Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3546267
DILLUNS, 23/02/2009 - 20:00h
Quatre barres a les matrícules franceses?
El 15 d'abril entrarà en vigor el nou sistema de matriculació francès, que inclou un distintiu regional
L'1 de gener havia d'entrar en vigor el nou sistema de matriculació de vehicles a l'estat francès, tant per evitar la saturació de l'actual sistema (que data de 1950) com per adaptar-se a la normativa europea. Al final, el Ministeri d'Interior va posposar-ho fins el 15 d'abril vinent. El nou sistema determina que al centre de la matrícula hi haurà set caràcters alfanumèrics (dues lletres, tres xifres i dues lletres), seguint un ordre cronològic. El marge esquerre serà per a l'eurofranja blava amb una F a la part inferior, i el dret, per a indicadors regionals i departamentals. En efecte, el propietari del vehicle podrà escollir l'indicador del departament (com el 66 nord-català) i el logotip regional corresponent 'amb què tingui el lligam més fort', independentment que hi visqui o no. Tan sols dues nacions, Bretanya i Còrsega, lluiran la bandera nacional en comptes del símbol regional, a petició dels seus consells generals. A Catalunya Nord, en canvi, els nous vehicles portaran el logotip de la Regió del Llenguadoc-Rosselló, sense cap tradició històrica ni les quatre barres. Per això CDC ha posat en marxa una campanya amb què es demana la presència de la bandera catalana a les futures matrícules del departament.
En pocs dies, gairebé tres mil persones han signat la petició, que ha rebut el suport del mateix president regional, Georges Frêche, i del president del Consell General dels Pirineus Orientals, Christian Bourquin, que divendres ja va escriure al prefecte de Perpinyà per demanar-li que a les noves matrícules consti la bandera catalana o el símbol del consell general, en què consten les quatre barres. Curiosament, les quatre barres sí que constaran a les matrícules dels vehicles de la Regió de la Provença i la Costa Blava.
Simplificar passos en la matriculació
El nou sistema de matriculació entrarà en vigor el 15 d'abril per a tots els vehicles nous, i el 15 de juny s'ampliarà als vehicles d'ocasió. A banda els canvis en el disseny i la numeració, les noves matrícules franceses també innovaran en un altre aspecte: el número de matrícula s'atribuirà de per vida a un vehicle i no canviarà. En cas de venda, només s'haurà de modificar l'anomenada carta grisa i, si el nou propietari ho desitja, es podrà canviar l'indicador regional que hi constava fins aleshores. L'objectiu final del nou sistema, segons el ministeri, és simplificar passos, reduir les tasques de l'administració i millorar la lluita contra el robatori de vehicles.
Als primers esborranys del nou sistema de matrícules, el Ministeri d'Interior francès no preveia incloure-hi els indicadors departamentals actuals, una decisió que va ser contestada per alguns col·lectius i càrrecs polítics. Més de dos-cents parlamentaris francesos, de fet, van donar suport a plataformes com Gardons nos Numéros i Jamais sans mon département, i finalment el govern va optar per mantenir els indicadors numèrics actuals dels departaments al costat del logotip regional corresponent.
DILLUNS, 23/02/2009 - 20:00h
Quatre barres a les matrícules franceses?
El 15 d'abril entrarà en vigor el nou sistema de matriculació francès, que inclou un distintiu regional
L'1 de gener havia d'entrar en vigor el nou sistema de matriculació de vehicles a l'estat francès, tant per evitar la saturació de l'actual sistema (que data de 1950) com per adaptar-se a la normativa europea. Al final, el Ministeri d'Interior va posposar-ho fins el 15 d'abril vinent. El nou sistema determina que al centre de la matrícula hi haurà set caràcters alfanumèrics (dues lletres, tres xifres i dues lletres), seguint un ordre cronològic. El marge esquerre serà per a l'eurofranja blava amb una F a la part inferior, i el dret, per a indicadors regionals i departamentals. En efecte, el propietari del vehicle podrà escollir l'indicador del departament (com el 66 nord-català) i el logotip regional corresponent 'amb què tingui el lligam més fort', independentment que hi visqui o no. Tan sols dues nacions, Bretanya i Còrsega, lluiran la bandera nacional en comptes del símbol regional, a petició dels seus consells generals. A Catalunya Nord, en canvi, els nous vehicles portaran el logotip de la Regió del Llenguadoc-Rosselló, sense cap tradició històrica ni les quatre barres. Per això CDC ha posat en marxa una campanya amb què es demana la presència de la bandera catalana a les futures matrícules del departament.
En pocs dies, gairebé tres mil persones han signat la petició, que ha rebut el suport del mateix president regional, Georges Frêche, i del president del Consell General dels Pirineus Orientals, Christian Bourquin, que divendres ja va escriure al prefecte de Perpinyà per demanar-li que a les noves matrícules consti la bandera catalana o el símbol del consell general, en què consten les quatre barres. Curiosament, les quatre barres sí que constaran a les matrícules dels vehicles de la Regió de la Provença i la Costa Blava.
Simplificar passos en la matriculació
El nou sistema de matriculació entrarà en vigor el 15 d'abril per a tots els vehicles nous, i el 15 de juny s'ampliarà als vehicles d'ocasió. A banda els canvis en el disseny i la numeració, les noves matrícules franceses també innovaran en un altre aspecte: el número de matrícula s'atribuirà de per vida a un vehicle i no canviarà. En cas de venda, només s'haurà de modificar l'anomenada carta grisa i, si el nou propietari ho desitja, es podrà canviar l'indicador regional que hi constava fins aleshores. L'objectiu final del nou sistema, segons el ministeri, és simplificar passos, reduir les tasques de l'administració i millorar la lluita contra el robatori de vehicles.
Als primers esborranys del nou sistema de matrícules, el Ministeri d'Interior francès no preveia incloure-hi els indicadors departamentals actuals, una decisió que va ser contestada per alguns col·lectius i càrrecs polítics. Més de dos-cents parlamentaris francesos, de fet, van donar suport a plataformes com Gardons nos Numéros i Jamais sans mon département, i finalment el govern va optar per mantenir els indicadors numèrics actuals dels departaments al costat del logotip regional corresponent.
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Jo no vull distintius regionals, ni la E a la matrícula juntament amb la provincia o comunitat. Catalunya hauria de tenir distintius nacionals amb el CAT a la matricula com milers de cotxes el porten actualment.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Jo trobo que no s'arribarà a fer aquí, car al centralisme d'aquest país ja li està bé que només hi surti la E d'Espanya, doncs si ens permetessin posar el CAT, ens titllarien d'insolidaris perquè tot comportaria uns costos que hauria de pagar el gobern central...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Jo aposto per una matrícula única europea. No havíem quedat en que la Unió Europea era això, eliminar les diferències absurdes entre estats?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No-nacionalistes
Però ja sabem com les gasten els no-nacionalistes.wefer wrote:No havíem quedat en que la Unió Europea era això, eliminar les diferències absurdes entre estats?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Si França, paradigma de l'estat centralista i de la grandeur, accepta posar distintius regionals i departamentals a les chapas, com va dir aquell... no sé què espera l'Espanya de les autonomies...
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Prefereixo que la gent no sàpiga d'on és el meu cotxe. Si ni tan sols hi he enganxat el distintiu de la zona verda...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Passa que a França no són tan animals com aquí, que si portes una matrícula a segons quins llocs et destrossen el cotxe...genissimon wrote:Si França, paradigma de l'estat centralista i de la grandeur, accepta posar distintius regionals i departamentals a les chapas, com va dir aquell... no sé què espera l'Espanya de les autonomies...
Salut !!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aplicar-ho a tot arreu
Per la mateixa regla de tres, no hauria d'haver-hi distintius estatals que es puguin reconèixer a ull. Per exemple, a uns familiars meus van vandalitzar a Madrid el cotxe, amb matrícula portuguesa. Tots els del voltant, amb matrícula espanyola o de Madrid, van quedar intactes...victorcasta wrote:Passa que a França no són tan animals com aquí, que si portes una matrícula a segons quins llocs et destrossen el cotxe...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Ciertamente
Los nacionalistas y los no nacionalistas son la misma moneda, la única diferencia está en los kilómetros cuadrados que creen defender
Quien quiera identificarse que se coloque cualquier pegatina, el burro, el toro, la E, el CAT...wefer wrote:Jo aposto per una matrícula única europea. No havíem quedat en que la Unió Europea era això, eliminar les diferències absurdes entre estats?
Los nacionalistas y los no nacionalistas son la misma moneda, la única diferencia está en los kilómetros cuadrados que creen defender
Sólo te diré que tambiém sabemos como las gastan los nacionalistasGuigui wrote:Però ja sabem com les gasten els no-nacionalistes.wefer wrote:No havíem quedat en que la Unió Europea era això, eliminar les diferències absurdes entre estats?
