Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Ep Nois!
Obro aquest fil per seguir i tindre noticies de la reconstrucció del Tramvia PCC Washington nº 1660. He llegit un petit comen-
tàri al Forum. Ara cal que aportem tota la informacó possible i en fem un bon seguiment, fins al retorn d'aquest tramvia tan emblemàtic.
Salut.
Obro aquest fil per seguir i tindre noticies de la reconstrucció del Tramvia PCC Washington nº 1660. He llegit un petit comen-
tàri al Forum. Ara cal que aportem tota la informacó possible i en fem un bon seguiment, fins al retorn d'aquest tramvia tan emblemàtic.
Salut.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
El company Andrés des del fòrum, en el fil dedicat al tramvia cadener nº 58, és preguntava fa uns dies per la recosntrucció del tramvia PCC nº 1660. Jo, ja fa uns dies vaig obrir aquest fil, per animar-vos, però sembla que ningú en sap res de la restauració del 1660.
Penjo una foto d'aquest tramvia per sí serveix per que algú ens pugui fer cinc cèntims d'aquesta restauració. Salut
Penjo una foto d'aquest tramvia per sí serveix per que algú ens pugui fer cinc cèntims d'aquesta restauració. Salut
- Attachments
-
- PCC 1660
- pcc1660.01.jpg (51.74 KiB) Viewed 7990 times
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Vejam...Se sap que s'està fent la reconstrucció del 1631, però d'aquest, no en sabem res, de moment
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
I que en sabeu del 1631?, potser En Andrés i Jo estem confosos, i no és el 1660. Merci Metring. Salut
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
De moment només sabem que començaran aquest any, vejam si aviat avança la cosa.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Moltes gràcies Metring. Salut
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Adjunto un plànol dels tramvies sèrie 1600, els exWsahington. L'estat és l'original a Washington (sèrie 1400-1500). Salut
- Attachments
-
- sèrie 1600, subsèrie 1623-1687
- scan0011..jpg (55.32 KiB) Viewed 7755 times
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Suposo que us en heu adonat de la meva predilecció per algunes de les sèries més emblemàtiques dels tramvies de Barcelona.
Entre els 500, els 1200 i els 1600, sabeu com està el tema de la reconstrucció d'aquest tramvies?, el 547?, el 1631?. Salut
Entre els 500, els 1200 i els 1600, sabeu com està el tema de la reconstrucció d'aquest tramvies?, el 547?, el 1631?. Salut
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Creo que el 547, está en una fabrica y en conversaciones para que TMB lo reparará a cambio de llevar publicidad de dicha empresa. Y el 1250 junto con el otro 1200 y los 800 ,se sabe algo de su recuperacioón ?
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Els dos tramvies que van baixar del museu eren el 1631 i el 1883. El 1660 mai va ser inclos en cap projecte de preservació i va ser desballestat amb la resta de la sèrie.
Què és alló??
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
I jo que pensaba que la nova Fundació tenia dos tramvies Washington i ara resulta que són dos vagons del metro d'aquesta ciutat americana...
Convoyes históricos circularán por la red del Metro de Barcelona desde otoño
12 de julio de 2009.
Què BARCELONA, 12 Jul. (edició d'internet, la del diari està retallat l'article)
BARCELONA, 12 Jul.
Convoyes históricos que antaño circularon por la red de Metro de Barcelona volverán a hacerlo con plazas limitadas desde otoño durante alguna noche esporádica cuando el servicio está cerrado. El plan de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que también se plantea hacer viajes con autobuses, incluye vehículos que formarán el museo del transporte de la compañía.
En declaraciones a Europa Press, el directivo de TMB Santiago Torres explicó que los viajes de metro serán salidas recreativas de una hora que empezarán con un convoy restaurado de la serie 300 que se construyó en 1923 para inaugurar un año después el 'Gran Metro' entre Lesseps y Plaça Catalunya, tramo de la actual L3.
