Nomenclatura de les línies
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
Re: Nomenclatura de les línies
No sé si ho sabeu, peró, Al Metro de Tóquio, Les Estacions es senyatitzen amb un codi, El Número de Estació (1,2,3,4,) En respecte al Ordre de Estacions, i la Lletra de la Línia (Per Exemple, Estació Nº 34 de la Línia Chiyoda, C-34)...
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
Re: Nomenclatura de les línies
Aquests Japonesos...
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Rodalia
No discutiré sobre el terme rodalia/es. Però sí que diré alguna cosa sobre La Rambla (nom oficial) i/o Les Rambles (nom oficiós).Guigui wrote:I aquí rau el gran error en l'ús del terme català: no és "rodalies" sinó "rodalia". Es tracta d'un manlleu de la forma plural castellana que, en català, no té cap sentit ni raó de ser, atès que la lògica lingüística catalana aplica el singular a tot terme únic o col·lectiu (per això és també incorrecte dir "Rambles" en referència al carrer de Barcelona). Transcric l'entrada completa de "rodalia" del Gran Diccionari de la Llengua Catalana:
1 f 1 GEOG Territori que comprèn un petit grup de centres de poblament amb unes afinitats directes màximes, en el sentit humà i de l'economia elemental, centrats per una població que exerceix atracció sobre la resta del grup. 2 p ext Territori pròxim a un punt determinat. No en trobareu en tota aquesta rodalia. 2 m FERROC Tren de rodalia.
La Rambla / Les Rambles abans tenia diversos noms en funció dels trams, tal com es pot consultar al nomenclàtor de carrers de la web de l'Ajuntament de Barcelona:
de les Flors, de Sant Josep, de Santa Mònica, dels Estudis, dels Caputxins, del Centre i de Canaletes.
Per això de la unió en un sol nom, popularment se'n deien Les Rambles.
Per mí:
Les línies de metro: M o U (per tren urbà)
Les de Tramvia: T
Les de rodalia: S (per suburbà) i SE (suburbà express, amb menys parades com més a prop de Barcelona, però amb un radi d'acció més gran que els S)
Les regionals: R i RE
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Nomenclatura de les línies
Doncs mira, m'ha agradat lo de Les de metro la U o la M.
De moment, la meva idea seria aquesta pel 2015: TMB-Metro: L1,L2,L3,L4,L5,L6,L7,L8,L9,L10,L11. (L6,L7 i L8 les faria de TMB) I, després, de FGC, la S1 i S2 les diria L12 i L13. La linia L13 que seria la de Castelldefels-Cornellà la diria L14. Ah, i si la L14 es queda com TMB, millor .
Adéus
De moment, la meva idea seria aquesta pel 2015: TMB-Metro: L1,L2,L3,L4,L5,L6,L7,L8,L9,L10,L11. (L6,L7 i L8 les faria de TMB) I, després, de FGC, la S1 i S2 les diria L12 i L13. La linia L13 que seria la de Castelldefels-Cornellà la diria L14. Ah, i si la L14 es queda com TMB, millor .
Adéus
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Re: Nomenclatura de les línies
Jo només veig el problema que al estar la línia B-V separada de la de TMB, suposaria per part de TMB tenir material exclusiu per a aquella línia, i haver de crear unes cotxeres per a reparar-lo i mantenir-lo. Crec que FGC ja gestiona prou bé aquelles línies.MetroBCN wrote:Doncs mira, m'ha agradat lo de Les de metro la U o la M.
De moment, la meva idea seria aquesta pel 2015: TMB-Metro: L1,L2,L3,L4,L5,L6,L7,L8,L9,L10,L11. (L6,L7 i L8 les faria de TMB) I, després, de FGC, la S1 i S2 les diria L12 i L13. La linia L13 que seria la de Castelldefels-Cornellà la diria L14. Ah, i si la L14 es queda com TMB, millor .
Adéus
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Nomenclatura de les línies
Peró, en traspasar la L6,L7 i L8 a TMB, et sembla bona idea?
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Metro
Si el material es seguís barrejant només amb la S1 i S2, no.MetroBCN wrote:Peró, en traspasar la L6,L7 i L8 a TMB, et sembla bona idea?
