Història al Youtube

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Història al Youtube

Post by Lluita1714 »

Poso un vídeo molt interessant, de la Vall de Núria l'any 77
Al minut 5:30 es veu el rastre negre d'una via sobre les pistes, el funicular de la Coma del Clot! i al 6:02 es veu com baixa.
D'altra banda, admireu les "E" circulant. és, amés, una bona oportunitat per rememorar l'antic traçat, sense el túnel del Roc de Dui.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: Història al Youtube

Post by xevi »

Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Història al Youtube

Post by Lluita1714 »

xevi wrote:Jo sincerament no acabo d'entendre el tema del nou túnel, si s'ha passat 75 anys circulant per l'antic traçat... tampoc entenc l'eliminació de les E i els vagons, segons va dir el responsable de la Vall de Núria, no tenen l'ok d'uns eginyers suïssos però en canvi a Suïssa fins i tot circulen cremalleres a vapor. No entenc aquesta mania de carregar-se el passat.
Cert, amés, s'ha perdut molt de l'atractiu del traçat, amb les tecnologies d'avui dia es podia haver fet proteccions de formigó, però sembla que el cremallera és, per a ells, un transport entre Ribes i la Vall de Núria, i no un atractiu turístic més dels Pirineus.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Història al Youtube

Post by Lluita1714 »

No-Do, El Tibidabo, i en especial el seu funicular

Comparació, 100 anys de per mig, 1908*2008

"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Història al Youtube

Post by 122-042-132 »

Caramb!, quins records, aquest video del Tibidabo. Moltes gràcies Lluita 1714.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Història al Youtube

Post by Lluita1714 »

El Carrilet d'Olot
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Història al Youtube

Post by Lluita1714 »

Recopilació documental de RENFE, del No-Do



Senyors, no és que m'estigui aficionant al NO-DO, aquella televisió amb la "crosta fascista" :)
Però té valor històric, almenys per al ferrocarril. I és curiós l'ús que se'n fa de la sardana als vídeos que tracten de Catalunya.

Al vídeo del Carrilet d'Olot, és curios com, a Girona, li deien al pagès... "Pagès, que estàs boig?"... en català, al No-Do, en el benentès de que el català estava prohibit.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”