Montcada i Reixac-Sant Joan
Montcada i Reixac-Sant Joan
Us en recordeu?
Algú sabria dir-me perquè la van tancar?
No aportava gent?
Mai han pensat de reobrir-la?
I d´unificar-la amb Montcada i Reixac-Manresa?
Algú sabria dir-me perquè la van tancar?
No aportava gent?
Mai han pensat de reobrir-la?
I d´unificar-la amb Montcada i Reixac-Manresa?
Fa temps vaig sentir que, a llarg termini [No estic ben segur de què significa això; potser es tracta després del dia del Judici Final] volien unificar totes les línies de RENFE que passen per Montcada a través d'un intercanviador que 'reculliria' en una mateixa estació els trens de les línies C2, C3, C4 i suposo que l'actual C7. Però per fer-ho cal injectar molts diners, ja que cal redefinir el traçat de les vies. No em feu gaire cas, perquè això ho vaig sentir fa un parell d'anys i un sol cop; no n'he sentit res més
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
El PDI proposa a Foment la construcció del túnel de Montcada des de Montcada-Bifurcació directe fins a Cerdanyola perforant el turó de Montcada. D'aquesta manera, l'estació de Manresa quedaria inservible, però es donaria servei a aquella zona reobrint la de Sant Joan.
Però d'aquí a que això passi......
Però d'aquí a que això passi......
Aquest túnel no em fa gaire bona espina...
Per ON el farien passar?
I Montcada -Sta.Maria, la tancarien?
Crec que és millor aprofitar lo que ja es té i treuré´n profit millorant-ho que no gastar un caleram en una cosa que potser no és TAN necessària.
Si es fes la doble via fins ALMENYS Granollers o Parets o La Garriga, de ben segur que més gent agafaria el tren i les possibilitats de fer un intercanviador a Montcada St.Joan/Manresa serien bones.
Cal tenir en compte que aquestes estacions estan en ple centre de Montcada i Reixac, mentre que Bifurcació està força més allunyada.
Per ON el farien passar?
I Montcada -Sta.Maria, la tancarien?
Crec que és millor aprofitar lo que ja es té i treuré´n profit millorant-ho que no gastar un caleram en una cosa que potser no és TAN necessària.
Si es fes la doble via fins ALMENYS Granollers o Parets o La Garriga, de ben segur que més gent agafaria el tren i les possibilitats de fer un intercanviador a Montcada St.Joan/Manresa serien bones.
Cal tenir en compte que aquestes estacions estan en ple centre de Montcada i Reixac, mentre que Bifurcació està força més allunyada.
Perdona que et rectifiqui, però em fa molta ràbia que quan parleu els del Vallès Occidental del Vallès, "oblideu" que el Vallès Oriental també en forma part.UT596001 wrote:L'objectiu d'aquest túnel, en teoria, és que des de la línia de Manresa es trigui uns 7 minuts menys per entrar a BCN.
Personalment, no m'agrada gens aquest túnel perquè deixaria tot el Vallès Occidental sense connexió directa amb Montcada (cal redordar que no hi ha bus).
Sí, però Montcada conservaria la connexió amb el Vallès Oriental a través de la R2 i la R3. Qui deixaria de passar seria la R4, que deixaria sense connexió de cap tipus amb la resta del Vallès Occidental, a no ser que es materialitzi d'un cop la tan esperada línia de bus Montcada-Cerdanyola-St.Cugat? (o era la UAB?). Però insconcientment he oblidat l'Occidental. Per tant demano disculpes als habitants del Vallès Oriental per l'oblit.Danzig wrote:Perdona que et rectifiqui, però em fa molta ràbia que quan parleu els del Vallès Occidental del Vallès, "oblideu" que el Vallès Oriental també en forma part.UT596001 wrote:L'objectiu d'aquest túnel, en teoria, és que des de la línia de Manresa es trigui uns 7 minuts menys per entrar a BCN.
Personalment, no m'agrada gens aquest túnel perquè deixaria tot el Vallès Occidental sense connexió directa amb Montcada (cal redordar que no hi ha bus).
Salutacions
Qué fue de...?
Ja sé que direu "què li passa a aquesta, que no fa més que pujar fils antics", però és que m'he quedat amb les ganes de saber el motiu pel qual la van tancar, i quan ho van fer, i de pas, els usuaris més recents el llegeixen. Per cert, que a la "Guia de carrers de l'Àrea Metropolitana", que fa uns messos regalaven amb El Periódico, consta al mapa de Montcada i Reixac, com que segueix oberta
muns pares m'explicaven els trasbordaments a la carrera q es feia entre MiR Manresa i St. Joan, anaven al primer tren que passava, jo he viscut de tota la vida al poble, no la recordo funcionar (tinc 23 anys), però he sentit que la van tancar perquè o bè era petita, o estava mal situada, que no feia falta perquè no era rentable i un munt de vejanades més... segur que la versió oficial deu ser totalment diferent
Jo recordo haver vist el cartell anunciant el tancament de Montcada Sant Joan cap a mitjans dels 80, abans de la creació dels "rodalies".
