.
L'ADIF denuncia un sabotatge als túnels de l'AVE entre Barcelona i el Prat de Llobregat
Actualitzat a les 20:53 h 23/03/2009
L'ADIF ha denunciat un sabotatge als túnels de l'AVE entre Barcelona i el Prat de Llobregat, que avui ha provocat retards en 14 trens del matí. En concret, algú ha aturat les màquines que bombegen l'aigua que s'acumula a terra dels túnels, i això ha causat una acumulació de líquid que ha afectat el sistema electrònic de senyals. L'avaria s'ha detectat amb el primer tren del dia, a les sis del matí, i s'ha solucionat al cap de quatre hores. Segons l'ADIF, l'aigua acumulada no suposava cap risc de descarrilar, però sí que n'hi havia prou per avariar el sistema de senyals i alguns dels equips electrònics dels trens.
L'ADIF ha presentat la denúncia als Mossos d'Esquadra perquè investiguin qui ha manipulat les màquines que bombegen l'aigua subterrània, que en aquesta zona és força abundant per la proximitat del riu Llobregat. També reforçarà la seguretat als túnels per evitar que això es repeteixi.
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
llegeix una mica i t'enteraràs del contraritren250 wrote:I quan hi van haver les obres de l'AVE van haver-hi cases les quals van quedar la seva superestructura molt afectades. Jo, encara no he sentit a parlar d'indemnitzacions de cara a les famíles que han tingut problemes d'aquest estil (i altres coses que ha provocat aquestes obres).
S’assignen 64.000 euros a les obres de rehabilitació d’edificis afectats per les obres de l’AVE: http://canal-h.net/inc/noticia.php?idn= ... 1134317&x=
i ara...
El Gobierno autoriza inversiones por más de 30,5 M€ para las zonas urbanas anexas a la Línea de Alta Velocidad en Cataluña: http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/74ED ... 032003.pdf
de la resta de comentaris sobre la ciutat i el soterrament prefereixo no comentar res perquè ja se n'ha parlat prou
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Martes 24, marzo 2009 - Últ. actualización 18:37h
Un sabotaje inunda el túnel del AVE en Barcelona e inutiliza un convoy
ÀLEX GUBERN | BARCELONA
Es, con toda seguridad, el túnel más problemático de España. Ya desde su fase de construcción así como en el año que lleva en funcionamiento, los cuatro kilómetros de galería del AVE entre Barcelona y El Prat a través de Hospitalet han visto de todo. Desde ayer, también sabotajes.
El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) presentó ayer por la tarde denuncia ante los Mossos d´Esquadra por «presunta manipulación indebida» de los sistemas de bombeo de agua del túnel en cuestión, en lo que todo parece indicar que es un grave ataque contra esta infraestructura, un sabotaje en toda regla que provocó la inundación de la galería, la avería de un tren AVE afectado por el agua y problemas en otra docena. Es probablemente uno de los incidentes más graves que ha sufrido la red AVE española desde su estreno en 1992.
Los hechos se produjeron en una hora indeterminada de la noche del domingo al lunes. Una o varias personas pudieron acceder al interior de la galería, donde estropearon el sistema de alimentación de energía de la serie de bombas de achique que de manera continua expulsan agua, un líquido que de otra manera inundaría la instalación, que atraviesa terrenos de naturaleza deltaíca con el nivel del freático muy alto. Según todos los indicios, el ataque contra las bombas de agua fue, como se dice, un «trabajo fino», perpetrado por alguien presumiblemente con conocimientos técnicos del funcionamiento del dispositivo.
Los Mossos investigan
La tesis del sabotaje -que desde los Mossos se apunta como la más verosímil- se abre paso ante la seguridad de que el asaltante o asaltantes no sólo inutilizaron el sistema de alimentación principal de energía de las bombas, sino también el grupo electrógeno de reserva en caso de fallo del primero, así como los sistemas de seguridad que alertan de cualquier anomalía. Fue precisamente el fallo en el sistema de aviso lo que provocó que el agua empezase a inundar la galería sin que nada pudiese advertir del problema que se formaba a pocos kilómetros de la estación del AVE en Barcelona.
