Notícies línia de La Pobla de Segur
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Cal felicitar de nou a FGC que estimuli de nou els trens històrics en aquesta línia, és una bona iniciativa que espero doni bons resultats. Caldria fer l'observació a FGC que els seus plans de soterrament de Balaguer dificultarien l'explotació d'un tren així, per la qual cosa o bé no se soterra o si s'arriba a fer caldria considerar la possibilitat de deixar una via exterior mode explotació port que tant d'èxit té en altres països. Veure la garrafeta a "paso de hombre" per aquí fora, amb un pilot davant amb les banderes desplegades indicant proximitat "del perill" a vianants, ciclistes i altres personatges propis de les maquetes verdfuturistes seria impressionant i molt gratificant per mi.
Es podria plantejar plantejar que un dels 18 serveis fos més railfan, buscant un públic més específic dintre de la programació regular i per exemple fer el trajecte Lleida-Balaguer amb les Yeye i el Balaguer-La Pobla amb la garrafeta. En qualsevol cas, caldria veure la dificultat d'encarrilar aquest tren dins un túnel i altres temes de seguretat que de ben segur FGC ja haurà avaluat a l'hora de prendre la decisió de fer un canvi de tracció de Balaguer.
Es podria plantejar plantejar que un dels 18 serveis fos més railfan, buscant un públic més específic dintre de la programació regular i per exemple fer el trajecte Lleida-Balaguer amb les Yeye i el Balaguer-La Pobla amb la garrafeta. En qualsevol cas, caldria veure la dificultat d'encarrilar aquest tren dins un túnel i altres temes de seguretat que de ben segur FGC ja haurà avaluat a l'hora de prendre la decisió de fer un canvi de tracció de Balaguer.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Deixar-se de soterrar a Balaguer
Sincerament, espero que la crisi actual, amb la paralització del sector immobiliari i de la construcció, acabi enterrant definitivament la barrabassada projectada de soterrar la via al seu pas per Balaguer. En tot cas, ja està desapareixent l'al·licient principal: la possibilitat de guanyar-hi molts diners i de pressa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Fa un temps vaig suggerir a FGC que estimés la possibilitat de mantenir la senyalització mecànica a la línia com un component turístic de cara a buscar públic anglès i railfans.
Malgrat la dificultat de fer artesania amb tecnologia la idea seria aprofitar la necessitat d'automatitzar el blocatge a la línia amb enclavaments electrònics, per tal que aquests regulin les agulles a motor i els senyals mecànics a motor, amb posició d'enclavament per garantir la seguretat de la indicació associada a una balissa de FAP comuna, que actuaria d'aturatren en cas d'ultrapassar el senyal en indicació de parada.
Malgrat la dificultat de fer artesania amb tecnologia la idea seria aprofitar la necessitat d'automatitzar el blocatge a la línia amb enclavaments electrònics, per tal que aquests regulin les agulles a motor i els senyals mecànics a motor, amb posició d'enclavament per garantir la seguretat de la indicació associada a una balissa de FAP comuna, que actuaria d'aturatren en cas d'ultrapassar el senyal en indicació de parada.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Deixar-se de soterrar a Balaguer
Al respecte de la crisi, és evident que això paralitza molts dels projectes posats en marxa o previstos, i l'estació de Balaguer no és cap preferència. Podem estar molt contents de tenir la línia renovada com la tenim, ja que ara es prioritzaran altres inversions.
Ara cal destinar molts recursos a despesa social per tal d'evitar un catacrac seriós.
Ara cal destinar molts recursos a despesa social per tal d'evitar un catacrac seriós.
