Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Post by canalcole »

Avui el Civia 465.211 a les 15.13 fent un servei cap a EDF, abans havia fet un servei cap a SVC a les 14.24. Us deixo una foto feta amb el mobil:
IMG0365A.jpg
IMG0365A.jpg (67.99 KiB) Viewed 5382 times
Després editare si passa o no el Civia de les 17.24 (SVC) i 18.10 (v.v)

Edito:

Festival de Civies a la C2 Sud!!! :o :ok
A part del Civia que he esmentat, han fet més serveis:
- 17.24: 465.211 cap a SVC, i a les 18.10 el reves.
- 18.24: 463.205+465.206 cap a SVC, i a les 19.10 v/v.
(Hores de parada a Segur de Calafell)

Anire informant de nous Civies en servei C2 Sud. ;)
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Enric »

Durant la hora i mitja que hi estat a Sant Vicenç grabant videos, hi vist uns quants Civias, avui ni un 450 ni 451, cosa extranya ja que sempre hi son amunt i avall. xD
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Post by canalcole »

Enric wrote:Durant la hora i mitja que hi estat a Sant Vicenç grabant videos, hi vist uns quants Civias, avui ni un 450 ni 451, cosa extranya ja que sempre hi son amunt i avall. xD
Els 450/451 han començat a arribar a partir de les 7 del vespre, i ara tot són 450/451.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe451 »

La primera vegada que veig que una composició 463+465 fa serveis a la C-2 sud. Es estrany, ja que tots els Civies que han prestat servei en aquesta línia sempre han sigut que composició simple.


Salutacions
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Mako448 »

Ja tenim civies a la C1,C2 i fins i tot a la C3,encara que nomès un servei a última hora de la nit.

Espero que desprès de posar alguns civies a la C2 per substituir les 440R i alguna 447 d'aquesta línia, fiquin ja d'una vegada civies a la C4.Perqué a aquest pas,hi haurà civies en viatgers abans a la C3 que a la C4.

A mès a la C4,a l'igual que a la C2 hi ha moltes estacions en obres i en fase de creixement d'andanes,per alguna cosa deu ser.És que juro que la C4 és aburrida,aburrida,l' únic que hi ha són una plaga de 447 en doble sobretot a excepció d'alguna 440R que de tant en tant és deixa veure per la C4(parlo de trens en servei de viatgers)en servei dins el nucli de rodalies,mentres que la resta de la línia com a mínim tens varietat.A la C1 Civies i 447,a la C2 440R,Civia,450,451,447,a la C3* i C7 447 i 440R.

Tampoc demano una plaga de civies a la C4,peró si dos o tres composicions de 465+463 o doble de 464i que cirulessin encara que fos de dilluns a divendres,amb aixó ja estic satisfet.I tampoc no vull que treguin les 447 de cap línia de rodalies.

* Cal dir que en caps de setmana i festius,la C3 és una plaga de 447 també.I cada cop costa mès veure una 440R en aquesta línia en laborables.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe451 »

És que el motiu dels Civies a la C2 es per substituir les 440R que ja tenen el límit de la seva vida útil (encara que les van reformar no fa molt de temps, al 1993 per ser més exactes). Estic d'acord que la C4 també en necessitaria, ja que juntament amb la C2 són una de les línies amb més demanda de Rodalies.

Salutacions
Lluísbcn
N3
N3
Posts: 35
Joined: Thursday 03/07/2008 19:28

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Lluísbcn »

Si Cívies a la C4 significa canviar una doble de 447 per una 465 sola, ni parlar-ne. Les úniques línies que poden permetre's el luxe de tenir 465 soles són la C1, per la seva elevada freqüència, i la C3 i la C7, perquè guanyarien una mica respecte a una 440 o una 447 simple.

A la C2 i la C4, per les seves característiques, Cívies només si es tracta de 464+464 o 463+465.

I com ja he dit en altres ocasions, jo sóc partidari de concentrar-los en una sola línia i en uns serveis determinats, per a poder aprofitar la seva acceleració per a reduir els temps de viatge. Si han de compartir gràfic amb 447, no hi guanyem res. I si l'han de compartir amb 440, ja no diguem.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Mako448 »

Lluísbcn wrote:Si han de compartir gràfic amb 447, no hi guanyem res. I si l'han de compartir amb 440, ja no diguem.
A la C2 els civies comparetixen gràfic amb les 440R,450,451 i 447 i no veig jo que hi hagui gaires problemes,últimament i ja desde fa temps a la C2 noto molta puntualitat,cosa que m'alegra per qué fa uns dos o tres anys aixó de la puntualitat de la C2 era una cosa rara rara.Llastimosament,les 440R és retiraràn de la C2 en favor dels civies,que veuràn ampliament significada la seva presència a la C2,i les 440R poden ser incómodes,una mica brutes i velles,molts cops no funciona el teleindicador,s'averien molt ja que el seu manteniment ha sigut molt dolent(peró aixó és per culpa de renfe),peró no deixan de ser uns trens que han donat un molt bon servei tant reformada com no reformada,peró la incopetència de renfe alhora de mantenir-los fa que s'haguin de retirar-los.Peró el destí és que s'han de treure de rodalies,peró a MD seguiràn les 440R per uns anys mès.