El convoy está guardado en las cocheras de Triangle, que conectan con la estación de las líneas 2 y 4 de La Pau. La compañía prevé que pueda circular por diversas líneas a través de los túneles que las conectan aunque nunca por la L1, ya que es la única que se construyó con ancho de vía ibérico --1.668 milímetros--.
La compañía también prevé hacer circular autobuses con fin recreativo, como un Urbas Chausson número 59 importado de Francia que empezó a circular en 1955 y supuso el inicio de la renovación de los autobuses en la capital catalana. TMB lo ha restaurado y lo expuso esta semana en el Triangle con otros vehículos, como el tranvía número 867 de 1924.
La empresa, que gestiona el Metro y los autobuses urbanos, busca desde hace más de un año un emplazamiento "céntrico y bien conectado con el transporte público" para situar el museo, que tendrá un taller. Paralelamente, está creando una fundación para educar en los beneficios del transporte público y preservar el patrimonio.
Su fondo lo forman más de 60 vehículos históricos que restaura priorizando en función de su estado, y que además de tranvías y autobuses incluye dos convoyes del metro de Washington, un trolebús, un coche del funicular de Montjuïc y 14 vehículos de bomberos. Parte de las piezas las obtuvo en 2005 cuando cerró el Museu del Transport de Castellar de n'Hug (Barcelona).
GRAN COLECCIÓN DE EUROPA
El impulsor de este museo, el historiador Carles Salmerón, recordó que pescó una veintena de vehículos que iban al desguace en los años ochenta, cuando TMB tenía que endeudarse para ofrecer el servicio. Afirmó que la compañía tiene ahora "una de las mejores colecciones de Europa" como empresa de transporte.
Salmerón destacó el "cambio de mentalidad" tras una falta de sensibilidad por conservar el patrimonio del transporte sin el que no se puede explicar la evolución de las ciudades europeas. Para el también experto ferroviario Albert González, la restauración de convoyes y el museo empiezan a situar Catalunya a nivel europeo.
González afirmó a Europa Press que se ha llegado "a un punto de no retorno" después de que en los años 70 se intentara sin éxito crear un museo en las Cotxeres de Sants, que no avanzó por la contestación popular que no quería perder el espacio, y que se distribuyeran los convoyes entre Castellar de n'Hug y una colección privada de Zaragoza.
Ambos expertos pidieron salvar una convoy del que posiblemente fue el mejor tranvía de Barcelona, la serie 500, que guarda una empresa alimentaria y que circuló entre 1926 y 1971. Lluís Cuesta, de la Asociación para la recuperación y conservación de autobuses, concluyó que "una empresa que cuida su patrimonio histórico, cuida a sus empleados".
Convoyes históricos circularán por la red del Metro de Barcelona desde otoño
12 de julio de 2009.
Què BARCELONA, 12 Jul. (edició d'internet, la del diari està retallat l'article)
BARCELONA, 12 Jul.
Convoyes históricos que antaño circularon por la red de Metro de Barcelona volverán a hacerlo con plazas limitadas desde otoño durante alguna noche esporádica cuando el servicio está cerrado. El plan de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que también se plantea hacer viajes con autobuses, incluye vehículos que formarán el museo del transporte de la compañía.
En declaraciones a Europa Press, el directivo de TMB Santiago Torres explicó que los viajes de metro serán salidas recreativas de una hora que empezarán con un convoy restaurado de la serie 300 que se construyó en 1923 para inaugurar un año después el 'Gran Metro' entre Lesseps y Plaça Catalunya, tramo de la actual L3.
El convoy está guardado en las cocheras de Triangle, que conectan con la estación de las líneas 2 y 4 de La Pau. La compañía prevé que pueda circular por diversas líneas a través de los túneles que las conectan aunque nunca por la L1, ya que es la única que se construyó con ancho de vía ibérico --1.668 milímetros--.
La compañía también prevé hacer circular autobuses con fin recreativo, como un Urbas Chausson número 59 importado de Francia que empezó a circular en 1955 y supuso el inicio de la renovación de los autobuses en la capital catalana. TMB lo ha restaurado y lo expuso esta semana en el Triangle con otros vehículos, como el tranvía número 867 de 1924.
