L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)
De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Osona i la Garrotxa alaben els beneficis del túnel de Bracons
• Un estudi augura que l'obra impulsarà l'economia a les dues comarques
PERE PRATDESABA / VIC
CRISTINA BUESA / LES PRESES
L'obertura de l'eix viari Vic-Olot a través del túnel de Bracons representa una oportunitat històrica per a Osona i la Garrotxa i no es pot desaprofitar. Aquesta és la principal conclusió de l'estudi sobre el futur impacte econòmic a les dues comarques, presentat ahir a Vic i a les Preses. El treball, de la Fundació CIREM, és fruit d'un acord entre l'Ajuntament de les Preses i l'associació Pla Estratègic Osona XXI.
La posada en marxa del túnel de Bracons reduirà a 20 minuts el trajecte de Vic a Olot. "Estarem més ben connectats amb Barcelona i amb la resta d'Europa, es reduiran els costos del transport i es dinamitzarà l'activitat econòmica", va assegurar Antoni Mora, membre de l'equip investigador.
ACTIVITAT
Altres efectes positius seran la consolidació estratègica de Vic en el conjunt de la Catalunya central i una mobilitat més gran de treballadors. Els sectors més optimistes amb el nou eix viari són les indústries càrnia i agroalimentària, el transport i la construcció. En canvi, el comerç, especialment el de la Garrotxa, les administracions locals i els sindicats són els més reticents. Al.leguen que augmentarà la pressió urbanística i el trànsit.
Es calcula que prop de 15.000 vehicles circularan cada dia per la carretera Vic-Olot quan s'obri. L'estudi preveu un canvi d'hàbits de la població, ja que Vic es pot convertir, per als habitants de la Garrotxa, en lloc de pas per anar a Barcelona. Per aquest motiu, l'informe recomana millorar la C-17, les vies complementàries i la línia ferroviària. També suggereix plans de cooperació turística conjunts d'Osona i la Garrotxa.
-----------------------------------
Osona i la Garrotxa alaben els beneficis del túnel de Bracons
• Un estudi augura que l'obra impulsarà l'economia a les dues comarques
PERE PRATDESABA / VIC
CRISTINA BUESA / LES PRESES
L'obertura de l'eix viari Vic-Olot a través del túnel de Bracons representa una oportunitat històrica per a Osona i la Garrotxa i no es pot desaprofitar. Aquesta és la principal conclusió de l'estudi sobre el futur impacte econòmic a les dues comarques, presentat ahir a Vic i a les Preses. El treball, de la Fundació CIREM, és fruit d'un acord entre l'Ajuntament de les Preses i l'associació Pla Estratègic Osona XXI.
La posada en marxa del túnel de Bracons reduirà a 20 minuts el trajecte de Vic a Olot. "Estarem més ben connectats amb Barcelona i amb la resta d'Europa, es reduiran els costos del transport i es dinamitzarà l'activitat econòmica", va assegurar Antoni Mora, membre de l'equip investigador.
ACTIVITAT
Altres efectes positius seran la consolidació estratègica de Vic en el conjunt de la Catalunya central i una mobilitat més gran de treballadors. Els sectors més optimistes amb el nou eix viari són les indústries càrnia i agroalimentària, el transport i la construcció. En canvi, el comerç, especialment el de la Garrotxa, les administracions locals i els sindicats són els més reticents. Al.leguen que augmentarà la pressió urbanística i el trànsit.
Es calcula que prop de 15.000 vehicles circularan cada dia per la carretera Vic-Olot quan s'obri. L'estudi preveu un canvi d'hàbits de la població, ja que Vic es pot convertir, per als habitants de la Garrotxa, en lloc de pas per anar a Barcelona. Per aquest motiu, l'informe recomana millorar la C-17, les vies complementàries i la línia ferroviària. També suggereix plans de cooperació turística conjunts d'Osona i la Garrotxa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
----------------------
El 75% del túnel de Bracons ja està foradat i preveuen acabar les obres en dos anys
"Ja han enllestit el túnel de Sant Esteve d’en Bas"
JORDI CASAS. " La Vall d’en Bas"
Els operaris de la unió temporal d’empreses (UTE) Fomento de Construcciones y Contratas i Guinovart Obras y Servicios Hispania ja han perforat quasi tres dels quatre quilòmetres i escaig de llargada que ha de tenir el túnel de Bracons, a l’eix Vic-Olot. Si les previsions es compleixen, el polèmic túnel estarà totalment foradat i acabat en el termini de dos anys.
Els constructors estan enllestint els últims treballs abans de començar la perforació per la boca garrotxina. Les obres s’hi començaran entre final d’aquest mes de març i l’abril vinent. Ara estan enllestint els treballs de desbrossat, condicionament dels accessos i preparació de la boca de perforació del túnel. Paral·lelament, la direcció general de Carreteres treballa en la redacció del projecte constructiu del tram entre el túnel i l’encreuament amb la carretera C-63, un cop resoltes les al·legacions i aprovat l’estudi d’impacte ambiental, que obliga a impermeabilitzar el túnel. D’aquí a poques setmanes ha de fer públic el traçat definitiu de les variants de les Preses i Olot en aquesta carretera, que acabaran definitivament l’eix Vic-Olot. Després d’una primera reunió amb els alcaldes d’Olot, les Preses i la Vall d’en Bas, Carreteres treballa en el disseny d’una proposta que incorpora les aportacions de tots tres, del president del Consell Comarcal de la Garrotxa, i del mateix conseller Nadal. Totes les parts faran una altra reunió quan estigui enllestit el disseny, per acordar el traçat final, una minivariant o un túnel a la serra de Marboleny
----------------------
El 75% del túnel de Bracons ja està foradat i preveuen acabar les obres en dos anys
"Ja han enllestit el túnel de Sant Esteve d’en Bas"
JORDI CASAS. " La Vall d’en Bas"
Els operaris de la unió temporal d’empreses (UTE) Fomento de Construcciones y Contratas i Guinovart Obras y Servicios Hispania ja han perforat quasi tres dels quatre quilòmetres i escaig de llargada que ha de tenir el túnel de Bracons, a l’eix Vic-Olot. Si les previsions es compleixen, el polèmic túnel estarà totalment foradat i acabat en el termini de dos anys.
Els constructors estan enllestint els últims treballs abans de començar la perforació per la boca garrotxina. Les obres s’hi començaran entre final d’aquest mes de març i l’abril vinent. Ara estan enllestint els treballs de desbrossat, condicionament dels accessos i preparació de la boca de perforació del túnel. Paral·lelament, la direcció general de Carreteres treballa en la redacció del projecte constructiu del tram entre el túnel i l’encreuament amb la carretera C-63, un cop resoltes les al·legacions i aprovat l’estudi d’impacte ambiental, que obliga a impermeabilitzar el túnel. D’aquí a poques setmanes ha de fer públic el traçat definitiu de les variants de les Preses i Olot en aquesta carretera, que acabaran definitivament l’eix Vic-Olot. Després d’una primera reunió amb els alcaldes d’Olot, les Preses i la Vall d’en Bas, Carreteres treballa en el disseny d’una proposta que incorpora les aportacions de tots tres, del president del Consell Comarcal de la Garrotxa, i del mateix conseller Nadal. Totes les parts faran una altra reunió quan estigui enllestit el disseny, per acordar el traçat final, una minivariant o un túnel a la serra de Marboleny
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ja està foradat
Del web del Telenotícies:
--------------------------------------------------------------------------------------
Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons
Actualitzat a les 15:05 h
Les comarques d'Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons. El túnel té tres carrils, dos en sentit Vic i un en direcció Olot. Les obres entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas, el tram de l'eix Vic-Olot actualment en execució, tenen un cost de 250 milions d'euros, i es preveu que entri en servei a finals de 2008. Encara falta per definir, però, el traçat de la variant de les Preses a la zona de la Garrotxa.
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ha completat la perforació del tunel de Bracons, de quatre quilòmetres i mig de longitud. El túnel pertany a l'eix Vic-Olot, que està en execució actualment entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas.
El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha visitat les obres, des d'on ha anunciat que divendres es van acabar de perforar els quatre quilòmetres i mig del túnel que unirà els dues comarques, l'obra principal de l'eix Vic-Olot. El túnel, que serà el tercer més llarg de Catalunya, ja és transitable, ha explicat Follia.
La Generalitat preveu que tot el tram Vic-Olot, de 19 quilòmetres, estigui en servei a finals del 2008, i ha assenyalat que aquesta infraestructura "ha de vertebrar les comunicacions entre la Garrotxa i les comarques centrals". El túnel de Bracons té una amplada de 13,7 metres i un gàlib de cinc metres, dos carrils de circulació en sentit Torelló i un en direcció a Sant Esteve d'en Bas.
Les obres van començar el 2003 al tram des de Torelló a la boca sud de Bracons. La Conselleria va introduir millores en el projecte, que van comportar una nova tramitació per al tram entre la boca nord d'aquest túnel i la C-63. El desembre del 2005 es van iniciar els treballs a la boca, i el març del 2007 els del tram restant.
--------------------------------------------------------------------------------------
Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons
Actualitzat a les 15:05 h
Les comarques d'Osona i la Garrotxa ja estan unides pel túnel de Bracons. El túnel té tres carrils, dos en sentit Vic i un en direcció Olot. Les obres entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas, el tram de l'eix Vic-Olot actualment en execució, tenen un cost de 250 milions d'euros, i es preveu que entri en servei a finals de 2008. Encara falta per definir, però, el traçat de la variant de les Preses a la zona de la Garrotxa.
La Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques ha completat la perforació del tunel de Bracons, de quatre quilòmetres i mig de longitud. El túnel pertany a l'eix Vic-Olot, que està en execució actualment entre Torelló i Sant Esteve d'en Bas.
El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha visitat les obres, des d'on ha anunciat que divendres es van acabar de perforar els quatre quilòmetres i mig del túnel que unirà els dues comarques, l'obra principal de l'eix Vic-Olot. El túnel, que serà el tercer més llarg de Catalunya, ja és transitable, ha explicat Follia.
La Generalitat preveu que tot el tram Vic-Olot, de 19 quilòmetres, estigui en servei a finals del 2008, i ha assenyalat que aquesta infraestructura "ha de vertebrar les comunicacions entre la Garrotxa i les comarques centrals". El túnel de Bracons té una amplada de 13,7 metres i un gàlib de cinc metres, dos carrils de circulació en sentit Torelló i un en direcció a Sant Esteve d'en Bas.
