Vehicles històrics, avui

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

Vehicles històrics, avui.
Hi han trens, cotxes, autobusos arreu de catalunya, de propietaris privats o públics que no funcionen, no fan res amb ells i resten en un estat deplorable, o d'altres ben conservats, aqui van les fotos d'una granota (o perico? no els diferencio)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Vehicles històrics, avui

Post by victorcasta »

I on és això? :o
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

victorcasta wrote:I on és això? :o
Disculpa, m'he deixat d'explicar detalls.
Al pàrquing de l'EPC, Mollet del Vallès.
L'interior fa olor a pixum, malhauradament, com s'aprecia a les imatges han graffitejat tot un costat, el d'una andana de formigó que han fet. Va ser el que estava a l'exposició dels 25 anys al Palau Robert, em sembla. Les portes estaven obertes, era juny del 2008, i les fulles caigudes de la tardor anterior persistien allà dins, amb la pixum i les pintades de vàndals i delinqüents.
No sé si encara hi es, segur que sí.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
aim
N9
N9
Posts: 1370
Joined: Friday 09/06/2006 20:57
Location: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contact:

Re: Vehicles històrics, avui

Post by aim »

Tramvia Montgat-Tiana al 2007

Image
(Feu click per veure en gran)

Suposo que a dia d'avui deu seguir igual, o potser més grafitejat.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

Hola Lluita1714
Aquest cotxe és un remolc 800 de les granotes de FCC ó FGC. No és el que va estar al Palau Robert, aquell era un perico, en concret el 620.
Aquest remolc podria, molt bé esser el nº 805, però no n'estic segur del tot. Potser algú del Fòrum ens ho pot aclarir del tot. Salut
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

122-042-132 wrote:Hola Lluita1714
Aquest cotxe és un remolc 800 de les granotes de FCC ó FGC. No és el que va estar al Palau Robert, aquell era un perico, en concret el 620.
Aquest remolc podria, molt bé esser el nº 805, però no n'estic segur del tot. Potser algú del Fòrum ens ho pot aclarir del tot. Salut
Moltes gràcies. Solen tenir la numeració en algun lloc? és que li tinc més fotos des d'altres angles i es possible que es vegi.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Vehicles històrics, avui

Post by pol »

Aquest cotxe segueix allà, segons tenia entes servia als mossos per fer pràctiques de posibles problemes als trens.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Vehicles històrics, avui

Post by BRILL 18 »

Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

BRILL 18 wrote:Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre
Gràcies per la informació, encara que no entenc, que aquest no té els focus de granotes però si les portes, bé, em fio més de les portes :) Gràcies.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Vehicles històrics, avui

Post by BRILL 18 »

Lluita1714 wrote:
BRILL 18 wrote:Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre
Gràcies per la informació, encara que no entenc, que aquest no té els focus de granotes però si les portes, bé, em fio més de les portes :) Gràcies.
Aquest no te el foco per que es tun remolc, i per tant no duien focos, en aquest cas las portes es el mes significatiu, jo diea lo del focos en lineas generals ;)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

BRILL 18 wrote:
Lluita1714 wrote:
BRILL 18 wrote:Hola Lluita 1714
Per poder diferenciar un perico d'una granota, basicament, els pericos tenian cuatre portes per banda i las granostas 2, els pericos tenian un sol foco petit central, las granotas dos grans focos per sobre de la carroceria d'aqui el seu sobrenom, a part de moltes altres. Espero haber-te ajudat per diferenciar un de l'altre
Gràcies per la informació, encara que no entenc, que aquest no té els focus de granotes però si les portes, bé, em fio més de les portes :) Gràcies.
Aquest no te el foco per que es tun remolc, i per tant no duien focos, en aquest cas las portes es el mes significatiu, jo diea lo del focos en lineas generals ;)
Si, és cert, ara que hi penso, no té cabina :p
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Vehicles històrics, avui

Post by 122-042-132 »

Bon dia Lluita1714
T'adjunto una foto on surt la posició de la numeració dels cotxes; en els nostre cas, no en porta al tester, perque és un remolc. Sí no en hi ha a fora de numeració (potser li han tret), porten una plaqueta als extrems interiors, més o menys a l'alçada de la porta de intrcomunicació entre cotxes. Salut
Attachments
Composició de granotes a Les Planes
Composició de granotes a Les Planes
scan0012.jpg (90.04 KiB) Viewed 15462 times
tren250