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
(No-)nacionalistes
Ja, però els que diuen no ser-ne i apunten vers aquells que diuen que en són, resulta que també ho són tant o més. Vaja, allò de la culpa i tirar la primera pedra...automotorserie 436 wrote:Sólo te diré que tambiém sabemos como las gastan los nacionalistas
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Es que todos lo son, la diferencia estriba en el pedazo de tierra que creen defender, unos más pequeño, otros más grande, en cuanto a kilómetros cuadrados se refiere.Guigui wrote:Ja, però els que diuen no ser-ne i apunten vers aquells que diuen que en són, resulta que també ho són tant o més. Vaja, allò de la culpa i tirar la primera pedra...automotorserie 436 wrote:Sólo te diré que tambiém sabemos como las gastan los nacionalistas
Recuerdo que la peor guerra que ha asolado a la humanidad ha sido fruto de un nacionalismo.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
La pitjor guerra que ha assolat la humanitat va ser fruit d'un imperalisme.automotorserie 436 wrote:Es que todos lo son, la diferencia estriba en el pedazo de tierra que creen defender, unos más pequeño, otros más grande, en cuanto a kilómetros cuadrados se refiere.Guigui wrote:Ja, però els que diuen no ser-ne i apunten vers aquells que diuen que en són, resulta que també ho són tant o més. Vaja, allò de la culpa i tirar la primera pedra...automotorserie 436 wrote:Sólo te diré que tambiém sabemos como las gastan los nacionalistas
Recuerdo que la peor guerra que ha asolado a la humanidad ha sido fruto de un nacionalismo.
Els nacionalistes no som tant dolents com ens dibuixes. La darrera guerra que vam fer va ser al 1714, per defensar la nostra independència quan entraven les tropes de Felipe V. Volem el dret a l'autodeterminació, en cap moment plantem guerra, sonó demanen la forma més democràtica possible, preguntar al poble que vol mitjançant referèndums.
Les guerres són coses des imperialistes. Jo no he vist mai cap revolta de la gent de Breton, o el Llenguadoc-Roussillon.
Alguns diuen que sí, altres que no, però tots ho som i tots defensem la terra. Recuperar els nostres símbols és un dels objectius, però un país tant centrista com Espanya mai deixarà ni tenir una miserable enganxina al cotxe que digui d'on som.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Pot ser que els catalans que batallaven a Barcelona el 1714 ni pensessin ni en la independència ni en res que se li assemblés. Més aviat, defensaven uns interessos econòmics...Lluita1714 wrote:Els nacionalistes no som tant dolents com ens dibuixes. La darrera guerra que vam fer va ser al 1714, per defensar la nostra independència quan entraven les tropes de Felipe V.
D'altra banda, ja està bé d'intentar convèncer els altres de les idees d'uns. Cadascú té les seves idees i creences, i s'han de respectar, de la mateixa manera que s'ha de respectar la legalitat vigent (Catalunya és Espanya, o forma part d'Espanya, per molt que alguns els hi pesi).
I seguim parlant de matrícules...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Que consti que jo no imposo, jo defenso els meus ideals que veig força atacats fil enrera.victorcasta wrote:Pot ser que els catalans que batallaven a Barcelona el 1714 ni pensessin ni en la independència ni en res que se li assemblés. Més aviat, defensaven uns interessos econòmics...Lluita1714 wrote:Els nacionalistes no som tant dolents com ens dibuixes. La darrera guerra que vam fer va ser al 1714, per defensar la nostra independència quan entraven les tropes de Felipe V.
D'altra banda, ja està bé d'intentar convèncer els altres de les idees d'uns. Cadascú té les seves idees i creences, i s'han de respectar, de la mateixa manera que s'ha de respectar la legalitat vigent (Catalunya és Espanya, o forma part d'Espanya, per molt que alguns els hi pesi).
I seguim parlant de matrícules...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Noooois, centrem-nos en el tema, esborro missatges que no tenen res a veure.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Hola,
Hablando de matrículas y placas...
Por si nadie lo sabe, comentar que se escogió un modelo de matrícula en España por una razón muy sencilla: vender más coches. El modelo anterior contemplaba una matrícula compuesta por tres elementos, el primero eran una o dos letras que correspondían a la provincia de matriculación y que podía ver todo el mundo, el segundo era un número de 4 dígitos y el tercer eran una o dos letras. Anteriormente las matrículas seguían exactamente el mismo modelo pero sin el último elemento y el número identificativo llegó a tener hasta 6 dígitos.
