Trasllat de la via fèrria a la ciutat de Tarragona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Abans de refer el nyap amb un altre, haver evitat el primer
I per fer això, no s'ho haurien pogut pensar millor abans de plantar l'estació d'AV en mig del no-res? Un cop més, els contribuents pagarem l'estupidesa d'aquesta gent que disposa alegrement dels diners i de les vides d'altri.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Adjudicat estudi informatiu per desviar via a Tarragona
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=247709
Adjudicat l'estudi informatiu per desviar la via del tren a Tarragona
El futur traçat preveu alliberar la façana marítima de la ciutat
JAUME APARICIO | Tarragona
El ministeri de Foment ha adjudicat provisionalment a l'empresa Equipos Técnicos en Transporte y Territorio S.A. l'estudi informatiu que ha de servir per dibuixar el nou traçat de la via del tren al seu pas per Tarragona. Ara la companyia madrilenya disposa de 24 mesos per determinar les diverses possibilitats per desviar la xarxa ferroviària i alliberar la façana marítima de la ciutat. El cost de l'estudi és d'1,3 milions d'euros que aniran a càrrec del govern de l'estat.
La roda ha començat a girar i ja no hi ha marxa enrere. Després d'anys d'espera i d'un projecte presentat per l'anterior equip de govern municipal de CiU i PP, l'alliberament definitiu de la façana marítima de la via del tren sembla que cada vegada està més a prop. L'adjudicació de l'estudi informatiu és segons l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, "un pas necessari i segur d'un projecte estratègic" que -ha assegurat- marcarà el desenvolupament de la ciutat dels propers 100 anys.
L'estudi també valorarà la reordenació de la xarxa ferroviària tant de la ciutat com del Camp de Tarragona en conjunt. Així, s'estudiarà la creació d'una xarxa de Rodalies, la construcció del TramCamp i la sortida de mercaderies del Port de Tarragona. Per tot, el tinent d'alcalde de Promoció, Sergi de los Ríos, ha destacat l'aposta econòmica que significa el projecte per la millora que suposarà en la competitivitat de la ciutat.
Ballesteros ha recordat que el projecte arrenca del conveni signat l'any passat entre les administracions (Estat, Generalitat i Ajuntament) ja que la reordenació de la xarxa ferroviària afecta a competències de les tres. Un acord que -ha recordat el batlle- del què no va disposar el projecte presentat pel govern municipal de Joan Miquel Nadal (CiU). Precisament, aquesta unilateralitat és la que segons Ballesteros va fer fracassar el projecte anterior el cost total del qual anava directament sobre les arques municipals.
El cap de l'administració local no s'ha deixat tampoc de criticar l'actitud del consistori anterior a qui ha retret el no haver pactat el soterrament de la via del tren gratuït com a compensació per haver ubicat l'estació de l'AVE a Perafort. Ara, en canvi, "el conveni deixa obertes diferents opcions de finançament que inclouen fonts de la partida destinada a la Disposició Tercera de l'Estatut o del propi ministeri de Foment" ha explicat Ballesteros.
No perdre l'Euromed
Una de les prioritats del consistori tarragoní és que la reordenació ferroviària no suposi una pèrdua dels actuals serveis de Mitja Distància d'Alta Velocitat per la ciutadania. I és que l'estació de l'AVE i la futura central intermodal al Sud de l'aeroport de Reus poden arraconar l'estació del centre de Tarragona. En aquest sentit, l'alcalde ha recordat el pacte que va arribar amb el president de Renfe perquè la companyia mantingui alguns Euromeds.
Adjudicat l'estudi informatiu per desviar la via del tren a Tarragona
El futur traçat preveu alliberar la façana marítima de la ciutat
JAUME APARICIO | Tarragona
El ministeri de Foment ha adjudicat provisionalment a l'empresa Equipos Técnicos en Transporte y Territorio S.A. l'estudi informatiu que ha de servir per dibuixar el nou traçat de la via del tren al seu pas per Tarragona. Ara la companyia madrilenya disposa de 24 mesos per determinar les diverses possibilitats per desviar la xarxa ferroviària i alliberar la façana marítima de la ciutat. El cost de l'estudi és d'1,3 milions d'euros que aniran a càrrec del govern de l'estat.
La roda ha començat a girar i ja no hi ha marxa enrere. Després d'anys d'espera i d'un projecte presentat per l'anterior equip de govern municipal de CiU i PP, l'alliberament definitiu de la façana marítima de la via del tren sembla que cada vegada està més a prop. L'adjudicació de l'estudi informatiu és segons l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, "un pas necessari i segur d'un projecte estratègic" que -ha assegurat- marcarà el desenvolupament de la ciutat dels propers 100 anys.
L'estudi també valorarà la reordenació de la xarxa ferroviària tant de la ciutat com del Camp de Tarragona en conjunt. Així, s'estudiarà la creació d'una xarxa de Rodalies, la construcció del TramCamp i la sortida de mercaderies del Port de Tarragona. Per tot, el tinent d'alcalde de Promoció, Sergi de los Ríos, ha destacat l'aposta econòmica que significa el projecte per la millora que suposarà en la competitivitat de la ciutat.
