Desaparició de les antigues boques de Metro
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Una altra fotogràfia pel record. Una panoràmica perfecte del que no hauria d'haver desaparegut. Entrada del Metro Jaume I, amb les típiques columnes Gran Metro, i un bell edifici estil "Beaux Arts", malauradament substituit per un impersonal edifici d'oficines. Salut
Re: Gran Metropolitano de Barcelona
Potser en aquest cas, per instal·lar l'escala mecànica que hi ha en l'actual boca, era més complicat d'ampliar-la, com ha passat amb la de Liceu, però si s'hauria pogut mantenir el rètol, amb el nom de Jaume I en lloc de G. Metro.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Antigues boques de Metro
Us passo unes quantes fotos de boques de metro antigues del metro de Barcelona
- Attachments
-
- Fot4972 - Espanya.jpg
- Espanya
- (107.98 KiB) Downloaded 171 times
-
- Fot4973 - Jaume I.jpg
- Correus
- (107.8 KiB) Downloaded 153 times
-
- Fot4974 - Marina.jpg
- Marina
- (104.41 KiB) Downloaded 138 times
-
- Fot4975.jpg
- (97.98 KiB) Downloaded 135 times
-
- Fot4976 - Diagonal.jpg
- Diagonal
- (102.17 KiB) Downloaded 132 times
-
- Fot4977 - Triomf Nord.jpg
- Triomf Nord
- (89.65 KiB) Downloaded 137 times
-
- Fot4978 - Transversal.jpg
- Transversal
- (145.3 KiB) Downloaded 131 times
-
- Fot4979 - Urgell.jpg
- Urgell
- (115.5 KiB) Downloaded 124 times
-
- Aragó
- Fot4980 - Aragó.jpg (114.07 KiB) Viewed 8177 times
-
- Fot4982 - Espanya.jpg
- Espanya
- (109.06 KiB) Downloaded 109 times
-
- Lesseps
- Fot4983 - Lesseps.jpg (88.08 KiB) Viewed 8195 times
-
- Aragó
- Fot4984 - Aragó.jpg (115.58 KiB) Viewed 8165 times
-
- Jaume I
- Fot4985 - Jaume I.jpg (111.26 KiB) Viewed 8167 times
-
- Fot4986 - Hostafrancs.jpg
- Hostafrancs
- (151.59 KiB) Downloaded 114 times
-
- Fot4987 - Sants.jpg
- Sants
- (116.97 KiB) Downloaded 132 times
-
- Metro - Renfe
- Fot4988.jpg (123.15 KiB) Viewed 8186 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Warning!
Si sou molt sensibles, us recomano que no cliqueu els links a on surten les fotos
Si sou molt sensibles, us recomano que no cliqueu els links a on surten les fotos
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Voràgine destructora del passat
Es pot saber per quins set sous els talibans de la modernitat a qualsevol preu es van carregar aquells fabulosos forjats, tots substituint-los per les insípides boques de maó, metall i, darrerament, també vidre?
D'altra banda, suposo que Aragó i Lesseps no tindrien aquelles boques tan asèptiques des de 1924, oi?
Sobra dir que, com de costum en aquesta secció (i no només), les fotos són un document de valor incalculable.
D'altra banda, suposo que Aragó i Lesseps no tindrien aquelles boques tan asèptiques des de 1924, oi?
Sobra dir que, com de costum en aquesta secció (i no només), les fotos són un document de valor incalculable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
:camilla
Aixi m'he quedat, pero wefer que vols que ens infartem, amb mesura amb mesura.....quina meravella d'imatges, aixo es "hardcore", "hardcore", estic flipant, disfrutant, gaudint, bufff.. BO-NI-SSIM
Aixi m'he quedat, pero wefer que vols que ens infartem, amb mesura amb mesura.....quina meravella d'imatges, aixo es "hardcore", "hardcore", estic flipant, disfrutant, gaudint, bufff.. BO-NI-SSIM
Last edited by faristol on Monday 16/03/2009 19:01, edited 1 time in total.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Voràgine destructora del passat
Per la mateixa rao que als anys 70 les coses dels anys 20 i 30 també semblaven velles i rancies, cada epoca es carrega el mes vell per càduc, i dues generacions despres alló es reivindica com a autentic, es llei de vida segons la mentalitat de la gent que aqui habita, en altres llocs no passa el mateix perque la educacio, la cultura i l'aprofitament de les coses es molt diferent, es la diferencia entre ser ric i voler ser-ho semblant-ho nomes, tambe esta el tema constructiu, Paris... si Paris, en molts casos les boques meravelloses que es conserven, ja es van fer amples i ben construides, aixi si juntem el que he dit abans amb una cosa que sempre ha fet un bon servei..perque cambiar-ho??Guigui wrote:Es pot saber per quins set sous els talibans de la modernitat a qualsevol preu es van carregar aquells fabulosos forjats, tots substituint-los per les insípides boques de maó, metall i, darrerament, també vidre?
