Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports. Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Ara que l'AVE, el seu model i el seu traçat estan en ple debat, m'agradaria recordar com la línia de tren Barcelona-Puigcerdà té un manteniment que fa que no hagi avançat massa que el dia de la inauguració de l'estació en 3 d’octubre de 1922. Potser la gent que agafem sovint aquella línia, i altres per l'estil, comencem a plantejar-nos, de què ens serveix a nosaltres l'AVE?
Una foto fantàstica metring. A més aquesta cita te tota la raó, visc a Vic i excepte que han renovat la via de la pitjor manera possible i han posat les 447 per provocar mal d'esquena als pobres viatgers, la línia està igual que quan la van inaugurar, això si amb uns quans baixadors de més, la majoria ja fora de servei, que es van inaugurar més tard .
De Puigcerdà, el millor de l'estació era l'antiga aduana (actual edifici per el públic), les BB1500, BB1600 i 1000 fent les maniobres, i la particular olor a fusta cremada que hi havia allà.
Abans d'inaugurar la línia, hi havia els autobusos Alsina Graells (o carruatges, no ho recordo) el 1922. Seria bo, per contrarrestar la desolació patent que hi ha ara (sense ni tan sols amb el petit pont giratori o placa giratòria) es fes algun acte que pogués donar bona imatge a la línia (Aquesta 1003...). També llàstima de l'incendi que va sufrir l'estació a principis dels 80. En fi...
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria. METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/