Ballesteros ha recordat que el projecte arrenca del conveni signat l'any passat entre les administracions (Estat, Generalitat i Ajuntament) ja que la reordenació de la xarxa ferroviària afecta a competències de les tres. Un acord que -ha recordat el batlle- del què no va disposar el projecte presentat pel govern municipal de Joan Miquel Nadal (CiU). Precisament, aquesta unilateralitat és la que segons Ballesteros va fer fracassar el projecte anterior el cost total del qual anava directament sobre les arques municipals.
El cap de l'administració local no s'ha deixat tampoc de criticar l'actitud del consistori anterior a qui ha retret el no haver pactat el soterrament de la via del tren gratuït com a compensació per haver ubicat l'estació de l'AVE a Perafort. Ara, en canvi, "el conveni deixa obertes diferents opcions de finançament que inclouen fonts de la partida destinada a la Disposició Tercera de l'Estatut o del propi ministeri de Foment" ha explicat Ballesteros.
No perdre l'Euromed
Una de les prioritats del consistori tarragoní és que la reordenació ferroviària no suposi una pèrdua dels actuals serveis de Mitja Distància d'Alta Velocitat per la ciutadania. I és que l'estació de l'AVE i la futura central intermodal al Sud de l'aeroport de Reus poden arraconar l'estació del centre de Tarragona. En aquest sentit, l'alcalde ha recordat el pacte que va arribar amb el president de Renfe perquè la companyia mantingui alguns Euromeds.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
AV al centre de Tarragona?
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... agona.html
Renfe obre les portes a que l'alta velocitat arribi al nucli urbà de Tarragona
El director de serveis d'alta velocitat diu que dependrà del canvi de traçat de la xarxa ferroviària que s'ha de fer dins la ciutat
ACN
Tarragona
Ult. Act. 27.03.2009 - 15:09 hs
El director de serveis d'alta velocitat de Renfe, Abelardo Carrillo, no descarta que l'estació del centre de Tarragona pugui acollir en un futur trens d'alta velocitat. Carrillo ha assegurat que "totes les possibilitats estan obertes" i que les decisions sobre els serveis que puguin passar pel nucli urbà de la capital tarragonina es prendran un cop es compti amb un estudi sobre els canvis que ha de patir el traçat del ferrocarril a la ciutat. Aquests canvis podrien implicar que alguns dels trens d'alta velocitat com els Alvia procedents de Barcelona puguin passar per la futura estació intercanviador del sud de Reus i dirigir-se posteriorment a la del centre de Tarragona i a la inversa.
Les modificacions que s'han de fer en el traçat de la via del ferrocarril al seu pas per l'interior de la ciutat de Tarragona podrien comportar l'arribada d'algun tren d'alta velocitat per l'estació del nucli urbà. Totes les possibilitats tenen lloc en aquest nou plantejament i cap d'elles està descartada, com ha explicat aquest divendres el director dels serveis d'alta velocitat i llarga distància de Renfe, Abelardo Carrillo, en el marc d'una conferència oferta a la Cambra de Comerç de Tarragona.
El nou sistema
El nou dibuix de la façana marítima de Tarragona, que inicialment implicarà el soterrament de les vies del tren i la creació d'una nova estació, pot suposar que els trens d'alta velocitat provinents de Barcelona i que es dirigeixin a l'intercanviador de l'estació del sud de Reus puguin continuar el seu trajecte cap a la del centre de Tarragona i a la inversa. Es tractaria de cobrir els set quilòmetres que separaran una i altra estació amb un petit canvi en el sistema de fregadors dels trens que es faria en uns minuts a l'estació del sud de Reus.
La venda de bitllets
Carrillo també ha explicat que en les properes setmanes es posarà en marxa un nou sistema de venda i reserva de bitllets que intentarà fer front al greuge comparatiu entre els usuaris de les estacions intermèdies de la línia del TGV Madrid-Barcelona. Es volen evitar així els casos en què la reserva d'un bitllet de Tarragona a Madrid no és possible quan sí hi ha places disponibles si l'origen del bitllet és una de les dues ciutats dels extrems de la línia, Barcelona o Madrid, a través de la tarifa que emula el pont aeri, la del pont TGV.
Aquesta és una de les principals reivindicacions del territori i també dels empresaris de Tarragona, que han traslladat les seves queixes i reflexions a Carrillo en la conferència que ha pronunciat a la seu de la Cambra. Així mateix s'han deixat sentir també les queixes per la manca d'aparcament a l'estació del Camp de Tarragona tot i que Carrillo les ha defugit afirmant que aquesta qüestió correspon solucionar-la al gestor de la infraestructura, Adif.