Les obres van començar el 2003 al tram des de Torelló a la boca sud de Bracons. La Conselleria va introduir millores en el projecte, que van comportar una nova tramitació per al tram entre la boca nord d'aquest túnel i la C-63. El desembre del 2005 es van iniciar els treballs a la boca, i el març del 2007 els del tram restant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
La CCB alerta que l'obertura col·lapsarà la C17
http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 94&ed_ov=o
La Cambra de Comerç d'Osona alerta que l'obertura de l'Eix Vic-Olot col·lapsarà la carretera C-17
Oriol Guixà, durant la roda de premsa d'aquest dimecres. Foto: Marc Riera / ACN
El delegat a Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona (CCB), Oriol Guixà, considera que la carretera C-17 es 'col·lapsarà' quan aquest mes d'abril entri en funcionament el nou Eix Vic-Olot. La nova artèria viària es convertirà en la via 'més ràpida' pels habitants de la Garrotxa per anar a Barcelona per carretera. Aquest fet provocarà un augment de vehicles a la C-17 que convertirà l'actual carretera en insuficient.
En la vessant positiva el dirigent empresarial diu que aquesta nova via de comunicació aportarà molts beneficis a l'economia d'Osona i la Garrotxa i considera que l'impacte econòmic en les dues comarques és començarà a notar en poc mesos.
Guixà assegura que l'eix entre Osona i la Garrotxa neix 'petit' i considera una 'aberració' la solució adoptada davant de les crítiques per l'impacte ambiental. El dirigent de la CCB diu que la reivindicació ecologista que denunciava l'impacte de l'actual carretera és 'correcte' però considera que l'alternativa no era reduir el projecte que ara s'ha limitat a fer un eix 'mal fet'. Guixà posa com a exemple a països europeus com Suïssa on es creen infraestructures amb 'correccions mediambientals perfectes'.
Tot i aquests aspectes negatius Oriol Guixà considera que l'obertura de l'Eix Vic-Olot és un dels aspectes 'potents' que tindran l'economia de les dues comarques durant els propers anys. Aquesta nova via ha de servir per relacionar dues comarques que fins ara han estat 'desvinculades'. Entre els aspectes positius de la nova carretera el màxim responsable a Osona de la CCB considera que s'afavoriran àmbits com la dinamització d'empreses, el treball o el turisme.
Guixà ha fet aquest dimecres balanç del seus dos primers anys al capdavant de la delegació osonenca de la CCB. Entre els aspectes que ha destacat l'home de confiança de Miquel Valls a Osona hi ha la contractació d'un tècnic per millorar la relació de la CCB amb les empreses de la comarca, la creació d'una antena local de la institució a Manlleu o la creació de diferents comissions de treball en matèries com la formació professional o el turisme. Entre els acords que ha destacat d'aquests dos anys hi ha l'acord amb la Universitat de Vic (Uvic) per impulsar diferents projectes per facilitar el desenvolupament empresarial.
El màxim responsable de la CCB a Osona considera 'males interpretacions' les diferències sorgides entre empreses privades de la comarca i les institucions comarcals per poder crear un parc tecnològic a Osona. Aquest projecte que inicialment havien d'impulsar conjuntament institucions d'Osona i el grup empresarial osonenc Ausa Futur el desenvoluparà per ara una societat formada per l'Ajuntament de Vic i la UVic. / MARC RIERA / ACN
Vídeo EL 9 TV
La Cambra de Comerç d'Osona alerta que l'obertura de l'Eix Vic-Olot col·lapsarà la carretera C-17
Oriol Guixà, durant la roda de premsa d'aquest dimecres. Foto: Marc Riera / ACN
El delegat a Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona (CCB), Oriol Guixà, considera que la carretera C-17 es 'col·lapsarà' quan aquest mes d'abril entri en funcionament el nou Eix Vic-Olot. La nova artèria viària es convertirà en la via 'més ràpida' pels habitants de la Garrotxa per anar a Barcelona per carretera. Aquest fet provocarà un augment de vehicles a la C-17 que convertirà l'actual carretera en insuficient.
En la vessant positiva el dirigent empresarial diu que aquesta nova via de comunicació aportarà molts beneficis a l'economia d'Osona i la Garrotxa i considera que l'impacte econòmic en les dues comarques és començarà a notar en poc mesos.
Guixà assegura que l'eix entre Osona i la Garrotxa neix 'petit' i considera una 'aberració' la solució adoptada davant de les crítiques per l'impacte ambiental. El dirigent de la CCB diu que la reivindicació ecologista que denunciava l'impacte de l'actual carretera és 'correcte' però considera que l'alternativa no era reduir el projecte que ara s'ha limitat a fer un eix 'mal fet'. Guixà posa com a exemple a països europeus com Suïssa on es creen infraestructures amb 'correccions mediambientals perfectes'.
Tot i aquests aspectes negatius Oriol Guixà considera que l'obertura de l'Eix Vic-Olot és un dels aspectes 'potents' que tindran l'economia de les dues comarques durant els propers anys. Aquesta nova via ha de servir per relacionar dues comarques que fins ara han estat 'desvinculades'. Entre els aspectes positius de la nova carretera el màxim responsable a Osona de la CCB considera que s'afavoriran àmbits com la dinamització d'empreses, el treball o el turisme.
Guixà ha fet aquest dimecres balanç del seus dos primers anys al capdavant de la delegació osonenca de la CCB. Entre els aspectes que ha destacat l'home de confiança de Miquel Valls a Osona hi ha la contractació d'un tècnic per millorar la relació de la CCB amb les empreses de la comarca, la creació d'una antena local de la institució a Manlleu o la creació de diferents comissions de treball en matèries com la formació professional o el turisme. Entre els acords que ha destacat d'aquests dos anys hi ha l'acord amb la Universitat de Vic (Uvic) per impulsar diferents projectes per facilitar el desenvolupament empresarial.
El màxim responsable de la CCB a Osona considera 'males interpretacions' les diferències sorgides entre empreses privades de la comarca i les institucions comarcals per poder crear un parc tecnològic a Osona. Aquest projecte que inicialment havien d'impulsar conjuntament institucions d'Osona i el grup empresarial osonenc Ausa Futur el desenvoluparà per ara una societat formada per l'Ajuntament de Vic i la UVic. / MARC RIERA / ACN
Vídeo EL 9 TV
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: La CCB alerta que l'obertura col·lapsarà la C17
I què vol aquest home? Una C-17 amb 3 carrils per sentit? Això seria de bojos... Que apostin d'una vegada pel transport ferroviari! I no es tirin 10 anys per desdoblar la línia Vic-Barcelona.UT440_132M wrote:http://el9nou.cat/noticies.php?codi_not ... 94&ed_ov=o
La Cambra de Comerç d'Osona alerta que l'obertura de l'Eix Vic-Olot col·lapsarà la carretera C-17
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)
Hola,
Es que tanto la C-17 como la C-16, que son los dos ejes verticales que unen Barcelona con Puigcerdà y Francia deberían tener ambas, al menos, dos carriles por sentido y en paralelo a ambos ejes viarios deberían articularse sendas infraestructuras ferroviarias de doble vía electrificada como Dios manda. Tanto los ejes viarios como los ferroviarios deberían tener continuidad en Francia y conectar con Toulouse. Faltaría más.
Esta mañana en el 3/24 han dicho que el 3 de abril se inaugurará el tramo de Bracons que hará que los 60 minutos que se tardaban se reduzcan a 20.
Saludos,
Sergio
Es que tanto la C-17 como la C-16, que son los dos ejes verticales que unen Barcelona con Puigcerdà y Francia deberían tener ambas, al menos, dos carriles por sentido y en paralelo a ambos ejes viarios deberían articularse sendas infraestructuras ferroviarias de doble vía electrificada como Dios manda. Tanto los ejes viarios como los ferroviarios deberían tener continuidad en Francia y conectar con Toulouse. Faltaría más.
Esta mañana en el 3/24 han dicho que el 3 de abril se inaugurará el tramo de Bracons que hará que los 60 minutos que se tardaban se reduzcan a 20.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Bracons s'obrirà el 3 d'abril
Olot / Vic
El túnel de Bracons s'obrirà al trànsit el 3 d'abril després de sis anys d'obres polèmiques
Actualitzat a les 10:19 h 21/03/2009
Gairebé sis anys després del començament de la seva perforació, un període durant el qual s'ha convertit en l'obra més polèmica de Catalunya, finalment el túnel de Bracons s'obrirà al trànsit el 3 d'abril. Els quatre quilòmetres de tram soterrat que uneixen la Garrotxa i Osona -serà el quart túnel més llarg de Catalunya- permetran viatjar entre Vic i Olot en només vint minuts, mentre que ara el trajecte és d'una hora.
L'eix Vic-Olot, amb el túnel de Bracons com a infraestructura estrella, s'obrirà al trànsit tot just abans de l'inici de la Setmana Santa. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat que el 3 d'abril és la data acordada per inaugurar la nova connexió entre la Garrotxa i Osona.
El polèmic túnel de Bracons, de quatre quilòmetres de llargada, reduirà distàncies entre les capitals de les dues comarques. El trajecte d'una hora per recórrer els 48 quilòmetres que separen Vic d'Olot es podrà fer en només 20 minuts gràcies a la nova infraestructura.
El controvertit projecte es va presentar l'any 1994, però no va ser fins al 2003 quan se'n va començar la construcció, amb una forta oposició dels grups ecologistes i de la Conselleria de Medi Ambient, dirigida per ICV, que va aturar les obres per introduir-hi canvis.
El túnel de Bracons s'obrirà al trànsit el 3 d'abril després de sis anys d'obres polèmiques
Actualitzat a les 10:19 h 21/03/2009
Gairebé sis anys després del començament de la seva perforació, un període durant el qual s'ha convertit en l'obra més polèmica de Catalunya, finalment el túnel de Bracons s'obrirà al trànsit el 3 d'abril. Els quatre quilòmetres de tram soterrat que uneixen la Garrotxa i Osona -serà el quart túnel més llarg de Catalunya- permetran viatjar entre Vic i Olot en només vint minuts, mentre que ara el trajecte és d'una hora.