Lógicamente el modelo de letra/s provincial/es y 6 dígitos se agotó rápidamente. Y lógicamente el modelo de 4 dígitos también estaba llegando a su fin. El debate se mantuvo entonces entre las asociaciones de vendedores de coches, especialmente de segunda mano, y los estamentos pertinentes, que hablando entre ellos y con el único objetivo de vender más y más coches y encasquetarles a los usuarios las basuras rodantes más vetustas y destartaladas por un precio bien inflado... y no por otra cosa ni por otros aspectos de ningún tipo, decidieron eliminar el distintivo provincial.
¿Por qué? pues por algo muy básico como que según de qué provincia era el coche el desgaste del mismo era mucho mayor o porque según de qué provincia el estado de conservación era peor y a la hora de comprar el vehículo otra persona, cuando era de segunda mano, determinadas placas provinciales no se vendían. Las provincias marítimas, por ejemplo, tenían dificultades al vender sus vehículos en formato de segunda mano porque el salitre y condiciones del mar y los vientos dominantes hacen que a los 3 años un vehículo tenga ya un desgaste muy importante, cosa que en una provincia de interior no pasa. Por tanto no es lo mismo que un vehículo pase su vida útil en Cartagena (MU), Palamós (GE/GI) o Santa Cruz de Tenerife (TF) a que lo haga en Ávila (AV), Albacete (AB) o Valladolid (VA).
De tal manera que se decidió pasar a un sistema sin identificativos provinciales exclusivamente por este argumento y, como siempre, con el único objetivo de vender, ganar dinero y estafar al de siempre: al usuario.
El resto de consideraciones... si ponemos la plaquita con idetificativos, si ponemos que somos de España, de Francia, de Laponia o del país de Heidi, los centralismos y los perímetros varios, etc. son argumentos que solamente utilizan quienes desean levantar una polémica innecesaria para enfrentar dos ideas y para enfrentar a las personas entre sí. En el mundo actual en el que vivimos hay elementos de sobra para que quien quiera le ponga a su coche las pegatinas que le dé la gana. Puedes ponerle pegatinas del "borriquito como tú tururú", tiras azules de la UE con las siglas que quieras, pegatinas de gatitos, de ovejas, del torete de Osborne, de la discoteca de Ibiza donde uno perdió la noción del tiempo por primera vez, pegatinas de tu pueblo, de la playa, de la montaña, de tu marca de café favorito, de tu aseguradora, del concesionario, le puedes poner en los laterales láminas dibujadas con llamas de fuego estilo "Rayo Mc Queen" de la peli Cars de Disney (es una pasada, id a verla), le podeis poner pegatinas de vuestro equipo de petanca favorito, pegatinas de Don Quijote y Sancho, etiquetas con el número de vuestra taquilla en el vestuario de la empresa... vamos, lo que a uno le dé la gana.
Por lo tanto y si en este mundo todo es posible, si se tienen todos los elementos imaginables y más para identificar el coche o para ponerle cualquier cosa que a uno le guste, ¿qué necesidad hay ya de poner o no poner nada en la placa?. Mi opinión personal es que por innumerables razones de comodidad, seguridad y ahorro, la matrícula del coche debería ser la misma por persona y para toda la vida, como el número del DNI. Y es que me puedo mudar a vivir a Galicia, Canarias, Cataluña, Euskadi... pero mi número será siempre el mismo y hasta que la palme. ¿Por qué con la matrícula del coche ha de ser diferente? sería comodísimo que a cada persona que comprase un coche por primera vez y lo tuviese que matricular le asignasen un número de placa, sin distintivos ni nada, y que ese número y esas placas fuesen para esa persona durante toda su vida. ¿Que un día se cambia de coche? pues hace los papeles necesarios para ponerle sus placas con su número al coche nuevo y así se las quita al antiguo y lo libera. Punto. No se agotarían tan fácilmente los números, no habría follones ningunos y se acabó.
Las matrículas podrían ser hasta hechas con códigos de barras para no saber de dónde es nadie y para poder ser leídas en carretera por la policía de forma tan fácil como cuando vamos a Mercadona a comprar los sábados. Lector en el arcén, rayo láser y toda la información en el ordenador de a bordo del coche patrulla.