No sé com està el tema de copyright i coses semblants, però la marca "Metro" hauria de deixar de ser exclusiva de TMB i aplicar-se a tots els serveis que es prestin amb aquestes característiques a Barcelona. Una altra cosa és si realment n'hi ha, que ja ho hem discutit a bastament i força vegades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Doncs a seccio vull anar d la web de TMB compta el Tramvia, la RENFE i FGC com si fos metro:
Exemple amb el TRAM:
http://www.tmb.net/vullanar/ca_ES/resul ... 1&retorn=1
Exemple amb la RENFE:
http://www.tmb.net/vullanar/ca_ES/resul ... 1&retorn=1
Exemple amb FGC:
http://www.tmb.net/vullanar/ca_ES/resul ... 1&retorn=1
Exemple amb el TRAM:
http://www.tmb.net/vullanar/ca_ES/resul ... 1&retorn=1
Exemple amb la RENFE:
http://www.tmb.net/vullanar/ca_ES/resul ... 1&retorn=1
Exemple amb FGC:
http://www.tmb.net/vullanar/ca_ES/resul ... 1&retorn=1
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Metro
No, no es barrejaria.Guigui wrote:Si el material es seguís barrejant només amb la S1 i S2, no.MetroBCN wrote:Peró, en traspasar la L6,L7 i L8 a TMB, et sembla bona idea?
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Serveis separats
Aleshores, caldria fer un nou túnel, de la qual cosa ja se'n parla a diversos fils. Ara bé, encara que fos així, no veig absolutament cap motiu per a traspassar les línies urbanes a TMB si FGC pot complir la funció igual de bé i, a més, ja disposa de les instal·lacions i en gestiona correctament el funcionament.MetroBCN wrote:No, no es barrejaria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- BB9200
- N8
- Posts: 748
- Joined: Wednesday 13/05/2009 14:58
- Location: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
- Contact:
Re: Nomenclatura de les línies
Crec que, com passa en els estils de serveis (cada tren històric té una numeració específica, com podria ser 79999 fins 99999, el mateix passa en cada servei), doncs en rodalies també. Per exemple, les línies de renfe tindrien que tenir la numeració C1-C50, FGC C50-C100 i seguir en aquesta cadena per altres operadores. El mteix amb el transport ferroviari de Barcelona (metro, ex). De L1 a L30 per TMB, de L30 fins L60 per FGC, i renfe de L60 a L90.
Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/
Re: Nomenclatura de les línies
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 8787.shtml
PROPOSTA PER FACILITAR LA COMPRENSIÓ DE LA XARXA DE FERROCARRIL
Sopa de lletres ferroviària
Defensors del transport públic proposen una nova nomenclatura per a Rodalies, trens regionals i metro
Plantegen un sistema alfanumèric relacionat amb el destí del comboi
Dimarts, 11 de gener del 2011
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
L'usuari habitual de la xarxa ferroviària catalana és com el taxista de tota la vida, coneix el terreny sense necessitat de recórrer a un mapa i és capaç de traçar rutes alternatives si ensuma problemes en el seu recorregut habitual. Avui deixarem de banda el viatger espavilat i ens centrarem en el que puja al tren molt de tant en tant, en l'home o la dona que es planta davant d'un plànol ferroviari i experimenta una lacerant suor freda fruit del més absolut dels desemparaments.
Lletres, línies, números, colors i direccions. Fins aquí, res diferent respecte al transport públic i qualsevol gran ciutat del món. El problema en el cas barceloní i, per tant, en el cas català, és que les denominacions dels trens regionals i de Rodalies -es dóna per fet el lliure albir en el metropolità- no tenen cap relació entre elles i és molt fàcil equivocar-se i agafar un comboi que resulta que no s'atura a Centelles perquè és el semidirecte que para a la Tor de Querol. Davant d'aquesta sopa de lletres, s'imposa simplificar; facilitar un codi perquè l'usuari novell i fins i tot el turista accidental sàpiguen unir dos punts sense ser uns entesos en la geografia local.
