Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by pol »

També les han batejat aquestes? Tenim la besi i la llobri (amb un logo força cursi) i la Hades i la Guster :)

Aquí teniu el logo de la besi i la llobri.
Image
pukyxd
N6
N6
Posts: 254
Joined: Thursday 31/01/2008 11:12
Location: Santa Coloma de Gramenet

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by pukyxd »

Bé, si realment són certes les dades ja era hora que una obra a Catalunya avanci a un ritme ràpid. Esperem que la cosa segueixi així i no hi hagi cap problema tècnic ni de seguretat. I que s'encomani a la resta d'obres de transport públic si pot ser. :P
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

pol wrote:També les han batejat aquestes? Tenim la besi i la llobri (amb un logo força cursi) i la Hades i la Guster :)

Aquí teniu el logo de la besi i la llobri.
Image
Amb aquests noms, millor seria batejar-les com la Cursi i la Lada xD
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vestíbul Lesseps

Post by Guigui »

Avui he pogut guipar una mica a través de la lona que hi ha a Lesseps, la connexió amb el vestíbul de la L9. Parteix del capdamunt de les escales de l'andana L3 sentit Trinitat Nova, i té pinta de molta amplitud. Tot plegat m'ha recordat força Universitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Re: Vestíbul Lesseps

Post by Mortadel·lo »

Guigui wrote:Avui he pogut guipar una mica a través de la lona que hi ha a Lesseps, la connexió amb el vestíbul de la L9. Parteix del capdamunt de les escales de l'andana L3 sentit Trinitat Nova, i té pinta de molta amplitud. Tot plegat m'ha recordat força Universitat.
jo també ho vaig veure ahir :D
ES PELIGROSO ASOMARSE
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

RodalinesCatalanes wrote:
* Mejor producción mensual (los mejores treinta días de producción consecutivos) tuneladora EPB de 9.01m a 10.00 m de diámetro: 685 anillos/mes (1027.5 metros/mes :plas ) conseguidos por la S-461 “Guster” desde el 30/10/08 al 28/11/08. Tramo Mas Blau - Aeropuerto
Coiii, 1027,5 metres en un més!!!, amb aixó en 1 més el tram Pep Ventura-Badalona estaria enllestit i el de Canyelles-Trinitat en 3 mesos.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Velocitat de foradament

Post by Guigui »

Ja. I seguint aquesta lògica, la liniademetromésllargaduropa estaria acabada en 4 anys, encara que només hi treballés una tuneladora.

Xocant, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by sergi »

Está bien que esta tuneladora vaya "derrapando" (ocurrencia de Gallardón refiriéndose a la tuneladora de la M-30),pero si el resto van a velocidad de caracol reumático,o están paradas directamente durante meses y meses,no hacemos nada.

Tengo entendido que la tuneladora que tiene que "hacer" Sagrera-Mandri va estar parada por causas técnicas hasta ni se sabe...y las que tienen que hacer Motors-Gornal,y Gornal Mandri todavía no han empezado a funcionar.

O sea,que eso de que en 2013 o 2014 la línea 9 estará "completamente operativa" habrá que verlo,que dijo un ciego.
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by pol »

metring wrote:
pol wrote:També les han batejat aquestes? Tenim la besi i la llobri (amb un logo força cursi) i la Hades i la Guster :)

Aquí teniu el logo de la besi i la llobri.
Image
Amb aquests noms, millor seria batejar-les com la Cursi i la Lada xD
xD I ves a saber la quantitat de diners que s'han gastat per buscar aquests noms!
Han avançat per la zona del Mas Blau, clar allà no hi han gaires edificis ni restes arqueologiques ni res de res, quant tinguin que perforar per Sàrria, El Putxet, Mandri,... Ja en parlarem de que els i pasa.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"La missi dil Papi", com dirien a Polònia

Post by Guigui »

pol wrote: xD I ves a saber la quantitat de diners que s'han gastat per buscar aquests noms!
Així, per empescar-me noms com Cursi i Txurri, quina quantitat puc posar a la factura?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... radat.html
La meitat del túnel de la L-9, foradat

