Incivisme al transport públic
- UT440_132M
- N10
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Furt a Arc de Triomf RENFE
Aquesta tarda, he pogut ser testimoni, d'un furt a Arc de Triomf, quan una noia jove, amb una motxilla i una maleta, entra al tren destinació Ripoll per Sants a les 17:40, darrera seu ve un home cap pelat, i ràpidament fica ma a la motxilla, i li roba la cartera a la noia, lamentablement, ha sigut massa hàbil, i ha fugit corrent, llavors camí de Sant Andreu Arenal, alguns passatgers li diem que ho denunciï, i li diem que baixi a Sant Andreu per fer-ho, que no esperi. Lamentable tot plegat.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
Passa d'incivisme
Decididament, això deixa el terreny de l'incivisme i passa a ser delinqüència pura i dura. Desgraciadament, és un fet massa freqüent.UT440_132M wrote:Aquesta tarda, he pogut ser testimoni, d'un furt a Arc de Triomf, quan una noia jove, amb una motxilla i una maleta, entra al tren destinació Ripoll per Sants a les 17:40, darrera seu ve un home cap pelat, i ràpidament fica ma a la motxilla, i li roba la cartera a la noia, lamentablement, ha sigut massa hàbil, i ha fugit corrent, llavors camí de Sant Andreu Arenal, alguns passatgers li diem que ho denunciï, i li diem que baixi a Sant Andreu per fer-ho, que no esperi. Lamentable tot plegat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Coli's, empenyi'm i emprenyi'm!
La societat d'avui en dia va cada dia a pitjor, gràcies a aquesta xusma indesitjable que es dedica a tocar els nassos i emprenyant a la gent per pura diversió.canalcole wrote:Avui he vist un dels molts videos de YouTube on la gent emprenya al tren:
http://www.youtube.com/watch?v=l838cTRnriQ&hl=es
Salutacions
- Guigui
- Administrador
Solució
Això s'acabarà el dia que l'impediment voluntari del funcionament de qualsevol servei públic sigui tipificat segons el Codi Penal i perseguit amb penes de presó. I, evidentment, si la corresponent llei s'aplica.
-
- N8
Re: Quines mostres d'incivisme heu vist als Transports publics?
Dissabte vaig agafar l'AVE de Barcelona a Madrid a les 18:30.
Pujo al meu cotxe i just darrera meu dos nois d'aparença okupa intentaven girar els seients. De fet estaven completament desencallats i intentaven posar dues files de seients enfrontades a base de cops i puntades. Com que no ho van aconseguir un d'ells vaig sentir que deia (matitzo el que van dir per evitar paraules malsonants): "Quin diseny d'aquests enginyers. Tan moderns i ja no deixen girar els seients per poder estirar les cames si van buids els de davant!!"
Per què no es posa la gent els peus a cert lloc? A mi em van ensenyar de petit que els seients eren per seure.
Pujo al meu cotxe i just darrera meu dos nois d'aparença okupa intentaven girar els seients. De fet estaven completament desencallats i intentaven posar dues files de seients enfrontades a base de cops i puntades. Com que no ho van aconseguir un d'ells vaig sentir que deia (matitzo el que van dir per evitar paraules malsonants): "Quin diseny d'aquests enginyers. Tan moderns i ja no deixen girar els seients per poder estirar les cames si van buids els de davant!!"
Per què no es posa la gent els peus a cert lloc? A mi em van ensenyar de petit que els seients eren per seure.
- cristian26
- N7
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Ahir a la nit un noi àrab begut i/o emporra't em va estar amenaçant i demanant-me el mòvil fins que va baixar a Montacada i Reixac. I pel que em van explicar altres passatgers que havien pujat a Sant Andreu Comtal junt amb aquest energumen, a ells també els va intentar atracar sense èxit, i que no era ni de lluny el primer cop que passava això. Seria un fantasma i no duria cap navalla ni res, però l'ensurt ningú me'l va treure. I Renfe com sempre, panxacontenta.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- UT440_132M
- N10
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Pedrada al tren en marxa
Aquesta tarda, al tren destinació Vic que arriba a la capital ausetana a les 19:59, al seu pas pel baixador d'Hostalets de Balenyà, just quan el tren frenava per aturar-se al baixador, uns nois brètols, d'uns 15/16 anys, i aparentment "autòctons", llencen una pedra, imagino que agafada del balast, a una finestra de la 447 en què viatjava. Els brètols han fujit corrent. M'ha faltat poc per arrancar a córrer darrera seu i dir-los 4 coses ben dites. Podrien haver fet molt mal a algun dels viatjers que anaven dins. Els hauriem d'aturar, a tota aquesta colla de gamberros, que només pensen en divertir-se fent malbé el patrimoni públic!
