¿? Restaurar el nom de Diagonal? Algun cop es va dir d'una altra manera??Lluita1714 wrote:M'extranya, que, sent del 68 aquest document, i tenint tots els noms en castellà, com es obvi, posi Diagonal, i no el nom que tenia aleshores...
Algú sap quan es va restaurar el nom de la Diagonal?
Percert, el traçat no te gaire a veure amb l'actualitat...
Línia 2 de metro
Re: Línia 2 de metro
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Línia 2 de metro
Avenida del Generalísimo, que jo sàpiga.metring wrote:¿? Restaurar el nom de Diagonal? Algun cop es va dir d'una altra manera??Lluita1714 wrote:M'extranya, que, sent del 68 aquest document, i tenint tots els noms en castellà, com es obvi, posi Diagonal, i no el nom que tenia aleshores...
Algú sap quan es va restaurar el nom de la Diagonal?
Percert, el traçat no te gaire a veure amb l'actualitat...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Línia 2 de metro
Res, res, jo em preguntava però jo mateix m'he respòs buscant a Viquipèdia.
http://ca.wikipedia.org/wiki/Avinguda_Diagonal
http://ca.wikipedia.org/wiki/Avinguda_Diagonal
Aquest carrer no sempre s'ha anomenat Diagonal, els canvis polítics espanyols al llarg dels segles XIX i XX han fet que l'avinguda s'hagi rebatejat amb el nom d'esdeveniments o figures afins als governants en cada període en nombroses ocasions, com passa amb altres vies principals de molts municipis.
L'avinguda al llarg del segle passat s'ha conegut sota els següents noms:
'Gran Via Diagonal' - nom original que li van donar Ildefons Cerdà i Víctor Balaguer a l'avinguda[1].
'Avinguda d'Argüelles' - 1874. Tot i que anteriorment l'ajuntament de Gràcia ja li havia donat aquest nom.
'Avinguda de la Nacionalitat Catalana' - 1922. Mancomunitat de Catalunya.
'Avinguda d'Alfonso XIII' - 1924. Durant la dictadura de Primo de Rivera se li va posar el nom del rei Alfons XIII.
'Avinguda del Catorze d'Abril' - 1931. Segona República Espanyola
'Gran Via Diagonal' - 1939, nom provisional imposat el dia després de la captura de Barcelona per part de les tropes feixistes com un intent d'eliminar les referències a la República.
'Avinguda del Generalísimo Francisco Franco' - 1939. Durant el règim autoritari de Francisco Franco.
'Avinguda Diagonal' - el seu nom actual, aprovat després del restabliment de la democràcia en 1979.[1]
Cal assenyalar, no obstant això, que popularment el nom de "Diagonal" sempre ha prevalgut.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Línia 2 de metro
Vaaaaal, però és que pensava que et referies a l'estació de metro!!!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Línia 2 de metro
hehehe, Mea culpa! en un fòrum de transport, referir-me a la avinguda sense especificar,metring wrote:Vaaaaal, però és que pensava que et referies a l'estació de metro!!!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Línia 2 de metro
L'estació de Metro, sempre és va dir Diagonal, com a mínim als anys 50, 60 i també 70. Jo la recordo amb aquest nom. Salut
Re: Línia 2 de metro
Si us referiu a Diagonal line 5, en el momento de l'inauguracio el seu nom era" Diagonal Rbla Cataluña", segurament per distingirla de Diagona linea 3
Re: Línia 2 de metro
Hi ha algú que recordi quàntes eren les antigues boques de l'estació de Tetuan de l'antiga línia? És que crec recordar que les dues sortides d'emergència, en sentit Diagonal, antigament eren boques.
Re: Línia 2 de metro
Com a boques, jo ara mateix només recordo dos accessos que eren a banda i banda de la gran via, a l'extrem oest de la plaça. Eren com els demés, de pedra de color clar, barana metàl·lica i l'accés reixat, sense cap indicació del que era, a excepció de les clàssiques rajoles de "metrometrometro"metring wrote:Hi ha algú que recordi quàntes eren les antigues boques de l'estació de Tetuan de l'antiga línia? És que crec recordar que les dues sortides d'emergència, en sentit Diagonal, antigament eren boques.
Què és alló??