L'eix Vic-Olot, amb el túnel de Bracons com a infraestructura estrella, s'obrirà al trànsit tot just abans de l'inici de la Setmana Santa. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha anunciat que el 3 d'abril és la data acordada per inaugurar la nova connexió entre la Garrotxa i Osona.
El polèmic túnel de Bracons, de quatre quilòmetres de llargada, reduirà distàncies entre les capitals de les dues comarques. El trajecte d'una hora per recórrer els 48 quilòmetres que separen Vic d'Olot es podrà fer en només 20 minuts gràcies a la nova infraestructura.
El controvertit projecte es va presentar l'any 1994, però no va ser fins al 2003 quan se'n va començar la construcció, amb una forta oposició dels grups ecologistes i de la Conselleria de Medi Ambient, dirigida per ICV, que va aturar les obres per introduir-hi canvis.
Em temo que anar de Vic a Olot, actualment, requereix més de 60 minuts. La millor opció és anar-hi pel cabrerès, i tot i així es triga 1:15h 1:30h mes o menys. Pel que fa a la C-16 i C-17, la C-16 ja té dos carrils fins a Berga, fa poc va sortir l'estudi per allargar-los fins a Bagà, mentre a la C-17, tot just han arribat a Torelló, i fa un mes i mig que han començat les obres fins a St. Quirze de Besora. En la meva humil opinió, es prioritza molt més la C-16 que la C-17 i el FC Barcelona - Puigcerdà, perquè la poltrona ha trobat en el peatge del Túnel del Cadí, com omplir-se la butxaca fàcilment. El que cal és, com ha dit en Sanfeliuenc, doblar la via fèrria, com a mínim fins a Torelló, i tenir dos carrils a la C-17 fins a Ripoll, amb l'enllaç amb la N-260, i fer una variant exterior a Ribes de Freser, vorejant la via del transpirinenc, i seguir el traçat de la carretera de Planoles a Toses, condicionar-la i fer d'una vegada per totes, el ja tant sentit Túnel de Toses. Des que tinc raó d'ús que en sento a parlar, però de moment, un estudi per part de Foment i prou.Santfeliuenc wrote: Hola,
Es que tanto la C-17 como la C-16, que son los dos ejes verticales que unen Barcelona con Puigcerdà y Francia deberían tener ambas, al menos, dos carriles por sentido y en paralelo a ambos ejes viarios deberían articularse sendas infraestructuras ferroviarias de doble vía electrificada como Dios manda. Tanto los ejes viarios como los ferroviarios deberían tener continuidad en Francia y conectar con Toulouse. Faltaría más.
Esta mañana en el 3/24 han dicho que el 3 de abril se inaugurará el tramo de Bracons que hará que los 60 minutos que se tardaban se reduzcan a 20.
Last edited by UT440_132M on Saturday 21/03/2009 12:47, edited 1 time in total.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)
Sabeu si es faran serveis Vic-Olot amb autobús? Seria interessant per una unió ''real'' entre Osona i la Garrotxa.
La C17 ja té previstos 2 carrils per sentit des de Barcelona fins a Ripoll, i suposo que la variant de Ribes també portarà 2 carrils per sentit.
En canvi, el projecte del túnel de Toses inclou només 1 carril per sentit.
La C17 ja té previstos 2 carrils per sentit des de Barcelona fins a Ripoll, i suposo que la variant de Ribes també portarà 2 carrils per sentit.
En canvi, el projecte del túnel de Toses inclou només 1 carril per sentit.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Bus Vic - Olot
El més lògic, seria que TEISA oferís una línia regular Olot - Vic, i allà poder enllaçar tant amb l'Eixbus, com Sagalés, com la línia de rodalia. Pel que fa a la variant de Ribes, serà una carretera convencional, d'un carril per sentit, com ho és en tot el seu recorregut la N-260.tren250 wrote:Sabeu si es faran serveis Vic-Olot amb autobús? Seria interessant per una unió ''real'' entre Osona i la Garrotxa.
La C17 ja té previstos 2 carrils per sentit des de Barcelona fins a Ripoll, i suposo que la variant de Ribes també portarà 2 carrils per sentit.
En canvi, el projecte del túnel de Toses inclou només 1 carril per sentit.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Promoure el TP, no el vehicle privat
Seria molt més raonable fer el túnel de Toses per a doble via, i deixar per a carretera el túnel de cargol.tren250 wrote:En canvi, el projecte del túnel de Toses inclou només 1 carril per sentit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Olot pren mesuras davant l'obertura de Bracons
http://www.3cat24.cat/noticia/373811/ga ... de-Bracons
Olot
Olot pren mesures per regular l'augment de trànsit amb l'obertura de Bracons
Actualitzat a les 14:42 h 30/03/2009
Una de les mesures per fer front a l'increment de vehicles per dins d'Olot amb la inauguració del túnel de Bracons divendres que ve ha estat la instal·lació de vuit semàfors a les principals vies de la ciutat, que han començat a funcionar aquest dilluns. A més, fins que no hi hagi les variants d'Olot i de les Preses fetes només podran passar pel túnel els camions que operin a Osona o a la Garrotxa.
Aquest dilluns han entrat en servei a Olot els nous semàfors que han de permetre reduir l'impacte de l'augment de trànsit per l'obertura del túnel de Bracons dimecres que ve. Se n'han instal·lat en vuit punts, a les principals vies de la ciutat.
Els semàfors es troben al vial Sant Jordi, al passeig de Barcelona i a l'avinguda de Santa Coloma. Han de millorar la seguretat dels vianants i permetre als veïns de barris com Benavent i Sant Cristòfol accedir-hi amb més facilitat. El regidor de Mobilitat de la capital de la Garrotxa, Antoni Bach, confia que quan es comencin a notar els efectes de l'augment de trànsit, la variant de la ciutat ja estarà feta. Ho hauria d'estar en 3 o 4 anys.
Divendes s'obre el túnel de Bracons i com que, a l'inrevés del que s'havia previst, les variants de les Preses i d'Olot encara no s'han fet, s'han hagut de prendre mesures per regular el trànsit dels 9.000 o 10.000 vehicles que es calcula que diàriament hauran de circular per dins de la capital de la Garrotxa.
Fins que aquestes variants no estiguin enllestides, no es permetrà el trànsit de vehicles pesants pel túnel de Bracons. Però el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst excepcions. Tindran via lliure el transport de bestiar, llet, escombraries, aigua, correus i premsa diària, així com els camions que operin a la Garrotxa o a Osona.
Veure video
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 25&ed_ov=o
Prohibiran provisionalment circular per la Vic-Olot als camions que facin trànsit internacional
Jordi Follia, amb els altres dos directors generals, al centre de control de carreteres de Vic
El nou eix Vic-Olot (C-37) entrarà en funcionament aquest divendres amb restriccions de circulació per a camions de més de 7.500 quilos. La mesura vol intentar evitar que aquesta nova via la utilitzin vehicles que fan rutes de llarg recorregut. El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, diu que inicialment la mesura s'aplicarà fins que estiguin construïdes les variants d'Olot i les Preses.
Quan aquestes entrin en funcionament s''avaluarà' si cal mantenir les restriccions. Les restriccions contemplen excepcions per a camions que tinguin origen o destí a Osona i la Garrotxa, els vehicles de bestiar viu, llet crua o escombraries o en situacions d'emergències i servei públic.
Aquesta setmana es faran arribar a 1.269 empreses que són titulars de 3.437 camions de més de 7,5 tones d'Osona i la Garrotxa el distintiu que els permetrà passar per Bracons. D'aquests 2.555 vehicles són d'Osona i 882 són de la Garrotxa. Aquest distintiu de color taronja és personalitzat per a cada vehicle.
Els Mossos d'Esquadra activaran punts de control que estaran situats al giratori de Sant Esteve d'En Bas i a l'enllaç de Torelló. En aquests punts que no tindran un control permanent les 24 hores, s'ha habilitat una zona perquè els controls 'no penalitzin' la fluïdesa del trànsit.
En les zones on es faran les comprovacions els camions no autoritzats hauran de provar 'documentalment' amb el llibre de ports l'origen i el destí del viatge. En les zones properes al nou eix i en punts estratègics de rutes de llarg recorregut, s'ha instal·lat una senyalització addicional informant d'aquestes limitacions.
Pérez Moya ha explicat que es permet la circulació de camions amb origen o destí de les dues principals comarques beneficiaries perquè es vol que aquest nou eix sigui un 'estimul' a l'activitat econòmica de la zona. Sense que les dues variants estiguin fetes, la carretera no té 'prou condicions de gestió' per autoritzar la presència de tots els camions.
L'obertura de l'eix Vic-Olot no saturarà la carretera C-17. Aquesta alerta la va donar fa uns mesos la delegació d'Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona. El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha assegurat aquest dilluns a Vic que les previsions apunten a una intensitat mitjana de circulació diària al túnel de Bracons d'entre 9.000 i 10.000 vehicles de les quals no s'ha precisat quants poden ser vehicles pesats.
D'aquests 'no tots' arribaran a la zona de Parets del Vallès de manera que els increments en aquesta connexió amb Barcelona 'no han de ser significatius' per arribar al punt de provocar col·lapses. Follia també ha assenyalat que aquest estiu hauran acabat les obres de millora que s'estan fent en diversos trams de la carretera C-17 per millorar 'seguretat' i 'fluïdesa'.
L'entrada en funcionament de l'eix Vic-Olot també comportarà canvis en l'oferta de transport públic. Hi haurà una línia d'autobusos entre Vic-Olot. En els dies feiners hi haurà catorze expedicions directes (set d'anada i set de tornada). El trajecte tindrà una durada de 45 minuts. Els dissabtes es faran vuit sortides (quatre d'anada i quatre de tornada) i els diumenges i festius es faran quatre expedicions des d'Olot i tres des de Vic.
El nou eix també farà augmentar les connexions amb autobús entre Olot i Barcelona. De dilluns a divendres hi haurà quatre noves expedicions directes (dues d'anada i dues de tornada) que connectaran Olot i Barcelona per Bracons. També hi haurà quatre expedicions més (dues d'anada i dues de tornada) que seran directes però amb parada a Vic. Els dissabtes s'oferiran dos serveis (un d'anada i un de tornada). Els diumenges i festius hi haurà tres sortides des d'Olot i dues des de Barcelona amb parada a Vic. Aquest servei l'ofereix l'empresa Teisa SA.