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
Re: Pedrada al tren en marxa
Quina llàstima que les pedres no tinguin efecte boomerang, i acabessin estampades contra les seves barres!!!UT440_132M wrote:Aquesta tarda, al tren destinació Vic que arriba a la capital ausetana a les 19:59, al seu pas pel baixador d'Hostalets de Balenyà, just quan el tren frenava per aturar-se al baixador, uns nois brètols, d'uns 15/16 anys, i aparentment "autòctons", llencen una pedra, imagino que agafada del balast, a una finestra de la 447 en què viatjava. Els brètols han fujit corrent. M'ha faltat poc per arrancar a córrer darrera seu i dir-los 4 coses ben dites. Podrien haver fet molt mal a algun dels viatjers que anaven dins. Els hauriem d'aturar, a tota aquesta colla de gamberros, que només pensen en divertir-se fent malbé el patrimoni públic!
- Guigui
- Administrador
Incivisme no: immundícia antisocial
Avui m'he trobat amb l'episodi més surrealista de la meva vida relacionat amb l'anomenat incivisme al transport públic.
Anava a agafar, amb la meva dona i la meva filla petita (1 any, al cotxet), els FGC a Catalunya, i pitgem el botó de l'ascensor a Pelai. Doncs allí se'ns presenta, però amb una energúmena pixant allí mateix. Bocabadats, s'obre la porta, i la meva dona i jo no tenim més esma que recriminar-li i posar-hi cara de fàstic. La truja aquella (amb pinta d'anar força col·locada), deixa anar un "I'm sorry", a la qual li responem, mig en anglès, mig en català, que molt "I'm sorry" però és una porca, i torna avall. Com a detall, a part dels pantalons abaixat i el cul a l'aire, tenia un altre parell de pantalons penjats a la barana de l'ascensor.
En fi, traginem el cotxet escales avall per no ficar-nos en el llac de pixum d'aquella marrana, i ens trobem uns segurates al passadís que estaven "tractant" un individu (pel que ens ha explicat més tard una amiga, és un habitual trastornat que va pidolant) i que no ens podien atendre; efectivament, tenien pinta de força atabalats. Anem al personal d'FGC (d'aquests, per sort, no en sobren a Catalunya), i la noia ens diu, amb un somriure de resignació, que prou que ho saben, que cada dia en tenen diversos casos, però que l'ascensor és del metro (o sigui, TMB) i no hi poden fer res.
Senyor alcalde d'inauguracions de paper cartó, turisme de borratxera i xupicollonades: ja sap què li toca fer, si es vol seguir guanyant les garrofes.
Anava a agafar, amb la meva dona i la meva filla petita (1 any, al cotxet), els FGC a Catalunya, i pitgem el botó de l'ascensor a Pelai. Doncs allí se'ns presenta, però amb una energúmena pixant allí mateix. Bocabadats, s'obre la porta, i la meva dona i jo no tenim més esma que recriminar-li i posar-hi cara de fàstic. La truja aquella (amb pinta d'anar força col·locada), deixa anar un "I'm sorry", a la qual li responem, mig en anglès, mig en català, que molt "I'm sorry" però és una porca, i torna avall. Com a detall, a part dels pantalons abaixat i el cul a l'aire, tenia un altre parell de pantalons penjats a la barana de l'ascensor.
En fi, traginem el cotxet escales avall per no ficar-nos en el llac de pixum d'aquella marrana, i ens trobem uns segurates al passadís que estaven "tractant" un individu (pel que ens ha explicat més tard una amiga, és un habitual trastornat que va pidolant) i que no ens podien atendre; efectivament, tenien pinta de força atabalats. Anem al personal d'FGC (d'aquests, per sort, no en sobren a Catalunya), i la noia ens diu, amb un somriure de resignació, que prou que ho saben, que cada dia en tenen diversos casos, però que l'ascensor és del metro (o sigui, TMB) i no hi poden fer res.