Guigui wrote:Sincerament, espero que la crisi actual, amb la paralització del sector immobiliari i de la construcció, acabi enterrant definitivament la barrabassada projectada de soterrar la via al seu pas per Balaguer. En tot cas, ja està desapareixent l'al·licient principal: la possibilitat de guanyar-hi molts diners i de pressa.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Es reestructura el servei de bus entre Esterri d’Àneu i Lleida per millorar l’accessibilitat
El Govern ha posat en marxa avui un conjunt de millores en les comunicacions amb transport públic entre les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Noguera i el Segrià, amb l’objectiu de millorar les freqüències de pas, reduir el temps del recorregut, apropar el servei a més usuaris ampliant la seva cobertura i facilitar la intermodalitat amb els serveis ferroviaris. Així, a partir d’avui, s’implantaran les següents millores:
• S’oferiran 2 expedicions més entre Esterri d’Àneu i Lleida, una d’anada i una de tornada, que s’afegiran a les 2 sortides del servei actual
• S’implantarà un nou recorregut en el tram intermedi entre la Passarel·la i Balaguer d’aquesta línia, per on discorreran 3 de les 4 expedicions totals, aprofitant la millora del traçat que el DPTOP ha dut a terme a la C-12 entre Àger i la Passarel·la
• Es crearan noves parades al tram entre la Passarel·la i Balaguer, per apropar la línia a municipis fins ara exclosos
• S’oferiran 2 expedicions d’anada i 2 de tornada entre Esterri d’Àneu i la Pobla de Segur, per a facilitar l’accessibilitat a l’estació de ferrocarril i promoure els intercanvis modals amb la línia Lleida - la Pobla de Segur d’FGC
Actualment, la línia d’autobús interurbana gestionada per Alsina Graells que connecta Esterri d’Àneu i Lleida, dóna servei a un conjunt de municipis de les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Noguera i el Segrià, amb 1 expedició d’anada i 1 de tornada. El tram intermedi, entre Balaguer i la Passarel·la, discorre per Camarasa, Figuerola de Moià i la Baronia de Sant Oïsme.
Ara, amb l’objectiu de donar resposta a les noves necessitats de les persones usuàries dels municipis i àrees properes, el DPTOP ha reestructurat aquest servei per apropar-lo fins a altres municipis, millorar les freqüències de pas, la cobertura territorial i la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic.
L’actuació s’inclou dins del Pla de Transports de Viatgers 2008-2012, aprovat pel Govern amb l’objectiu de desplegar un conjunt de mesures per incrementar l’oferta de serveis existent per promoure una mobilitat cada cop més sostenible.
4 expedicions en total: 2 d’anada i 2 de tornada
L’actuació que ara s’ha posat en marxa consisteix en la reestructuració de la línia existent que connecta els municipis d’Esterri d’Àneu i Lleida, per tal d’incorporar un recorregut en el tram intermedi i millorar les freqüències de pas.
Així, d’una banda, s’incorpora un nou tram entre la Passarel·la i Balaguer, que aprofitarà les millores que el DPTOP ha executat a la carretera C-12 a Àger, amb l’eliminació dels revolts i el reforçament del paviment. Així, la línia tindrà dues variants del recorregut en la part central: una que correspon al traçat habitual (per Camarasa), i la nova que discorrerà per Àger, Agulló, Vilamajó i Ós de Balaguer, amb noves parades a l'estació d'Àger, Cal Adrià, l'Ametlla de Montsec i la Régola.
Pel que fa a les expedicions, s’incorporaran 2 noves sortides entre Esterri d’Àneu i Lleida a les 2 sortides habituals, de manera que en total s’oferiran 4 expedicions, 2 d’anada i 2 de tornada.
De les 2 sortides d’anada, una passarà per Camarasa i l’altre pel nou tram d’Àger. En canvi, les 2 sortides de tornada, de Lleida a Esterri d’Àneu, passaran pel nou tram d’Àger. Per evitar que l’altre tram quedi descobert, s’implantaran dues noves expedicions (1 d’anada i 1 de tornada) entre Balaguer i la Baronia de Sant Oïsme, passant també per Camarasa i a la Figuerola de Moià.
Per a facilitar la intermodalitat, els nous serveis tindran parada a les estacions de ferrocarril de la Pobla de Segur, Tremp i Àger on hi ha correspondència amb els FGC.
Noves expedicions entre Esterri i la Pobla
A banda d’aquesta actuació de millora del servei entre Esterri d’Àneu i Lleida, el DPTOP ha posat en marxa avui una altra iniciativa amb l’objectiu de potenciar la intermodalitat i afavorir els intercanvis entre els diferents mitjans de transport públic.