Ni Adif ni Renfe pudieron detectarlo hasta que fue demasiado tarde. A las seis de la mañana, cuando el primer tren AVE en dirección a Madrid salió de la Estación de Sants, la cantidad de agua acumulada ya fue suficiente como para que al paso del convoy por el lugar de la inundación el tren quedase inutilizado, al quedar afectados lo que Adif definió como «equipos de a bordo». El agua produjo también lo que se conoce como «ocupación de circuitos», básicamente el fallo del sistema automático de señales en la línea que guía a los trenes. Cuando los técnicos de mantenimiento de Adif acudieron al lugar de los hechos se percataron de inmediato de que no se trataba de una avería convencional, con lo que al momento se dio aviso a la Policía autonómica, presentándose denuncia por la tarde.
Más vigilancia
El tren AVE averiado pudo ser remolcado hasta la estación de El Prat, en cuyas proximidades había quedado parado; los pasajeros del convoy llegaron a su destino en Madrid dos horas más tarde de lo previsto. Otros nueve trenes AVE, tres regionales Avant y un Albia también se vieron afectados de manera notable. No fue hasta las 8.45 cuando los técnicos pudieron reestablecer el sistema de señales, mientras que la normalidad en la circulación de trenes no se recuperó hasta las 9.55.
El Adif anunció ayer que piensa instalar nuevos sistemas de vigilancia «anti intrusión» con el fin de garantizar la seguridad del interior del túnel, obviamente ahora cuestionada.
Font: http://www.abc.es/20090324/nacional-suc ... 90324.html
Un sabotaje inunda el túnel del AVE en Barcelona e inutiliza un convoy
ÀLEX GUBERN | BARCELONA
Es, con toda seguridad, el túnel más problemático de España. Ya desde su fase de construcción así como en el año que lleva en funcionamiento, los cuatro kilómetros de galería del AVE entre Barcelona y El Prat a través de Hospitalet han visto de todo. Desde ayer, también sabotajes.
El Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif) presentó ayer por la tarde denuncia ante los Mossos d´Esquadra por «presunta manipulación indebida» de los sistemas de bombeo de agua del túnel en cuestión, en lo que todo parece indicar que es un grave ataque contra esta infraestructura, un sabotaje en toda regla que provocó la inundación de la galería, la avería de un tren AVE afectado por el agua y problemas en otra docena. Es probablemente uno de los incidentes más graves que ha sufrido la red AVE española desde su estreno en 1992.
Los hechos se produjeron en una hora indeterminada de la noche del domingo al lunes. Una o varias personas pudieron acceder al interior de la galería, donde estropearon el sistema de alimentación de energía de la serie de bombas de achique que de manera continua expulsan agua, un líquido que de otra manera inundaría la instalación, que atraviesa terrenos de naturaleza deltaíca con el nivel del freático muy alto. Según todos los indicios, el ataque contra las bombas de agua fue, como se dice, un «trabajo fino», perpetrado por alguien presumiblemente con conocimientos técnicos del funcionamiento del dispositivo.
Los Mossos investigan
La tesis del sabotaje -que desde los Mossos se apunta como la más verosímil- se abre paso ante la seguridad de que el asaltante o asaltantes no sólo inutilizaron el sistema de alimentación principal de energía de las bombas, sino también el grupo electrógeno de reserva en caso de fallo del primero, así como los sistemas de seguridad que alertan de cualquier anomalía. Fue precisamente el fallo en el sistema de aviso lo que provocó que el agua empezase a inundar la galería sin que nada pudiese advertir del problema que se formaba a pocos kilómetros de la estación del AVE en Barcelona.
Ni Adif ni Renfe pudieron detectarlo hasta que fue demasiado tarde. A las seis de la mañana, cuando el primer tren AVE en dirección a Madrid salió de la Estación de Sants, la cantidad de agua acumulada ya fue suficiente como para que al paso del convoy por el lugar de la inundación el tren quedase inutilizado, al quedar afectados lo que Adif definió como «equipos de a bordo». El agua produjo también lo que se conoce como «ocupación de circuitos», básicamente el fallo del sistema automático de señales en la línea que guía a los trenes. Cuando los técnicos de mantenimiento de Adif acudieron al lugar de los hechos se percataron de inmediato de que no se trataba de una avería convencional, con lo que al momento se dio aviso a la Policía autonómica, presentándose denuncia por la tarde.