La empresa, que gestiona el Metro y los autobuses urbanos, busca desde hace más de un año un emplazamiento "céntrico y bien conectado con el transporte público" para situar el museo, que tendrá un taller. Paralelamente, está creando una fundación para educar en los beneficios del transporte público y preservar el patrimonio.
Su fondo lo forman más de 60 vehículos históricos que restaura priorizando en función de su estado, y que además de tranvías y autobuses incluye dos convoyes del metro de Washington, un trolebús, un coche del funicular de Montjuïc y 14 vehículos de bomberos. Parte de las piezas las obtuvo en 2005 cuando cerró el Museu del Transport de Castellar de n'Hug (Barcelona).
GRAN COLECCIÓN DE EUROPA
El impulsor de este museo, el historiador Carles Salmerón, recordó que pescó una veintena de vehículos que iban al desguace en los años ochenta, cuando TMB tenía que endeudarse para ofrecer el servicio. Afirmó que la compañía tiene ahora "una de las mejores colecciones de Europa" como empresa de transporte.
Salmerón destacó el "cambio de mentalidad" tras una falta de sensibilidad por conservar el patrimonio del transporte sin el que no se puede explicar la evolución de las ciudades europeas. Para el también experto ferroviario Albert González, la restauración de convoyes y el museo empiezan a situar Catalunya a nivel europeo.
González afirmó a Europa Press que se ha llegado "a un punto de no retorno" después de que en los años 70 se intentara sin éxito crear un museo en las Cotxeres de Sants, que no avanzó por la contestación popular que no quería perder el espacio, y que se distribuyeran los convoyes entre Castellar de n'Hug y una colección privada de Zaragoza.
Ambos expertos pidieron salvar una convoy del que posiblemente fue el mejor tranvía de Barcelona, la serie 500, que guarda una empresa alimentaria y que circuló entre 1926 y 1971. Lluís Cuesta, de la Asociación para la recuperación y conservación de autobuses, concluyó que "una empresa que cuida su patrimonio histórico, cuida a sus empleados".
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Jua, jua, jua, jua!!!!!!!!!!!!! I pensaven que farien sortides nocturnes amb aquests????????
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Sense documentar-me i amb dos c*ll*ns, nego el que diu la nota de premsa i afirmo que el cert és el que tu pensaves: que es refereixen als dos esquelets de PCCs (sèrie molt comuna a Washington en aquella época) que hi ha a la platja soterrada del Triangle. Només cal aplicar la lògica: hi ha almenys dos PCCs, i per aquestes latituds MAI hi ha hagut cap cotxe del metro de Washington!Trytasa Baldaquino wrote:I jo que pensaba que la nova Fundació tenia dos tramvies Washington i ara resulta que són dos vagons del metro d'aquesta ciutat americana...
un indocumentat wrote: además de tranvías y autobuses incluye dos convoyes del metro de Washington
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
El cert és que a Washington hi havia linies servides pels pcc que tenien trams soterrats. Podria ser una inversemblant explicació a l'embolic del redactor.
No cola oi?
No cola oi?
Què és alló??
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Coneixo el tema de sobres, els havia vist al Museu de la Ferralla. Era només un subtil sarcasme (massa subtil, pel que veig).Platanito wrote:Sense documentar-me i amb dos c*ll*ns, nego el que diu la nota de premsa i afirmo que el cert és el que tu pensaves: que es refereixen als dos esquelets de PCCs (sèrie molt comuna a Washington en aquella época) que hi ha a la platja soterrada del Triangle. Només cal aplicar la lògica: hi ha almenys dos PCCs, i per aquestes latituds MAI hi ha hagut cap cotxe del metro de Washington!Trytasa Baldaquino wrote:I jo que pensaba que la nova Fundació tenia dos tramvies Washington i ara resulta que són dos vagons del metro d'aquesta ciutat americana...
un indocumentat wrote: además de tranvías y autobuses incluye dos convoyes del metro de Washington
I Alemany, dubto que els redactors del Què sapiguen gaire dels Washington (metros, tramvies o trens), ja que el seu màxim acostament al tema haura estat el dossier de premsa de la Fundació TMB i les quatre entrevistes que han realitzat.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Tens raó, Trifàsic Bitensió, el meu detector de sarcasmes no ha funcionat degut al meu estrés acumulat.Trytasa Baldaquino wrote:Coneixo el tema de sobres, els havia vist al Museu de la Ferralla. Era només un subtil sarcasme (massa subtil, pel que veig).