Així, la línia d’autobús que fins ara connectava Sort i l’estació de ferrocarril de la Pobla de Segur es perllongarà fins a Esterri d’Àneu i s’oferiran 4 expedicions diàries, 2 d’anada i 2 de tornada, en coordinació amb els serveis ferroviaris.
Amb aquestes mesures, el DPTOP vol atraure nous usuaris del transport públic que habitualment utilitzen el vehicle privat per als seus desplaçaments. Així, aquestes millores aportaran comoditat, eficiència i competitivitat a aquest servei de transport públic.
Fins a finals d’any, aquestes millores en les comunicacions amb transport públic a la zona suposarà un cost de 188.713 euros, que serà assumit íntegrament pel DPTOP.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
El Govern ha posat en marxa avui un conjunt de millores en les comunicacions amb transport públic entre les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Noguera i el Segrià, amb l’objectiu de millorar les freqüències de pas, reduir el temps del recorregut, apropar el servei a més usuaris ampliant la seva cobertura i facilitar la intermodalitat amb els serveis ferroviaris. Així, a partir d’avui, s’implantaran les següents millores:
• S’oferiran 2 expedicions més entre Esterri d’Àneu i Lleida, una d’anada i una de tornada, que s’afegiran a les 2 sortides del servei actual
• S’implantarà un nou recorregut en el tram intermedi entre la Passarel·la i Balaguer d’aquesta línia, per on discorreran 3 de les 4 expedicions totals, aprofitant la millora del traçat que el DPTOP ha dut a terme a la C-12 entre Àger i la Passarel·la
• Es crearan noves parades al tram entre la Passarel·la i Balaguer, per apropar la línia a municipis fins ara exclosos
• S’oferiran 2 expedicions d’anada i 2 de tornada entre Esterri d’Àneu i la Pobla de Segur, per a facilitar l’accessibilitat a l’estació de ferrocarril i promoure els intercanvis modals amb la línia Lleida - la Pobla de Segur d’FGC
Actualment, la línia d’autobús interurbana gestionada per Alsina Graells que connecta Esterri d’Àneu i Lleida, dóna servei a un conjunt de municipis de les comarques del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, la Noguera i el Segrià, amb 1 expedició d’anada i 1 de tornada. El tram intermedi, entre Balaguer i la Passarel·la, discorre per Camarasa, Figuerola de Moià i la Baronia de Sant Oïsme.
Ara, amb l’objectiu de donar resposta a les noves necessitats de les persones usuàries dels municipis i àrees properes, el DPTOP ha reestructurat aquest servei per apropar-lo fins a altres municipis, millorar les freqüències de pas, la cobertura territorial i la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic.
L’actuació s’inclou dins del Pla de Transports de Viatgers 2008-2012, aprovat pel Govern amb l’objectiu de desplegar un conjunt de mesures per incrementar l’oferta de serveis existent per promoure una mobilitat cada cop més sostenible.
4 expedicions en total: 2 d’anada i 2 de tornada
L’actuació que ara s’ha posat en marxa consisteix en la reestructuració de la línia existent que connecta els municipis d’Esterri d’Àneu i Lleida, per tal d’incorporar un recorregut en el tram intermedi i millorar les freqüències de pas.
Així, d’una banda, s’incorpora un nou tram entre la Passarel·la i Balaguer, que aprofitarà les millores que el DPTOP ha executat a la carretera C-12 a Àger, amb l’eliminació dels revolts i el reforçament del paviment. Així, la línia tindrà dues variants del recorregut en la part central: una que correspon al traçat habitual (per Camarasa), i la nova que discorrerà per Àger, Agulló, Vilamajó i Ós de Balaguer, amb noves parades a l'estació d'Àger, Cal Adrià, l'Ametlla de Montsec i la Régola.
Pel que fa a les expedicions, s’incorporaran 2 noves sortides entre Esterri d’Àneu i Lleida a les 2 sortides habituals, de manera que en total s’oferiran 4 expedicions, 2 d’anada i 2 de tornada.