Ja està en marxa la tuneladora de Can Tunis i aviat engegarà la de Gornal. El canvi del capçal de la de Sagrera durarà fins a final d’any


Les tuneladores de la línia 9 ja han excavat més de la meitat del recorregut (http://multimedia.avui.cat/0000046500/0000046650.pdf). Amb la posada en funcionament de la tuneladora de Can Tunis, ara fa només tres setmanes, ja s’han excavat el 51% dels 40 quilòmetres de túnel que tindrà la línia. Les xifres tenen molt satisfets els responsables de la construcció de la línia. Per fi sembla que aquesta infraestructura es desempallega dels problemes que es van produir a l’inici de la construcció i assoleix la velocitat necessària per evitar acumular nous retards o, fins i tot, poder escurçar algun termini.

El responsable d’obres subterrànies del departament d’Obres Públiques, Jordi Jubany, és optimista respecte al futur de la línia. “Mai com ara no havíem avançat tant”, explica Jubany, que ha comptat amb dos reforços de luxe aquest hivern, com si d’un equip de futbol es tractés. De les dues tuneladores que s’han incorporat –ara n’hi ha cinc– una ja funciona a ple rendiment a la zona del Prat mentre que l’altra s’està acabant de muntar al Gornal, on està previst que comenci a funcionar d’aquí només dues setmanes.

No són les úniques bones notícies de la línia. Una altra de les tuneladores fa un mes que treballa a ple rendiment al ramal de la Zona Franca. Aquesta és una de les tuneladores de 12 metres de diàmetre que fins ara havia excavat a la zona de Sagrera. En concret, aquesta és la que es va fer servir per perforar el ramal de la línia de Barcelona –que oficialment serà la L-10– i el tram comú des de l’estació de Bon Pastor fins a la plaça Havaneres.

Un cop extreta a través del gran pou d’Havaneres, el juliol de l’any passat, es va traslladar a Can Tunis i, després de sis mesos de muntatge, va començar els treballs d’excavació del ramal de la Zona Franca. Aquesta màquina és l’encarregada de perforar el tram entre la ronda Litoral –situada entre les estacions de Zona Franca Litoral i Motors– i la bifurcació de Gornal, on podria arribar a finals d’any.

La plataforma de la resta del ramal litoral –que també és part de la línia 10– ja està pràcticament construïda. El viaducte que uneix les quatre estacions de la Zona Franca està acabat i l’únic tram que falta construir és la prolongació fins al polígon Pratenc, que no es va afegir fins a l’estiu de l’any passat al projecte de la línia.

Precisament on comença aquest ramal s’està acabant de muntar la tuneladora de Gornal, que també fa 12 metres de diàmetre i serà l’encarregada de perforar la meitat oest del tram central de la línia. Es tracta d’una màquina semblant a la de Can Tunis, però més evolucionada i que, per tant, s’espera que en millori el rendiment.

Objectiu: el tram central
De la rapidesa d’aquesta màquina dependrà en bona part la data d’obertura del tram central de la línia. La nova tuneladora haurà d’arribar fins l’estació de Mandri, on se situarà el pou d’extracció. Es tracta d’un dels trams més difícils de la línia, que haurà de passar pel Gornal i la Torrassa, zones amb problemes al subsòl com va quedar demostrat durant les obres del TGV i on ja hi ha una gran saturació d’infraestructures subterrànies. Una altra de les dificultats serà creuar la zona alta de Barcelona, on es va haver de modificar el traçat i l’alçada a què circularà la línia per evitar una fallada prop de l’estació de Manuel Girona.

Pel pou de Mandri no només hi sortirà la tuneladora del Gornal. També serà el lloc d’extracció de la màquina que actualment està parada al pou d’Havaneres. Aquesta tuneladora, és la que més metres ha recorregut de la línia ja que va ser l’encarregada de fer tot el ramal de Santa Coloma de Gramenet i també el tram de la futura línia 4, des del carrer Santander fins a Sagrera-Meridiana.