Y el que quiera informar a todos los conductores que su equipo es la Penya, pues que le ponga una pegatina al coche donde le dé la gana. Y el que no, pues nada. Lo mismo que el que quiera enseñarle al mundo en la playa que tiene complejo de lagarto, pues que se haga un tatuaje de una serpiente que le ocupe toda la espalda.
Yo estoy de acuerdo con quienes dicen que se quiten todos los distintivos de las placas, pero sé que hay gente que lo afirma aquí simplemente para quitar la "E" de las actuales placas porque les molesta, yo por ejemplo, los eliminaría por códigos de barras o números personales de por vida simplemente por comodidad, ahorro y seguridad.
Preferiría un modelo europeo único empleando los colores de la UE, o sea, placas bien con el fondo amarillo y números en azul oscuro, o bien placas con fondo azul oscuro y números amarillos. Y en un lateral pondría dos elementos más, me da igual si en el lateral derecho de la placa o en el izquierdo, pero pondría dos simbolitos, uno, la bandera de la UE en pequeñito y encima o debajo otro simbolito o pegatina que fuese una manera rápida de comprobar si el coche tiene pasada la ITV y cuándo caduca. Pero sin más identificativos. Y cualquier alteración de una matrícula como poner en ella ilegalidades varias la multaría. Tiene uno toda la trasera del coche, los laterales y hasta el cristal para poner pegatinas varias, para nada se ha de poner encima de la placa nada que no sea lo que deba ir en ella.
Saludos,
Sergio
Hablando de matrículas y placas...
Por si nadie lo sabe, comentar que se escogió un modelo de matrícula en España por una razón muy sencilla: vender más coches. El modelo anterior contemplaba una matrícula compuesta por tres elementos, el primero eran una o dos letras que correspondían a la provincia de matriculación y que podía ver todo el mundo, el segundo era un número de 4 dígitos y el tercer eran una o dos letras. Anteriormente las matrículas seguían exactamente el mismo modelo pero sin el último elemento y el número identificativo llegó a tener hasta 6 dígitos.
Lógicamente el modelo de letra/s provincial/es y 6 dígitos se agotó rápidamente. Y lógicamente el modelo de 4 dígitos también estaba llegando a su fin. El debate se mantuvo entonces entre las asociaciones de vendedores de coches, especialmente de segunda mano, y los estamentos pertinentes, que hablando entre ellos y con el único objetivo de vender más y más coches y encasquetarles a los usuarios las basuras rodantes más vetustas y destartaladas por un precio bien inflado... y no por otra cosa ni por otros aspectos de ningún tipo, decidieron eliminar el distintivo provincial.
¿Por qué? pues por algo muy básico como que según de qué provincia era el coche el desgaste del mismo era mucho mayor o porque según de qué provincia el estado de conservación era peor y a la hora de comprar el vehículo otra persona, cuando era de segunda mano, determinadas placas provinciales no se vendían. Las provincias marítimas, por ejemplo, tenían dificultades al vender sus vehículos en formato de segunda mano porque el salitre y condiciones del mar y los vientos dominantes hacen que a los 3 años un vehículo tenga ya un desgaste muy importante, cosa que en una provincia de interior no pasa. Por tanto no es lo mismo que un vehículo pase su vida útil en Cartagena (MU), Palamós (GE/GI) o Santa Cruz de Tenerife (TF) a que lo haga en Ávila (AV), Albacete (AB) o Valladolid (VA).
De tal manera que se decidió pasar a un sistema sin identificativos provinciales exclusivamente por este argumento y, como siempre, con el único objetivo de vender, ganar dinero y estafar al de siempre: al usuario.
El resto de consideraciones... si ponemos la plaquita con idetificativos, si ponemos que somos de España, de Francia, de Laponia o del país de Heidi, los centralismos y los perímetros varios, etc. son argumentos que solamente utilizan quienes desean levantar una polémica innecesaria para enfrentar dos ideas y para enfrentar a las personas entre sí. En el mundo actual en el que vivimos hay elementos de sobra para que quien quiera le ponga a su coche las pegatinas que le dé la gana. Puedes ponerle pegatinas del "borriquito como tú tururú", tiras azules de la UE con las siglas que quieras, pegatinas de gatitos, de ovejas, del torete de Osborne, de la discoteca de Ibiza donde uno perdió la noción del tiempo por primera vez, pegatinas de tu pueblo, de la playa, de la montaña, de tu marca de café favorito, de tu aseguradora, del concesionario, le puedes poner en los laterales láminas dibujadas con llamas de fuego estilo "Rayo Mc Queen" de la peli Cars de Disney (es una pasada, id a verla), le podeis poner pegatinas de vuestro equipo de petanca favorito, pegatinas de Don Quijote y Sancho, etiquetas con el número de vuestra taquilla en el vestuario de la empresa... vamos, lo que a uno le dé la gana.