De les 2 sortides d’anada, una passarà per Camarasa i l’altre pel nou tram d’Àger. En canvi, les 2 sortides de tornada, de Lleida a Esterri d’Àneu, passaran pel nou tram d’Àger. Per evitar que l’altre tram quedi descobert, s’implantaran dues noves expedicions (1 d’anada i 1 de tornada) entre Balaguer i la Baronia de Sant Oïsme, passant també per Camarasa i a la Figuerola de Moià.
Per a facilitar la intermodalitat, els nous serveis tindran parada a les estacions de ferrocarril de la Pobla de Segur, Tremp i Àger on hi ha correspondència amb els FGC.
Noves expedicions entre Esterri i la Pobla
A banda d’aquesta actuació de millora del servei entre Esterri d’Àneu i Lleida, el DPTOP ha posat en marxa avui una altra iniciativa amb l’objectiu de potenciar la intermodalitat i afavorir els intercanvis entre els diferents mitjans de transport públic.
Així, la línia d’autobús que fins ara connectava Sort i l’estació de ferrocarril de la Pobla de Segur es perllongarà fins a Esterri d’Àneu i s’oferiran 4 expedicions diàries, 2 d’anada i 2 de tornada, en coordinació amb els serveis ferroviaris.
Amb aquestes mesures, el DPTOP vol atraure nous usuaris del transport públic que habitualment utilitzen el vehicle privat per als seus desplaçaments. Així, aquestes millores aportaran comoditat, eficiència i competitivitat a aquest servei de transport públic.
Fins a finals d’any, aquestes millores en les comunicacions amb transport públic a la zona suposarà un cost de 188.713 euros, que serà assumit íntegrament pel DPTOP.
http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No puedo estar más de acuerdo, cualquier obra importante que se haga en la línea será una inversión perdida, obras menores si, ampliaciones hacia Sort y Andorra quizás también, pero con la actual crisis...Guigui wrote:Sincerament, espero que la crisi actual, amb la paralització del sector immobiliari i de la construcció, acabi enterrant definitivament la barrabassada projectada de soterrar la via al seu pas per Balaguer. En tot cas, ja està desapareixent l'al·licient principal: la possibilitat de guanyar-hi molts diners i de pressa.
Por cierto, sobre la crisis, estoy harto de solucionar las crisis a golpe de inversiones en la construcción.
Nuestros políticos demuestran ser poco inteligentes, una vez la obra está terminada el negocio está acabado. Yo me pregunto porque de una vez por todas no nos dedicamos a invertir en empresas que aseguran puestos de trabajo, y porque no pueden ser empresas que se construyan con dinero público???
Grandes compañías españolas, Telefónica, FECSA, ENDESA... en su día eran del estado y un gran partido de derechas las vendió a sus amiguitos y mirad como se están forrando ahora.
Disculpad pues no toca en este foro hablar de esto, pero estoy muy indignado.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Reclamen més trens de Lleida a la Pobla per reduir la sinistralitat a les carreteres
La meitat dels accidents laborals succeeixen durant l'anada i la tornada a la feina. L'any 2008, es van registrar 600 d'aquests sinistres a les carreteres lleidatanes. Els ajuntaments del corredor ferroviari que uneix Lleida i la Pobla de Segur, han signat la Declaració de Balaguer.
Aquest manifest, proposat per CCOO i que s'ha acordat aquest dimecres a la capital de la Noguera, demana a la Generalitat que ampliï en dos combois els trens que cobreixen el recorregut Lleida-La Pobla. També exigeix que s'adeqüi l'horari de pas per tal de facilitar els desplaçaments laborals i per enllaçar amb línies de llarga distància a Lleida.
Representants dels ajuntaments del corredor ferroviari Lleida-la Pobla de Segur s'han reunit aquest dimarts a la capital de la Noguera per signar la Declaració de Balaguer. Aquest manifest pretén que la Generalitat augmenti els combois i per tant la freqüència de pas dels trens que fan aquest recorregut i que s'adaptin els horaris per tal que aquells que viuen en un municipi però treballen en un altre, puguin desplaçar-se a la feina en tren. Diversos estudis han demostrat que viatjar en autobús és vuit vegades més segur que fer-ho en vehicle particular i que fer-ho en tren és fins a quaranta vegades més segur.