La tuneladora descansarà durant tot aquest any ja que cal canviar-li l’escut i fer-li les modificacions necessàries per afrontar el tram central de la línia, el que més problemes ha comportat a l’hora de redactar la modificació del projecte constructiu inicial. Per tal de maximitzar les prestacions de la tuneladora, es va modificar el traçat del tram entre Sagrera-Meridiana i Mandri. “La tuneladora funciona bé quan el terreny és homogeni”, explica Jubany. I això és precisament el que s’aconseguirà incrementant fins a 24 metres la profunditat de la línia en aquest tram.

De fet, amb 50 metres de mitjana per sota el nivell del carrer el tram entre Maragall i Mandri és el més profund de la línia. L’estació de Sanllehy, per exemple, estarà 86 metres per sota de la superfície. El repte de la tuneladora serà esmicolar de mica en mica les pissarres que s’acumulen en aquesta zona geològicament molt antiga. Això sí, anar a més profunditat evitarà els granits, unes roques molt dures que poden minvar el ritme de les tuneladores i els temuts canvies de terreny.

Les altres dues tuneladores de la línia, treballen al ramal del l’aeroport, a la zona del Prat de Llobregat. Igual que en altres parts de la línia, en els últims mesos, en aquest ramal també s’han accelerat els treballs de construcció del túnel. Tot i que es temia que el complicat terreny deltaic, amb sorres i molta aigua, provoqués molts problemes, Jubany destaca la rapidesa dels treballs en aquestes zones. Les dues tuneladores van començar a perforar des del pou de Mas Blau. La primera, que va en sentit Barcelona, ja ha superat el centre del Prat i està a punt d’arribar a l’Estació Intermodal. La segona arribarà en pocs dies a la parada de Ciutat aeroportuària.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Vestíbul Lesseps

Post by oriolp13 »

Mortadel·lo wrote:
Guigui wrote:Avui he pogut guipar una mica a través de la lona que hi ha a Lesseps, la connexió amb el vestíbul de la L9. Parteix del capdamunt de les escales de l'andana L3 sentit Trinitat Nova, i té pinta de molta amplitud. Tot plegat m'ha recordat força Universitat.
jo també ho vaig veure ahir :D
Ja està obert el nou vestíbul de la L-3 que dóna a la Plaça Lesseps. Quan obrin la connexió amb la L9 hauràn de modificar la posició de les barreres tarifàries. El vestíbul dóna una gran sensació d'amplitud.
Salutacions,

Oriol
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... isa-t.html

Arreglen la façana d'un edifici afectat per les obres de la L9 però no les fissures dels pisos

La Generalitat i veïns s'enfronten sobre l'origen dels danys que pateixen els habitatges i que coincideixen amb els treballs del metro

Lorena Ferro | Barcelona | 24/03/2009 | Actualizada a las 01:27h | Ciudadanos

Els veïns d'una finca del carrer Virgili han pogut comprovar com a mida que avançaven les obres de la L9 del metro al seu pas per Sant Andreu, també ho feien les esquerdes que anaven sorgint tant a la façana com a dins dels seus pisos. Ara, GISA farà front a aquests desperfectes, però no a tots, només als que corresponen a la part de l'estructura de l'edifici, mentre que deixarà els interiors dels habitatges amb les fissures que hi han aparegut.

El departament de Política Territorial assegura que després de les inspeccions d'una "empresa independent" s'ha determinat que algunes de les esquerdes de la façana i zones comunes del bloc estan causades per les obres del metro. La Generalitat ha informat que es farà càrrec de la reparació, tot i que l'origen d'algunes d'aquestes esquerdes és incert. En canvi, aquestes mateixes inspeccions han conclòs que els danys de l'interior de sis pisos no tenen res a veure amb les obres i atribueixen la multitud d'esquerdes que hi ha al "mal estat de l'edifici o a falta de manteniment".

