http://www.20minutos.es/noticia/457609/ ... t/retards/
El bus evita retards amb un nou sistema de prioritat
* Hi haurà targetes amb xip i GPS per controlar empleats.
* Són algunes de les 28 millores que implantarà TMB fins al 2015.
* La seva funció és reforçar el transport públic metropolità.
N. BONET. 18.03.2009
Més autobusos i amb una freqüència de pas més lògica. Aquesta és una de les millores que ja s'està implantant amb la installació de sistemes i tecnologia més moderna que permet comptabilitzar els combois i tenir-los localitzats en tot moment.
Les portes a les andanes s'installaran a totes les estacions de metro
Actualment s'està implantant ja la tercera versió del Sistema d'Ajuda a l'Explotació (SAE), que permet establir un interval regular de pas entre cada autobús, donant prioritat semafòrica als combois o bé fent-ne esperar d'altres per tal que no facin el recorregut junts.
Aquesta és una de les mesures que pengen del nou Pla Director de Tecnologies de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), que amb un horitzó d'implantació del 2015, aplicarà 28 nous projectes i comptarà amb 173,73 milions de pressupost.
Les targetes de paper tenen els dies comptats. De fet, a Tarragona, Lleida i Girona ja compten amb targetes amb xip electrònic per poder accedir als transports sense haver d'introduir la targeta a la màquina. L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) preveu que el sistema es posi en marxa d'aquí a tres anys. Cal que 70 operadors de transport es posin d'acord.
En les estacions que no admetin portes, s'hi activarà un sistema invisible de detecció virtual d'objectes
Les portes a les andanes s'installaran a totes les estacions de metro. A hores d'ara, s'està treballant en les línies 9 i 11. La conducció automatitzada fa que s'hagin d'implantar sistemes que impedeixin l'accés a les vies. En les estacions que no admetin portes, com la de Trinitat Nova, s'hi activarà un sistema invisible de detecció virtual d'objectes.
Per tal de determinar quin és el flux de passatgers i la ruta que fan a diari i en tot moment, TMB està creant un nou sistema de recompte que s'installarà a les portes del metro i del bus i que, un cop funcioni la targeta sense contacte, en detectarà el xip.
Per tal de controlar la posició exacta i en tot moment dels empleats itinerants de TMB, es prepara un localitzador de persones que, a través d'un sistema de ràdio digital (TETRA) permetrà tenir-hi contacte fins i tot sota terra (metro). Els treballadors del bus seran controlats amb GPS.
Pla Director de Tecnologies de TMB
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Return to “Transport en general / Transporte en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró