Bus urbà de Berga

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

En el blog de Joan Roma, alcalde de Borredà surt això sobre el bus urbà Berga-Gironella:

Joan Roma

Tuesday, March 06, 2007

DECISIÓ VALENTA I PROGRESSISTA
Si una cosa demana la gent a les administracions és que pensin en els seus problemes i hi posin remei, toqui a qui toqui fer-ho. Massa sovint veuen com unes es passen la pilota a les altres i els problemes continuen sense solucionar-se. Ara tenim un bon exemple d'una decisió valenta, progressista, i llargament esperada. La millora de la mobilitat en una part de la comarca. En aquest cas ,entre Berga i Gironella.
Fa ben pocs dies que els tinents d'alcalde de Berga, Josep Xoy (ERC) i el de Gironella , Joan Torra (PSC) varen presentar l'acord definitiu per posar en marxa una experiència pilot llargament estudiada i molt esperada per tota la comarca. I dic tota la comarca perquè del resultat que tingui, en depenen futurs projectes per altres indrets del Berguedà.
Fa molts anys que ens queixem de les deficients comunicacions que tenim entre els pobles de la comarca. També podríem afegir-hi de la comarca, cap a Manresa i Barcelona, però aquest és un tema per un proper article. Ara tornem al Berguedà.
Davant aquest problema tenim dues posicions possibles. La de la permanent queixa i lamentació, a la espera de que algú ho solucioni. O la de posar en marxa un projecte pilot que demostri la viabilitat tècnica, i econòmica de la solució. Berga i Gironella han optat per tirar endavant aquesta segona opció. Arriscada, però molt interessant perquè permetrà donar un bon i necessari servei, entre els dos principals municipis de la comarca, i perquè dintre d'un cert temps podem tenir els elements indispensables per sol.licitar que sigui la Generalitat la que garanteixi aquest servei, ampliant la concessió de l'empresa concessionària.
I és que amb lamentacions mai resoldrem els problemes del Berguedà. Hem de ser positius i valents en els plantejaments i en les solucions. I donar exemple. Es evident que el bus urbà entre Berga i Gironella va en aquest sentit. D'aquí que en la darrera reunió del Consell Polític del PSC a la comarca animessim a Joan Torra, en tant que dirigent del PSC a la comarca, primer tinent d'alcalde de Gironella i portaveu del grup socialista en el Consell Comarcal , a arribar a un acord definitiu amb Berga per poder fer realitat aquest projecte el més aviat millor. La nostra enhorabona als dos ajuntaments per aquest acord.
Però , vull també remarcar el que té de progressista aquesta decisió. Es un exemple clar de la gran distància entre ajuntaments governats per partits de progrès, dels altres governats per partits conservadors. Els primers generen projectes, serveis i equipaments especialment pensats per les classes més necessitades. També per primar el transport col.lectiu per davant del individual. Per apropar els municipis, en comptes de continuar amb l'individualisme i l'aillament. Els altres ja els està bé com van les coses o prefereixen lamentar-se , passant les culpes a d'altres administracions.
Curiosament el projecte inicial de bus urbà estava pensat per donar servei a Berga - Gironella - Puig-reig, i així s'havia plantejat amb els governs municipals dels tres municipis quan tots tres coincidien en ser governs de progrès. Es a dir formats per pactes entre PSC i ERC . Canviat el govern de Puig-reig , primer ERC-PSC, i ara CiU - Grup Mixt, se'n surten del projecte i abandonen la idea de millorar sensiblement les comunicacions entre els 3 principals municipis de la comarca, tenint en compte que tots tenen colònies industrials especialment mal comunicades entre elles i amb els nuclis urbans principals. Després dirà CiU que li preocupa el transport públic.
Però bé, el projecte es va refer i repensar amb els dos municipis , principals impulsors de la iniciativa : Berga i Gironella, els quals l'han tirat endavant i el fan realitat. I aquesta realitat és la que varen presentar els Srs Xoy, per Berga i Torra, per Gironella. Podem estar tots segurs que aquest pas donat tindrà continuitat, i no solament això, sinó que serà copiat i plantejat a la Generalitat per aconseguir el seu suport, primer, i la seva responsabilitat, després.
Joan Roma i Cunill, Conseller de Federació del PSC.

Si algu ho vol comentar ho pot fer aqui: http://joanromacunill.blogspot.com/2007 ... ue-es.html
MiquelS
N4
N4
Posts: 46
Joined: Thursday 04/09/2008 23:40
Location: Sant Andreu del Palomar

NOU SERVEI DE BUS URBÀ A BERGA

Post by MiquelS »

Segur que mès d'un estará content, ahir es va posar en funcionament el nou bus urbà de Berga llargament desitjat

http://www.ajberga.cat/noticies/noticie ... pcio=veure


Es de suposar que una vegada matriculat entri ya en servei.