Esperant el Govern
Amb l'equip d'Artur Mas penjant quadros als despatxos i el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, aterrant en el primmirat món de les infraestructures, ha estat l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) la que ha fet un primer pas per impulsar una simbologia una mica més digerible, tant per al metro com per als trens regionals i de Rodalies. Ricard Riol, el seu president, va ser l'encarregat, ahir, de presentar aquesta «nova nomenclatura destinada a organitzar millor la xarxa ferroviària», una idea que agafa com a referent els corredors -cap on va i d'on ve el comboi- per establir una denominació «que evitarà que la gent es perdi a les andanes o agafi el tren equivocat».
Si se sap explicar bé, la idea de la PTP té tot el sentit del món. «Avui dia -va exposar Riol- els operadors aporten la seva xarxa particular de trens, però no hi ha un mapa en què puguis veure, com hem plantejat nosaltres, tots els serveis ferroviaris de Catalunya». Més enllà d'aquest «plànol integrat», va suggerir que els trens regionals i els de Rodalies portin una R al davant i un segon número al darrere del que ja existeix en funció del destí final. Un exemple: la R-3 és la línia que uneix l'Hospitalet i Vic. Doncs bé, la R-30, respectant el número tres que fa referència a aquest corredor, seria la que aniria a la Tor de Querol. Seguint aquest model, la línia R-1 seria la de Sant Vicenç-Vilanova, la R-2, la de Granollers-Sant Celoni, i la R-4, la de Manresa. Per als trens semidirectes, s'hi afegiria una S.
Suburbà rebatejat
La proposta d'aquesta associació requeriria posar d'acord la Generalitat, gestora de FGC, Rodalies i trens regionals, i l'Autoritat del Transport Metropolità, responsable del metro de Barcelona. En aquest sentit, Riol va proposar que el suburbà, inclosos els Ferrocarrils, canviï la L per la M, de manera que la L-3 sigui la M-3.
Tenint en compte, com va assenyalar el president de la PTP, que Catalunya absorbeix el 40% dels viatges regionals, la necessitat de tenir una malla ferroviària transparent no és un capritx passatger. «Ara, amb més competències en aquest camp, s'ha de construir un ferrocarril més clar a escala catalana perquè el pugui entendre tothom», va manifestar.
Mireu a l'enllaç les seves propostes, a veure què us semblen. Jo totalment d'acord amb l'apartat de la informació a bord, i encara es podria ampliar:
http://www.transportpublic.org/images/p ... cio_fc.pdf
PROPOSTA PER FACILITAR LA COMPRENSIÓ DE LA XARXA DE FERROCARRIL
Sopa de lletres ferroviària
Defensors del transport públic proposen una nova nomenclatura per a Rodalies, trens regionals i metro
Plantegen un sistema alfanumèric relacionat amb el destí del comboi
Dimarts, 11 de gener del 2011
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA
L'usuari habitual de la xarxa ferroviària catalana és com el taxista de tota la vida, coneix el terreny sense necessitat de recórrer a un mapa i és capaç de traçar rutes alternatives si ensuma problemes en el seu recorregut habitual. Avui deixarem de banda el viatger espavilat i ens centrarem en el que puja al tren molt de tant en tant, en l'home o la dona que es planta davant d'un plànol ferroviari i experimenta una lacerant suor freda fruit del més absolut dels desemparaments.
Lletres, línies, números, colors i direccions. Fins aquí, res diferent respecte al transport públic i qualsevol gran ciutat del món. El problema en el cas barceloní i, per tant, en el cas català, és que les denominacions dels trens regionals i de Rodalies -es dóna per fet el lliure albir en el metropolità- no tenen cap relació entre elles i és molt fàcil equivocar-se i agafar un comboi que resulta que no s'atura a Centelles perquè és el semidirecte que para a la Tor de Querol. Davant d'aquesta sopa de lletres, s'imposa simplificar; facilitar un codi perquè l'usuari novell i fins i tot el turista accidental sàpiguen unir dos punts sense ser uns entesos en la geografia local.