Aquesta oferta completarà les connexions entre la Garrotxa o Barcelona perquè es mantenen les actuals connexions que van a Barcelona passant per Amer i Santa Coloma de Farners o passant per Besalú i Banyoles, utilitzant totes dues l'AP-7.
El director de Transport Terrestre, Manel Villalante, destaca que amb aquesta oferta es fa un 'salt substancial' en l'oferta de transport públic en aquesta zona perquè es considera que pot ser 'clarament competitiu' respecte del cotxe privat. / MARC RIERA / ACN
[ Vídeo sobre la nova línia de bus entre Vic i Olot ]
Vídeo EL 9 TV
Olot
Olot pren mesures per regular l'augment de trànsit amb l'obertura de Bracons
Actualitzat a les 14:42 h 30/03/2009
Una de les mesures per fer front a l'increment de vehicles per dins d'Olot amb la inauguració del túnel de Bracons divendres que ve ha estat la instal·lació de vuit semàfors a les principals vies de la ciutat, que han començat a funcionar aquest dilluns. A més, fins que no hi hagi les variants d'Olot i de les Preses fetes només podran passar pel túnel els camions que operin a Osona o a la Garrotxa.
Aquest dilluns han entrat en servei a Olot els nous semàfors que han de permetre reduir l'impacte de l'augment de trànsit per l'obertura del túnel de Bracons dimecres que ve. Se n'han instal·lat en vuit punts, a les principals vies de la ciutat.
Els semàfors es troben al vial Sant Jordi, al passeig de Barcelona i a l'avinguda de Santa Coloma. Han de millorar la seguretat dels vianants i permetre als veïns de barris com Benavent i Sant Cristòfol accedir-hi amb més facilitat. El regidor de Mobilitat de la capital de la Garrotxa, Antoni Bach, confia que quan es comencin a notar els efectes de l'augment de trànsit, la variant de la ciutat ja estarà feta. Ho hauria d'estar en 3 o 4 anys.
Divendes s'obre el túnel de Bracons i com que, a l'inrevés del que s'havia previst, les variants de les Preses i d'Olot encara no s'han fet, s'han hagut de prendre mesures per regular el trànsit dels 9.000 o 10.000 vehicles que es calcula que diàriament hauran de circular per dins de la capital de la Garrotxa.
Fins que aquestes variants no estiguin enllestides, no es permetrà el trànsit de vehicles pesants pel túnel de Bracons. Però el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst excepcions. Tindran via lliure el transport de bestiar, llet, escombraries, aigua, correus i premsa diària, així com els camions que operin a la Garrotxa o a Osona.
Veure video
http://www.el9nou.cat/noticies.php?codi ... 25&ed_ov=o
Prohibiran provisionalment circular per la Vic-Olot als camions que facin trànsit internacional
Jordi Follia, amb els altres dos directors generals, al centre de control de carreteres de Vic
El nou eix Vic-Olot (C-37) entrarà en funcionament aquest divendres amb restriccions de circulació per a camions de més de 7.500 quilos. La mesura vol intentar evitar que aquesta nova via la utilitzin vehicles que fan rutes de llarg recorregut. El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, diu que inicialment la mesura s'aplicarà fins que estiguin construïdes les variants d'Olot i les Preses.
Quan aquestes entrin en funcionament s''avaluarà' si cal mantenir les restriccions. Les restriccions contemplen excepcions per a camions que tinguin origen o destí a Osona i la Garrotxa, els vehicles de bestiar viu, llet crua o escombraries o en situacions d'emergències i servei públic.
Aquesta setmana es faran arribar a 1.269 empreses que són titulars de 3.437 camions de més de 7,5 tones d'Osona i la Garrotxa el distintiu que els permetrà passar per Bracons. D'aquests 2.555 vehicles són d'Osona i 882 són de la Garrotxa. Aquest distintiu de color taronja és personalitzat per a cada vehicle.
Els Mossos d'Esquadra activaran punts de control que estaran situats al giratori de Sant Esteve d'En Bas i a l'enllaç de Torelló. En aquests punts que no tindran un control permanent les 24 hores, s'ha habilitat una zona perquè els controls 'no penalitzin' la fluïdesa del trànsit.
En les zones on es faran les comprovacions els camions no autoritzats hauran de provar 'documentalment' amb el llibre de ports l'origen i el destí del viatge. En les zones properes al nou eix i en punts estratègics de rutes de llarg recorregut, s'ha instal·lat una senyalització addicional informant d'aquestes limitacions.
Pérez Moya ha explicat que es permet la circulació de camions amb origen o destí de les dues principals comarques beneficiaries perquè es vol que aquest nou eix sigui un 'estimul' a l'activitat econòmica de la zona. Sense que les dues variants estiguin fetes, la carretera no té 'prou condicions de gestió' per autoritzar la presència de tots els camions.
L'obertura de l'eix Vic-Olot no saturarà la carretera C-17. Aquesta alerta la va donar fa uns mesos la delegació d'Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona. El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha assegurat aquest dilluns a Vic que les previsions apunten a una intensitat mitjana de circulació diària al túnel de Bracons d'entre 9.000 i 10.000 vehicles de les quals no s'ha precisat quants poden ser vehicles pesats.
D'aquests 'no tots' arribaran a la zona de Parets del Vallès de manera que els increments en aquesta connexió amb Barcelona 'no han de ser significatius' per arribar al punt de provocar col·lapses. Follia també ha assenyalat que aquest estiu hauran acabat les obres de millora que s'estan fent en diversos trams de la carretera C-17 per millorar 'seguretat' i 'fluïdesa'.
L'entrada en funcionament de l'eix Vic-Olot també comportarà canvis en l'oferta de transport públic. Hi haurà una línia d'autobusos entre Vic-Olot. En els dies feiners hi haurà catorze expedicions directes (set d'anada i set de tornada). El trajecte tindrà una durada de 45 minuts. Els dissabtes es faran vuit sortides (quatre d'anada i quatre de tornada) i els diumenges i festius es faran quatre expedicions des d'Olot i tres des de Vic.
El nou eix també farà augmentar les connexions amb autobús entre Olot i Barcelona. De dilluns a divendres hi haurà quatre noves expedicions directes (dues d'anada i dues de tornada) que connectaran Olot i Barcelona per Bracons. També hi haurà quatre expedicions més (dues d'anada i dues de tornada) que seran directes però amb parada a Vic. Els dissabtes s'oferiran dos serveis (un d'anada i un de tornada). Els diumenges i festius hi haurà tres sortides des d'Olot i dues des de Barcelona amb parada a Vic. Aquest servei l'ofereix l'empresa Teisa SA.
Aquesta oferta completarà les connexions entre la Garrotxa o Barcelona perquè es mantenen les actuals connexions que van a Barcelona passant per Amer i Santa Coloma de Farners o passant per Besalú i Banyoles, utilitzant totes dues l'AP-7.
El director de Transport Terrestre, Manel Villalante, destaca que amb aquesta oferta es fa un 'salt substancial' en l'oferta de transport públic en aquesta zona perquè es considera que pot ser 'clarament competitiu' respecte del cotxe privat. / MARC RIERA / ACN
[ Vídeo sobre la nova línia de bus entre Vic i Olot ]
Vídeo EL 9 TV
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aaaah!!! Alerta!
Com que em refio plenament de la paraula d'aquest senyor, suposo que aviat el veurem anar en autobús per a fer les seves visites a Olot, en lloc de tirar de cotxe oficial...El director de Transport Terrestre, Manel Villalante, destaca que amb aquesta oferta es fa un 'salt substancial' en l'oferta de transport públic en aquesta zona perquè es considera que pot ser 'clarament competitiu' respecte del cotxe privat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Demà a la tarda s'obrirà Bracons
http://www.el9nou.cat/el9tv1.php?codi_v ... deo_vigent
L'eix Vic-Olot per Bracons s'obrirà al trànsit demà a la tarda
Arriba el gran dia. Demà s'inaugura, finalment, l'eix Vic-Olot, pel que es podrà circular a partir de les 4 de la tarda. Ha plogut molt des del desembre del 2002, quan l'aleshores conseller Felip Puig, inaugurava el tram entre Manlleu i Torelló. Al cap d'un any canviava el govern, que va donar un nou caire a la carretera reconvertint-la en una interconnexió entre dues comarques, Osona i la Garrotxa, obligades a donar-se l'esquena durant l'últim segle. Amb la muntanya de Bracons foradada, l'eix es queda a la Vall d'en Bas. El govern treballa per tenir fetes les variants d'Olot i les Preses en un termini de cinc anys.
L'eix Vic-Olot per Bracons s'obrirà al trànsit demà a la tarda
Arriba el gran dia. Demà s'inaugura, finalment, l'eix Vic-Olot, pel que es podrà circular a partir de les 4 de la tarda. Ha plogut molt des del desembre del 2002, quan l'aleshores conseller Felip Puig, inaugurava el tram entre Manlleu i Torelló. Al cap d'un any canviava el govern, que va donar un nou caire a la carretera reconvertint-la en una interconnexió entre dues comarques, Osona i la Garrotxa, obligades a donar-se l'esquena durant l'últim segle. Amb la muntanya de Bracons foradada, l'eix es queda a la Vall d'en Bas. El govern treballa per tenir fetes les variants d'Olot i les Preses en un termini de cinc anys.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Obre el túnel
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... tunel.html
Bracons surt del túnel
Montilla i Nadal tallen avui divendres la cinta inaugural d'un túnel planificat el 1985. Per anar de Vic a Olot caldrà mitja hora, la meitat que fins ara
Quim Torrent
Olot
Ult. Act. 03.04.2009 - 09:43 hs
La polèmica del túnel de Bracons ja és història. Des d'avui els cotxes ja podran circular pels 4.556 metres del que és el tercer túnel més llarg de Catalunya. El viatge entre Vic i Olot, dues de les capitals de la Catalunya interior, s'ha reduït a la meitat. Només mitja hora de cotxe les separa.
La sinuosa carretera del coll de Bracons, escenari ideal per als ral·lis, dóna pas a una via de comunicació moderna, molt segura i amb deu túnels i 6 viaductes que serveixen per salvar els enormes desnivells del Collsacabra. Prova de les dificultats orogràfiques que la nova infraestructura salva és l'alt cost que ha tingut. Només 19 quilòmetres d'asfalt han costat 300 milions d'euros. Sobretot a la banda de la Garrotxa la integració paisatgística que s'ha aconseguit és molt alta. El 60% del tram entre la boca nord del túnel i Sant Esteve d'en Bas transcorre en túnel o viaducte.