Alemany, segurament l'equívoc és degut al que dius tu, però en tot cas no és obra del redactor del Què (si és que en tenen algun, cosa que com més el llegeixo més poso en dubte), sino del gabinet de premsa de TMB, de l'"expert" a qui hagin consultat o de la Divina Providència.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
És possible que el redactor-fantasma no només s'embafés amb la informació del dossier de tmb que dieu, sinó que volgués entrevistar a un o més aficionats sobre l'assumpte i el bombardegéssin amb trillons de bits d'informació. Els aficionats ja ho fem això, quan un forani ens pregunta sobre les nostres coses. El pobre redactor-phantomas encara hauria tingut sort de no confondre Euskalduna amb St.Louis Car, o gasògen amb hidrògen.Platanito wrote:Alemany, segurament l'equívoc és degut al que dius tu, però en tot cas no és obra del redactor del Què (si és que en tenen algun, cosa que com més el llegeixo més poso en dubte), sino del gabinet de premsa de TMB, de l'"expert" a qui hagin consultat o de la Divina Providència.
Què és alló??
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Aclaració per l'amic Alemany; el 1660 encara existeix i és propietat d'un particular: el que ara fà temps que no en sé res, i preguntava l'estat d'aquest tramvia. Pots veure'n una foto a la segona entrada d'aquest fil. Salut!
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Ara si que m'has descol·locat. Sóc seguidor d'aquests vehicles i precisament fa molt poc vaig contrastar dades amb un veterà expert en la matèria. Els vehicles que quedaven a la cotxera de Diputació abans del seu enderrocament eren els 1625, 1627, 1631, 1653, 1664 i 1683. Alguns s'han "perdut" i altres estan localitzats.122-042-132 wrote:Aclaració per l'amic Alemany; el 1660 encara existeix i és propietat d'un particular: el que ara fà temps que no en sé res, i preguntava l'estat d'aquest tramvia. Pots veure'n una foto a la segona entrada d'aquest fil. Salut!
O bé les meves dades no són correctes (tot i que em mereixem la més absoluta fiabilitat), o bé el 1660 va ser preservat per un particular abans de que la resta fos emmagatzemada a Diputació, o sigui en clausurar la primera xarxa. En cas de que així fos, el 1660 hauria d'estar inclós igualment a la "meva" llista de preservats, o sigui que repeteixo: em deixes out.
Què és alló??
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Reconstrucció del Tramvia PCC 1660
Jo tinc entés que nomes queden 4 PCC, els dos de la Fundació TMB i dos mes en mans privades, el 1627 i el 1653.....que sembla ser estan en moltes millors condicions que els públics....el mateix sembla ser que passa amb els 4 o 5 1200 que es conserven.....i jo pregunto...no seria millor posar-se en contacte amb aquests particulars, per adquirir, llogar, cedir ...els seus tramvies a la Fundació abans que intentar restaurar els que hi ha al Tiangle??
Ho dic per una questió d´autenticitat dels tramvies....la linia que separa una restauració d´una reconstrucció no esta gaire definida i a mi m´agradaria més veure (i pujar) en un tramvia sabent que molts dels seus elements son autentics, que no en un altre que pot quedar molt maco i "autentic" pero que tot está fet de nou.....que penseu???
Ho dic per una questió d´autenticitat dels tramvies....la linia que separa una restauració d´una reconstrucció no esta gaire definida i a mi m´agradaria més veure (i pujar) en un tramvia sabent que molts dels seus elements son autentics, que no en un altre que pot quedar molt maco i "autentic" pero que tot está fet de nou.....que penseu???