Esperem fotos d'aquet bus a qui viu per allá.

Salutacions
MiQuelS
Last edited by MiquelS on Monday 02/03/2009 16:37, edited 1 time in total.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Ajuntament de Berga wrote: 19/12/2008 |

Dilluns entra en servei el nous bus urbà


L'Ajuntament de Berga posa en marxa un servei de bus urbà.

El proper dilluns entrarà en funcionament i enllaçarà diferents punts de la ciutat per tal de millorar l’accessibilitat.

Sortirà del Passeig de la Pau, cap a la zona esportiva, la carretera de Sant Fruitós, la residència Sant Bernabé, la Valldan, el polígon, el càmping, la plaça Gernika, Santa Eulàlia, l’ambulatori, l’hospital, la plaça Viladomat, la Roca de la Pila, Santa Joaquima de Vedruna i el Passeig de la Pau. Un recorregut que té una durada d’uns 40 minuts amb un total de 16 parades amb sortida i arriba al Passeig de la Pau.
Enhorabona! Ja era hora! Ara queda per veure que faran amb el bus interurbà Berga-Gironella.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

REGIÓ 7:

L´oposició de Berga aprova el bus urbà i creu que és una mesura necessària per a la ciutat





Els partits de l´oposició a l´Ajuntament de Berga aproven la posada en marxa del bus urbà i creuen que era una mesura «necessària per a un nucli com Berga».

PILAR MÀRQUEZ / BERGA Daniel Bullich, cap del grup municipal dels socialistes a la capital berguedana, explica que «és una bona iniciativa», que demostra que «els habitants de Berga ens hem de creure, des d´aquest mateix moment, que som una ciutat».
En la mateixa línia s´expressa Jesús Boixader, l´únic representant d´ERC al ple local, que es mostra «a favor del que significa el bus urbà, i les facilitats que suposa per als ciutadans». Jesús Boixader pensa, però, que serà «difícil tirar endavant un bus urbà que es limiti a Berga», i que «cal connectar-lo aviat amb altres pobles del costat». En aquest sentit, l´alcalde de Berga, Juli Gendrau, va anunciar ja en l´acte de presentació del servei, dijous, que el bus interurbà entre Berga i Gironella s´integrarà a la iniciativa el 2009, i que hi ha la voluntat d´ampliar-ho fins a Avià.
Per la seva banda, Natxo Romero, regidor de la CUP, subratlla que «des del principi vam apostar perquè Berga pogués gaudir d´aquesta mobilitat en bus urbà, ja que molts dels serveis sanitaris i educatius de la ciutat queden allunyats del nucli».
Natxo Romero creu, doncs, que «aquest mitjà de transport era un deute pendent que el consistori berguedà tenia amb la ciutadania», i que «el municipi té un índex elevadíssim de persones grans, que fa molt necessari el funcionament constant d´aquest servei urbà de bus». El regidor de la CUP de Berga elogia «el profit social» que comportarà una iniciativa que «havia estat present en diferents programes electorals dels equips de govern de la ciutat, però que mai no s´havia pogut convertir en una realitat palpable».
Ara bé, ERC i PSC afirmen que «ha mancat informació» i que els seus respectius grups «no n´han pogut conèixer tots els detalls». Daniel Bullich remarca que «el consistori no ens n´ha detallat les característiques, ni ens ha donat l´oportunitat de discutir-ne el full de ruta». El socialista manté que «per fer-ne una valoració completa caldrà veure´n els resultats».
Així mateix, Jesús Boixader, d´ERC, diu que «tot ha anat molt ràpid i s´ha dut amb un excés de discreció». El republicà berguedà relata que «els partits que no formen part del govern van saber que aquest projecte es convertiria en realitat, poc temps abans de la presentació», i que «ningú no ens en va explicar ni els horaris ni el recorregut». Natxo Romero, en canvi, subratlla que «sempre que vam demanar-ho, vam poder accedir als documents del projecte» i que «possiblement, qui no n´ha tingut prou informació és perquè no s´hi ha interessat». Tot i que reconeix que «és probable que l´equip de govern actués de manera unilateral i que faltés una explicació pública del procés».
El nou bus urbà funcionarà a la capital del Berguedà a partir de demà, i oferirà servei els dies laborables. Inclou una vintena de parades, i tindrà sortida i arribada al passeig de la Pau. Les previsions són que al llarg de l´any hagin utilitzat aquest transport fins a 30.000 viatgers.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Horaris i plano bus urbà Berga.

http://www.ajberga.cat/regidories/mobil ... s_urba.pdf

Com es habitual a Berga, el plano es una autentica xapussa.

