L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Post by metring »

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=247731


L'accés al Tibidabo en cotxe privat quedarà restringit

L'Ajuntament de Barcelona projecta la reurbanització dels accessos al cim de Collserola

LAMALLA.CAT


L'Ajuntament de Barcelona prepara un projecte urbanístic per a restringir l'accés dels cotxes privats al Tibidabo que inclou la remodelació de les voreres de la carretera que porta al cim. Això implica que els vehicles ja no podran estacionar als vorals i que els ciutadans hauran de caminar durant l'últim tram de la via si volen arribar al cim. La durada de les obres de condicionament de la carretera és de deu mesos i la inversió prevista és d'uns 4,5 milions d'euros.
Notícies relacionades

* El Tibidabo estrena la polèmica muntanya russa[23/12/2008]

Es construirà, des de la cruïlla de la carretera de Sant Cugat, una vorera exterior, de 3,5 metres, per a vianants i bicicletes que impedirà als cotxes aparcar al voral. Igualment, s'habilitarà una esplanada perquè aparquin els autocars i una zona de càrrega i descàrrega per a realitzar parades puntuals i deixar passatgers.

Passeig restringit als cotxes
Així, la carretera actual es convertirà en un passeig restringit amb bancs per on només podran circular vehicles autoritzats i transport públic, la oferta del qual es reforçarà per compensar la demanda de ciutadans que volen arribar a la plaça del temple o al parc d'atraccions.

Imminent nomenament de parc Natural

La notícia arriba dies abans que l'àrea de Collserola pugui ser denominada parc natural. El Departament de Medi Ambient, que va iniciar ara fa tres anys el procés per convertir la zona en un espai protegit per la llei, pot fer públic properament els detalls al voltant del decret que nomenarà Collserola parc natural.

Alguns sectots, doncs, apunten que ja estan traçades les fronteres encarregades d'aixecar les muralles contra l'ànsia d'expansió urbana de l'àrea metroplitana. No obstant, la mesura encara no resoldrà els conflictes d'aquest territori, on hi ha partidaris de la seva plena conservació i partidaris de dotar la zona de noves infrastructures i altres tipus de servei.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Post by genissimon »

Molt bé. Però caldria integrar el funicular (i el tramvia blau) i el tibibús.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Post by Lluita1714 »

I si no l'integren, crear alguna alternativa... Mira, es podria allargar la L7 i, aprofitant que es volen lliurar dels 111, fer com al metro de Lyon, un metro que al final de la línia fa de cremallera. La línia es curta, no hi ha gaire tram en adherència, podria funcionar, això clar, no sé quina és la velocitat màxima d'un cremallera en adherència, espero que bona.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Integrar en lloc de duplicar

Post by Guigui »

Abans de fer experiments amb gasosa, més val aplicar el sentit comú i combinar els transports que hi ha. Si algú vol fer-hi negoci, que munti una empresa, però que no juguin amb les necessitats reconegudament públiques.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Integrar en lloc de duplicar

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote:Abans de fer experiments amb gasosa, més val aplicar el sentit comú i combinar els transports que hi ha. Si algú vol fer-hi negoci, que munti una empresa, però que no juguin amb les necessitats reconegudament públiques.
Jo dic perque la alternativa que hi ha és el funicular de Vallvidrera i la 111, i no és un transport competent.
El parc, BDSM, propietari del funicular, no l'integrarà perquè el seu negoci és precisament el turisme, i a TMB no li convé deixar de cobrar tan car pel tramvia blau, ja que, si ara va saturat... no obstant es pot oferir serveis d'autobús paral·lels al tramvia, però perdrà negoci igual, de totes formes, quan no funciona el TB, sempre està l'autobús integrat. El tibibús també viu únicament del turisme, i tampoc l'integraran, (és de transports de la ciutat comtal oi?). Aleshores s'ha de crear una alternativa, el que és una vergonya és que tenint aquesta (disculpeu l'expressió) caqueta de accés en transport públic, tinguin la cara de restringir el pas als cotxes.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Transport turístic i accés en cotxe