Re: Línia 2 de metro
http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... Barris.pdf
La Sagrera-Vilapicina, l’embrió de la línia 5
El 21 de juliol de 1959, l’alcalde de Barcelona, José María
de Porcioles, i l’arquebisbe i bisbe de la diòcesi, doctor
Gregorio Modrego Casaus, entre altres autoritats,van
inaugurar el tram del metro de Barcelona, de 2.700 metros,
entre l’estació de la Sagrera i la de Vilapicina.
Era una nova expansió del metro, exigida per l’increment
urbanístic de Barcelona durant els anys cinquanta, quan
gran quantitat de terreny rural es va convertir en urbà i
va començar la construcció de molts edificis d’habitatges
que van anar configurant nous barris a la ciutat.
Tot això va fer posar sobre la taula el projecte d’un nou
metro, el qual va ser anomenat Transversal Alt i que havia
d’enllaçar els barris del Congrés i la Sagrera, Gràcia,
les Corts i la Ciutat Universitària. Amb el pas dels mesos,
aquest projecte va derivar en dos nous projectes: el primer
de Sants a Collblanc, a partir de la línia del metro
Transversal que ja funcionava, i el segon, entre la Sagrera
i Horta. El primer projecte d’aquesta línia es va presentar
el 12 de febrer de 1953 i era una proposta que preveia
una via d’ample espanyol i que anava de l’estació de Navas
fins a la d’Horta (plaça Eivissa). Finalment, el projecte,
modificat per l’Ajuntament perquè esdevingués el primer
tram de la nova línia del Transversal Alt, es va
adjudicar el 27 de maig de 1955. El primer tram unia les
estacions de la Sagrera i Vilapicina. Els treballs d’aquesta
nova línia, construïda amb ample de via internacional, es
va inaugurar el 1959, amb cinc estacions: Sagrera, Congrés,
Maragall, Virrei Amat i Vilapicina.
La Sagrera-Vilapicina, l’embrió de la línia 5
El 21 de juliol de 1959, l’alcalde de Barcelona, José María
de Porcioles, i l’arquebisbe i bisbe de la diòcesi, doctor
Gregorio Modrego Casaus, entre altres autoritats,van
inaugurar el tram del metro de Barcelona, de 2.700 metros,
entre l’estació de la Sagrera i la de Vilapicina.
Era una nova expansió del metro, exigida per l’increment
urbanístic de Barcelona durant els anys cinquanta, quan
gran quantitat de terreny rural es va convertir en urbà i
va començar la construcció de molts edificis d’habitatges
que van anar configurant nous barris a la ciutat.
Tot això va fer posar sobre la taula el projecte d’un nou
metro, el qual va ser anomenat Transversal Alt i que havia
d’enllaçar els barris del Congrés i la Sagrera, Gràcia,
les Corts i la Ciutat Universitària. Amb el pas dels mesos,
aquest projecte va derivar en dos nous projectes: el primer
de Sants a Collblanc, a partir de la línia del metro
Transversal que ja funcionava, i el segon, entre la Sagrera
i Horta. El primer projecte d’aquesta línia es va presentar
el 12 de febrer de 1953 i era una proposta que preveia
una via d’ample espanyol i que anava de l’estació de Navas
fins a la d’Horta (plaça Eivissa). Finalment, el projecte,
modificat per l’Ajuntament perquè esdevingués el primer
tram de la nova línia del Transversal Alt, es va
adjudicar el 27 de maig de 1955. El primer tram unia les
estacions de la Sagrera i Vilapicina. Els treballs d’aquesta
nova línia, construïda amb ample de via internacional, es
va inaugurar el 1959, amb cinc estacions: Sagrera, Congrés,
Maragall, Virrei Amat i Vilapicina.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Línia II, no V
El que l'article omet (no sé si queda per a un fascicle ulterior) és que el tram en qüestió estava projectat com a part de la futura línia II i no del Transversal Alt (línia V).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Línia II, no V
Efectivament que originalment com a linia II el recorregut previst era Horta Poble Sec, pero provisionalment i degut al problema amb el tram Sagrada Familia Poble Sec de la Lines II es va unir amb la V quedant aquesta provisionalitat definitiva, d'aqui la construccio de l'estacio de Gaudi que originalment era Sagrada Familia de la Linea IIGuigui wrote:El que l'article omet (no sé si queda per a un fascicle ulterior) és que el tram en qüestió estava projectat com a part de la futura línia II i no del Transversal Alt (línia V).