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
A Barcelona s'esforcen per crear nous referents de disseny, que arribin a convertir-se en atractius turístics, com la Torre Agbar, Fòrum, etc., però no es van adonar a temps de que ja en tenien un: les boques del metro, les quals haguessin estat fotografiades pels turistes fins a la sacietat, i ara a internet n'estaria ple d'aquestes fotografies, com hi han del metro de París. Dios da pan a quien no tiene dientes...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Renoi quines fotos!, quanta història malversada, quan de disseny malaguanyat. Tal com dieu, caldria demanar una restitució, com a mínim dels dissenys més emblemàtics, tant del GM com del Transversal. Heu vist que en hi ha unes de molt ben aconseguides amb la fletxa?, Jo encara la recordo molt bé la de Universitat. I les que incorporen, fins i tot, neons!. Salut
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
MIRA per on.... amb l'emoticona has fet una boca de metro mes..Platanito wrote:AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!
Tranquil company, es fort, si....jo que pensava que mai arribaria a veure fotos com aquestes.....
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Ja teniu un recull de fotografies de boques de metro antigues a la wiki del transport català.
Us passo l'enllaç directe:
http://transport.cat/wiki/index.php/Les ... _del_metro
Us passo l'enllaç directe:
http://transport.cat/wiki/index.php/Les ... _del_metro
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Veient la foto de l'estació de Catalunya als anys 50 i encara hi havia un cartell de "Metro y Norte" sembla que l'actualització de la senyalètica no ha estat mai el fort del transport a Barcelona. O això, o la foto és anterior a 1941.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Com ja he comentat, les dates que he posat són aproximades, bàsicament perquè totes les fotos les tinc sense data. Això significa que la data l'haig d'anar endevinantvictorcasta wrote:Veient la foto de l'estació de Catalunya als anys 50 i encara hi havia un cartell de "Metro y Norte" sembla que l'actualització de la senyalètica no ha estat mai el fort del transport a Barcelona. O això, o la foto és anterior a 1941.
En aquest cas, la conclusió de que ha deser els anys 50 és pel següent: si us hi fixeu, a l'esquerra al fons apareix un cotxe, concretament un taxi. Encara que costa de veure, és probable que sigui un Seat 1400... que resulta que es va començar a fabricar l'any 1953. Per tant, si no m'equivoco en l'apreciació, la foto ha de ser, com a molt d'hora, de principis dels 50.
Però és que si ens fixem en els busos que hi surten... el que està just darrera del taxi, sembla ser un Pegaso Seida, el primer dels quals va començar a circular l'any 1961. Per tant, crec que no és massa agosarat datar la fotografia a principis dels anys 60.
Per tant, això em porta a especular que el rètol portava desactualitzat... més de 20 anys!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Parlant de boques, unes que es conserven bastant des de la seva inauguració, i és que avui he passat per Virrei Amat i Maragall, i a les boques de la primera de la mateixa plaça i a la de la segona de avinguda de Borbó amb passeig Maragall, al pilar esquerra de l'entrada, hi ha com una mena de test invertit de ferro, per a què serveix?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Suposo que el deurien posar per tapar els forats que van quedar després de treure un rètol com aquest:metring wrote:al pilar esquerra de l'entrada, hi ha com una mena de test invertit de ferro, per a què serveix?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Merci!!!
La cosa casa, perquè a més, les boques que havia mencionat,són idèntiques a aquesta, només que els "testos" es troben a l'altre costat. Però per tapar els forats, n'hi havia prou amb una mica de ciment, no?
La cosa casa, perquè a més, les boques que havia mencionat,són idèntiques a aquesta, només que els "testos" es troben a l'altre costat. Però per tapar els forats, n'hi havia prou amb una mica de ciment, no?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Bé, ja saps com funcionen aquestes coses en aquest país.metring wrote:Però per tapar els forats, n'hi havia prou amb una mica de ciment, no?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Avui he anat a veure la meva mare que viu al Turo de la Peira i he vist la boca de l'estacio de Vilapicina que aprareix a la foto del fil del metro transversal, es conserva encara igual pero sense les banderolas i aquesta mena de test comparant amb la foto, es el peu de l'antiga banderola que deia METRO, i que segurament a l'hora de retirar-las, van serrar el mastil i varen deixar el peu, aquesta boca tambe ho te SI miras la foto que et dic, veuras el peu de la banderola i es el que queda a la barana actualmentmetring wrote:Parlant de boques, unes que es conserven bastant des de la seva inauguració, i és que avui he passat per Virrei Amat i Maragall, i a les boques de la primera de la mateixa plaça i a la de la segona de avinguda de Borbó amb passeig Maragall, al pilar esquerra de l'entrada, hi ha com una mena de test invertit de ferro, per a què serveix?
Re: Desaparició de les antigues boques de Metro
Els de TMB van trobar a una cotxera els forjats d'Urgell i de Rocafort. Els tornaran a posar?