L'altre dia em va dir un xòfer que aquest bus ja porta una mitja de 170 passatgers diaris.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més parades

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=57400

L'Ajuntament de Berga ha d'ampliar el nombre de parades del bus urbà davant l'allau de peticions

ACN / Jordi Pardinilla
Berga
Ult. Act. 31.03.2009 - 14:50 hs


L'Ajuntament de Berga ampliarà el nombre de parades del bus urbà de la capital del Berguedà davant l'allau de peticions i l'èxit de la posada en marxa del nou servei. Tot just 100 dies després del primer servei del bus urbà, l'ajuntament ja treballa en l'increment de parades a la ciutat. S'ha produït un increment del nombre d'usuaris, que assolirà els 3.000 viatgers aquest març. El regidor de Governació de l'Ajuntament de Berga, Ramon Bajona, ha reconegut que l'equip de govern (CiU) està "molt satisfet i content" de l'alt nivell d'acceptació del nou servei.

Seran sis parades més de les 14 actuals. En total, el recorregut del bus de Berga tindrà 20 parades, amb l'ampliació que es farà en un mes i mig, aproximadament, segons ha explicat aquest dimarts el regidor de Governació de l'Ajuntament de Berga, Ramon Bajona. L'èxit del servei i l'allau de peticions i suggeriments de les associacions de veïns de la capital del Berguedà i de molts veïns a títol individual han obligat l'equip de govern ha redissenyar el recorregut i el servei tot just 100 dies després d'inaugurar-lo. Bajona no podia amagar, aquest dimarts, la seva satisfacció per l'elevada acceptació que ha tingut el bus urbà. En 100 dies de servei, el bus ha tingut gairebé uns 8.000 usuaris. Mes a mes, des de la posada en funcionament el desembre passat, el nombre de viatgers ha anat en augment i aquest mes de març el servei tancarà amb 3.000 usuaris. Les noves parades se situaran a la Font del Ros, a la zona comercial sud, a la Rasa dels Molins, la carretera de Ribes, el Mercat Municipal i la ronda Queralt (Casino). Malgrat tot, Bajona ha recordat que el servei és deficitari, ja que del seu cost total, uns 160.000 euros anuals, la Generalitat en subvenciona un 30%. La part restant surt de la venda dels bitllets i de l'Ajuntament. L'equip de govern considera que cal treballar per mantenir l'actual nivell d'ús que té el servei, cosa que faria que més de 30.000 usuaris haurien utilitzat el bus urbà en un any. El servei de bus urbà de la ciutat de Berga està gestionat per l'empresa Alsa. El recorregut disposa de 14 parades amb un itinerari que lliga, en els 40 minuts aproximadament que dura el viatge, les àrees més allunyades del nucli urbà amb el centre de la ciutat. Des del polígon industrial, fins a la zona de l'IES Guillem de Berguedà, l'Hospital Sant Bernabé i l'ambulatori. El servei és diari, de dilluns a divendres, i també està en funcionament els dissabtes fins al migdia. El bus està a la disposició dels usuaris des de les 5,30 fins a les 22,00 hores. El cost del bitllet del bus urbà és d'1 euro i, just la meitat, 50 cèntims, si s'adquireix una targeta T-10. El bus que fa el servei a la ciutat és de 32 places assegudes. En la valoració efectuada aquest dimarts, Bajona ha destacat que són els estudiants i la gent gran els usuaris més habituals del bus i, en aquest sentit, les parades de l'ambulatori, l'hospital i l'institut són les més utilitzades. La franja horària que més nombre d'usuaris registra és a primera hora del matí, entre les set i les nou, i a primera hora de la tarda, entre les quatre i les sis. L'empresa Alsa és líder a l'Estat espanyol en el sector del transport de viatgers per carretera. Disposa d'una flota de més de 2.300 autobusos, que cada any recorren més de 330 milions de quilòmetres, segons les dades actualitzades en el web de l'empresa. L'any 2008 va atendre més de 183 milions de passatgers. Alsa dóna feina a 5.500 professionals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

[ESBORRAT]
Last edited by Ecomobisostrans on Thursday 24/06/2010 19:34, edited 5 times in total.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Aqui hi ha un curiós planol interactiu del bus urbà de Berga. Pràcticament esta fent el recorregut que jo vaig dissenyar fa 5 anys: http://www.ciu.cat/media/17790.htm
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

^^Editat el missatge anterior, per que m'havia deixat l'hipervincle.

Foto del bus urbà de Berga:
Image
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Avià demana incorporar-se al bus urbà de Berga
L'Ajuntament vol reduir així el dèficit de transport públic entre el poble i la capital comarcal
Aurora Rodríguez | Societat | 16/06/2010 15:42
Avià demana ser una de les parades del bus urbà de Berga. Davant el dèficit de transport públic que connecti Avià amb la capital de la comarca, l’Ajuntament considera que una solució seria que algunes de les freqüències del bus de Berga passessin pel poble. És també una de les recomanacions que fa el pla de mobilitat d’Avià, que ha elaborat la Diputació de Barcelona.

En aquest sentit, fa més d’un any que l’Ajuntament d’Avià va transmetre al de Berga el seu desig de formar part de la ruta que recorre el bus, però, de moment, no han obtingut resposta, segons ha explicat en una entrevista a Ràdio Berga, l’alcalde d’Avià, Ramon Orriols. Avià es manté a l’espera d’una resposta de Berga, per poder iniciar els contactes amb la direcció general de Transports de la Generalitat.

Formar part del recorregut del bus urbà de Berga seria una millora en el transport públic d’Avià, però no és l’única recomanació que fa el pla de mobilitat del municipi. També es proposa que els carrers de l’eixample, al voltant de l’avinguda Pau Casals, es converteixin en “zona 30”, és a dir, vies de circulació lenta, amb un sol sentit de circulació i on els vianants tenen prioritat.

Una altre de les mesures, que de moment és l’única que s’ha posat en marxa, és la limitació de l’aparcament al nucli antic del municipi. Segons l’alcalde, aquesta era l’actuació que “feia més falta” per alliberar de vehicles de la plaça del Padró i els carrers que l’envolten i convertir l’espai central de la plaça en zona de vianants i de joc per als infants. Orriols remarca que el pla de mobilitat permet a l’Ajuntament tenir una previsió de quines solucions aplicar a futurs problemes i fer-ho d’una manera global a tot el municipi.

Altres de les mesures que es preveuen al pla de mobilitat són: instal·lar elements reductors de la velocitat, adequar la senyalització vertical i horitzontal i arranjar voreres, senyalitzar els passos de vianants a totes les cruïlles on no n’hi hagi i fer-los accessibles i millorar l’entorn de la parada de bus. L’alcalde ha explicat que aquestes petites actuacions s’aniran fent a mida que sigui possible, però que en cap cas l’Ajuntament es planteja fer una regulació global de la circulació i l’aparcament a Avià. Un dels motius és que és inviable econòmicament i l’altre –explica l’alcalde– és que tampoc és necessari. Segons Orriols, a part d’alguns problemes puntuals com l’excés de velocitat de les motos o la congestió d’aparcaments al nucli antic, moure’s pel poble “no és difícil”.
Totalment d'acord. Es el que vaig proposar des del principi.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

He trobat els horaris actualitzats:
http://www.ajberga.cat/regidories/mobil ... _estiu.pdf
Tambe hi ha aquesta línia Berga-Gironella que tambe fa d'urba de berga:
http://ptop.gencat.cat/vullanar/horari.php?LINIA=1340

També tenen una web de compartir cotxe!

Lo que no tenen actualitzat es el dels horaris interurbans: http://www.ajberga.cat/serveis/com.html fa 5 anys que han canviat >:(
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Bus urbà de Berga

Post by genissimon »

Regió-7, 12 de gener de 2017 wrote: Berga prepara una restructuració del bus urbà per fer el seu circuit més àgil
Els gestors municipals volen potenciar un servei que el 2016 va registrar un nou augment del nombre de viatgers per quart any consecutiu
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Bus urbà de Berga

Post by genissimon »

Regió-7, 17 de març de 2017 wrote: El Bus Berga creix i arribarà fins Avià i també Cal Rosal
El servei passa de les actuals 22 parades a 50 i d'una sola línia a 4 amb un total de 26 trajectes, deu més que ara
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Bus urbà de Berga

Post by Ecomobisostrans »

Eiii que macu, quantes línies !!!! Amb lo que costava moure's abans quan jo estava i lo fàcil que deu ser ara !!!

Image
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Bus urbà de Berga

Post by genissimon »

Regió-7, 16 de febrer de 2023 wrote: El bus urbà de Berga serà 100% elèctric aquest any
La previsió de l'empresa Alsa és substituir l'actual vehicle per prestar el servei a la ciutat apostant per la mobilitat sostenible
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”