Esquerdes a la porta de casa
Els veïns descriuen la situació delicada de l'immoble: "a banda i banda s'han perforat dos pous de contenció i la tuneladora els ha passat de ple per sota i les vibracions han estat constants". Per això no entenen com es pot reconèixer que unes fissures sí poden ser degudes a les obres i unes altres no.

El cas més evident és el de Toni Rodríguez. Porta més de 20 anys vivint al 1er 3a i cada dia, quan entra i surt de casa, veu les esquerdes que hi ha en el replà, on literalment hi entra una mà. GISA repararà aquestes escletxes però no les que Toni té al rebedor de casa seva, que pertanyen a la mateixa paret malmesa. Una decisió que el veí afirma que "clama al cel". Ell i la seva dona, Ana Roldán, asseguren que l'esquerda de l'entrada de casa i que es comunica amb la de l'interior de l'habitatge va començar sent una "ratlleta" que ells mateixos van marcar amb un llapis per comprovar 15 dies després que havia multiplicat la seva grandària. "Les hem vist créixer" ironitza Ana. Per més indignació, Toni afirma que uns tècnics van venir a casa per acordar el que s'havia de reparar però que l'endemà es van desdir.

Rosa Mª Tomàs, com el matrimoni del 1er 3ª, té la casa inundada d'informes i peticions. Fa quatres anys, quan van començar les obres de perforació del pou del carrer Quintí Mallofré, va iniciar diferents peticions perquè es valoressin els danys que anaven apareixent a casa seva. Però en la majoria de casos, no ha obtingut cap resposta de l'Administració. Rosa Mª viu a l'Àtic 1ª i és també propietària de l'Entresol 2ª, ambdós amb esquerdes.

Rajoles que salten i terres que s'obren
Per a GISA, els danys dels interiors dels habitatges dels veïns són deguts a la falta de manteniment i no a les obres. A casa d'en Toni i l'Ana la porta de la cuina no tanca bé perquè s'han aixecat les rajoles. El matrimoni afirma que el terra s'havia reformat abans de les obres i mai no havia donat problemes. Les rajoles del safareig han caigut i les d'un lavabo van pel mateix camí. En aquest darrer cas, asseguren que els tècnics de GISA van atribuir el despreniment de rajoles a la condensació de vapor. La mateixa explicació que van donar a Rosa Mª, tot i que aquest segon bany danyat no es fa servir. Llavors els tècnics van argumentar que les rajoles estarien "mal posades" o tindrien algun "defecte". Davant aquest fet, la veïna es pregunta si "en quatre anys s'ha envellit tot de cop". A més, remarca el perill de filtracions d'aigua per les esquerdes.

Els afectats també es qüestionen que no es fes un peritatge previ als treballs, "ningú no sap com estaven els pisos abans de la perforació" recrimina Rosa Mª Tomàs qui coincideix amb GISA en afirmar que la tuneladora no és la culpable, sinó que tot ve dels pous. Amb tot, els veïns no tenen cap dubte que els seus pisos estan patint les conseqüències dels treballs del metro i recorden que la tuneladora els ha passat per sota a "cinc metres dels fonaments". En aquest punt, lamenten que ningú no els informés que el canvi de traçat faria passar la màquina per sota de casa seva.

Edificis que es mouen
I la gota que ha fet vessar el got dels veïns és que a l'edifici contigu al seu, d'estil modernista i situat al costat del pou de contenció de Quintí Mallofré, sí que s"estan reparant els interiors dels pisos. Política Territorial reconeix que aquest bloc estava més "deteriorat" i que l'estudi va determinar que "podia ser per causa de les obres". Però els veïns, com Rosa Mª, ho tenen clar: "si arreglen les escletxes de fora i del pati de llums és perquè reconeixen que el bloc s'ha bellugat i que els pisos ho han patit".
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by faristol »

RESTES ARQUELOGIQUES A LA FUTURA ESTACIO DE FONERIA?