Esperant el Govern
Amb l'equip d'Artur Mas penjant quadros als despatxos i el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, aterrant en el primmirat món de les infraestructures, ha estat l'associació Promoció del Transport Públic (PTP) la que ha fet un primer pas per impulsar una simbologia una mica més digerible, tant per al metro com per als trens regionals i de Rodalies. Ricard Riol, el seu president, va ser l'encarregat, ahir, de presentar aquesta «nova nomenclatura destinada a organitzar millor la xarxa ferroviària», una idea que agafa com a referent els corredors -cap on va i d'on ve el comboi- per establir una denominació «que evitarà que la gent es perdi a les andanes o agafi el tren equivocat».
Si se sap explicar bé, la idea de la PTP té tot el sentit del món. «Avui dia -va exposar Riol- els operadors aporten la seva xarxa particular de trens, però no hi ha un mapa en què puguis veure, com hem plantejat nosaltres, tots els serveis ferroviaris de Catalunya». Més enllà d'aquest «plànol integrat», va suggerir que els trens regionals i els de Rodalies portin una R al davant i un segon número al darrere del que ja existeix en funció del destí final. Un exemple: la R-3 és la línia que uneix l'Hospitalet i Vic. Doncs bé, la R-30, respectant el número tres que fa referència a aquest corredor, seria la que aniria a la Tor de Querol. Seguint aquest model, la línia R-1 seria la de Sant Vicenç-Vilanova, la R-2, la de Granollers-Sant Celoni, i la R-4, la de Manresa. Per als trens semidirectes, s'hi afegiria una S.
Suburbà rebatejat
La proposta d'aquesta associació requeriria posar d'acord la Generalitat, gestora de FGC, Rodalies i trens regionals, i l'Autoritat del Transport Metropolità, responsable del metro de Barcelona. En aquest sentit, Riol va proposar que el suburbà, inclosos els Ferrocarrils, canviï la L per la M, de manera que la L-3 sigui la M-3.
Tenint en compte, com va assenyalar el president de la PTP, que Catalunya absorbeix el 40% dels viatges regionals, la necessitat de tenir una malla ferroviària transparent no és un capritx passatger. «Ara, amb més competències en aquest camp, s'ha de construir un ferrocarril més clar a escala catalana perquè el pugui entendre tothom», va manifestar.
Mireu a l'enllaç les seves propostes, a veure què us semblen. Jo totalment d'acord amb l'apartat de la informació a bord, i encara es podria ampliar:
http://www.transportpublic.org/images/p ... cio_fc.pdf
Re: Nomenclatura de les línies
Estoy de acuerdo con la PTP que el actual sistema de nomenclatura es confuso y obsoleto (me hace daño a la vista seguir viendo en los planos la "S33",una herencia de cuando la actual L-8 era S-3 sólo por poner un ejemplo) pero sus propuestas no me agradan en absoluto.
Su error fundamental,en mi opinión,es no separar los servicios puramente "urbanos" ( o sea,de metro) de los "suburbanos" en el caso de las líneas de TMB y FGC;y los servicios puramente de "cercanías" de los de carácter regional en las líneas de RENFE.
Mi propuesta para simplificar la nomenclatura y los mapas sería la siguiente:
-Las líneas de "metro" (tanto TMB como FGC) igual que ahora pero cambiando la "L" por una "U" (Para remarcar su carácter "urbano"
-Líneas "suburbanas" de FGC:S1 Terrassa,S2 Sabadell,S3 Manresa,S4 Igualada.
-Líneas de cercanías RENFE:igual que ahora pero cambiando "R-7" por "R-5" para que no haya ningún salto.
-Líneas de regionales RENFE:nomenclatura "RE" (para remarcar su carácter "regional" ) seguido de un número consecutivo para cada línea.
-Tranvía:T-1 para todas las líneas del "trambaix",T-2 para el "trambesós".
Por supuesto,teniendo en cuenta ofrecer información detalllada en trenes,pantallas de estaciones y megafonías de los destinos concretos de cada tren que hace servicios "parciales".
Eso sería la manera de hacer una nomenclatura más sencilla,porque empeñarse en dotar de una nomenclatura y un color diferenciado a cada destino parcial de una msima línea,sólo consigue que acabemos teniendo planos que marean más que informan.
Su error fundamental,en mi opinión,es no separar los servicios puramente "urbanos" ( o sea,de metro) de los "suburbanos" en el caso de las líneas de TMB y FGC;y los servicios puramente de "cercanías" de los de carácter regional en las líneas de RENFE.