El secretari general de CCOO, Josep Maria Baiget, ha explicat que cal crear una xarxa de rodalies a la demarcació de Lleida així com ampliar la freqüència de combois que fan el recorregut Lleida-Balaguer en dos. Així, la flota passaria de tenir quatre trens a sis i de fer vuit recorreguts diaris a tretze en cada sentit.
La declaració de Balaguer estableix també que es tinguin en compte els horaris, ja que caldria adaptar-los a la jornada laboral "tipus" dels treballadors així com a l'enllaç amb altres trens com ara els TGV direcció Madrid o els AVANT direcció Barcelona.
Cada any, a la demarcació de Lleida es produeixen més de 600 accidents de treball en desplaçaments laborals i gairebé la meitat de les víctimes mortals en accidents de trànsit són treballadors que fan desplaçaments relacionats amb l'activitat laboral.
La línia Lleida-La Pobla, uneix els municipis d'Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Linya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Tremp i Salàs de Pallars.
La declaració de Balaguer forma part del manifest signat l'any 2008 i que es detalla en tres punts claus. El primer d'ells és el compromís de posar en funcionament un Pla de mobilitat urbana per a la ciutat de Lleida abans del 2010. També abans del 2010 es contempla elaborar i posar en marxa un Pla ferroviari de rodalies a la futura vegueria de Lleida. Finalment, el manifest preveu implementar la integració tarifària del transport públic a les comarques de les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera el 2009 i a l'Urgell i la Segarra el 2010.
http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53
La meitat dels accidents laborals succeeixen durant l'anada i la tornada a la feina. L'any 2008, es van registrar 600 d'aquests sinistres a les carreteres lleidatanes. Els ajuntaments del corredor ferroviari que uneix Lleida i la Pobla de Segur, han signat la Declaració de Balaguer.
Aquest manifest, proposat per CCOO i que s'ha acordat aquest dimecres a la capital de la Noguera, demana a la Generalitat que ampliï en dos combois els trens que cobreixen el recorregut Lleida-La Pobla. També exigeix que s'adeqüi l'horari de pas per tal de facilitar els desplaçaments laborals i per enllaçar amb línies de llarga distància a Lleida.
Representants dels ajuntaments del corredor ferroviari Lleida-la Pobla de Segur s'han reunit aquest dimarts a la capital de la Noguera per signar la Declaració de Balaguer. Aquest manifest pretén que la Generalitat augmenti els combois i per tant la freqüència de pas dels trens que fan aquest recorregut i que s'adaptin els horaris per tal que aquells que viuen en un municipi però treballen en un altre, puguin desplaçar-se a la feina en tren. Diversos estudis han demostrat que viatjar en autobús és vuit vegades més segur que fer-ho en vehicle particular i que fer-ho en tren és fins a quaranta vegades més segur.
El secretari general de CCOO, Josep Maria Baiget, ha explicat que cal crear una xarxa de rodalies a la demarcació de Lleida així com ampliar la freqüència de combois que fan el recorregut Lleida-Balaguer en dos. Així, la flota passaria de tenir quatre trens a sis i de fer vuit recorreguts diaris a tretze en cada sentit.
La declaració de Balaguer estableix també que es tinguin en compte els horaris, ja que caldria adaptar-los a la jornada laboral "tipus" dels treballadors així com a l'enllaç amb altres trens com ara els TGV direcció Madrid o els AVANT direcció Barcelona.
Cada any, a la demarcació de Lleida es produeixen més de 600 accidents de treball en desplaçaments laborals i gairebé la meitat de les víctimes mortals en accidents de trànsit són treballadors que fan desplaçaments relacionats amb l'activitat laboral.
La línia Lleida-La Pobla, uneix els municipis d'Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens, Vallfogona de Balaguer, Balaguer, Gerb, Sant Llorenç de Montgai, Vilanova de la Sal, Santa Linya, Àger, Cellers-Llimiana, Guàrdia de Tremp, Tremp i Salàs de Pallars.