Post by Guigui »

Si és per al turisme, doncs sigui. Però això no impedeix restringir l'accés dels cotxes; altrament, semblaria que és l'única manera perquè els barcelonins hi puguin accedir.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Transport turístic i accés en cotxe

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote:Si és per al turisme, doncs sigui. Però això no impedeix restringir l'accés dels cotxes; altrament, semblaria que és l'única manera perquè els barcelonins hi puguin accedir.
Home, mentre no hi hagi una alternativa millor que L-V+Funicular de Vallvidrera+111...
és que em sembla molt trist haver de fer tot això per pujar, si vols pagar un preu just com a català, i no turista. En la meva opinió, o fan una millor alternativa, o integren els serveis turístics (cosa que al meu parer és molt difícil) o es deixa passar als cotxes.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Restricció i alternatives

Post by Guigui »

Una cosa és certa: qui puja al Tibidabo ho fa per esbargiment, no per necessitat (llevat de comptades excepcions), sigui autòcton o turista. I Collserola no pot absorbir un nombre elevat de vehicles, així que cal restringir-ne l'accés. Que en lloc d'això es posi més transport (no subvencionat, com sembla), va en interès de la pròpia empresa explotadora del negoci.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Post by Lluita1714 »

Jo trobo que el transport és un dret, vulguem on vulguem anar s'hauria de pagar lo just per al manteniment i la pròpia subvenció de la línia.
Oi que els que van en cotxe paguen el mateix en gasolina si van a Montjuïch com si van al Tibidabo? (suposant que estan a la mateixa distància), doncs jo crec que en el transport públic s'ha de pagar per poder mantenir en funcionament correctament el servei, no per pagar les ampliacions de butxaques de l'ajuntament. En teoría, al comerç es paga el cost dels materials, i la mà d'obra, amés d'un petit percentatge en el benentès de que és un negoci. Defenso que les empreses privades facin el seu negoci posant les tarifes que vulguin, però el tramvia blau, és d'una entitat pública, i B:SM també!
D'altra banda em pregunto, si el funicular és un transport públic, perquè l'ajuntament el posa en mans de B:SM i no de TMB? (totes dues, entitats de l'ajuntament)
Last edited by Lluita1714 on Wednesday 11/03/2009 18:30, edited 1 time in total.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

TP i esbarjo

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:Jo trobo que el transport és un dret, vulguem on vulguem anar s'hauria de pagar lo just per al manteniment i la pròpia subvenció de la línia.
D'acord amb aquesta lògica, el Bus Turístic hauria d'estar integrat. I no ho està per raons òbvies: ningú l'agafaria per a anar a la feina. Doncs una cosa semblant passa al Tibidabo: excepte els que hi treballen (i ja deuen tenir un acord amb BSM), tothom hi va per esbarjo, per tant, no per necessitat. I no tenim perquè subvencionar l'oci quan el transport públic, com a necessitat bàsica, prou problemes de finançament ja té.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: TP i esbarjo

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:Jo trobo que el transport és un dret, vulguem on vulguem anar s'hauria de pagar lo just per al manteniment i la pròpia subvenció de la línia.
D'acord amb aquesta lògica, el Bus Turístic hauria d'estar integrat. I no ho està per raons òbvies: ningú l'agafaria per a anar a la feina. Doncs una cosa semblant passa al Tibidabo: excepte els que hi treballen (i ja deuen tenir un acord amb BSM), tothom hi va per esbarjo, per tant, no per necessitat. I no tenim perquè subvencionar l'oci quan el transport públic, com a necessitat bàsica, prou problemes de finançament ja té.
No és el mateix una ruta, que un transport que et dugui a un punt concret. I és més, almenys el bus turístic té alternatives competitives integrades, però no és el cas del Tibidabo. Amés, allà dalt hi treballa gent, al parc, al temple, i darrera d'aquest hi han cases, no gaires, però hi han, (molt antigues percert). Si només hi hagés un parc d'atraccions allà dalt, diria que el transport ha de córrer a càrrec del mateix parc, i si el que hi ha és el temple només, doncs diria que ha de ser mantingut i gestionat per aquest, però no és així, hi han carrers i serveis, públics, la majoria.