Por lo tanto y si en este mundo todo es posible, si se tienen todos los elementos imaginables y más para identificar el coche o para ponerle cualquier cosa que a uno le guste, ¿qué necesidad hay ya de poner o no poner nada en la placa?. Mi opinión personal es que por innumerables razones de comodidad, seguridad y ahorro, la matrícula del coche debería ser la misma por persona y para toda la vida, como el número del DNI. Y es que me puedo mudar a vivir a Galicia, Canarias, Cataluña, Euskadi... pero mi número será siempre el mismo y hasta que la palme. ¿Por qué con la matrícula del coche ha de ser diferente? sería comodísimo que a cada persona que comprase un coche por primera vez y lo tuviese que matricular le asignasen un número de placa, sin distintivos ni nada, y que ese número y esas placas fuesen para esa persona durante toda su vida. ¿Que un día se cambia de coche? pues hace los papeles necesarios para ponerle sus placas con su número al coche nuevo y así se las quita al antiguo y lo libera. Punto. No se agotarían tan fácilmente los números, no habría follones ningunos y se acabó.
Las matrículas podrían ser hasta hechas con códigos de barras para no saber de dónde es nadie y para poder ser leídas en carretera por la policía de forma tan fácil como cuando vamos a Mercadona a comprar los sábados. Lector en el arcén, rayo láser y toda la información en el ordenador de a bordo del coche patrulla.
Y el que quiera informar a todos los conductores que su equipo es la Penya, pues que le ponga una pegatina al coche donde le dé la gana. Y el que no, pues nada. Lo mismo que el que quiera enseñarle al mundo en la playa que tiene complejo de lagarto, pues que se haga un tatuaje de una serpiente que le ocupe toda la espalda.
Yo estoy de acuerdo con quienes dicen que se quiten todos los distintivos de las placas, pero sé que hay gente que lo afirma aquí simplemente para quitar la "E" de las actuales placas porque les molesta, yo por ejemplo, los eliminaría por códigos de barras o números personales de por vida simplemente por comodidad, ahorro y seguridad.
Preferiría un modelo europeo único empleando los colores de la UE, o sea, placas bien con el fondo amarillo y números en azul oscuro, o bien placas con fondo azul oscuro y números amarillos. Y en un lateral pondría dos elementos más, me da igual si en el lateral derecho de la placa o en el izquierdo, pero pondría dos simbolitos, uno, la bandera de la UE en pequeñito y encima o debajo otro simbolito o pegatina que fuese una manera rápida de comprobar si el coche tiene pasada la ITV y cuándo caduca. Pero sin más identificativos. Y cualquier alteración de una matrícula como poner en ella ilegalidades varias la multaría. Tiene uno toda la trasera del coche, los laterales y hasta el cristal para poner pegatinas varias, para nada se ha de poner encima de la placa nada que no sea lo que deba ir en ella.
Saludos,
Sergio
- Attachments
-
- Propuesta matrícula
- placa_UE.gif (2.27 KiB) Viewed 6089 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Matrícules a França amb distintiu regional, es farà aquí?
Santfeliuenc wrote:Hola,
Hablando de matrículas y placas...
Por si nadie lo sabe, comentar que se escogió un modelo de matrícula en España por una razón muy sencilla: vender más coches. El modelo anterior contemplaba una matrícula compuesta por tres elementos, el primero eran una o dos letras que correspondían a la provincia de matriculación y que podía ver todo el mundo, el segundo era un número de 4 dígitos y el tercer eran una o dos letras. Anteriormente las matrículas seguían exactamente el mismo modelo pero sin el último elemento y el número identificativo llegó a tener hasta 6 dígitos.
[...]