El tancament jo crec que es deu a 2 motius:
- Saturació de la linia a Vic. S'elimina una parada i permet augmentar la capacitat de trens en el tram Montcada Bifurcació - Montcada Ripollet. Era una estació amb una sola andana i una sola vía. I aixo significa 2 minuts mes trajecte.
- La proximitat de Montcada - Manresa. Els viatgers de Montcada a Bcn ja tenen una estació amb molts mes serveis al costat. Els usuaris de la C3 ja tenen 2 parades mes a Montcada.
El tancament jo crec que es deu a 2 motius:
- Saturació de la linia a Vic. S'elimina una parada i permet augmentar la capacitat de trens en el tram Montcada Bifurcació - Montcada Ripollet. Era una estació amb una sola andana i una sola vía. I aixo significa 2 minuts mes trajecte.
- La proximitat de Montcada - Manresa. Els viatgers de Montcada a Bcn ja tenen una estació amb molts mes serveis al costat. Els usuaris de la C3 ja tenen 2 parades mes a Montcada.
Saturació?
Saturació? Quina saturació?davida wrote:- Saturació de la linia a Vic. S'elimina una parada i permet augmentar la capacitat de trens en el tram Montcada Bifurcació - Montcada Ripollet. Era una estació amb una sola andana i una sola vía. I aixo significa 2 minuts mes trajecte.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Pep
- N5
- Posts: 130
- Joined: Thursday 26/07/2007 11:08
- Location: Hospital Clínic -> Sortida Villarroel - (B) 14, 59, 63
Pregunto el mateix...passen taaaaaants trens per hora...mirant els horaris d'agost de Bcn a Canovelles tens un tren cada 10 min com a màxim d'espera....JaMiRo! wrote: Saturació? Quina saturació?
Aquesta excusa no val!
Això sí, per altra banda, ningú ho ha comentat... i crec que no m'equivoco si dic que...No és una vivenda particular ara l'estació ???
No ve gaire al cas, perquè expropiant-la es podria recuperar...però bé, és una petita informació que afegeixo ( o pixada de test si m'equivoco!)
Salut!
Pep
Diguem-ne que el tancament de Montcada i Reixac-Sant Joan era una cosa que olorava molt a decisió premeditada, eliminant poc a poc trens amb parada a cada nou horari que sortia, al mes pur estil Renfe vaja. Un cop l'estació dona un servei pèssim. amb la conseqüent pèrdua de viatgers, ja no hi han masses crítiques pel tancament... coses semblants han passat recentment amb Seseña o El Portal, han anat animant a la gent que es busqués una altra cosa abans de tancar-les.
si voleu anar-hi us recomano que aneu qualsevol dia a les 10-12 del matí i a poder ser dia laborable, us ho dic per la "fauna" que s'ajunta a les escales d'accés a l'estació...metring wrote:Crec que si que ara és vivenda. De tota manera, podriem anar a comprovar-ho, en alguna trobada
Ara bé, no hi ha cap certesa del per què del seu tancament.
Saluts,
Sergio
-
- N2
- Posts: 13
- Joined: Sunday 29/07/2007 13:33
Montcada Sant Joan...¡quins records!. Com a montcadenc em va emprenyar el tancament d'aquesta estació, que mica a mica la van anar degradant...(ja no venien bitllets, cada cop menys trens) fins que se'ls va ocurrir tancarla definitivament.
Entre les excuses que es van donar, efectivament, una era que llevat els esquiadors a l'època de neu, i excursionistes en època de vacances (agost sobre tot) era deficitaria en quan nombre de viatgers. Després el tema de tenir tan a prop la de la línia de Manresa, va ser una de les causes més decisives per que la tanquessin, i a sobre amb vía única...
Me'n recordo quan ens possabem a la pujadeta (les tres línies en deien) i miravem quin venia primer cap a Barcelona. Tot i que després a Montcada Bifurcació, a vegades no sabies a quin li donarien primer la sortida si els dos arribaven i quedaven estacionats al mateix temps pràcticament.
Parlo dels finals dels 70 i començament dels 80, quan les obres en els tunels de Sant Andreu eren una odisea, per la lentitut en que anaven els trens, fins que ja passaven i arribaven a l'Arc de Triomf. Sense comptar, després les obres a Plaça Catalunya posteriorments anys després..uffff...