Amés, si TCC i B:SM+TMB lluiten per continuar donant la seva alternativa, serà perquè demanda no en falta, no crec que causi dèficit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Post by automotorserie 436 »

Ya estoy cansado de restricciones, prohibiciones absurdas que sólo hacen que vaciarnos el bolsillo bajo una demagogia absurda.
Por poner ejemplo, subir a Montserat en coche dos personas o coger el tren y el cremallera, ¿que es más barato?, pues así es todo.
A mi que me convenzan con el bolsillo. :x
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I tant que ens toquen la butxaca!

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:A mi que me convenzan con el bolsillo. :x
Doncs ja s'hi estan posant, però potser de la manera que no t'ho esperaves. Perquè, mentre el transport per ferrocarril és costejat per l'usuari més les subvencions oficials, el transport per carretera és mantingut per subvencions no declarades: a saber, la construcció i manteniment de la xarxa viària que sufraguem entre tots, que costa molt més que qualsevol infraestructura ferroviària convencional, però que ningú piula a l'hora de pagar. Per tant, anar a Montserrat en cotxe pot costar-te només la benzina al moment, però abans i després has pagat i seguiràs pagant una bona part dels teus impostos per finançar carreteres com aquesta i moltes més que no utilitzaràs en tota la teva vida.

Si això no és tocar la butxaca, ja em diràs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: I tant que ens toquen la butxaca!

Post by Lluita1714 »

Guigui wrote:
automotorserie 436 wrote:A mi que me convenzan con el bolsillo. :x
Doncs ja s'hi estan posant, però potser de la manera que no t'ho esperaves. Perquè, mentre el transport per ferrocarril és costejat per l'usuari més les subvencions oficials, el transport per carretera és mantingut per subvencions no declarades: a saber, la construcció i manteniment de la xarxa viària que sufraguem entre tots, que costa molt més que qualsevol infraestructura ferroviària convencional, però que ningú piula a l'hora de pagar. Per tant, anar a Montserrat en cotxe pot costar-te només la benzina al moment, però abans i després has pagat i seguiràs pagant una bona part dels teus impostos per finançar carreteres com aquesta i moltes més que no utilitzaràs en tota la teva vida.

Si això no és tocar la butxaca, ja em diràs.
Però servirà d'algo, em fot més mantenir el gran salari del senyor Hereu (177.398/any) per voler fer servir transport, que pagar carreteres que no faré servir mai! I és més, els usuaris d'aquelles carreteres que jo no faré servir mai, no faran servir les carreteres que jo utilitzo, però paguen, així que estem igualats.
Jo recolzo la supressió de les carreteres a parcs naturals, però amb alternativa asequible i justa!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: L'accés en cotxe al Tibidabo, restringit

Post by automotorserie 436 »

Guigui wrote: però abans i després has pagat i seguiràs pagant una bona part dels teus impostos per finançar carreteres com aquesta i moltes més que no utilitzaràs en tota la teva vida.

Si això no és tocar la butxaca, ja em diràs.
También construyen líneas de ferrocarril con mis impuestos que nunca utilizaré :nose
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Finançament de carreteres i ferrocarril

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:También construyen líneas de ferrocarril con mis impuestos que nunca utilizaré :nose
Però la part proporcional sobre el cost total és menor en el cas del ferrocarril. Evidentment, Adif rep injeccions públiques per a construir les seves línies, però també sufraga les seves despeses a través de cànons. I, llevat de les autopistes de peatge, la immensa majoria d'elles en mans privades, totes les altres carreteres són finançades exclusivament a través de l'erari públic. No estranya que, en matèria de transport, la competitivitat sigui tan esbiaixada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Vehicles privats / Vehículos privados”