Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Foto en qüestió

Post by Guigui »

Jo crec que en Catinenc vol dir que la imatge mostra el que es veu al fons del túnel si, estant a Pg. de Gràcia L3, estirem el coll i mirem en direcció Catalunya. Cert?

A mi em semblaria una explicació plausible, perquè em costa de creure que el fet de veure-hi vies rectes, en comparació amb les fotos més recents del Llop del túnel de la L4, que mostren corbes, es degui a un efecte òptic causat per la lent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Catinenc
N3
N3
Posts: 22
Joined: Sunday 23/11/2008 16:46

Re: imatges per a la història

Post by Catinenc »

Guigui: M'has entés perfectament.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: imatges per a la història

Post by victorcasta »

Les fotos antigues mostren vies rectes perquè les úniques vies que hi havia venien del túnel d'enllaç que duia cap a l'estació de Aragón. Al construir la continuació cap a Gran Vía, es va modificar el trajecte fent-lo més corbat però insisteixo que la foto pertany a l'actual L4.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Túnel L4

Post by Guigui »

victorcasta wrote:Les fotos antigues mostren vies rectes perquè les úniques vies que hi havia venien del túnel d'enllaç que duia cap a l'estació de Aragón. Al construir la continuació cap a Gran Vía, es va modificar el trajecte fent-lo més corbat però insisteixo que la foto pertany a l'actual L4.
Però el túnel de la L4 bé no ha canviat d'orientació de l'enllaç avall, direcció Urquinaona, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: imatges per a la història

Post by victorcasta »

Aquesta foto antiga sí que pertany a la L3.

Image

Pertany a la via en sentit ascendent, sent la via recta la que prové de Catalunya i la que ve de l'esquerra, la que prové d'Urquinaona.
Guigui wrote:Però el túnel de la L4 bé no ha canviat d'orientació de l'enllaç avall, direcció Urquinaona, oi?
No ha canviat pas, i la continuació de la via d'enllaç avall, segueix fent un gir cap a l'esquerra.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: imatges per a la història

Post by Miquel »

Ara a aquí hi ha una cosa que em sorprén, avans no anaven amb tercer carril?, a la foto s'hi veu la catenària.
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: imatges per a la història

Post by victorcasta »

La línia III (Lesseps-Paral·lel) anava amb catenària, la IIIB (Paral·lel - Zona Universitària) anava amb tercer carril, i la van unificar tota amb tercer carril.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: imatges per a la història

Post by El LLOP »

He trobat aquest esquema que ens pot aclarir dubtes de com estan situades les vies a la zona de la plaça Catalunya.


Image
MetroBCN
N6
N6
Posts: 230
Joined: Sunday 28/09/2008 17:14
Location: Hospitalet - Can Boixeres

Re: imatges per a la història

Post by MetroBCN »

El LLOP wrote:He trobat aquest esquema que ens pot aclarir dubtes de com estan situades les vies a la zona de la plaça Catalunya.


Image
Moltes gràcies, LLOP!
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: imatges per a la història

Post by Miquel »

Jo no em creure que ha cap mapa no hi aparegui les giragonçes de la L4 entre Urquinaona i Passeig de Gràcia.
El metro de Barcelona amb motoristes!
MetroBCN
N6
N6
Posts: 230
Joined: Sunday 28/09/2008 17:14
Location: Hospitalet - Can Boixeres

Re: imatges per a la història

Post by MetroBCN »

Miquel wrote:Jo no em creure que ha cap mapa no hi aparegui les giragonçes de la L4 entre Urquinaona i Passeig de Gràcia.
???¿¿¿ Ostii! Es veritat. No hi ha els girs entre Urquinaona i Passeig de Gràcia... (Aragó, en aquest cas).
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Les coses al seu lloc

Post by Guigui »

Evidentment, es tracta d'un esquema no a escala que mostra com estan disposats els túnels, cadascun respecte de l'altre, però sense pretendre reproduir fidedignament els traçats o les distàncies.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: imatges per a la història

Post by Miquel »

Un plànol que vaig fer del mateix lloc a l'Octubre.
Image
Si us fixeu bé, trobareu uns errors. Peró ho deia per fer correctament aquí el plànol de la 4.