Mi propuesta para simplificar la nomenclatura y los mapas sería la siguiente:
-Las líneas de "metro" (tanto TMB como FGC) igual que ahora pero cambiando la "L" por una "U" (Para remarcar su carácter "urbano"
-Líneas "suburbanas" de FGC:S1 Terrassa,S2 Sabadell,S3 Manresa,S4 Igualada.
-Líneas de cercanías RENFE:igual que ahora pero cambiando "R-7" por "R-5" para que no haya ningún salto.
-Líneas de regionales RENFE:nomenclatura "RE" (para remarcar su carácter "regional" ) seguido de un número consecutivo para cada línea.
-Tranvía:T-1 para todas las líneas del "trambaix",T-2 para el "trambesós".
Por supuesto,teniendo en cuenta ofrecer información detalllada en trenes,pantallas de estaciones y megafonías de los destinos concretos de cada tren que hace servicios "parciales".
Eso sería la manera de hacer una nomenclatura más sencilla,porque empeñarse en dotar de una nomenclatura y un color diferenciado a cada destino parcial de una msima línea,sólo consigue que acabemos teniendo planos que marean más que informan.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nomenclatura de les línies
Manresa i Igualada estan a la sisena zona, no poden ser suburbans, el que cal és que facin un servei real de rodalia, i que siguin R, igual que fins ara
RE pot portar problemes amb els Regional Exprés
Trambaix i Trambesòs formen sis linies. Dir que un T1 pot ser el mateix el que va fins a Bon Viatge que el que va a Consell Comarcal, sí que deu aportar confusions.
Tampoc estic a favor de la PTP. Fem-nos-ho mirar, realment cal gastar milionades de euros en canvis de nom quan tothom pot entendre perfectament el sistema? Retocs? sí, com la supressió de l'S33, però res de reorganitzacions problemàtiques i cares. Dir que la L ara és U... va, millor la M que m'agrada més... des dels principis del metro que es fa servir la L, tothom la relaciona sense problemes, és necessari doncs canviar-ho? Menys avui dia, si el servei és bo (que no ho és), que us fa que sigui A, B, C, o D.
RE pot portar problemes amb els Regional Exprés
Trambaix i Trambesòs formen sis linies. Dir que un T1 pot ser el mateix el que va fins a Bon Viatge que el que va a Consell Comarcal, sí que deu aportar confusions.
Tampoc estic a favor de la PTP. Fem-nos-ho mirar, realment cal gastar milionades de euros en canvis de nom quan tothom pot entendre perfectament el sistema? Retocs? sí, com la supressió de l'S33, però res de reorganitzacions problemàtiques i cares. Dir que la L ara és U... va, millor la M que m'agrada més... des dels principis del metro que es fa servir la L, tothom la relaciona sense problemes, és necessari doncs canviar-ho? Menys avui dia, si el servei és bo (que no ho és), que us fa que sigui A, B, C, o D.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
S i regionals
En mig de tot això, l'únic que tinc meridianament clar és que l'S sobra. I l'integraria a la denominació de rodalia, atès que els serveis S cobreixen les mateixes zones que l'R2centre, per exemple.
I també intentaria diferenciar entre rodalia i regional. Són serveis força diferents, per a cobrir necessitats diferents.
I també intentaria diferenciar entre rodalia i regional. Són serveis força diferents, per a cobrir necessitats diferents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: S i regionals
Per això jo deixaria la L per a metro (servei urbà). Tot i que m'agrada més la U, per estalvi i altres motius no canviaria la L per la U. Independentment de l'operador que presti el servei (tant si és TMB com FGC).
Per a rodalia jo posaria la S. Independentment de l'operador que presti el servei (tant si és renfe com FGC). Malgrat que la paraula suburbà té connotacions negatives, crec que cal reivindicar-la.
Regionals, la R. Crec que caldria numerar-les amb dos dígits per poder fer totes les combinacions diferents per fer arribar un tren a destinació. Per exemple a Lleida, s'hi arriba via Manresa, Valls i Tarragona-Reus. Una mica a l'estil de la numeració de línies dels anys 80 a renfe, abans de la creació de rodalies quan la majoria dels trens eren o tramvies o semidirectes.
