¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
metring
Administrador

Re: Gos atent

Post by metring »

Guigui wrote:
treneros wrote:Com a tema curios, un dels gossos va avisar de que una noia sortia sense validar el bitllet!!
Era el Rex, m'hi jugo un fuet... :)
Ja sé a qui entrevistar el proper cop! :D
anigwei
N2
N2

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Post by anigwei »

Bones,

Ara que parleu de polis, m'he fixat que al matí quan vaig a la feina i agafo el metro a Sta Eulàlia, bastantes vegades hi han mossos "amagats" davant l'ascensor que porta a l'andana direcció Fondo... no sé si van allà per "vigilar", perquè alguna de les vegades els veig sols i alguna altra vegada amb algú i papers/documentació en mà.
Fórmula.CAT: Música en català i grups independents
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

A Terrassa darrerament sempre hi ha interventors a les barreres de sortida, així que de moment s'ha acabat allò de passar per l'última porta sense haver de marcar :P
treneros
N5
N5

Post by treneros »

Trenscat wrote:A Terrassa darrerament sempre hi ha interventors a les barreres de sortida, així que de moment s'ha acabat allò de passar per l'última porta sense haver de marcar :P
No se si a Terrassa Est també s'hi posen, crec que no, donat que ahir vaig sentir dos personatges de la nacionalitat que normalment fan servir la T-Cuelas que parlaven de les estacions allà on podien sortir sense problemes, i les que van dir totes son de les que no tenen barreres de sortida.... i van baixar a Terrassa Est. De poc serveix que vulguis controlar a la gent si no mes o fas a determinats llocs, com se sol dir "todo se sabe" i els que es vulguin aprofitar del bitllet mes econòmic ja deuen tenir el "plànol" de les estacions incloses en aquest bitllet.
Guigui
Administrador

Estació moderna, sistema antic

Post by Guigui »

O sigui, una estació nova de trinca, i ni tan sols hi han instal·lat el sistema antifrau més modern que hi ha a la xarxa?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
jordigt2008
N6
N6

Post by jordigt2008 »

A Terrassa Est, un dia vaig veure que havia el de Seguretat controlant qui tenia el bitllet. Millor dit, em sembla que els feia passar el bitllet pel torn.
Alex_C4
N6
N6

Post by Alex_C4 »

El de seguretat no pot multar, ni demanar el bitllet
jordigt2008 wrote:A Terrassa Est, un dia vaig veure que havia el de Seguretat controlant qui tenia el bitllet. Millor dit, em sembla que els feia passar el bitllet pel torn.
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

Però obligar a pagar bitllet sí que ho pot fer.
Alex_C4 wrote:El de seguretat no pot multar, ni demanar el bitllet
jordigt2008 wrote:A Terrassa Est, un dia vaig veure que havia el de Seguretat controlant qui tenia el bitllet. Millor dit, em sembla que els feia passar el bitllet pel torn.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
oscar440
N8
N8
Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Post by oscar440 »

A la web Tranvia Portal he escrit això, si vaig fer bé o malament no ho sé, jo penso que vaig actuar correctament:

"Voy a comentar lo sucedido el viernes pasado, por la mañana. Volvía yo de trabajar, sobre las 12h. del mediodía. Nuevo "control aleatorio" de interventores, nuevamente entre las estaciones de Cerdanyola del Vallés y Sabadell-Sud (zona tarifaria 2). Ya he comentado que soy contrario a este tipo de controles aleatorios, y que me decanto más por otras medidas a mi juicio mucho más efectivas, como cerrar todas las estaciones de Cercanías con tornos de acceso y salida, y validar el billete a la salida, siendo ahí donde colocar los interventores y los vigilantes.