Senyor alcalde d'inauguracions de paper cartó, turisme de borratxera i xupicollonades: ja sap què li toca fer, si es vol seguir guanyant les garrofes.
Mare meva, quin experiència més espantosa!!! Si ja és prou desagradable agafar un ascensor amb pudor a pixamentes, pillar in fraganti a qui el perpetra... En una nit com aquesta, els treballadors no donen abast, però clar, com que tenen que deixar les estacions amb el mínim personal possible...Toma despersonalització del metro!!
- Guigui
- Administrador
Horari tempestiu
És que no era de nit, era en ple dia, a les 4 de la tarda!metring wrote:En una nit com aquesta, [...]
Doncs si que anàven entonats ja a aquelles hores!!!!
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Potser no és molt adient aquí, no sé:
http://www.penedesfera.cat/2009/05/30/e ... de-gelida/
El “Senyor Net” de l’estació de RENFE de Gelida
La setmana passada vaig anar a Vilafranca en tren. Com tenia temps vaig baixar a l’estació de la RENFE a peu.
Arribo a l’estació i compro el bitllet, una T10 integrada. La meva intenció era pagar amb targeta, però esclar a la Gelida del segle XXI no som dignes d’una màquina expenedora de bitllets i la taquilla només cobra en efectiu.
Un cop comprat i validat el bitllet em disposo a canviar d’andana mentre el Senyor Net del bar es disposa a escombrar el bar, aprofitant que en aquells moments no hi havia gaire gent.
Ja a l’andana en direcció a Vilafranca observo com el Senyor Net del bar –i tant treballador– escombra, surt per la porta i s’adreça a l’andana. La meva sorpresa és que llença la brossa a les vies!
Allà estava jo asseguda amb la boca badada, no m’ho podia creure però si al costat de la porta te una gran paperera!!! I està mes a prop que les vies!!! Incrèdula de mi i com que el gran Senyor Net ??? continuava escombrant, vaig preparar la càmera. Al cap d’uns breus minuts torna a sortir per la porta, s’adreça a l’andana, mira a dreta i esquerra i amb un ràpid moviment torna a llençar la brossa a les vies...
Però a les hores va arribar el tren i no baix gosar cridar-lo. La meva indignació anava en augment. Quina falta de respecte embrutar les coses dels altres, que a més a més són de tothom!!!
http://www.penedesfera.cat/2009/05/30/e ... de-gelida/
El “Senyor Net” de l’estació de RENFE de Gelida
La setmana passada vaig anar a Vilafranca en tren. Com tenia temps vaig baixar a l’estació de la RENFE a peu.
Arribo a l’estació i compro el bitllet, una T10 integrada. La meva intenció era pagar amb targeta, però esclar a la Gelida del segle XXI no som dignes d’una màquina expenedora de bitllets i la taquilla només cobra en efectiu.
Un cop comprat i validat el bitllet em disposo a canviar d’andana mentre el Senyor Net del bar es disposa a escombrar el bar, aprofitant que en aquells moments no hi havia gaire gent.
Ja a l’andana en direcció a Vilafranca observo com el Senyor Net del bar –i tant treballador– escombra, surt per la porta i s’adreça a l’andana. La meva sorpresa és que llença la brossa a les vies!
Allà estava jo asseguda amb la boca badada, no m’ho podia creure però si al costat de la porta te una gran paperera!!! I està mes a prop que les vies!!! Incrèdula de mi i com que el gran Senyor Net ??? continuava escombrant, vaig preparar la càmera. Al cap d’uns breus minuts torna a sortir per la porta, s’adreça a l’andana, mira a dreta i esquerra i amb un ràpid moviment torna a llençar la brossa a les vies...
Però a les hores va arribar el tren i no baix gosar cridar-lo. La meva indignació anava en augment. Quina falta de respecte embrutar les coses dels altres, que a més a més són de tothom!!!