Entre les excuses que es van donar, efectivament, una era que llevat els esquiadors a l'època de neu, i excursionistes en època de vacances (agost sobre tot) era deficitaria en quan nombre de viatgers. Després el tema de tenir tan a prop la de la línia de Manresa, va ser una de les causes més decisives per que la tanquessin, i a sobre amb vía única...
Me'n recordo quan ens possabem a la pujadeta (les tres línies en deien) i miravem quin venia primer cap a Barcelona. Tot i que després a Montcada Bifurcació, a vegades no sabies a quin li donarien primer la sortida si els dos arribaven i quedaven estacionats al mateix temps pràcticament.
Parlo dels finals dels 70 i començament dels 80, quan les obres en els tunels de Sant Andreu eren una odisea, per la lentitut en que anaven els trens, fins que ja passaven i arribaven a l'Arc de Triomf. Sense comptar, després les obres a Plaça Catalunya posteriorments anys després..uffff...
Sempre m'han agradat molt els trens, i tot el que envolta al ferrocarril, però en certes ocasions RENFE a punt ha estat de fer-m'els odiar...
L'estació de Can Sant Joan (Montcada-bifurcació)
http://montcadapost.blogspot.com/2009/0 ... -sant.html
EL TURÓ, L'ESTACIÓ DE CAN SANT JOAN I ASLAND
Vista general de l'estació de Can Sant Joan (esquerra) a la dreta la primitiva fàbrica Asland (any 1917). Es pot veure que la muntanya del Turó no mostra encara, les mossegades de l'explotació cementera.
http://www.xtec.net/ceipelviracuyas/edi ... ntjoan.htm
Estació Montcada i Reixac Can Sant Joan
Estació Montcada Bifurcació
Localització: Carretera N-152
Data de construcció: A partir de 1887. Remunta pis, primer quatr segle XX.
Autor: "Compañia del camino de Hierro del Norte"
Promotor: Estació de tren amb habitatge.
Tipus d'edificació: Encaixada entre un mar de vies i la carretera N-152
Context: Estació de la Línea de tren més antiga de Montcada, que ha sofert poques modificacions. Forma part de la xarxa d'edificis ferroviaris que dóna caràcter a la població.
Estat de conservació: Bo. Els rètols no s'adapten a l'edifici. La coberta és l'element més deteriorat.
EL TURÓ, L'ESTACIÓ DE CAN SANT JOAN I ASLAND
Vista general de l'estació de Can Sant Joan (esquerra) a la dreta la primitiva fàbrica Asland (any 1917). Es pot veure que la muntanya del Turó no mostra encara, les mossegades de l'explotació cementera.
http://www.xtec.net/ceipelviracuyas/edi ... ntjoan.htm
Estació Montcada i Reixac Can Sant Joan
Estació Montcada Bifurcació
Localització: Carretera N-152
Data de construcció: A partir de 1887. Remunta pis, primer quatr segle XX.
Autor: "Compañia del camino de Hierro del Norte"
Promotor: Estació de tren amb habitatge.
Tipus d'edificació: Encaixada entre un mar de vies i la carretera N-152
Context: Estació de la Línea de tren més antiga de Montcada, que ha sofert poques modificacions. Forma part de la xarxa d'edificis ferroviaris que dóna caràcter a la població.
Estat de conservació: Bo. Els rètols no s'adapten a l'edifici. La coberta és l'element més deteriorat.
-
- N3
- Posts: 34
- Joined: Friday 05/09/2008 20:45
- Location: 78704
Re: L'estació de Can Sant Joan (Montcada-bifurcació)
Tal y como esta redactado este artículo, da la sensación de que hayan confundido las estaciones de Montcada-Bifurcació y Montcada i Reixac-Sant Joan.
Esta primera es la que se situa, tal y como dice el nombre, en la confluéncia de la linea Barcelona-Ripoll y Barcelona-Lleida via Manresa. El apeadero de Montcada i Reixac-Sant Joan actualmente está cerrado y se situa en la línea Barcelona-Ripoll, antes de llegar a la estación de Montcada-Ripollet vinendo de Montcada-Bifurcació . También cabe decir que los edificios de ambas estaciones tienen una estructura muy parecida, possiblemente este sea el motivo de la confusión generada a la hora de nombrar la estaciones.
Esta primera es la que se situa, tal y como dice el nombre, en la confluéncia de la linea Barcelona-Ripoll y Barcelona-Lleida via Manresa. El apeadero de Montcada i Reixac-Sant Joan actualmente está cerrado y se situa en la línea Barcelona-Ripoll, antes de llegar a la estación de Montcada-Ripollet vinendo de Montcada-Bifurcació . También cabe decir que los edificios de ambas estaciones tienen una estructura muy parecida, possiblemente este sea el motivo de la confusión generada a la hora de nombrar la estaciones.
Estación NO INCLUIDA en el trayecto.