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Línia 2 de metro
Ara que parlem de la L2... sabeu si existeix alguna fotografia de les estacions enllestides i no inaugurades, de quan només hi havia el túnel i les estacions?
I em volta pel cap que un cop vaig llegir (igual ho vaig somiar, eh?) que hi havia hagut carreres il.legals de motos dins dels túnels de la L2, quan estaven semi-abandonats. A algú més li sona? Sinó, segur que ha estat una traïció del subconscient...
Edito:
He trobat aquest link: http://www.teatrebcn.com/2009/03/23/iago_pericot.html.
No hi ha cap foto, però parla del muntatge de l'obra a l'estacio de St. Antoni. "Oju" amb l'errada de l'article: situa el túnel a la línia 1...
Hi torno: el cartell de la representació.
I em volta pel cap que un cop vaig llegir (igual ho vaig somiar, eh?) que hi havia hagut carreres il.legals de motos dins dels túnels de la L2, quan estaven semi-abandonats. A algú més li sona? Sinó, segur que ha estat una traïció del subconscient...
Edito:
He trobat aquest link: http://www.teatrebcn.com/2009/03/23/iago_pericot.html.
No hi ha cap foto, però parla del muntatge de l'obra a l'estacio de St. Antoni. "Oju" amb l'errada de l'article: situa el túnel a la línia 1...
Hi torno: el cartell de la representació.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: Línia 2 de metro
Hi ha algunes fotos. De fet va sortir alguna cosa a La Vanguardia el desembre de 1977, concretament a una edició del diumenge. Quan la Mercè Miralles va fer aquell reportatge sobre les estacions fantasma li vaig comentar que l'estació de Sant Antoni havia estat utilitzada per fer una obra de teatre. Li vaig suggerir que contactés amb el Iago Pericot per si tenia alguna foto guapa. Suposo que per raons diverses, i perquè e"El Llop" tenia una excel·lent col·lecció de fotos fantasma, la cosa no va anar més enllà.
Re: Línia 2 de metro
Segun una tia mia que fue funcionaria del ayuntamiento durante muchos años. La estacion de Sant Antoni fue acondicionada durante algunos meses como centro de recogida y tratamiento de datos para el padron municipal que se hacia cada no se cuantos años.
Asi, que segun me explico, se montaron las oficinas en el anden central.
De hecho me explicaba como anecdota que aparecian ratas cada dos por tres
Se que antes los datos del padron se actualizaban de golpe cada cierto tiempo. Montando para ello oficinas provisionales de grandes dimensiones aunque provisionales en algun local que tuviera disponible el ayuntamiento en ese momento y contratando un numero indeterminado de gente durante esos meses para dicha tarea, tal como ocurriera en la casa de la caridad hace unos 25 años o asi.
Alguien puede corroborar esta informacion
Asi, que segun me explico, se montaron las oficinas en el anden central.
De hecho me explicaba como anecdota que aparecian ratas cada dos por tres
Se que antes los datos del padron se actualizaban de golpe cada cierto tiempo. Montando para ello oficinas provisionales de grandes dimensiones aunque provisionales en algun local que tuviera disponible el ayuntamiento en ese momento y contratando un numero indeterminado de gente durante esos meses para dicha tarea, tal como ocurriera en la casa de la caridad hace unos 25 años o asi.
Alguien puede corroborar esta informacion
Re: Línia 2 de metro
he trobat aquestes imatges de la representació que es va fer a la encara no-nata estació de Sant Antoni, "Rebel Delirium" el 1977.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Línia II, no V
I el primer projecte de la Línia V havia d'arribar fins a Pep Ventura? Al menys és el que diu aquest article de la Vanguardia http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 07-019.pdf "el metro se construye con retraso"... quina constant en la xarxa barceloninaGuigui wrote:El que l'article omet (no sé si queda per a un fascicle ulterior) és que el tram en qüestió estava projectat com a part de la futura línia II i no del Transversal Alt (línia V).