Renfe obre les portes a que l'alta velocitat arribi al nucli urbà de Tarragona
El director de serveis d'alta velocitat diu que dependrà del canvi de traçat de la xarxa ferroviària que s'ha de fer dins la ciutat
ACN
Tarragona
Ult. Act. 27.03.2009 - 15:09 hs
El director de serveis d'alta velocitat de Renfe, Abelardo Carrillo, no descarta que l'estació del centre de Tarragona pugui acollir en un futur trens d'alta velocitat. Carrillo ha assegurat que "totes les possibilitats estan obertes" i que les decisions sobre els serveis que puguin passar pel nucli urbà de la capital tarragonina es prendran un cop es compti amb un estudi sobre els canvis que ha de patir el traçat del ferrocarril a la ciutat. Aquests canvis podrien implicar que alguns dels trens d'alta velocitat com els Alvia procedents de Barcelona puguin passar per la futura estació intercanviador del sud de Reus i dirigir-se posteriorment a la del centre de Tarragona i a la inversa.
Les modificacions que s'han de fer en el traçat de la via del ferrocarril al seu pas per l'interior de la ciutat de Tarragona podrien comportar l'arribada d'algun tren d'alta velocitat per l'estació del nucli urbà. Totes les possibilitats tenen lloc en aquest nou plantejament i cap d'elles està descartada, com ha explicat aquest divendres el director dels serveis d'alta velocitat i llarga distància de Renfe, Abelardo Carrillo, en el marc d'una conferència oferta a la Cambra de Comerç de Tarragona.
El nou sistema
El nou dibuix de la façana marítima de Tarragona, que inicialment implicarà el soterrament de les vies del tren i la creació d'una nova estació, pot suposar que els trens d'alta velocitat provinents de Barcelona i que es dirigeixin a l'intercanviador de l'estació del sud de Reus puguin continuar el seu trajecte cap a la del centre de Tarragona i a la inversa. Es tractaria de cobrir els set quilòmetres que separaran una i altra estació amb un petit canvi en el sistema de fregadors dels trens que es faria en uns minuts a l'estació del sud de Reus.
La venda de bitllets
Carrillo també ha explicat que en les properes setmanes es posarà en marxa un nou sistema de venda i reserva de bitllets que intentarà fer front al greuge comparatiu entre els usuaris de les estacions intermèdies de la línia del TGV Madrid-Barcelona. Es volen evitar així els casos en què la reserva d'un bitllet de Tarragona a Madrid no és possible quan sí hi ha places disponibles si l'origen del bitllet és una de les dues ciutats dels extrems de la línia, Barcelona o Madrid, a través de la tarifa que emula el pont aeri, la del pont TGV.
Aquesta és una de les principals reivindicacions del territori i també dels empresaris de Tarragona, que han traslladat les seves queixes i reflexions a Carrillo en la conferència que ha pronunciat a la seu de la Cambra. Així mateix s'han deixat sentir també les queixes per la manca d'aparcament a l'estació del Camp de Tarragona tot i que Carrillo les ha defugit afirmant que aquesta qüestió correspon solucionar-la al gestor de la infraestructura, Adif.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: AV al centre de Tarragona?
Veig que segueix la estúpida mania de l'Avui d'evitar qualsevol cosa que porti la paraula "Espanyol".Guigui wrote:a través de la tarifa que emula el pont aeri, la del pont TGV.
La tarifa "Pont TGV" NO EXISTEIX. Es diu "Tarifa Puente AVE" o tarifa pont ave si la volen traduir.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: AV al centre de Tarragona?
Molt divertit això de que han de canviar els fregadors a l'estació de l'Aeroport de Reus. No sé si es refereix al personal de neteja del tren o potser canviar el pantògraf que frega la catenària?Guigui wrote:Es tractaria de cobrir els set quilòmetres que separaran una i altra estació amb un petit canvi en el sistema de fregadors dels trens que es faria en uns minuts a l'estació del sud de Reus.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Alternativa seriosa de Foment
En el cas de Tarragona seria molt interessant fer un traçat subterrani cap a l'estació d'autobusos, però molt en temo que les obres estaran paralitzades sempre per restes romanes.
megapauer wrote:Genial. I també traslladaran el port terra endins?UT440_132M wrote:Tarragona podrà tenir un nou traçat de tren. El Ministeri de Foment s'ha compromès a fer un estudi per determinar un nou traçat que passi pel centre de la ciutat i enllaci amb l'estació de l'AVE. D'aquesta manera s'aconseguiria una vella reivindicació com suprimir les vies actuals, que separen la ciutat del mar i deixen aïllades algunes zones com el barri de pescadors.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Alternativa seriosa de Foment
Algú pot explicar l'experiència de la construcció del metro de Roma i el seu ritme "infernal" de construcció ?liniadelRipollés wrote:En el cas de Tarragona seria molt interessant fer un traçat subterrani cap a l'estació d'autobusos, però molt en temo que les obres estaran paralitzades sempre per restes romanes.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Trasllat de la via fèrria a la ciutat de Tarragona
Van fent, els hi costa, però van fent, per tant a Tarragona, també es podria fer.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ritme de les obres ferroviàries
En resum: si s'hi posessin ara, arribarien a temps per a la inauguració del Corredor Mediterrani, per moltes restes arqueològiques que es trobessin pel camí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.