La declaració de Balaguer forma part del manifest signat l'any 2008 i que es detalla en tres punts claus. El primer d'ells és el compromís de posar en funcionament un Pla de mobilitat urbana per a la ciutat de Lleida abans del 2010. També abans del 2010 es contempla elaborar i posar en marxa un Pla ferroviari de rodalies a la futura vegueria de Lleida. Finalment, el manifest preveu implementar la integració tarifària del transport públic a les comarques de les Garrigues, el Pla d'Urgell i la Noguera el 2009 i a l'Urgell i la Segarra el 2010.
http://www.bondia.cat/index.php?option= ... &Itemid=53
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Nadal: “més freqüències cap a la Pobla? És molt difícil”
Manel Nadal va assegurar que veu molt complicat que es facin més combois en tren cap a la Pobla de Segur. Nadal va assegurar que “de mitjana, viatgen unes 100 persones al dia. Això, representa dos autocars plens. Són molt pocs usuaris. Més combois? Ho veig complicat”.
En canvi, sí que va dir que “sí que és possible que hi hagi més freqüències entre Lleida i Balaguer, podria ser que féssim un servei que fos com un tramvia.
Nadal va fer aquestes declaracions després que dimecres els ajuntaments que formen part del corredor ferroviari que uneix les ciutats de Lleida i la Pobla de Segur signessin, amb el suport de diverses entitats, la Declaració de Balaguer. Aquest manifest demana a la Generalitat que ampliï en dos combois els trens que cobreixen el recorregut Lleida-
la Pobla.
http://www.bondia.cat/
Manel Nadal va assegurar que veu molt complicat que es facin més combois en tren cap a la Pobla de Segur. Nadal va assegurar que “de mitjana, viatgen unes 100 persones al dia. Això, representa dos autocars plens. Són molt pocs usuaris. Més combois? Ho veig complicat”.
En canvi, sí que va dir que “sí que és possible que hi hagi més freqüències entre Lleida i Balaguer, podria ser que féssim un servei que fos com un tramvia.
Nadal va fer aquestes declaracions després que dimecres els ajuntaments que formen part del corredor ferroviari que uneix les ciutats de Lleida i la Pobla de Segur signessin, amb el suport de diverses entitats, la Declaració de Balaguer. Aquest manifest demana a la Generalitat que ampliï en dos combois els trens que cobreixen el recorregut Lleida-
la Pobla.
http://www.bondia.cat/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sembla mentida
Al servei de quins obscurs interessos està aquest personatge, que és incapaç de veure que la baixa demanda actual és causada per una oferta millorable, i que si aquesta darrera fos millor, la línia seria molt més atractiva i captaria més viatgers?Manel Nadal va assegurar que veu molt complicat que es facin més combois en tren cap a la Pobla de Segur. Nadal va assegurar que “de mitjana, viatgen unes 100 persones al dia. Això, representa dos autocars plens. Són molt pocs usuaris. Més combois? Ho veig complicat”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ja t'ho dic jo a quins interessos obscurs serveix: ALSA-Alsina Graells...
Són els principals beneficiats que el tren no sigui competitiu....
Si el tren de Lleida a la Pobla tingués més freqüencia, les línies de bus que uneixen Lleida i els pobles del Pallars perdrien sentit... ( i passatgers ). I ja no dic si els enllaços del tren de la Pobla amb els trens que van a Barcelona fóssin bons... Llavors els busos que van de Barcelona cap al Pallars també perdrien clientela ( i aquest és un negoci bàsic de l'Alsina Graells-Alsa ).
Són els principals beneficiats que el tren no sigui competitiu....
Si el tren de Lleida a la Pobla tingués més freqüencia, les línies de bus que uneixen Lleida i els pobles del Pallars perdrien sentit... ( i passatgers ). I ja no dic si els enllaços del tren de la Pobla amb els trens que van a Barcelona fóssin bons... Llavors els busos que van de Barcelona cap al Pallars també perdrien clientela ( i aquest és un negoci bàsic de l'Alsina Graells-Alsa ).