De fet, el de Bracons no és l'únic túnel llarg que entra en servei avui. El de la Codina, amb 1.470 metres, permetrà també amagar la carretera als ulls dels veïns de la Vall d'en Bas. En aquest tram, també cal destacar el viaducte del Mas Rubió, de 565 metres, que salva una vall de 30 metres de profunditat.
La nova carretera, per la qual està prevista una circulació diària de 9.000 vehicles, és de dos carrils, però en la meitat del seu recorregut hi haurà un carril addicional per facilitar els avançaments. Sobretot a la banda d'Osona, els desnivells són alts, ja que la carretera arrenca en una cota inferior als 600 metres i s'ha d'enfilar fins als 767 metres de la boca nord del túnel. Això fa que tot i ser una carretera per on està prevista en un futur la circulació de camions -un 20% del trànsit- hi hagi pendents que arriben al 6,5% de desnivell.
Precisament els vehicles pesants que facin llarg recorregut tindran restringit el pas pel túnel fins que no es construeixin les variants de les Preses i Olot. Sí que hi podran circular els camions i tràilers que facin trajectes entre Osona i la Garrotxa o les comarques del seu voltant.
De fet, les dimensions de la carretera faran de la C-37 una via intercomarcal i no pas per a trànsit de llarg recorregut, tal com havia estat planificada en època de CiU. Sorgida del pla general de carreteres de 1985, el projecte de l'Eix Vic-Olot no es va aprovar fins a l'any 2000. A diferència del que s'ha acabat construint, aquest projecte preveia la construcció d'una via de quatre carrils entre la boca nord del túnel i Olot, fet que va desfermar les crítiques dels sectors ecologistes de la comarca, liderats per la plataforma Salvem les Valls. Tot i les protestes, el govern de CiU va optar per tirar endavant l'obra. La federació ha sostingut sempre que si la via tingués aquestes característiques no hauria calgut el desdoblament de l'Eix Transversal entre Vic i Girona, i s'hauria estalviat un gran impacte ambiental a les Guilleries.
L'arribada del tripartit va canviar les coses. Tot i que ERC i ICV pretenien aturar completament el túnel malgrat que ja havien començat les obres, finalment el conseller Nadal va aconseguir tirar endavant el projecte modificant-ne el traçat per reduir l'impacte ambiental. El resultat -tot i que cal dir que el sí d'ERC i ICV ha encallat altres obres com el Quart Cinturó- es podrà comprovar avui després que el president Montilla talli la cinta inaugural.
Bracons surt del túnel
Montilla i Nadal tallen avui divendres la cinta inaugural d'un túnel planificat el 1985. Per anar de Vic a Olot caldrà mitja hora, la meitat que fins ara
Quim Torrent
Olot
Ult. Act. 03.04.2009 - 09:43 hs
La polèmica del túnel de Bracons ja és història. Des d'avui els cotxes ja podran circular pels 4.556 metres del que és el tercer túnel més llarg de Catalunya. El viatge entre Vic i Olot, dues de les capitals de la Catalunya interior, s'ha reduït a la meitat. Només mitja hora de cotxe les separa.
La sinuosa carretera del coll de Bracons, escenari ideal per als ral·lis, dóna pas a una via de comunicació moderna, molt segura i amb deu túnels i 6 viaductes que serveixen per salvar els enormes desnivells del Collsacabra. Prova de les dificultats orogràfiques que la nova infraestructura salva és l'alt cost que ha tingut. Només 19 quilòmetres d'asfalt han costat 300 milions d'euros. Sobretot a la banda de la Garrotxa la integració paisatgística que s'ha aconseguit és molt alta. El 60% del tram entre la boca nord del túnel i Sant Esteve d'en Bas transcorre en túnel o viaducte.
De fet, el de Bracons no és l'únic túnel llarg que entra en servei avui. El de la Codina, amb 1.470 metres, permetrà també amagar la carretera als ulls dels veïns de la Vall d'en Bas. En aquest tram, també cal destacar el viaducte del Mas Rubió, de 565 metres, que salva una vall de 30 metres de profunditat.
La nova carretera, per la qual està prevista una circulació diària de 9.000 vehicles, és de dos carrils, però en la meitat del seu recorregut hi haurà un carril addicional per facilitar els avançaments. Sobretot a la banda d'Osona, els desnivells són alts, ja que la carretera arrenca en una cota inferior als 600 metres i s'ha d'enfilar fins als 767 metres de la boca nord del túnel. Això fa que tot i ser una carretera per on està prevista en un futur la circulació de camions -un 20% del trànsit- hi hagi pendents que arriben al 6,5% de desnivell.
Precisament els vehicles pesants que facin llarg recorregut tindran restringit el pas pel túnel fins que no es construeixin les variants de les Preses i Olot. Sí que hi podran circular els camions i tràilers que facin trajectes entre Osona i la Garrotxa o les comarques del seu voltant.
De fet, les dimensions de la carretera faran de la C-37 una via intercomarcal i no pas per a trànsit de llarg recorregut, tal com havia estat planificada en època de CiU. Sorgida del pla general de carreteres de 1985, el projecte de l'Eix Vic-Olot no es va aprovar fins a l'any 2000. A diferència del que s'ha acabat construint, aquest projecte preveia la construcció d'una via de quatre carrils entre la boca nord del túnel i Olot, fet que va desfermar les crítiques dels sectors ecologistes de la comarca, liderats per la plataforma Salvem les Valls. Tot i les protestes, el govern de CiU va optar per tirar endavant l'obra. La federació ha sostingut sempre que si la via tingués aquestes característiques no hauria calgut el desdoblament de l'Eix Transversal entre Vic i Girona, i s'hauria estalviat un gran impacte ambiental a les Guilleries.
L'arribada del tripartit va canviar les coses. Tot i que ERC i ICV pretenien aturar completament el túnel malgrat que ja havien començat les obres, finalment el conseller Nadal va aconseguir tirar endavant el projecte modificant-ne el traçat per reduir l'impacte ambiental. El resultat -tot i que cal dir que el sí d'ERC i ICV ha encallat altres obres com el Quart Cinturó- es podrà comprovar avui després que el president Montilla talli la cinta inaugural.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... acion.html
Un grupo ecologista corta el tráfico en el túnel de Brancos el día de su inauguración
Activistas de la plataforma 'Salvem les valls' se han sentado en la calzada de la carretera y han repartido folletos contra el impacto ambiental
03/04/2009 | Actualizada a las 18:44h | Ciudadanos
Barcelona. (EFE).- Un grupo de medio centenar de activistas han cortado al tráfico durante unos veinte minutos esta tarde en el nuevo túnel de Bracons que entraba hoy en funcionamiento tras seis años de obras, para protestar por este el impacto de eje viario que conecta Vic (Barcelona) con Olot (Girona).
Fuentes del Servei Català de Transit (SCT) han informado de que sobre las 16:30 horas la circulación del túnel ha quedado restablecida aunque en estos momentos el tráfico es denso y lento.
Los activistas de la plataforma 'Salvem les valls' han cortado el tráfico del túnel por la vertiente de la Garrotxa tras sentarse en la calzada de la carretera y repartir entre los conductores folletos en contra del impacto ambiental que el eje tendrá en estas comarcas.
Mientras no se construyan las variantes de Les Preses y Olot, el gobierno de la Generalitat ha decidido restringir el paso de vehículos pesados de más de 7.500 kilos, para evitar que la carretera se convierta en una vía habitual para el transporte de mercancías transnacional.
Un grupo ecologista corta el tráfico en el túnel de Brancos el día de su inauguración
Activistas de la plataforma 'Salvem les valls' se han sentado en la calzada de la carretera y han repartido folletos contra el impacto ambiental
03/04/2009 | Actualizada a las 18:44h | Ciudadanos
Barcelona. (EFE).- Un grupo de medio centenar de activistas han cortado al tráfico durante unos veinte minutos esta tarde en el nuevo túnel de Bracons que entraba hoy en funcionamiento tras seis años de obras, para protestar por este el impacto de eje viario que conecta Vic (Barcelona) con Olot (Girona).
Fuentes del Servei Català de Transit (SCT) han informado de que sobre las 16:30 horas la circulación del túnel ha quedado restablecida aunque en estos momentos el tráfico es denso y lento.
Los activistas de la plataforma 'Salvem les valls' han cortado el tráfico del túnel por la vertiente de la Garrotxa tras sentarse en la calzada de la carretera y repartir entre los conductores folletos en contra del impacto ambiental que el eje tendrá en estas comarcas.
Mientras no se construyan las variantes de Les Preses y Olot, el gobierno de la Generalitat ha decidido restringir el paso de vehículos pesados de más de 7.500 kilos, para evitar que la carretera se convierta en una vía habitual para el transporte de mercancías transnacional.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Montilla diu que tothom hi surt guanyant
http://www.el9nou.cat/noticies.php?ed_ov=o
Montilla diu que amb l'entrada en servei de l'eix Vic-Olot hi 'guanya tothom'
Montilla, durant el seu discurs, a la inauguració de l'eix Vic-Olot. Foto: Jordi Puig
El president de la Generalitat, José Montilla, diu que amb l'entrada en servei del túnel de Bracons hi guanya 'tothom'. Montilla ha defensat igual que ho ha fet el conseller Joaquim Nadal que amb l'entrada en servei d'aquest eix hi guanyen tants els que van 'iniciar' el projecte com els que ara l'han finalitzat. També diu que beneficiarà els que van lluitar perquè dugués a terme però també els que es van oposar al projecte. El president català diu que el tram entre Sant Pere de Torelló i Sant Esteve d'en Bas és un 'compromís' per millorar la mobilitat per carretera però també la 'competitivitat' de les empreses d'Osona i la Garrotxa.
Montilla considera que el resultat final mostra un treball 'meticulós' i 'sensible' que acaba sent una 'bona síntesi' entre les exigències i els requeriments 'd'uns i altres'. El projecte que s'ha acabat executant és, segons el president català, 'més coherent' amb el que ha de ser un desenvolupament 'sostenible' d'Osona i la Garrotxa. Montilla feia referència així a les modificacions que ha tingut el projecte i que el primer govern d'esquerres integrat pel PSC, ERC i ICV va redefinir fins a l'actual projecte. El president català diu que amb l'entrada en funcionament de la carretera és quan s'ha de demostrar que aquesta ha estat 'ben pensada, ben dimensionada i ben executada'.