Llavors, entenc que el tram La Pau - Pep Ventura, és dels trams que a més línies ha "pertangut" ja que primer ho va fer sobre els plànols de la línia V, després a la línia IV i després a la línia 2.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Metro a Badalona
Segons el Pla de Metros de 1974, sí.Vilarrubla wrote:I el primer projecte de la Línia V havia d'arribar fins a Pep Ventura?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Línia 2 de metro
http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... inardo.pdf
Entrada en servei del metro
entre Vilapicina i Horta
Inaugurat el primer tram del metro entre la Sagrera i Vilapiscina
el 21 de juliol de 1959, quedava encara un
tram de 688 metres per enllaçar el barri d’Horta amb la
xarxa de metro existent. Quatre anys després, s’aprovava
un Pla d’Urgència per al metro de Barcelona que incloïa
la construcció de l’esmentat tram, les obres del
qual van començar el 20 de març de 1964, tot i que no
van ser inaugurades oficialment pel director general de
ferrocarrils fins al 26 de setembre del mateix any.
L’obra del nou túnel va anar a càrrec de l’Estat i, tres
anys després, el 5 de juliol de 1967, el llavors director
general de Transports del Ministeri d’Obres Públiques,
Santiago de Cruylles, entregava oficialment i protocollàriament
el nou túnel a l’Ajuntament de Barcelona. En
aquest acte s’escenificava el traspàs de l’obra del Ministeri
a l’alcalde de Barcelona, José María de Porcioles,
que a la vegada la traspassava a Jaime Fanés Casas, director
gerent del Metropolità de Barcelona. En acabar
l’acte, les autoritats van fer un recorregut pel túnel des
de la plaça Eivissa fins a Vilapicina.
Finalment, sense gaire pompa, el 5 d’octubre s’inaugurava
i s’obria al públic aquest nou tram que facilitava als
hortencs una sortida envers la ciutat. Si a la inauguració
hi havien assistit l’alcalde de Barcelona i l’arquebisbe, el
dia d’obertura d’aquest petit tram només hi van ser presents
diferents funcionaris de la V Prefectura Regional
de la Direcció General de Transports Terrestres del Ministeri
d’Obres Públiques i membres de l’Ajuntament de
Barcelona.
Entrada en servei del metro
entre Vilapicina i Horta
Inaugurat el primer tram del metro entre la Sagrera i Vilapiscina
el 21 de juliol de 1959, quedava encara un
tram de 688 metres per enllaçar el barri d’Horta amb la
xarxa de metro existent. Quatre anys després, s’aprovava
un Pla d’Urgència per al metro de Barcelona que incloïa
la construcció de l’esmentat tram, les obres del
qual van començar el 20 de març de 1964, tot i que no
van ser inaugurades oficialment pel director general de
ferrocarrils fins al 26 de setembre del mateix any.
L’obra del nou túnel va anar a càrrec de l’Estat i, tres
anys després, el 5 de juliol de 1967, el llavors director
general de Transports del Ministeri d’Obres Públiques,
Santiago de Cruylles, entregava oficialment i protocollàriament
el nou túnel a l’Ajuntament de Barcelona. En
aquest acte s’escenificava el traspàs de l’obra del Ministeri
a l’alcalde de Barcelona, José María de Porcioles,
que a la vegada la traspassava a Jaime Fanés Casas, director
gerent del Metropolità de Barcelona. En acabar
l’acte, les autoritats van fer un recorregut pel túnel des
de la plaça Eivissa fins a Vilapicina.
Finalment, sense gaire pompa, el 5 d’octubre s’inaugurava
i s’obria al públic aquest nou tram que facilitava als
hortencs una sortida envers la ciutat. Si a la inauguració
hi havien assistit l’alcalde de Barcelona i l’arquebisbe, el
dia d’obertura d’aquest petit tram només hi van ser presents
diferents funcionaris de la V Prefectura Regional
de la Direcció General de Transports Terrestres del Ministeri
d’Obres Públiques i membres de l’Ajuntament de
Barcelona.
Re: Línia 2 de metro
Ja que parlem de l'original linea 2 aqui us envio una foto del trens inaugurals d'aquesta linea la serie 600, tal com prestaven servei , es a dir dos cotxes a l'estacio de Virrei Amat