Preferiría un modelo europeo único empleando los colores de la UE, o sea, placas bien con el fondo amarillo y números en azul oscuro, o bien placas con fondo azul oscuro y números amarillos. Y en un lateral pondría dos elementos más, me da igual si en el lateral derecho de la placa o en el izquierdo, pero pondría dos simbolitos, uno, la bandera de la UE en pequeñito y encima o debajo otro simbolito o pegatina que fuese una manera rápida de comprobar si el coche tiene pasada la ITV y cuándo caduca. Pero sin más identificativos. Y cualquier alteración de una matrícula como poner en ella ilegalidades varias la multaría. Tiene uno toda la trasera del coche, los laterales y hasta el cristal para poner pegatinas varias, para nada se ha de poner encima de la placa nada que no sea lo que deba ir en ella.
Saludos,
Sergio
Totalment d'acord amb tu, encara que s'hauria de tornar a començar per quatre lletres (BBBB) perquè cada país porta un ritme diferent.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Matriculacions d'automòbils a la Catalunya Nord
Doncs mireu què volen fer a la Catalunya Nord, amb 12.000 signatures, que no és poc:
http://www.avui.cat/article/mon_politic ... ceses.html
12.000 firmes per a posar la senyera a les matrícules franceses
La federació nord-catalana de CDC considera que els emblemes regionals de la Catalunya Nord no representen la identitat catalana
PerpinyàUlt. Act. 15.04.2009 - 15:50 hs
Perpinyà (ACN).- La federació nord-catalana de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) ha recollit 12.000 firmes per demanar que la senyera figuri a les noves matrícules dels vehicles en lloc de la bandera de la regió del Llenguadoc-Rosselló. El president de CDC a la Catalunya Nord, Jordi Vera, considera que l'emblema regional és artificial i que no representa la identitat catalana al contrari dels emblemes regionals de Còrsega, Bretanya, Migdia Pirineus o Provença Alp Costa Blava que es basen en escuts d'armes històrics d'aquests territoris.
"Nosaltres, catalans, tenim una bandera que té més de 1.000 anys i ens volen imposar un logotip creat fa quatre dies a Montpeller per qualsevol dissenyador en comunicació" explica Jordi Vera que ha demanat cita al president del Consell Regional del Llenguadoc-Rosselló, el socialista Georges Frêche per demanar-li de fer el necessari perquè el ministeri d'interior francès accepti la senyera a les matrícules.
Web i Facebook
Tot i no tenir de moment cap resposta del president de la Regió, Vera està convençut que les 12.000 firmes recollides durant la campanya iniciada al mes de febrer a la pagina web http://www.jamaissansmaplaque.com, a Facebook i al carrer, haurien de convèncer Frêche d'actuar en aquest sentit sobretot després que el president del Llenguadoc-Rosselló declarés que no veia malament que els catalans enganxin una senyera a la matrícula dels seus cotxes. En el cas contrari, això demostraria segons Jordi Vera, que Georges Frêche té un doble llenguatge. El mateix prefecte de Perpinyà, Hugues Bousiges, ha assegurat al president convergent nord català que no s'oposaria a la presència de la senyera a les matricules si ho demanava el Consell Regional, l'única institució competent per escollir els emblemes regionals per a les matrícules.
Triar el departament
En principi, les noves matrícules, que són vigents a partir d'aquest dimecres 15 d'abril pels vehicles nous i del 15 de juny pels d'ocasió, no havien de tenir com fins ara un distintiu territorial però davant de les protestes ciutadanes i polítiques que els volia conservar, el govern francès ha decidit fer marxa enrere. Així, que tothom que compri un cotxe nou té la llibertat d'escollir o no el número del departament que més li agradi, visqui en aquest departament o no. Aquest número estarà acompanyat obligatòriament de la bandera de la regió de la qual forma part el departament escollit. El número departamental i la bandera regional estaran situats a la part dreta de la matricula també en una franja blava.
En el cas de la Bretanya o de Còrsega, els números dels diversos departaments que formen aquestes regions estaran acompanyats pels escuts d'armes històrics d'aquests dos territoris, en canvi, en el cas de la Catalunya Nord, el numero 66 del departament dels Pirineus Orientals, estarà associat a la bandera de la regió del Llenguadoc-Rosselló que és vermella amb un logotip estilitzat que representa un sol format per set petits sols blancs i grocs.