El president català ha assenyat en l'acte inaugural que el nou eix és una gran obra tècnica per la 'complexitat' de la seva execució. Montilla ha destacat que en l'obra s'hi han esmerçat grans esforços en 'seguretat' i 'control' de l'impacte ambiental. El màxim dirigent del país ha assegurat que en obra pública a Catalunya es treballa 'molt' i 'bé' i destaca els criteris 'racionals' i 'raonables' que fa anys que s'exigeixen en aquest tipus de treballs.
José Montilla diu que el nou túnel i el nou eix són un 'símbol' d'una període en que Catalunya s'està transformant a base d'un gran esforç en inversió pública i d'una aposta per les infraestructures que han de 'dinamitzar' i 'reequilibrar' el territori. El president també ha recordat que aquesta unió per Bracons és una obra llargament desitjada. En aquest sentit ha destacat el fet que pla general d'obres públiques de la Generalitat republicana de Victoriano Muñoz ja el contemplava.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, havia fet prèviament un repàs tècnic de l'obra en la que el Govern ha invertit 308 MEUR per a fer un total de 19 Km. Nadal ha destacat que en la seva construcció hi han intervingut unes 3000 persones. El conseller ha assenyalat la important relació que històricament havien tingut Osona i la Garrotxa que s'havia anat reduint en el període de la 'motorització'.
Nadal ha destacat que el recorregut per carretera queda ara 'reduït a la meitat'. El titular d'obres públiques ha destacat que el fet que el Govern decidís baixar la cota de la carretera per a reduir l'impacte els ha fet ser especialment curosos per minimitzar els efectes sobre la pagesia, zones productives i les zones d'interès paisatgístic.
A l'acte d'inauguració hi ha assistit a més d'alcalde i representants dels municipis beneficiaris representants de tots els sectors econòmics i socials tant d'Osona com de la Garrotxa. També hi havia representants de comarques veïnes com el Ripollès i la Selva. Abans de començar l'explicació de Nadal dos joves han penjat una pancarta sobre un dels viaductes amb la frase 'Moltes gràcies però no feia falta'. / MARC RIERA / JORDI BATALLER / ACN
[ Comunicat i dossier sobre l'obra (PDF) ]
Vídeo EL 9 TV
Montilla diu que amb l'entrada en servei de l'eix Vic-Olot hi 'guanya tothom'
Montilla, durant el seu discurs, a la inauguració de l'eix Vic-Olot. Foto: Jordi Puig
El president de la Generalitat, José Montilla, diu que amb l'entrada en servei del túnel de Bracons hi guanya 'tothom'. Montilla ha defensat igual que ho ha fet el conseller Joaquim Nadal que amb l'entrada en servei d'aquest eix hi guanyen tants els que van 'iniciar' el projecte com els que ara l'han finalitzat. També diu que beneficiarà els que van lluitar perquè dugués a terme però també els que es van oposar al projecte. El president català diu que el tram entre Sant Pere de Torelló i Sant Esteve d'en Bas és un 'compromís' per millorar la mobilitat per carretera però també la 'competitivitat' de les empreses d'Osona i la Garrotxa.
Montilla considera que el resultat final mostra un treball 'meticulós' i 'sensible' que acaba sent una 'bona síntesi' entre les exigències i els requeriments 'd'uns i altres'. El projecte que s'ha acabat executant és, segons el president català, 'més coherent' amb el que ha de ser un desenvolupament 'sostenible' d'Osona i la Garrotxa. Montilla feia referència així a les modificacions que ha tingut el projecte i que el primer govern d'esquerres integrat pel PSC, ERC i ICV va redefinir fins a l'actual projecte. El president català diu que amb l'entrada en funcionament de la carretera és quan s'ha de demostrar que aquesta ha estat 'ben pensada, ben dimensionada i ben executada'.
El president català ha assenyat en l'acte inaugural que el nou eix és una gran obra tècnica per la 'complexitat' de la seva execució. Montilla ha destacat que en l'obra s'hi han esmerçat grans esforços en 'seguretat' i 'control' de l'impacte ambiental. El màxim dirigent del país ha assegurat que en obra pública a Catalunya es treballa 'molt' i 'bé' i destaca els criteris 'racionals' i 'raonables' que fa anys que s'exigeixen en aquest tipus de treballs.
José Montilla diu que el nou túnel i el nou eix són un 'símbol' d'una període en que Catalunya s'està transformant a base d'un gran esforç en inversió pública i d'una aposta per les infraestructures que han de 'dinamitzar' i 'reequilibrar' el territori. El president també ha recordat que aquesta unió per Bracons és una obra llargament desitjada. En aquest sentit ha destacat el fet que pla general d'obres públiques de la Generalitat republicana de Victoriano Muñoz ja el contemplava.
El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, havia fet prèviament un repàs tècnic de l'obra en la que el Govern ha invertit 308 MEUR per a fer un total de 19 Km. Nadal ha destacat que en la seva construcció hi han intervingut unes 3000 persones. El conseller ha assenyalat la important relació que històricament havien tingut Osona i la Garrotxa que s'havia anat reduint en el període de la 'motorització'.
Nadal ha destacat que el recorregut per carretera queda ara 'reduït a la meitat'. El titular d'obres públiques ha destacat que el fet que el Govern decidís baixar la cota de la carretera per a reduir l'impacte els ha fet ser especialment curosos per minimitzar els efectes sobre la pagesia, zones productives i les zones d'interès paisatgístic.
A l'acte d'inauguració hi ha assistit a més d'alcalde i representants dels municipis beneficiaris representants de tots els sectors econòmics i socials tant d'Osona com de la Garrotxa. També hi havia representants de comarques veïnes com el Ripollès i la Selva. Abans de començar l'explicació de Nadal dos joves han penjat una pancarta sobre un dels viaductes amb la frase 'Moltes gràcies però no feia falta'. / MARC RIERA / JORDI BATALLER / ACN
[ Comunicat i dossier sobre l'obra (PDF) ]
Vídeo EL 9 TV
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Competència deslleial carretera vs. ferrocarril
Una reflexió: mentre el túnel viari s'ha tirat endavant amb decisió contra la forta oposició de determinats sectors, d'una connexió ferroviària, que connectaria la Garrotxa amb la Catalunya Central i Barcelona, ni piu...
Una pinzelladeta més de l'estima que aquest país (no sols el seu govern) té per un transport públic ràpid, efectiu i respectuós amb el medi ambient.
Una pinzelladeta més de l'estima que aquest país (no sols el seu govern) té per un transport públic ràpid, efectiu i respectuós amb el medi ambient.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: L'eix carreter entre Vic i Olot (túnel de Bracons)
Extens reportatge a La Vanguardia en paper d'avui:
* Bracons ve la luz - ÓSCAR MUÑOZ
Bracons ve la luz
El controvertido túnel, que conecta Osona y la Garrotxa, se pone en servicio tras6 años de obras
ÓSCAR MUÑOZ - Torelló
Ahora sí. El eje viario Vic-Olot ya discurre por el túnel de Bracons. El tramo de la C-37 comprendido entre Torelló, en Osona, y Sant Esteve d´en Bas, en la Garrotxa, que incluye el que probablemente ha sido el paso subterráneo más discutido de Catalunya, entró ayer en servicio con la previsión de soportar un tráfico de 9.000 vehículos diarios. Las obras, que han requerido una inversión de 308 millones de euros, han durado seis largos años - tres más de lo previsto-una demora que se sumó a la que antes ya había sufrido el proyecto, fruto de la controversia social y política desatada tanto en las zonas afectadas como en el Parlament e incluso en el seno del Govern, debido al impacto que podría tener esta la infraestructura en el entorno, de gran valor paisajístico.
La apertura de estos 19 kilómetros nuevos de carretera, de los que 4,5 corresponden al túnel principal - hay otros nueve más pequeños así como seis viaductos-,fue celebrada ayer tanto en la Garrotxa como en Osona.
Vía de consenso político
Trescientas personas - entre las que había alcaldes y concejales de las dos comarcas-participaron en el acto inaugural que presidió José Montilla a mediodía. El president expresó su satisfacción por el estreno de Bracons, que consideró "un símbolo de la transformación que está viviendo Catalunya a través de la obra pública". La actuación llevada a cabo para conectar la Garrotxa y Osona, en la que han trabajado tres mil personas, fue calificada por Montilla como "magnífica", fruto de "muchas horas de diálogo, de atención de las diversas posiciones y puntos de vista y de un trabajo meticuloso y sensible con el entorno". Y remachó: "A la vista de esta obra, nadie puede negar que en Catalunya, en lo que se refiere a la obra pública, se trabaja mucho y muy bien".
Minutos antes, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, se había referido a la controversia generada por esta obra. "Todos hemos salido ganando - destacó-,tanto los que la iniciaron (en referencia al Govern de CiU, bajo cuyo mandato arrancaron las obras), como los que la hemos continuado (el tripartito) e incluso los que se en su momento se opusieron (ICVEUiA y ERC, que cuando accedieron al Govern la rechazaban, y algunos alcaldes y concejales, además de la plataforma Salvem les Valls) porque entre todos la hemos mejorado". A pesar de todo, esta última entidad sigue activa y ayer mismo por la tarde reunió a un centenar de personas en una manifestación que retrasó la apertura del túnel al tráfico, inicialmente prevista para las cuatro, en media hora. Los convocantes de la protesta ven del todo innecesario el nuevo eje y, además de denunciar el excesivo impacto que a su juicio tiene en el entorno, temen que vaya a traer operaciones urbanísticas indeseables.
En el acto inaugural, que se desarrolló en dos partes, una en el viaducto de Mas Rubió (Garrotxa) y otra en el de Les Salines (Osona), los alcaldes de los municipios por los que pasa la nueva carretera coincidieron en destacar la calidad de la actuación y la oportunidad que va a suponer para la relación entre las dos comarcas y de estas con el conjunto de la Catalunya interior. "Inicialmente nos opusimos - manifestó Jordi Fàbrega, alcalde de Sant Pere de Torelló (de EPM, lista asociada a ICV) y delegado de la Generalitat en las comarcas centrales-pero el proyecto final es sensible lo que pedíamos, como el soterramiento de 1,5 kilómetros bajo una zona protegida y el núcleo de Sant Andreu de la Vola, en el que viven 27 personas".