Llavors també caldria algun tipus de normalització de marca i colors. M'explico. Si es vol mantenir el color taronja per a regionals (que ja em sembla bé), cal eliminar-lo de Rodalies de Catalunya. Per a rodalia es podria mantenir el vermell. No sé si cal mantenir un color per a cada línia de metro i un color per a cada línia de rodalia, cosa que provoca duplicitat de colors, també amb el verd del tramvia.
Salut !!
Per a rodalia jo posaria la S. Independentment de l'operador que presti el servei (tant si és renfe com FGC). Malgrat que la paraula suburbà té connotacions negatives, crec que cal reivindicar-la.
Regionals, la R. Crec que caldria numerar-les amb dos dígits per poder fer totes les combinacions diferents per fer arribar un tren a destinació. Per exemple a Lleida, s'hi arriba via Manresa, Valls i Tarragona-Reus. Una mica a l'estil de la numeració de línies dels anys 80 a renfe, abans de la creació de rodalies quan la majoria dels trens eren o tramvies o semidirectes.
Llavors també caldria algun tipus de normalització de marca i colors. M'explico. Si es vol mantenir el color taronja per a regionals (que ja em sembla bé), cal eliminar-lo de Rodalies de Catalunya. Per a rodalia es podria mantenir el vermell. No sé si cal mantenir un color per a cada línia de metro i un color per a cada línia de rodalia, cosa que provoca duplicitat de colors, també amb el verd del tramvia.
Salut !!
Guigui wrote:En mig de tot això, l'únic que tinc meridianament clar és que l'S sobra. I l'integraria a la denominació de rodalia, atès que els serveis S cobreixen les mateixes zones que l'R2centre, per exemple.
I també intentaria diferenciar entre rodalia i regional. Són serveis força diferents, per a cobrir necessitats diferents.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Lletres i colors
Seguint la teva proposta, adoptaries la nomenclatura germànica: U (U-Bahn), S (S-Bahn), R (Regionalzug). Només com a curiositat.
Pel que fa als colors, els plànols integrats solen tenir colors de tal manera que no coincideixin els de cap línia, encara que sigui de serveis diferents. Per exemple, a Londres les línies que circulen per Railtrack són de marc taronja (blanc per dins) i, a Viena, no hi ha cap línia blava al metro: és el color de l'S-Bahn.
Pel que fa als colors, els plànols integrats solen tenir colors de tal manera que no coincideixin els de cap línia, encara que sigui de serveis diferents. Per exemple, a Londres les línies que circulen per Railtrack són de marc taronja (blanc per dins) i, a Viena, no hi ha cap línia blava al metro: és el color de l'S-Bahn.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Lletres i colors
Sí, sí i sí. Amb la salvetat que mantindria la L enlloc de la U per raons d'economia.Guigui wrote:Seguint la teva proposta, adoptaries la nomenclatura germànica: U (U-Bahn), S (S-Bahn), R (Regionalzug). Només com a curiositat.
Pel que fa als colors, els plànols integrats solen tenir colors de tal manera que no coincideixin els de cap línia, encara que sigui de serveis diferents. Per exemple, a Londres les línies que circulen per Railtrack són de marc taronja (blanc per dins) i, a Viena, no hi ha cap línia blava al metro: és el color de l'S-Bahn.
Pel que fa als colors, caldria no duplicar-ne cap ni que dos s'assemblessin massa i es poguessin confondre.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Confusió de colors existent
Que, precisament, és el que passa amb les línies 2, 5, 6 i 10 (no entre totes, però diverses entre elles). En el cas de la darrera, el blau hauria de ser molt més clar i les lletres passar a ser negres en lloc de blanques (com a l'L4 i L11).genissimon wrote:Pel que fa als colors, caldria no duplicar-ne cap ni que dos s'assemblessin massa i es poguessin confondre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nomenclatura de les línies
Per mi el canvi més urgent es el del nom d'algunes estacions. Seria el cas de Bellvitge Renfe/Gornal FGC/Bellvitge TMB o el cas de Provença FGC/Diagonal TMB.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.