PD: com penjo la foto sense posar l'enllaç?


Resposta de l'administració: amb img
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: imatges per a la història

Post by metring »

Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: imatges per a la història

Post by BCN2008 »

metring wrote:Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
Segurament perque costava molt més refer tot el tunel entre la bifurcació i Urquinaona que aprofitar i només fer una rampa a la bifurcació, i fer alguns retocs.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: imatges per a la història

Post by victorcasta »

metring wrote:Ahir em vaig estar mirant el fil concienzudamente, pel tema del túnel i la bifurcació del Gran Metro a Passeig de Gràcia. Sobre la via de la L4 cap a aquesta estació, l'elevada i en corva, ja que es va haver de refer, per què no la van posar al mateix nivell que la via direcció Urquinaona? Poc espai físic?
Potser perquè es va pensar que no calia fer-hi més. Des d'aquell moment es van independitzar les línies i el que es va deixar només cal utilitzar-se a l'hora de fer maniobres.
marc
N8
N8
Posts: 666
Joined: Tuesday 25/11/2008 23:11
Location: Vic, Osona, Catalunya

Re: imatges per a la història

Post by marc »

El que no he entes mai es com es que podent haver fet un bucle important a la zona de passeig de gracia i fer que des de Guinardo i Lesseps es pogues anar indistintament a Drassanes o a Selva del mar van crear dues linies separades, mentra a la resta del mon, que es prenia de model a barcelona, feien linies ramificades per cubrir mes territori
De nou al FTC
User avatar
BRILL 18
N7
N7
Posts: 632
Joined: Thursday 20/04/2006 13:42
Location: Sant Quirze del Valles

Re: imatges per a la història

Post by BRILL 18 »

getimageCAMS4X6X.jpg
getimageCAMS4X6X.jpg (38.58 KiB) Viewed 7012 times
Sortint del tema metro penjo aquesta imatge del paral.lel amb les tres xemenies en actiu i un tramvia de la sera 900 conegust com a tanques imatige tipica de l'epoca d'aquesta avinguda barcelonina
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: imatges per a la història

Post by Alemany »

:x :x Gràcies per aquesta foto tan interessant! Està feta als anys 40-50, i es veu perfectament la torre del telefèric del port en estat ruinós a causa dels bombardeigs de la guerra.
Què és alló??
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Re: imatges per a la història

Post by sigfrid440s »

marc wrote:El que no he entes mai es com es que podent haver fet un bucle important a la zona de passeig de gracia i fer que des de Guinardo i Lesseps es pogues anar indistintament a Drassanes o a Selva del mar van crear dues linies separades, mentra a la resta del mon, que es prenia de model a barcelona, feien linies ramificades per cubrir mes territori
. Per simplificar l'explotació suposso.

Per cert. On puc trobar el planol original del projecte del GMB? Ja que pel que tinc entés, originalment es volía configurar una xarxa en forma de ''8'', deixant el tram ''Cruce Aragón-Lesseps'' com a tronc central.

Altra tema sobre el que em ronden dubtes era el projecte posterior de que el FSB-FCC absorvís l'explotació del ramal de correus. Raó de ser de la tercera nau de Pl Catalunya FGC ¿fins quin punt va arribar aquesta intenció i perque va sorgir aquesta idea? Es curiós observar que el GMB va prendre les caracteristiques del FSB, que era un dels inversors de la empresa (vía 1435mm i tensió de 1200Vcc a catenaria) A mes entre els 300 del FSB i els 300 del GMB hi havien peçes intercambiables (controls General Electric PC-103)


La foto de Paral.lel maquissima, de 1941 cap a endevant, ja que es veu fil de troleibus.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”