Negació de la identitat
Aquest logotip i la nova bandera van substituir l'antic emblema regional que estava format per la creu occitana i la senyera catalana, a la demanda de Georges Frêche quan l'antic alcalde de Montpeller va ser elegit president de la regió del Llenguadoc-Rosselló, el 2004. Aquest canvi d'emblema i de bandera regional anava acompanyat a l'inici d'un canvi de nom de la regió que, sempre segons la voluntat de Frêche, s'havia de dir Septimània. Considerat per molts nord-catalans com una negació de la doble identitat cultural reconeguda per la denominació Llenguadoc-Rosselló, el projecte va provocar nombroses reaccions i manifestacions de rebuig a la Catalunya Nord i no va prosperar.
http://www.avui.cat/article/mon_politic ... ceses.html
12.000 firmes per a posar la senyera a les matrícules franceses
La federació nord-catalana de CDC considera que els emblemes regionals de la Catalunya Nord no representen la identitat catalana
PerpinyàUlt. Act. 15.04.2009 - 15:50 hs
Perpinyà (ACN).- La federació nord-catalana de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC) ha recollit 12.000 firmes per demanar que la senyera figuri a les noves matrícules dels vehicles en lloc de la bandera de la regió del Llenguadoc-Rosselló. El president de CDC a la Catalunya Nord, Jordi Vera, considera que l'emblema regional és artificial i que no representa la identitat catalana al contrari dels emblemes regionals de Còrsega, Bretanya, Migdia Pirineus o Provença Alp Costa Blava que es basen en escuts d'armes històrics d'aquests territoris.
"Nosaltres, catalans, tenim una bandera que té més de 1.000 anys i ens volen imposar un logotip creat fa quatre dies a Montpeller per qualsevol dissenyador en comunicació" explica Jordi Vera que ha demanat cita al president del Consell Regional del Llenguadoc-Rosselló, el socialista Georges Frêche per demanar-li de fer el necessari perquè el ministeri d'interior francès accepti la senyera a les matrícules.
Web i Facebook
Tot i no tenir de moment cap resposta del president de la Regió, Vera està convençut que les 12.000 firmes recollides durant la campanya iniciada al mes de febrer a la pagina web http://www.jamaissansmaplaque.com, a Facebook i al carrer, haurien de convèncer Frêche d'actuar en aquest sentit sobretot després que el president del Llenguadoc-Rosselló declarés que no veia malament que els catalans enganxin una senyera a la matrícula dels seus cotxes. En el cas contrari, això demostraria segons Jordi Vera, que Georges Frêche té un doble llenguatge. El mateix prefecte de Perpinyà, Hugues Bousiges, ha assegurat al president convergent nord català que no s'oposaria a la presència de la senyera a les matricules si ho demanava el Consell Regional, l'única institució competent per escollir els emblemes regionals per a les matrícules.
Triar el departament
En principi, les noves matrícules, que són vigents a partir d'aquest dimecres 15 d'abril pels vehicles nous i del 15 de juny pels d'ocasió, no havien de tenir com fins ara un distintiu territorial però davant de les protestes ciutadanes i polítiques que els volia conservar, el govern francès ha decidit fer marxa enrere. Així, que tothom que compri un cotxe nou té la llibertat d'escollir o no el número del departament que més li agradi, visqui en aquest departament o no. Aquest número estarà acompanyat obligatòriament de la bandera de la regió de la qual forma part el departament escollit. El número departamental i la bandera regional estaran situats a la part dreta de la matricula també en una franja blava.
En el cas de la Bretanya o de Còrsega, els números dels diversos departaments que formen aquestes regions estaran acompanyats pels escuts d'armes històrics d'aquests dos territoris, en canvi, en el cas de la Catalunya Nord, el numero 66 del departament dels Pirineus Orientals, estarà associat a la bandera de la regió del Llenguadoc-Rosselló que és vermella amb un logotip estilitzat que representa un sol format per set petits sols blancs i grocs.
Negació de la identitat
Aquest logotip i la nova bandera van substituir l'antic emblema regional que estava format per la creu occitana i la senyera catalana, a la demanda de Georges Frêche quan l'antic alcalde de Montpeller va ser elegit president de la regió del Llenguadoc-Rosselló, el 2004. Aquest canvi d'emblema i de bandera regional anava acompanyat a l'inici d'un canvi de nom de la regió que, sempre segons la voluntat de Frêche, s'havia de dir Septimània. Considerat per molts nord-catalans com una negació de la doble identitat cultural reconeguda per la denominació Llenguadoc-Rosselló, el projecte va provocar nombroses reaccions i manifestacions de rebuig a la Catalunya Nord i no va prosperar.