En la misma línea se expresó el alcalde la Vall d´en Bas, Miquel Calm (CiU): "Estamos contentos porque queríamos que se rebajara la cota y se hizo - explicó-lo que ha permitido reducir las molestias en Joanetes. A su entender, "otro acierto ha sido construir el viaducto de Mas Rubió en vez del talud que había en el primer proyecto y que habría partido el municipio en dos".
Entre los invitados de la inauguración estaba Pere Macias, ex alcalde de Olot y principal impulsor de la obra en su etapa de conseller de Jordi Pujol. El hoy diputado de CiU en el Congreso tampoco ocultó su satisfacción. "Este es un proyecto de una gran solidez - comentó-y la prueba es que ha sobrevivido incluso con el tripartito". La apertura del túnel, continuó, "es buena para la Garrotxa, para Osona y para el conjunto de Catalunya". Macias destacó que, en esta ocasión, "ha ganado la cultura del sí".
Con el tramo puesto ayer en servicio, al eje Vic-Olot sólo le falta el comprendido entre Sant Esteve d´en Bas y la capital de la Garrotxa, pendiente de la definición de las variantes de esta última ciudad y de Les Preses, que no estarán listos en al menos cuatro años. La alcaldesa de este último municipio, Esther Pagès (PSC), se mostró satisfecha por el acontecimiento de ayer. "Pero si la variante estuviese hecha me alegraría más", reconoció. En este sentido, abogó por "trabajar para que sea una realidad lo antes posible y se trate con la misma sensibilidad que se ha tenido en el tramo del túnel".
Para evitar que la C-37 se convierta en vía de paso para camiones de largo recorrido, hasta que no estén estas dos variantes pendientes se ha prohibido el paso de vehículos de más de 7,5 toneladas que no tengan origen o destino en Osona o la Garrotxa. El nuevo tramo también servirá para potenciar el transporte público. Ayer mismo se estrenaron nuevas líneas de autobús que enlazan Olot, Vic y Barcelona y que, como para el resto del tráfico, ahorran media hora de viaje.
ALCALDES SATISFECHOS Los municipios por los que pasa el nuevo eje aplauden su integración paisajística
PLATAFORMA DESCONTENTA Salvem les Valls mantiene su oposición y corta el acceso norte media hora
L A H I S T O R I A
Una conexión ya planteada en 1816
El eje Vic-Olot por Bracons culmina viejos proyectos para conectar las dos capitales comarcales. El principal antecedente está en la propuesta - no aprobada-de 1816 de la Junta de Comercio, que lo incluía en su red de caminos. La Generalitat republicana lo previó en su plan general de obras de 1935. El plan de carreteras de 1985 lo consideró dentro de la red básica secundaria como ramal del Eix Transversal. Finalmente, el plan de infraestructuras del transporte de Catalunya del 2006 - el vigente-lo rebajó a comarcal, lo que ha permitido aminorar su impacto ambiental.
Muchos usuarios de la C-37 juzgan insuficiente la capacidad del nuevo enlace y temen que la falta de dos variantes la colapsen
"El túnel ha nacido pequeño"
BÀRBARA JULBE - Olot
La puesta en marcha de nuevas líneas de autobús por el túnel son bien recibidas por los estudiantes
Los usuarios que diariamente se desplazan entre las comarcas de la Garrotxa y Osona son los que más han estado esperando la apertura del nuevo eje Vic-Olot por Bracons. Aunque también tienen sus reticencias. "Ha nacido pequeño, porque al menos debería tener cuatro carriles", advierten los transportistas de la Garrotxa, alegando que la infraestructura sólo tiene dos vías y una adicional en más o menos la mitad del trayecto.
Joan Planella, que desde hace días ya lleva colocado el distintivo naranja que le permite pasar con su camión por el túnel, viaja diariamente de Olot a Vic repartiendo todo tipo de mercancías. Reconoce que se le presenta una alternativa más directa para ir a la capital de Osona en lugar de pasar, como siempre ha hecho hasta ahora, por el Ripollès a través de los túneles de Capsacosta o bien por las curvas de la Salut. No obstante, tiene sus dudas sobre si logrará llegar antes a su destino. "Habitualmente suelo tardar una hora y media y por Bracons dicen que sólo será media hora. En todo caso si vas con un coche de muchos caballos, ynocon un camión cargado de material. Al menos, calculo que tardaré tres cuartos de hora". Además, añade, "cruzar Les Preses y Olot será un gran atasco. Bracons está abierto pero faltan estas variantes", puntualiza.
Según las previsiones de la dirección general de Carreteres, unos 9.000 vehículos - a lo sumo
10.000-pasarán de media por el eje a su paso por Bracons. "Será un jaleo", advierten tanto el jubilado Antonio Jiménez como su nieta Laura Falguera, empresaria de Olot. "Han puesto semáforos en todo el vial Sant Jordi y será un caos", concreta ella. En el mismo sentido, se manifiesta el presidente del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona. "Pagaremos durante años las consecuencias de abrir el túnel sin la variante. Esto no se ha hecho bien y no hay excusa", añade. Asimismo el alcalde de la Vall d´en Bas, Miquel Calm, declara que "no se han hecho los deberes y la variante de Olot ya tendría que estar prácticamente acabada". Por su parte, el alcalde de Olot, Lluís Sacrest, asegura que "este problema tiene fecha de caducidad" y además explica que para minimizar el impacto "se han hecho mejoras en el asfalto y se han colocado nuevos semáforos en la ciudad".
Entre este tráfico adicional se encuentra una nueva línea de autobuses. Hasta 14 expediciones directas entre Vic-Olot los días laborales (siete de ida y siete de vuelta) con una duración de 45 minutos. Una usuaria será Ariadna Fitó, estudiante de diseño gráfico de la Escuela de Arte de Olot. Dejará su piso que comparte en la capital de la Garrotxa con otras alumnas y podrá volver a casa con sus padres en Roda de Ter. "Será un ahorro de dinero", asegura. "Cogeré el autobús diariamente porqué las dos ciudades tampoco están tan lejos, lo único que no estaban bien comunicadas", añade. El responsable de la tienda de ropa contigua a la estación de autobuses de Olot, Manel Sánchez, asegura que "esta nueva infraestructura ayudará a reactivar el sector porque habrá más competencia. Y esto es bueno, bueno para la comunicación pero se podría haber hecho con un menor impacto medioambiental ya que la infraestructura atraviesa todo el valle y sus cultivos", reivindica Núria Pujoldevall, educadora de una guardería de Olot.
Protestas como esta se recogen en el nuevo lema "Això no calia" de la Plataforma Salvem les Valls y de la Agrupació Naturalista de la Garrotxa. El portavoz de estas entidades, David Gimeno, denuncia que el túnel "es más que un agujero en la montaña. Es una vía que conecta dos comarcas y con el paso del tiempo acabará convirtiéndose en un eje europeo y una alternativa a la AP-7". En cambio, el alcalde de Olot, Lluís Sacrest, considera que "la obra significa la apertura de la ciudad hacia la Catalunya central" y añade que "dos comarcas vecinas cercanas que antes se daban la espalda ahora se ven la cara". La Cambra de Comerç de Girona y la Diputación de Girona resaltan también que "es una gran oportunidad de relación entre las dos comarcas tanto a nivel de negocio, sobre todo en el sector cárnico, como en formación, a través de la Universitat de Vic que ahora estará a sólo media hora de viaje".
* Bracons ve la luz - ÓSCAR MUÑOZ
Bracons ve la luz
El controvertido túnel, que conecta Osona y la Garrotxa, se pone en servicio tras6 años de obras
ÓSCAR MUÑOZ - Torelló
Ahora sí. El eje viario Vic-Olot ya discurre por el túnel de Bracons. El tramo de la C-37 comprendido entre Torelló, en Osona, y Sant Esteve d´en Bas, en la Garrotxa, que incluye el que probablemente ha sido el paso subterráneo más discutido de Catalunya, entró ayer en servicio con la previsión de soportar un tráfico de 9.000 vehículos diarios. Las obras, que han requerido una inversión de 308 millones de euros, han durado seis largos años - tres más de lo previsto-una demora que se sumó a la que antes ya había sufrido el proyecto, fruto de la controversia social y política desatada tanto en las zonas afectadas como en el Parlament e incluso en el seno del Govern, debido al impacto que podría tener esta la infraestructura en el entorno, de gran valor paisajístico.
La apertura de estos 19 kilómetros nuevos de carretera, de los que 4,5 corresponden al túnel principal - hay otros nueve más pequeños así como seis viaductos-,fue celebrada ayer tanto en la Garrotxa como en Osona.
Vía de consenso político
Trescientas personas - entre las que había alcaldes y concejales de las dos comarcas-participaron en el acto inaugural que presidió José Montilla a mediodía. El president expresó su satisfacción por el estreno de Bracons, que consideró "un símbolo de la transformación que está viviendo Catalunya a través de la obra pública". La actuación llevada a cabo para conectar la Garrotxa y Osona, en la que han trabajado tres mil personas, fue calificada por Montilla como "magnífica", fruto de "muchas horas de diálogo, de atención de las diversas posiciones y puntos de vista y de un trabajo meticuloso y sensible con el entorno". Y remachó: "A la vista de esta obra, nadie puede negar que en Catalunya, en lo que se refiere a la obra pública, se trabaja mucho y muy bien".
Minutos antes, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, se había referido a la controversia generada por esta obra. "Todos hemos salido ganando - destacó-,tanto los que la iniciaron (en referencia al Govern de CiU, bajo cuyo mandato arrancaron las obras), como los que la hemos continuado (el tripartito) e incluso los que se en su momento se opusieron (ICVEUiA y ERC, que cuando accedieron al Govern la rechazaban, y algunos alcaldes y concejales, además de la plataforma Salvem les Valls) porque entre todos la hemos mejorado". A pesar de todo, esta última entidad sigue activa y ayer mismo por la tarde reunió a un centenar de personas en una manifestación que retrasó la apertura del túnel al tráfico, inicialmente prevista para las cuatro, en media hora. Los convocantes de la protesta ven del todo innecesario el nuevo eje y, además de denunciar el excesivo impacto que a su juicio tiene en el entorno, temen que vaya a traer operaciones urbanísticas indeseables.
