http://www.avui.cat/aprop/detail.php?id=56947
La nova carretera de Comiols tindrà 5 túnels i 5 viaductes i costarà 106 MEUR
ACN / Marta Lluvich
Isona i Conca Dellà
Ult. Act. 25.03.2009 - 13:55 hs
La nova carretera entre Artesa de Segre i Isona passant per Comiols tindrà una longitud de 29,4 quilòmetres i inclourà 5 túnels, que sumen 1,4 quilòmetres, i 5 viaductes, amb una longitud d'1,5 quilometres. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha dit que aquesta obra suposarà una inversió de 106 MEUR i està previst que comencin les obres al 2012. Nadal ha dit que serà una carretera amb les màximes ambicions i les màximes prestacions i ha dit que sense ser una autovia on hi ha pendents disposarà de 3 carrils. El rang de la carretera també canviarà i passarà de ser xarxa comarcal a xarxa bàsica. El conseller ha destacat aquest salt qualificatiu.
Nova carretera de Comiols
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nova carretera de Comiols
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
No està malament, de fet per una vegada és més una inversió de futur que una millora del present.
A hores d'ara, el port de Comiols és bastant acceptable, des del 2003 en què es van acabar les obres de desviació entre Figuerola d'Orcau i passat Isona. Només hi ha alguns llocs més curvats on cal frenar, i altres on cal anar amb compte per adelantar (cosa que pot passar que es pugui fer més i millor ara que quan estiguin els túnels fets).
És més urgent millorar el port de Perves, entre Senterada i el Pont de Suert, de forma que per anar de Barcelona a la Vall d'Aran no calgui donar la volta per Balaguer i la N-230.
Però, si un cop fets els túnels d'aquest tram (repeteixo, en molt pitjor estat que Comiols actualment), el trànsit s'ha de queixar de Comiols i després n'ha de patir aquestes obres, serà millor redissenyar Comiols abans. Per això dic que és una inversió de futur.
A hores d'ara, el port de Comiols és bastant acceptable, des del 2003 en què es van acabar les obres de desviació entre Figuerola d'Orcau i passat Isona. Només hi ha alguns llocs més curvats on cal frenar, i altres on cal anar amb compte per adelantar (cosa que pot passar que es pugui fer més i millor ara que quan estiguin els túnels fets).
És més urgent millorar el port de Perves, entre Senterada i el Pont de Suert, de forma que per anar de Barcelona a la Vall d'Aran no calgui donar la volta per Balaguer i la N-230.
Però, si un cop fets els túnels d'aquest tram (repeteixo, en molt pitjor estat que Comiols actualment), el trànsit s'ha de queixar de Comiols i després n'ha de patir aquestes obres, serà millor redissenyar Comiols abans. Per això dic que és una inversió de futur.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Projecte constructiu licitat
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/05 ... _98438.php
El DPTOP impulsa el projecte constructiu d'un tram de la nova carretera de Comiols amb cinc túnels i quatre viaductes
ACN
Barcelona
Ult. Act. 14/05/2010 18:05
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha obert la licitació de la redacció del projecte constructiu d'un tram de prop de quinze quilòmetres de la nova carretera entre Artesa de Segre i Isona i Conca Dellà per Comiols. En concret, el projecte desenvoluparà el tram entre els nuclis de Folquer (Noguera) i Isona (Pallars Jussà), que correspon al pas pel coll de Comiols i inclou la formació de cinc túnels i quatre viaductes. És un tram de 14,7 quilòmetres. Aquests treballs de redacció es liciten per un valor d'1,7 MEUR. Aquesta obra millorarà l'accés cap al Pirineu. Per a la construcció de la nova via s'estima una inversió de 114 MEUR.
El traçat d'aquest tram, que té una longitud de 14,7 quilòmetres, s'inicia al sud del nucli de Folquer i finalitza a la C-1412b, poc abans de la variant d'Isona i Conques. La via tindrà una amplada de nou metres; constarà de dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. En bona part del recorregut, es preveu la formació d'un carril addicional per a facilitar l'avançament de vehicles lents. La nova carretera inclourà cinc túnels per al pas per Comiols, que sumen 1,4 quilòmetres, i quatre viaductes, que sumen 723 metres. La inversió estimada per aquest tram és de 78 MEUR. El DPTOP ha sotmès els estudis corresponents a informació pública, fruit de la qual impulsa ara el projecte de prop del 50% del nou recorregut.
Pas per Comiols amb cinc túnels
Aquest tram correspon a la pujada entre Folquer i el coll de Comiols i és totalment de nou traçat. Cal destacar la formació de quatre túnels amb longituds de 370, 217, 93 i 494 metres; de dos viaductes per a creuar el barranc de les Torres (de longituds 142 i 295 metres), i un viaducte per a creuar el barranc del Mascarot, de 154 metres. Atès el pendent, que supera el 6%, es construirà un tercer carril per a vehicles lents en sentit a Tremp.Al final del tram, se situa la intersecció d'accés al Coll de Comiols, que connecta amb la carretera existent (C-1412b) i comptarà amb un tercer carril per a facilitar els girs a l'esquerra.