Re: Vehicles històrics, avui

Post by tren250 »

El remolc de granota que hi ha a Parets del Vallès era la composició que, fins el ¿2003? va ser composició de reserva de la línia Sarrià-Reina Elisenda. Els seus cotxes remlc cabina i motor formen un tren taller de la línia del Vallès. La foto de la pàgina trenscat:
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 200189.jpg
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Vehicles històrics, avui

Post by BRILL 18 »

Lluita1714 wrote:I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci
Dons el que es sol fer amb els trens taller, reparacions en linea, etc etc, per exemple, quan l'accident a Las Planas, va sortir per intervenir en la retirada dels trens accidentats,
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Vehicles històrics, avui

Post by liniadelRipollés »

Quan de temps sense veure un granota amb la pala llevaneus !!!!
122-042-132 wrote:Bon dia Lluita1714
T'adjunto una foto on surt la posició de la numeració dels cotxes; en els nostre cas, no en porta al tester, perque és un remolc. Sí no en hi ha a fora de numeració (potser li han tret), porten una plaqueta als extrems interiors, més o menys a l'alçada de la porta de intrcomunicació entre cotxes. Salut
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Vehicles històrics, avui

Post by Lluita1714 »

BRILL 18 wrote:
Lluita1714 wrote:I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci
Dons el que es sol fer amb els trens taller, reparacions en linea, etc etc, per exemple, quan l'accident a Las Planas, va sortir per intervenir en la retirada dels trens accidentats,
Interessant tasca, que demostra que encara avui, ben mantingudes i degudament reformades podrien donar un bon servei, i que FGC, si necessita renovar material per ampliar la oferta, serà perquè vol.

Sí que és curios veure un tren així amb una llevaneus, veig que són utensilis "de quita i pon", les 111, 112 o 213 tenen cap utensili així?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Vehicles històrics, avui

Post by BRILL 18 »

Lluita1714 wrote:
BRILL 18 wrote:
Lluita1714 wrote:I què es fa en aquest taller? si es pot saber, clar. Merci
Dons el que es sol fer amb els trens taller, reparacions en linea, etc etc, per exemple, quan l'accident a Las Planas, va sortir per intervenir en la retirada dels trens accidentats,
Interessant tasca, que demostra que encara avui, ben mantingudes i degudament reformades podrien donar un bon servei, i que FGC, si necessita renovar material per ampliar la oferta, serà perquè vol.

Sí que és curios veure un tren així amb una llevaneus, veig que són utensilis "de quita i pon", les 111, 112 o 213 tenen cap utensili així?
Efectivament si no fos per que tres del tren taller i el historic la resta son a Cuba, a banda de que el nivell de confort seguretat etc etc ja es una miqueta obsolet, per exemple no tenen aire acondicionat, tecnologia anys 40 etc etc
MetroBCN
N6
N6
Posts: 230
Joined: Sunday 28/09/2008 17:14
Location: Hospitalet - Can Boixeres

Re: Vehicles històrics, avui

Post by MetroBCN »

Efectivament si no fos per que tres del tren taller i el historic la resta son a Cuba, a banda de que el nivell de confort seguretat etc etc ja es una miqueta obsolet, per exemple no tenen aire acondicionat, tecnologia anys 40 etc etc
I, perquè són a Cuba? :roll:
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: Vehicles històrics, avui

Post by BRILL 18 »

MetroBCN wrote:
Efectivament si no fos per que tres del tren taller i el historic la resta son a Cuba, a banda de que el nivell de confort seguretat etc etc ja es una miqueta obsolet, per exemple no tenen aire acondicionat, tecnologia anys 40 etc etc
I, perquè són a Cuba? :roll:
Dons perque en el moment de la seva retirada, es van ofrerir al gobern de Cuba per "modernitzar" el material de la lina de Casablanca a Hersey que es de caracteristiques semblant, de fet el material que circulaba i encara hi fa son BRILL molt semblants als de Ferrocarrils de Catalunya, i el govern cuba les va comprar
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”