Alguien sin billete válido puede burlar estos controles. Ejemplo: subir en Cerdanyola con billete de sólo una zona, teniendo por destino Manresa (cinco zonas, desde Cerdanyola). Los interventores pasaron entre Cerdanyola y Sabadell-Sud (dos zonas, desde Barcelona; una zona, desde Cerdanyola). Lo cual quiere decir que alguien sin billete válido puede burlar el control fácilmente según el ejemplo anterior. No les queda otra que preguntar, porque el billete pone en dónde se sube, pero no dónde presuntamente se tiene la intención de bajar. Si alguien sube en Cerdanyola con billete de una zona, tiene por destino Manresa (cinco zonas), pasan los interventores entre Cerdanyola y Sabadell-Sud (una zona), preguntan y se les contesta que sólo se va a Sabadell, cuando en realidad se va hasta Manresa, se pasa el control con éxito, porque los interventores se bajan en Sabadell. De estos caraduras sin billete válido he sido testigo yo en varias veces, y además pasan los controles sin problemas. De ahí lo ineficaz de estos controles y por eso estoy en contra.

A lo que voy. En Cerdanyola, subieron a la unidad de cola, de una doble composición, cinco interventores, y tres corpulentos vigilantes con dos perros. Se pusieron a pedir los billetes. Se lo mostré. No dieron las gracias después de mostrarlo, ni tan siquiera los buenos días antes de pedirlo. Allá ellos con la educación que tengan, o con su manual corporativo de cómo tratar al cliente, si lo hay. Yo trabajo en una compañía de transporte de viajeros, y desde luego que sí tenemos un manual de conducta hacia el cliente.

Una chica estaba durmiendo. Para nada tenía mal aspecto. Como los cinco interventores ya habían revisado todo el coche, fueron a por ella. Que esa es otra, terminaron rápido por la poca cantidad de viajeros, vamos a ver si tienen las narices de pasar a revisar en hora punta. Después de despertar a la chica a base de empujones, le pidieron el billete. Ya tenía ocho personajes delante suyo: los cinco interventores, y los tres de seguridad. La chica manifestó que se había quedado dormida, y que sólo iba a Montcada Reixac-Santa Maria (zona 1), y resulta que ahora mismo estábamos por Barberá del Vallés (zona 2). Por supuesto no se lo creyeron, y se lo tomaron como vulgar excusa. La chica estaba asustada, y se veía que era una estudiante, porque llevaba la carpeta de la Universidad de Barcelona. Decía que había madrugado mucho y que volvía cansada de clase hacia su casa, y que por eso se había quedado dormida. Yo sí me lo creí, de hecho no es la primera vez que la veía. Me consta que esta chica subió en Barcelona-Arc de Triomf, como yo, y que su destino efectivamente era Montcada Reixac-Santa Maria, pues la había visto en varias ocasiones, como para no fijarse Así pues yo sí me la creí. Es habitual que la gente que venimos de trabajar, o los estudiantes, coincidamos en horarios, y es habitual que casi siempre coincidamos varias personas por compartir horarios, que sin conocernos de nada, pues somos habituales a la misma hora.

El trato de estas ocho personas hacia esta chica era ya de chulería intolerable. No pude más. No me gustan los líos, ni los busco. Me levanté de mi asiento, y fuí a donde estaban. Les dije algo así como que hiciesen el favor de tratar a la gente con el debido respeto, que yo había visto a esta chica en alguna ocasión, y que sí era verdad que la había visto durmiendo durante el viaje y que era verdad que se tenía que haber bajado mucho antes. Lo único que se les ocurrió decir fue preguntar si íbamos juntos y que si yo era su cómplice; y que si no era así, pues que me sentase y no me metiese donde no me llamasen. Les dije que una cosa era lo del billete, y otra muy distinta el trato poco respetuoso que la estaban dando, a base de empujones.

La chica llorando, les mostró el DNI y consiguieron ponerle la multa. Le aconsejé a ella que pusiese una reclamación. Se bajó en Sabadell-Sud y le expliqué cómo hacer para ir de nuevo hacia atrás hacia su estación, y además la vi subir al tren efectivamente. Cuando ya se hubieron bajado estos ocho personajes, se me acerca una anciana y me dice: "joven, ha hecho usted muy bien, pero en estas cosas es mejor no meterse, fíjese lo que le pasó al profesor Neira". Pues sí señora, así nos va, permitamos este tipo de abusos y miremos hacia otro lado. País.