Más vigilancia
El tren AVE averiado pudo ser remolcado hasta la estación de El Prat, en cuyas proximidades había quedado parado; los pasajeros del convoy llegaron a su destino en Madrid dos horas más tarde de lo previsto. Otros nueve trenes AVE, tres regionales Avant y un Albia también se vieron afectados de manera notable. No fue hasta las 8.45 cuando los técnicos pudieron reestablecer el sistema de señales, mientras que la normalidad en la circulación de trenes no se recuperó hasta las 9.55.
El Adif anunció ayer que piensa instalar nuevos sistemas de vigilancia «anti intrusión» con el fin de garantizar la seguridad del interior del túnel, obviamente ahora cuestionada.
Font: http://www.abc.es/20090324/nacional-suc ... 90324.html
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
http://www.eleconomista.es/mercados-cot ... elona.html
Renfe reestructura los servicios del AVE en el corredor Madrid-Zaragoza-Barcelona
16/06/2009 - 19:46
Zaragoza, 16 jun (EFE).- Renfe reestructurará a partir del 1 de julio sus servicios AVE en el corredor Madrid - Zaragoza - Barcelona con el objetivo de adecuar la oferta a las necesidades de los viajeros, ha informado la compañía en un comunicado.
Con la nueva programación los clientes de los servicios AVE en Zaragoza, contarán con 37 servicios para desplazarse hasta Madrid y Barcelona, 18 y 19 relaciones por sentido, respectivamente.
Además, los viajeros de Zaragoza, cuentan con servicios AVE Transversales, Alvia y Trenhotel que enlazan la capital aragonesa con Barcelona, agrega el comunicado.
A partir del 1 de julio, el primer tren con parada en Zaragoza y destino Madrid, será a las 07.16 horas con lo que llegará a la capital a las 8.54 horas, el último tren con salida desde Madrid, a las 20.45 horas, llegará a Zaragoza a las 22.14 horas.
En sentido contrario, el primer tren con parada en Zaragoza y destino Barcelona será a las 07.04 horas, con lo que llegará a la Ciudad Condal a las 09.04 horas y el último tren con salida desde Barcelona (21.00 horas) llegará a Zaragoza a las 22.51 horas.
Los trenes AVE que circulan en el corredor Madrid - Zaragoza - Barcelona, forman parte de la que será en el 2010 la flota de trenes más moderna de Europa, tal y como subraya la UNIFE (Unión de Industrias Ferroviarias Europeas).
Renfe reestructura los servicios del AVE en el corredor Madrid-Zaragoza-Barcelona
16/06/2009 - 19:46
Zaragoza, 16 jun (EFE).- Renfe reestructurará a partir del 1 de julio sus servicios AVE en el corredor Madrid - Zaragoza - Barcelona con el objetivo de adecuar la oferta a las necesidades de los viajeros, ha informado la compañía en un comunicado.
Con la nueva programación los clientes de los servicios AVE en Zaragoza, contarán con 37 servicios para desplazarse hasta Madrid y Barcelona, 18 y 19 relaciones por sentido, respectivamente.
Además, los viajeros de Zaragoza, cuentan con servicios AVE Transversales, Alvia y Trenhotel que enlazan la capital aragonesa con Barcelona, agrega el comunicado.
A partir del 1 de julio, el primer tren con parada en Zaragoza y destino Madrid, será a las 07.16 horas con lo que llegará a la capital a las 8.54 horas, el último tren con salida desde Madrid, a las 20.45 horas, llegará a Zaragoza a las 22.14 horas.
En sentido contrario, el primer tren con parada en Zaragoza y destino Barcelona será a las 07.04 horas, con lo que llegará a la Ciudad Condal a las 09.04 horas y el último tren con salida desde Barcelona (21.00 horas) llegará a Zaragoza a las 22.51 horas.
Los trenes AVE que circulan en el corredor Madrid - Zaragoza - Barcelona, forman parte de la que será en el 2010 la flota de trenes más moderna de Europa, tal y como subraya la UNIFE (Unión de Industrias Ferroviarias Europeas).
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!
Però no estaria de més que diguessin que s'adeqüen a la demanda estival, que això sigui per sempre...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Autobombo provincià
Això, això! Que no falti la propaganda barata: pantalons Trussardi pel davant, cul a l'aire pel darrere!Los trenes AVE que circulan en el corredor Madrid - Zaragoza - Barcelona, forman parte de la que será en el 2010 la flota de trenes más moderna de Europa, tal y como subraya la UNIFE (Unión de Industrias Ferroviarias Europeas).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.