

Pedro
No, no, aquí no hi ha punt de comparació.escursso wrote:Son molt i molt passats amb la Sagrada Família![]()
Per a la majoria de persones de Barcelona, província i potser de Catalunya, és més important tenir unes bones comunicacions ferroviàries que un monument que només omple les butxaques a Barcelona ciutat.
Jo ja començo a estar cansat amb el tema del temple aquest.![]()
Vist així, hi ha tantes (o, més aviat, tan poques) persones a Catalunya que es beneficien de la Sagrada Família com les que es beneficiaran del túnel d'AV. I no t'enganyis: aquí no es tracta d'enfrontar una cosa amb l'altra, que potser és el que alguns voldrien, sinó de posar cada tema al seu lloc. Perquè tot aquest circ que s'ha muntat és més una fira de vanitats perquè alguns surtin a figurar que qualsevol altra cosa.escursso wrote:Per a la majoria de persones de Barcelona, província i potser de Catalunya, és més important tenir unes bones comunicacions ferroviàries que un monument que només omple les butxaques a Barcelona ciutat.
¿Qué alternativas son esas?Lluita1714 wrote: ...i em sembla una estupidesa passar l'AVE pel costat de la Sagrada Família havent altres alternatives més factibles i senzilles.
N'hi han milers, ja que tothom pot pensar una, algunes més agosarades que altres, com la del litoraldaneel wrote:¿Qué alternativas son esas?Lluita1714 wrote: ...i em sembla una estupidesa passar l'AVE pel costat de la Sagrada Família havent altres alternatives més factibles i senzilles.
I per què no per València?victorcasta wrote:I el trànsit del túnel d'Aragó per on el fas passar, si ocupes el túnel?
Es tracta d'un túnel paral·lel. Apart d'això, aquesta només és una de les possibilitats de les tantes que existeixen.victorcasta wrote:I el trànsit del túnel d'Aragó per on el fas passar, si ocupes el túnel?
Sobre el pas de la LAV per Barcelona, s'han de tenir les següents premises: no passar per sota de cap habitatge, que sigui un traçat passant, que surti des del cantó muntanya de Sants i que arribi a Sagrera sense una rampa considerable.La sagrada família és un monument, com d'altres, de la ciutat de Barcelona, i està reconegut internacionalment com a tal. Per un moment imaginem:
Ens carreguem la Catedral de Barcelona, la Sagrada Família, la Pedrera...
No és un simbol solsament, com ho poden ésser els edificis de la torre Agbar i la torre Mapfre. Està declarat patrimoni històric i cultural, encara que en aquest país és com si no existís (ex: 1000, falta de protecció en el liceu abans del incendi...) o no es té en conte (la masia del segle ¿XV?) que ja va protagonitzar polèmica per el pas del AVE per sota de la masia en questió a la Sagrera.
Però, per d'altra banda, per mantenir millors relacions comercials amb el mediterrani i obrir-nos parcialment les portes a Europa, necessitem bastant l'AVE/TGV. La mania de fer passar el TGV per sota de la Sagrada Família és de bojos, però no fer el TGV també. La solució de fer passar el TGV per el litoral no és massa factible. Per tant, estaria bé (i ens deixaríem de debats absurds sobre el projecte urbanístc de la Sagrera) que el TGV cap a França comencés a l'estació de França. I que trens de pas que vinguin de Sants o d'un altre punt d'Espanya es faci una quadriplicació de vies per l'actual túnel existent pel carrer Aragó (2 vies per rodalies/MD i 2 per AVE i LD) que permetria descongestionar parcialment el túnel en questió i fer un baixador al Passeig de Gràcia (molt cèntric) per tal de que sigui més fàcil accedir al centre de la ciutat.
tren250 wrote:Per axò mateix: per ganes de crear conflicte mediàtic perquè els periodistes no saben de què parlar, i per desviar l'atenció d'altres temes, com la crisi.
No has estat gaire per Alemània, oi? Com per exemple, Frankfurt o Munich...victorcasta wrote:Està molt bé pensar en donar un ús a l'Estació de França, però una estació en cul-de-sac és un desastre per a les operacions i maniobres. Només cal veure l'exemple de l'Estació del Nord de València i l'ús que han de fer els trens del triangle abans o després d'entrar a València per treure a la gent les ganes de fer servir una estació terminal.
Sabia que sortiria l'exemple d'altres ciutats europees... I l'exemple de Berlín? On hi ha dues línies passants oest-est i nord-sud? O Hamburg, o Colònia, o Brussel·les? En quant a París, existeix un projecte per fer un túnel passant que uneixi dues de les estacions terme les quals no recordo, si bé que per trànsit podria tractar-se de les estacions del Nord i de l'Est.megapauer wrote:No has estat gaire per Alemània, oi? Com per exemple, Frankfurt o Munich...victorcasta wrote:Està molt bé pensar en donar un ús a l'Estació de França, però una estació en cul-de-sac és un desastre per a les operacions i maniobres. Només cal veure l'exemple de l'Estació del Nord de València i l'ús que han de fer els trens del triangle abans o després d'entrar a València per treure a la gent les ganes de fer servir una estació terminal.