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Dubto que hi hagi tan poca gent al dia, més que res perquè conec la línia, i té un bon potencial de passatgers, tot i els 3 serveis actuals.Sky wrote:Nadal va assegurar que “de mitjana, viatgen unes 100 persones al dia. Això, representa dos autocars plens. Són molt pocs usuaris. Més combois? Ho veig complicat”.
I si no, per alguna cosa serveixen els trens lleugers... No costaria res ficar una flota de 18 trens desiro nous per a la línia de la Pobla, que puguin englobar tots els serveis, amb opció de compra de 10 trens més en el cas de la hipotètica ''ampliació a la Seu d'Urgell'', que per d'altra banda beneficiaria més els interessos de la zona, tot i que sortiria més beneficiós fer l'ampliació per la línia de Puigcerdà...
Difícil ampliar la freqüència? Llocs d'encreuament a La Pobla, a Tremp, i a Balaguer amb una via en molt bon estat .
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Difícil per a qui vulgui veure-ho
No és que sigui difícil, és que el Sr. Mobilitat està entestat en veure impossibles allí on no n'hi ha. Com tants altres en tants altres casos.tren250 wrote:Difícil ampliar la freqüència? Llocs d'encreuament a La Pobla, a Tremp, i a Balaguer amb una via en molt bon estat .
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
No, ja ho sé, ja. O fa veure que veu impossibles, perquè els desdoblaments (alguns innecessaris) de carreteres, i la millora de les xarxes d'autobusos de vegades perjudicant el ferrocarril... El que interessa, interessa, i el que no no. Seria bastant fàcil fer un bon augment de freqüència general a la línia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Obviament que no hi va gent, si els horaris que te són una xxxxx , el primer pasa a les 09:40h per St. Llorenç dirercció Pobla, i a les 09:40 la gent ja treballa.
Si els trens no fessin un descans de 4 hores a la Pobla, hi hauien més freqüències.
Fer doble via a algnes estacions també ajudaria.
Si no ho fan, es perque no volen.
Ah, i el servei d'autobus, tampoc es que es llueixi gaire.
Si els trens no fessin un descans de 4 hores a la Pobla, hi hauien més freqüències.
Fer doble via a algnes estacions també ajudaria.
Si no ho fan, es perque no volen.
Ah, i el servei d'autobus, tampoc es que es llueixi gaire.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si el Sr. Mobilitat fa aquestas declaracions abans de que el conjunt de la xarxa ferroviaria catalana pasi a la Generalitat (vet a saber quan ) no vui ni pensar després quan algún dia sigi veritát, faran el mateix que els d'ara pero enlloc desde la capital del reino u faran desde la capital catalana, anem be per vestir sants que deia la meva avia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Les dades sobre el tràfic de viatgers al tram Balaguer-La Pobla de Segur són certament aquestes, hi ha pocs viatgers.
Sembla ser que Térmens tornarà a ser estació amb dues vies i aquí avall sí que s'ampliaran freqüències.
Sembla ser que Térmens tornarà a ser estació amb dues vies i aquí avall sí que s'ampliaran freqüències.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquesta línia sense connectar-la amb frança o andorra no té cap utilitat! un tren que passi per pobles abandonats, semi-abandonats o petites viles, no és factible, i mai ho ha sigut, a això li sumem l'escàs interès turístic de la zona i les freqüències dolentes, clar, que si per sortir del "cercle" que condemna la línia i posem més trens, passaria a tenir unes pèrdues insostenibles. Jo sóc partidari de, o connectar la línia amb frança, andorra o la vall d'aran, o bé esperar a la liberalització del mercat i subhastar-la en el tram balaguer - la pobla.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo ja vaig dir que la lína de la Pobla hauria d'allargar-se cap a la Vall d'Aran en aquells missatges que finalment van esdevenir fil propi.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un altre
I no només tu.Jordi Freixas wrote:Jo ja vaig dir que la lína de la Pobla hauria d'allargar-se cap a la Vall d'Aran en aquells missatges que finalment van esdevenir fil propi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Sí, ja m'en recordo que algú més ho va dir també. És que és llògic fer anar aquest tren fins a la Vall d'Aran. No entenc aquesta mania de fer-lo arribar a Andorra.