Coll de Comiols - variant d'Isona i Conques (7 quilòmetres)
Segueix el corredor de pas de la carretera C-1412b, sense aprofitar la calçada actual en cap tram. Cal destacar que al principi d'aquest tram, a la zona de Comiols, es preveu un túnel de 267 metres de longitud i al final del tram, un viaducte de 132 metres sobre el barranc de la Coromina. Es projecta un tercer carril per a vehicles lents en sentit Artesa de Segre. Al pas per Benavent de la Conca, la nova carretera passa pel costat oest i inclou dues interseccions d'accés. Una altra se situa al sud de Biscarri i finalment, l'última intersecció se situa poc abans de la variant d'Isona i Conques. En aquests encreuaments, un tercer carril central facilitarà els girs a l'esquerra.
Estudi del tram Artesa de Segre - Folquer
Pel que fa al tram inicial entre Artesa de Segre i Folquer, el DPTOP ha iniciat aquesta setmana la licitació de la redacció del nou estudi, per tal de recollir les al·legacions presentades per l'Ajuntament d'Artesa, on s'analitzarà un traçat que s'acosti més a diversos nuclis del municipi i aprofiti més l'actual L-512, amb l'objectiu de minimitzar l'afectació ambiental. La redacció de l'estudi informatiu corresponent està en licitació per un import de 221.600 euros.
El DPTOP impulsa el projecte constructiu d'un tram de la nova carretera de Comiols amb cinc túnels i quatre viaductes
ACN
Barcelona
Ult. Act. 14/05/2010 18:05
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha obert la licitació de la redacció del projecte constructiu d'un tram de prop de quinze quilòmetres de la nova carretera entre Artesa de Segre i Isona i Conca Dellà per Comiols. En concret, el projecte desenvoluparà el tram entre els nuclis de Folquer (Noguera) i Isona (Pallars Jussà), que correspon al pas pel coll de Comiols i inclou la formació de cinc túnels i quatre viaductes. És un tram de 14,7 quilòmetres. Aquests treballs de redacció es liciten per un valor d'1,7 MEUR. Aquesta obra millorarà l'accés cap al Pirineu. Per a la construcció de la nova via s'estima una inversió de 114 MEUR.
El traçat d'aquest tram, que té una longitud de 14,7 quilòmetres, s'inicia al sud del nucli de Folquer i finalitza a la C-1412b, poc abans de la variant d'Isona i Conques. La via tindrà una amplada de nou metres; constarà de dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1 metre. En bona part del recorregut, es preveu la formació d'un carril addicional per a facilitar l'avançament de vehicles lents. La nova carretera inclourà cinc túnels per al pas per Comiols, que sumen 1,4 quilòmetres, i quatre viaductes, que sumen 723 metres. La inversió estimada per aquest tram és de 78 MEUR. El DPTOP ha sotmès els estudis corresponents a informació pública, fruit de la qual impulsa ara el projecte de prop del 50% del nou recorregut.
Pas per Comiols amb cinc túnels
Aquest tram correspon a la pujada entre Folquer i el coll de Comiols i és totalment de nou traçat. Cal destacar la formació de quatre túnels amb longituds de 370, 217, 93 i 494 metres; de dos viaductes per a creuar el barranc de les Torres (de longituds 142 i 295 metres), i un viaducte per a creuar el barranc del Mascarot, de 154 metres. Atès el pendent, que supera el 6%, es construirà un tercer carril per a vehicles lents en sentit a Tremp.Al final del tram, se situa la intersecció d'accés al Coll de Comiols, que connecta amb la carretera existent (C-1412b) i comptarà amb un tercer carril per a facilitar els girs a l'esquerra.
Coll de Comiols - variant d'Isona i Conques (7 quilòmetres)
Segueix el corredor de pas de la carretera C-1412b, sense aprofitar la calçada actual en cap tram. Cal destacar que al principi d'aquest tram, a la zona de Comiols, es preveu un túnel de 267 metres de longitud i al final del tram, un viaducte de 132 metres sobre el barranc de la Coromina. Es projecta un tercer carril per a vehicles lents en sentit Artesa de Segre. Al pas per Benavent de la Conca, la nova carretera passa pel costat oest i inclou dues interseccions d'accés. Una altra se situa al sud de Biscarri i finalment, l'última intersecció se situa poc abans de la variant d'Isona i Conques. En aquests encreuaments, un tercer carril central facilitarà els girs a l'esquerra.
Estudi del tram Artesa de Segre - Folquer
Pel que fa al tram inicial entre Artesa de Segre i Folquer, el DPTOP ha iniciat aquesta setmana la licitació de la redacció del nou estudi, per tal de recollir les al·legacions presentades per l'Ajuntament d'Artesa, on s'analitzarà un traçat que s'acosti més a diversos nuclis del municipi i aprofiti més l'actual L-512, amb l'objectiu de minimitzar l'afectació ambiental. La redacció de l'estudi informatiu corresponent està en licitació per un import de 221.600 euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.