Naturalmente yo también he puesto una reclamación."

Salut. ;)
metring
Administrador

Post by metring »

Aplaudeixo la teva actuació, fa falta molta gent com tú :plas :plas :plas :plas . Si tú vas veure que la noia s'havia dormit, no tindrien perquè posar-li cap multa, aquestes coses li poden passar a qualsevol. Entre 8 ja poden amb una noia, ja!! >:(
cristian26
N7
N7

Post by cristian26 »

Quina colla de... >:(
Aplaudeixo la teva actuació, Òscar :|
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Post by Ecomobisostrans »

I si venies d'una estacio sense venda de bitllet, com Montcada i Reixac-manresa? Te'l feia ell, el billet o t'havies d'esperar a que vingues un revisor?
jordigt2008
N6
N6

Post by jordigt2008 »

nousé si t'ho feia ell. Tampoc vaig estar gaire estona per la part de dalt.

Les taquilles d'aquesta estació o les màquines, no estan davant dels torns?

Si algú no té bitllet i no hi ha revisor, suposo que li fan comprar i llestos.
Ferry1ac1
N8
N8

Post by Ferry1ac1 »

Doncs em sap molt de greu però cadascú a la seva feina. Potser és veritat que cal millorar els modals però quan es fa una feina s'ha de fer bé i si algú no porta el bitllet adequat se l'ha de sancionar.

Ja ens podem imaginar que per una noia que diu que s'ha adormit i és veritat ni deu haver 10 vegades més que s'ho inventen (noi, noia......). Repeteixo: el tracte hauria de ser exquisit però la multa no l'hi treu ningú!
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Post by Ecomobisostrans »

Per evitar aquestes situacions el que faria es que la multa fos segons les vegades que ha passat: La 1ª vegada, una multa simbòlica de 3 euros (mes el bitllet corresponent al trajecte que hagis fet), la 2ª vegada, 10 euros, i de la 3ª en endavant, 40 euros. I a partir de 3 anys sense que t'hagin multat, tornés a començar. Per això s'hauria de crear una senzilla base de dades i posar mes revisors.
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Ahir a Terrassa hi havia totes les validadores tancades i calia marcar bitllet per sortir. Jo no havia marcat perquè vaig pujar a Montcada-Manresa ràpid al tren i no vaig validar el bitllet a la màquina que hi ha a l'andana. Total, que o em colava darrere d'algú o el què vaig fer va ser picar a l'interfon que hi ha a la barrera més propera a la paret (la que sempre solia estar oberta) i em van obrir la barrera sense més. :)
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Post by liniadelRipollés »

En canvi a FGC, els controls de sortida són impermeables i quan cal amb presència dels mossos d'esquadra.

Ahir, en 20 minutets, 13 multes a Provença. Si entreu per un vestíbul i sortiu per l'altre no us deixarà sortir.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
metring
Administrador

Post by metring »

Jo no entenc l'actitut de les empreses ferroviàries, per què des d'un principi no fan que els usuaris hagin de passar els bitllets per sortir, i fan caceres per multar als usuaris que no porten els bitllets de la zona adequada, o símplement, que no en porten? Clar que tot i les cancel·ladores, sempre hi haurà gent que passi pel damunt, però al menys, no hauria tant frau com ara.
pukyxd
N6
N6

Re: Avistaments curiosos

Post by pukyxd »

Avui un revisor m'ha demanat el bitllet en un tren de rodalies amb destinació Mataró abans d'arribar a Vilassar de Mar. Ho poso com a fet curiós ja que diria que no és habitual que hi hagi revisor a la R1 i menys a la zona de Mataró en avall. Tot i que no sóc un habitual de la línia i potser vaig equivocat.
metring
Administrador

Post by metring »

Avui he sentit a la megafonia de l'estació de Sitges, que aviat faran controls als trens i a les estacions, i que tinguessim els bitllets llestos per mostrar-lis.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”