Potser si, potser no, pero mirant a l'interior de on sera l'acces de la futura estacio foneria (em sembla que es dira aixi) a la zona Franca, si veu unes construccions que recorden molt a restes arquelogiques, potser nomes son restes d'alguna contruccio anterior, auqesta zona era un camp amb masies fa molts anys, o potser nomes son restes d'antigues clavegueres....
No es veu a les fotos pero a la part inicial hi ha com una rasa o conduccio de aigua, que no sembla pas del segle passat, te pinta de mes antic

Fotos:
Attachments
IMG_7057 (Custom).JPG
IMG_7057 (Custom).JPG (60.68 KiB) Viewed 5674 times
IMG_7056 (Custom).JPG
IMG_7056 (Custom).JPG (48.87 KiB) Viewed 5668 times
IMG_7055 (Custom).JPG
IMG_7055 (Custom).JPG (47.65 KiB) Viewed 5668 times
User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by pol »

No home, no! Que es veu que hem presionat tant en mantenir les coses amb valor històric, que aquí han decidit decorar aquesta estació estil antic.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

pol wrote:No home, no! Que es veu que hem presionat tant en mantenir les coses amb valor històric, que aquí han decidit decorar aquesta estació estil antic.
Però tampoc calia tant!!! :riure

Molt interessants les fotos, a veure què troben allà!!
sergi
N6
N6
Posts: 261
Joined: Thursday 29/05/2008 14:18

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by sergi »

!! Pues como pase lo mismo que en Badalona Centre estamos apañados !!

!! Un par de añitos más de retraso (a acumular a todos los que ya tiene la línea) hasta que los arqueólogos acaben el trabajo !! :)
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

Avui he passat pel Carrefour del Prat, (per a mi, el Pryca de tota la vida) i mig pàrquing està tancat per les obres de la L9, només puc dir, que estic en contra de fer una estació tan exclusivament per a un centre comercial, si és així, que la paguin ells. és com si féssim una boca de metro dins del Corte Inglés de Plaça Catalunya, bé, ja sé que el Sephora... però això ja estava construït, que abans eren unes galeries comercials, i un carrer més de l'ajuntament.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estació del Pryca

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:Avui he passat pel Carrefour del Prat, (per a mi, el Pryca de tota la vida) i mig pàrquing està tancat per les obres de la L9, només puc dir, que estic en contra de fer una estació tan exclusivament per a un centre comercial, si és així, que la paguin ells. és com si féssim una boca de metro dins del Corte Inglés de Plaça Catalunya, bé, ja sé que el Sephora... però això ja estava construït, que abans eren unes galeries comercials, i un carrer més de l'ajuntament.
Em sembla que per allí tenien pensat fer-hi pisos, abans de la crisi immobilària, és clar. El que em sembla un atemptat a la intel·ligència i la lògica és la monumental giragonsa que anirà a donar-hi la L9.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Guigui wrote:
Lluita1714 wrote:Avui he passat pel Carrefour del Prat, (per a mi, el Pryca de tota la vida) i mig pàrquing està tancat per les obres de la L9, només puc dir, que estic en contra de fer una estació tan exclusivament per a un centre comercial, si és així, que la paguin ells. és com si féssim una boca de metro dins del Corte Inglés de Plaça Catalunya, bé, ja sé que el Sephora... però això ja estava construït, que abans eren unes galeries comercials, i un carrer més de l'ajuntament.
Em sembla que per allí tenien pensat fer-hi pisos, abans de la crisi immobilària, és clar. El que em sembla un atemptat a la intel·ligència i la lògica és la monumental giragonsa que anirà a donar-hi la L9.
Fins i tot en el cas que no fessin pisos, si la movilitat al centre comercial ho justifica, està be que li posin una estacio, fins i tot que tingui una sortida dins mateix del centre, es com si en posen una al Camp Nou, o a qualsevol altre lloc que tingui prou demanda. En lo que no estic d'acord, igual que en Guigui, es en que la L9 faci tantes voltes enlloc d'anar més recta.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”