En el acto inaugural, que se desarrolló en dos partes, una en el viaducto de Mas Rubió (Garrotxa) y otra en el de Les Salines (Osona), los alcaldes de los municipios por los que pasa la nueva carretera coincidieron en destacar la calidad de la actuación y la oportunidad que va a suponer para la relación entre las dos comarcas y de estas con el conjunto de la Catalunya interior. "Inicialmente nos opusimos - manifestó Jordi Fàbrega, alcalde de Sant Pere de Torelló (de EPM, lista asociada a ICV) y delegado de la Generalitat en las comarcas centrales-pero el proyecto final es sensible lo que pedíamos, como el soterramiento de 1,5 kilómetros bajo una zona protegida y el núcleo de Sant Andreu de la Vola, en el que viven 27 personas".
En la misma línea se expresó el alcalde la Vall d´en Bas, Miquel Calm (CiU): "Estamos contentos porque queríamos que se rebajara la cota y se hizo - explicó-lo que ha permitido reducir las molestias en Joanetes. A su entender, "otro acierto ha sido construir el viaducto de Mas Rubió en vez del talud que había en el primer proyecto y que habría partido el municipio en dos".
Entre los invitados de la inauguración estaba Pere Macias, ex alcalde de Olot y principal impulsor de la obra en su etapa de conseller de Jordi Pujol. El hoy diputado de CiU en el Congreso tampoco ocultó su satisfacción. "Este es un proyecto de una gran solidez - comentó-y la prueba es que ha sobrevivido incluso con el tripartito". La apertura del túnel, continuó, "es buena para la Garrotxa, para Osona y para el conjunto de Catalunya". Macias destacó que, en esta ocasión, "ha ganado la cultura del sí".
Con el tramo puesto ayer en servicio, al eje Vic-Olot sólo le falta el comprendido entre Sant Esteve d´en Bas y la capital de la Garrotxa, pendiente de la definición de las variantes de esta última ciudad y de Les Preses, que no estarán listos en al menos cuatro años. La alcaldesa de este último municipio, Esther Pagès (PSC), se mostró satisfecha por el acontecimiento de ayer. "Pero si la variante estuviese hecha me alegraría más", reconoció. En este sentido, abogó por "trabajar para que sea una realidad lo antes posible y se trate con la misma sensibilidad que se ha tenido en el tramo del túnel".
Para evitar que la C-37 se convierta en vía de paso para camiones de largo recorrido, hasta que no estén estas dos variantes pendientes se ha prohibido el paso de vehículos de más de 7,5 toneladas que no tengan origen o destino en Osona o la Garrotxa. El nuevo tramo también servirá para potenciar el transporte público. Ayer mismo se estrenaron nuevas líneas de autobús que enlazan Olot, Vic y Barcelona y que, como para el resto del tráfico, ahorran media hora de viaje.
ALCALDES SATISFECHOS Los municipios por los que pasa el nuevo eje aplauden su integración paisajística
PLATAFORMA DESCONTENTA Salvem les Valls mantiene su oposición y corta el acceso norte media hora
L A H I S T O R I A
Una conexión ya planteada en 1816
El eje Vic-Olot por Bracons culmina viejos proyectos para conectar las dos capitales comarcales. El principal antecedente está en la propuesta - no aprobada-de 1816 de la Junta de Comercio, que lo incluía en su red de caminos. La Generalitat republicana lo previó en su plan general de obras de 1935. El plan de carreteras de 1985 lo consideró dentro de la red básica secundaria como ramal del Eix Transversal. Finalmente, el plan de infraestructuras del transporte de Catalunya del 2006 - el vigente-lo rebajó a comarcal, lo que ha permitido aminorar su impacto ambiental.
Muchos usuarios de la C-37 juzgan insuficiente la capacidad del nuevo enlace y temen que la falta de dos variantes la colapsen
"El túnel ha nacido pequeño"
BÀRBARA JULBE - Olot
La puesta en marcha de nuevas líneas de autobús por el túnel son bien recibidas por los estudiantes
Los usuarios que diariamente se desplazan entre las comarcas de la Garrotxa y Osona son los que más han estado esperando la apertura del nuevo eje Vic-Olot por Bracons. Aunque también tienen sus reticencias. "Ha nacido pequeño, porque al menos debería tener cuatro carriles", advierten los transportistas de la Garrotxa, alegando que la infraestructura sólo tiene dos vías y una adicional en más o menos la mitad del trayecto.
Joan Planella, que desde hace días ya lleva colocado el distintivo naranja que le permite pasar con su camión por el túnel, viaja diariamente de Olot a Vic repartiendo todo tipo de mercancías. Reconoce que se le presenta una alternativa más directa para ir a la capital de Osona en lugar de pasar, como siempre ha hecho hasta ahora, por el Ripollès a través de los túneles de Capsacosta o bien por las curvas de la Salut. No obstante, tiene sus dudas sobre si logrará llegar antes a su destino. "Habitualmente suelo tardar una hora y media y por Bracons dicen que sólo será media hora. En todo caso si vas con un coche de muchos caballos, ynocon un camión cargado de material. Al menos, calculo que tardaré tres cuartos de hora". Además, añade, "cruzar Les Preses y Olot será un gran atasco. Bracons está abierto pero faltan estas variantes", puntualiza.
Según las previsiones de la dirección general de Carreteres, unos 9.000 vehículos - a lo sumo
10.000-pasarán de media por el eje a su paso por Bracons. "Será un jaleo", advierten tanto el jubilado Antonio Jiménez como su nieta Laura Falguera, empresaria de Olot. "Han puesto semáforos en todo el vial Sant Jordi y será un caos", concreta ella. En el mismo sentido, se manifiesta el presidente del Consell Comarcal de la Garrotxa, Joan Espona. "Pagaremos durante años las consecuencias de abrir el túnel sin la variante. Esto no se ha hecho bien y no hay excusa", añade. Asimismo el alcalde de la Vall d´en Bas, Miquel Calm, declara que "no se han hecho los deberes y la variante de Olot ya tendría que estar prácticamente acabada". Por su parte, el alcalde de Olot, Lluís Sacrest, asegura que "este problema tiene fecha de caducidad" y además explica que para minimizar el impacto "se han hecho mejoras en el asfalto y se han colocado nuevos semáforos en la ciudad".
Entre este tráfico adicional se encuentra una nueva línea de autobuses. Hasta 14 expediciones directas entre Vic-Olot los días laborales (siete de ida y siete de vuelta) con una duración de 45 minutos. Una usuaria será Ariadna Fitó, estudiante de diseño gráfico de la Escuela de Arte de Olot. Dejará su piso que comparte en la capital de la Garrotxa con otras alumnas y podrá volver a casa con sus padres en Roda de Ter. "Será un ahorro de dinero", asegura. "Cogeré el autobús diariamente porqué las dos ciudades tampoco están tan lejos, lo único que no estaban bien comunicadas", añade. El responsable de la tienda de ropa contigua a la estación de autobuses de Olot, Manel Sánchez, asegura que "esta nueva infraestructura ayudará a reactivar el sector porque habrá más competencia. Y esto es bueno, bueno para la comunicación pero se podría haber hecho con un menor impacto medioambiental ya que la infraestructura atraviesa todo el valle y sus cultivos", reivindica Núria Pujoldevall, educadora de una guardería de Olot.
Protestas como esta se recogen en el nuevo lema "Això no calia" de la Plataforma Salvem les Valls y de la Agrupació Naturalista de la Garrotxa. El portavoz de estas entidades, David Gimeno, denuncia que el túnel "es más que un agujero en la montaña. Es una vía que conecta dos comarcas y con el paso del tiempo acabará convirtiéndose en un eje europeo y una alternativa a la AP-7". En cambio, el alcalde de Olot, Lluís Sacrest, considera que "la obra significa la apertura de la ciudad hacia la Catalunya central" y añade que "dos comarcas vecinas cercanas que antes se daban la espalda ahora se ven la cara". La Cambra de Comerç de Girona y la Diputación de Girona resaltan también que "es una gran oportunidad de relación entre las dos comarcas tanto a nivel de negocio, sobre todo en el sector cárnico, como en formación, a través de la Universitat de Vic que ahora estará a sólo media hora de viaje".
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Visca la coherència!
Variants d'Olot i Les Preses, L9, Carmel, Lesseps, Glòries... Realment, costa tant tenir memòria i ser coherent?El Molt Honorable wrote:"A la vista de esta obra, nadie puede negar que en Catalunya, en lo que se refiere a la obra pública, se trabaja mucho y muy bien".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Control de vehicles no autoritzats
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... di=torello
DIVENDRES, 10/04/2009 - 06:00h
Els Mossos d'Esquadra fan controls a la boca del túnel de Bracons per impedir el pas de camions no autoritzats
Els Mossos sancionaran amb multes de 600 euros a partir del 20 d'abril
Els Mossos d'Esquadra estan fent controls a la boca del túnel de Bracons per impedir el pas per la infraestructura dels camions que no estiguin autoritzats. Els agents comproven que tots els camions que pesin més de set tones i mitja tinguin un cartell taronja que els autoritza a passar. El sergent de Trànsit Francesc Campayo explica que, a més dels que tenen origen i destí a la Garrotxa o a Osona, es permet passar els que transportin 'animals vius, mercaderies, premsa, llet crua o aigua per al consum humà'.
Fins al 20 d'abril, els controls són informatius. Després, els mossos sancionaran amb multes de 600 euros els camions que passin pel túnel i no estiguin autoritzats. (ACN)
DIVENDRES, 10/04/2009 - 06:00h
Els Mossos d'Esquadra fan controls a la boca del túnel de Bracons per impedir el pas de camions no autoritzats
Els Mossos sancionaran amb multes de 600 euros a partir del 20 d'abril
Els Mossos d'Esquadra estan fent controls a la boca del túnel de Bracons per impedir el pas per la infraestructura dels camions que no estiguin autoritzats. Els agents comproven que tots els camions que pesin més de set tones i mitja tinguin un cartell taronja que els autoritza a passar. El sergent de Trànsit Francesc Campayo explica que, a més dels que tenen origen i destí a la Garrotxa o a Osona, es permet passar els que transportin 'animals vius, mercaderies, premsa, llet crua o aigua per al consum humà'.
Fins al 20 d'abril, els controls són informatius. Després, els mossos sancionaran amb multes de 600 euros els camions que passin pel túnel i no estiguin autoritzats. (ACN)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.