- Guigui
- Administrador
I diuen de l'incivisme
Incivisme institucional... i després el demanen als altres. Com voleu que algú s'ho prengui seriosament, en un país on la cosa pública sembla existir únicament per a arrambar?
Coi, no hi havia pensat en la mostra d'incivisme aquesta de posar-la aquí!!! Com que normalment posem les dels usuaris del transport, en això no hi havia pensat
- Guigui
- Administrador
L'avi, assassí en sèrie; el net, incívic agressiu
http://www.elpais.com/articulo/espana/n ... nac_15/Tes
Un nieto de Franco agrede a una vigilante del AVE
Francisco Franco Martínez-Bordiú trató de entrar en un vagón tras llegar tarde a la estación de Zaragoza
CONCHA MONSERRAT - Zaragoza - 04/06/2009
La policía denunció en la tarde del pasado miercoles a Francisco Franco Martínez-Bordiu, nieto del general Franco, por vulnerar la ley de seguridad ciudadana al golpear a una vigilante del AVE en el andén de la estación de Delicias de Zaragoza. Cuando Francisco Franco llegó, tarde, para coger el AVE hacia Madrid, el paso al andén estaba ya estaba cerrado, y una azafata le dio el alto. El nieto de Franco saltó la cinta de seguridad y bajó a la vía, donde aporreó las puertas de un vagón para que el convoy abriese las puertas.
Una vigilante que se hallaba en las proximidades intervino para apartarle. Francisco Franco la tiró al suelo, la pateó y profirió contra ella insultos xenófobos -la trabajadora es de origen argentino-. Otros vigilantes acudieron para frenar el ataque y retuvieron al agresor hasta que llegó la policía. La vigilante fue atendida de sus lesiones en una clínica de Zaragoza y presentó una denuncia contra su agresor.
Un nieto de Franco agrede a una vigilante del AVE
Francisco Franco Martínez-Bordiú trató de entrar en un vagón tras llegar tarde a la estación de Zaragoza
CONCHA MONSERRAT - Zaragoza - 04/06/2009
La policía denunció en la tarde del pasado miercoles a Francisco Franco Martínez-Bordiu, nieto del general Franco, por vulnerar la ley de seguridad ciudadana al golpear a una vigilante del AVE en el andén de la estación de Delicias de Zaragoza. Cuando Francisco Franco llegó, tarde, para coger el AVE hacia Madrid, el paso al andén estaba ya estaba cerrado, y una azafata le dio el alto. El nieto de Franco saltó la cinta de seguridad y bajó a la vía, donde aporreó las puertas de un vagón para que el convoy abriese las puertas.
Una vigilante que se hallaba en las proximidades intervino para apartarle. Francisco Franco la tiró al suelo, la pateó y profirió contra ella insultos xenófobos -la trabajadora es de origen argentino-. Otros vigilantes acudieron para frenar el ataque y retuvieron al agresor hasta que llegó la policía. La vigilante fue atendida de sus lesiones en una clínica de Zaragoza y presentó una denuncia contra su agresor.
Je, els testos, les olles i el que ve després...
Algún dia hauré de parlar amb la taquilla d'Av.Carrilet de la L1,al vestíbul que dona als FGC,ja que l'altre dia vaig veure en 30 segons 10 persones obrint la porteta aquella metàl.lica que hi ha entre les validadors i la taquilla per que passi el personal o els viatgers amb problemes amb el bitllet amb permís del personal.Peró aquesta porteta no és controla desde taquilla si s'obre o és tanca?Que fotia desbloquejat tota l'estona?I a sobre no nomès ahir,altres dies també lo mateix.
- Guigui
- Administrador
Bravo pel conductor!
Avui, una Jessica duia el mòbil com a amplificador de la seva musiqueta. Anava amb un grupet d'altres Jessiques i Jennifers, just darrere la cabina del conductor. Passat una estona, aquest ha obert la porta, aprofitant que el tren estava aturat en una estació, i li ha fet apagar el mòbil.
Senzillament,
Per cert, es pot dir de quina línia i quin torn es tractava, o també li pot caure un "puro" per això?
Senzillament,
Per cert, es pot dir de quina línia i quin torn es tractava, o també li pot caure un "puro" per això?