Fotografies antigues de Barcelona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Fotografies antigues de Barcelona
Us passo diverses fotografies trobades a les següents adreces d'internet:
http://s161.photobucket.com/albums/t231 ... mview=grid
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 686&page=5
http://www.barcelonagallery.com
http://www.juanmabcn.com
http://s161.photobucket.com/albums/t231 ... mview=grid
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 686&page=5
http://www.barcelonagallery.com
http://www.juanmabcn.com
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fotografies antigues de Barcelona
Tot això és espectacular, quin canvi!
Destaco la segona( http://i161.photobucket.com/albums/t231 ... 900003.jpg ), la qual em pregunto, és una jardinera? se sembla força, encara que les jardineres eren a la línia 55
Destaco l'actual museu d'art de Catalunya, que ja podrien haver conservat les grues com a atractiu! http://www.juanmabcn.com/barcelona/XIX/ ... o%20XX.jpg
I finalment la vista del Carrer Pelai http://www.juanmabcn.com/barcelona/XIX/ ... lunya4.jpg , on s'aprecia l'antic edifici de l'estació del ferrocarril de Sarrià! Havia vist fotos, però molt dolentes, perfí sé com era! ara vull saber com era per dins, hehe
L'estació de Diagonal del Metro no m'agrada gens, tan sols veure aquestes banderes alçades damunt dels ferros, em fa pensar que potser està millor ara,
Curiós veure Plaça Espanya sense l'hotel, sinó un institut, i tramvies girant al voltant d'una plaça, no una rotonda, que és el que és avui dia! I com es noten les víes, per Gran Via de les Corts Catalanes, Creu Coberta i Paral·lel, em pregunto com anaven els tramvies per Creu Coberta i Sants, ja que no és tan ample, com si fossin autobusos? La línia 55 (Barceloneta-Sants) passava passava per aquesta plaça?
Ah, i plaça Universitat era més maca abans!
Destaco la segona( http://i161.photobucket.com/albums/t231 ... 900003.jpg ), la qual em pregunto, és una jardinera? se sembla força, encara que les jardineres eren a la línia 55
Destaco l'actual museu d'art de Catalunya, que ja podrien haver conservat les grues com a atractiu! http://www.juanmabcn.com/barcelona/XIX/ ... o%20XX.jpg
I finalment la vista del Carrer Pelai http://www.juanmabcn.com/barcelona/XIX/ ... lunya4.jpg , on s'aprecia l'antic edifici de l'estació del ferrocarril de Sarrià! Havia vist fotos, però molt dolentes, perfí sé com era! ara vull saber com era per dins, hehe
L'estació de Diagonal del Metro no m'agrada gens, tan sols veure aquestes banderes alçades damunt dels ferros, em fa pensar que potser està millor ara,
Curiós veure Plaça Espanya sense l'hotel, sinó un institut, i tramvies girant al voltant d'una plaça, no una rotonda, que és el que és avui dia! I com es noten les víes, per Gran Via de les Corts Catalanes, Creu Coberta i Paral·lel, em pregunto com anaven els tramvies per Creu Coberta i Sants, ja que no és tan ample, com si fossin autobusos? La línia 55 (Barceloneta-Sants) passava passava per aquesta plaça?
Ah, i plaça Universitat era més maca abans!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Fotografies antigues de Barcelona
A mi la entrada de Diagonal, m'agrada molt, les banderes trobo que li quedaven molt bé.
Re: Fotografies antigues de Barcelona
En relació a la pregunta de Lluita1714 sobre si el tramvia de la línia 60 és una jardinera o no, et puc dir que és un vehicle de la serie 140 a 165 que se'ls anomenaven "Convertibles", ja que durant uns anys a l'estiu se'ls traia la part baixa dels laterals quedan descoberts con les jardineres de la serie 125 a 133.
Llógicament no tenia que circular a la línia 55 com creus, sino que ho podien fer a qualsevol línia.
Espero haver-te ajudat una mica.
Llógicament no tenia que circular a la línia 55 com creus, sino que ho podien fer a qualsevol línia.
Espero haver-te ajudat una mica.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fotografies antigues de Barcelona
Moltes gràcies, doncs és interessant aquests tramvies estiuencs, potser s'hauria de prendre exemple, i per estalviar electricitat i frenar el canvi climàtic, treure l'aire acondicionat als Citadis i descapotar-los,
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Fotografies antigues de Barcelona
Quina idea més divertida!
La col·lecció de fotos és impressionant, algunes ja les conneixia, però d'altres no.
Merci per compartir-les amb tots nosaltres.
Sòn la història de la nostra estimada Barcelona. Salut
La col·lecció de fotos és impressionant, algunes ja les conneixia, però d'altres no.
Merci per compartir-les amb tots nosaltres.
Sòn la història de la nostra estimada Barcelona. Salut
Re: Fotografies antigues de Barcelona
http://www.fotolog.com/antiquari/30827478
18xx - Vapor per Balmes.
Si, això que veieu és el carrer Balmes, tot ple de vies...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fotografies antigues de Barcelona
Osti! un tramvia de vapor! aquest segur que és el que anava fins a l'Arc de Triomf!metring wrote:http://www.fotolog.com/antiquari/30827478
18xx - Vapor per Balmes.
Si, això que veieu és el carrer Balmes, tot ple de vies...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Fotografies antigues de Barcelona
http://www.fotolog.com/antiquari/26750906
1885 - Estació del Morot
Inaugurada en 1881 s'utilitzà com a terme de la línia Barcelona de Vilanova i la Geltrú, Valls. En 1887 aquesta línia es va enllaçar amb la línia de Sants per l'estació de la Bordeta.
Re: Fotografies antigues de Barcelona
Algú sap d'on és aquesta foto, que segons http://oliba.uoc.edu/mhic_old/cat/expos ... matges.htm és del metro?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Balmes
Recordo, per una explicació d'un foraire evadit "de cuyo nombre no me quiero acordar", que és Balmes quan es va fer el túnel de la línia de l'Av. Tibidabo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Balmes
Sí, hi estic d'acord, les cases de la zona, mansions i consolats, són molt semblants, Avui dia només queden més enllà de la Plaça John F. Kennedy, però té tota la pinta, amés és profund, i he de comentar que els murs que van fer són espectaculars!Guigui wrote:Recordo, per una explicació d'un foraire evadit "de cuyo nombre no me quiero acordar", que és Balmes quan es va fer el túnel de la línia de l'Av. Tibidabo.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Fotografies antigues de Barcelona
Aquí http://oliba.uoc.edu/mhic_old/cat/expos ... matges.htm n'hi han unes quantes més transportils interessants:
Autobusos pels treballadors de la SEAT. 30 de gener de 1978. SE-GRA. Fons Fundació Cipriano García. Arxiu Històric CONC.
SEAT. Cadena de Muntatge 1430. Sense datació. Fons Fundació Cipriano García. Arxiu Històric CONC.
Obres del Metro a la Rambla. Autor: Domigues. Inicis del s. XX. Fons AF- AHCB
Autobusos pels treballadors de la SEAT. 30 de gener de 1978. SE-GRA. Fons Fundació Cipriano García. Arxiu Històric CONC.
SEAT. Cadena de Muntatge 1430. Sense datació. Fons Fundació Cipriano García. Arxiu Històric CONC.
Obres del Metro a la Rambla. Autor: Domigues. Inicis del s. XX. Fons AF- AHCB