En el futur,les 465 pasaràn a circular en doble,i estic segur que la primera línia on circularàn les 465 en doble serà a la C2.És la línia de rodalies on hi ha mès estacions capaç d'acollir una doble de 465,si les comparem amb altres línies,i a mès la de mès demanda.
User avatar
Busman
N7
N7
Posts: 430
Joined: Friday 14/09/2007 1:04
Location: Barcelona

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Busman »

No estan les 440R més brutes ni més atrotinades que les 450/451, que són més "noves". Ens al contrari.
Image

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Renfe451 »

Doncs jo a les 450/451 no les veig atrotinades... Al contrari, donen un bon servei.


Salutacions
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by cristian26 »

Renfe451 wrote:Doncs jo a les 450/451 no les veig atrotinades... Al contrari, donen un bon servei.


Salutacions
Però són un trasto ben incòmode :?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Millora de l'horari

Post by Guigui »

Mako448 wrote:
Lluísbcn wrote:Si han de compartir gràfic amb 447, no hi guanyem res. I si l'han de compartir amb 440, ja no diguem.
A la C2 els civies comparetixen gràfic amb les 440R,450,451 i 447 i no veig jo que hi hagui gaires problemes,últimament i ja desde fa temps a la C2 noto molta puntualitat,cosa que m'alegra per qué fa uns dos o tres anys aixó de la puntualitat de la C2 era una cosa rara rara.
Però si poses, en una línia, trens d'una sola sèrie, fent que puguin anar més de pressa, sempre pots esgarrapar algun o altre minut per a actualitzar l'horari.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by ferroviario_catalan »

Y tanto, pero tanto los civia como las 447 tienen una celeracion fenomenal, lo cual no implica la regualridad.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Millor ajustament

Post by Guigui »

ferroviario_catalan wrote:Y tanto, pero tanto los civia como las 447 tienen una celeracion fenomenal, lo cual no implica la regualridad.
No, però si una línia ha de combinar trens amb acceleració i velocitat punta diferents, vol dir que cal calcular els horaris d'acord amb el valor més baix. En canvi, si empres una única sèrie de la qual pots aprofitar les millors prestacions, pots ajustar més els horaris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Millora de l'horari

Post by automotorserie 436 »

Guigui wrote: Però si poses, en una línia, trens d'una sola sèrie, fent que puguin anar més de pressa, sempre pots esgarrapar algun o altre minut per a actualitzar l'horari.
Esto no es posible dado que todas las líneas de cercanías tienen tramos en común.
Estoy de acuerdo en el tema de la aceleración que permitiria mejorar los horarios si todas las líneas fueran servidas por el mismo tipo de tren, pero no olvidamos las limitaciones de velocidad
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Per aquesta banda, cap problema

Post by Guigui »

automotorserie 436 wrote:Esto no es posible dado que todas las líneas de cercanías tienen tramos en común.
Però podria practicar-se perfectament als trams exclusius, que representen la immensa majoria.
automotorserie 436 wrote:Estoy de acuerdo en el tema de la aceleración que permitiria mejorar los horarios si todas las líneas fueran servidas por el mismo tipo de tren, pero no olvidamos las limitaciones de velocidad
De cap manera es tracta de saltar-se els límits, sinó d'aprofitar velocitats i acceleracions màximes en funció de les característiques de la sèrie, i sempre dins els límits permesos (un cop més, la immensa majoria dels casos).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Lluísbcn
N3
N3
Posts: 35
Joined: Thursday 03/07/2008 19:28

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Lluísbcn »

Efectivament, com diu Guigui, en el moment de planejar horaris, s'han de calcular sempre pel de més baixes prestacions. És a dir, en quant a acceleracions, si comparteixen gràfic 440, 447 i Cívies, s'han de calcular els temps amb acceleracions de 440.

En qualsevol cas, si en una línia han de circular trens diferents, s'ha de procurar que aquells amb menys parades estiguin servits per trens amb menys acceleració, i els que més en tenen, trens amb major acceleració.

Per posar un exemple, a la C2, s'hauria de procurar servir exclusivament amb 440 i 450/451 els serveis BCN-St. Vicenç, perquè es salten part de les estacions del recorregut (no paren entre Sants i Gavà), mentre que els serveis més propers (a Castelldefels i Vilanova) haurien d'anar servits per 447 i/o Cívies. D'aquesta manera s'aprofita l'acceleració superior de unes UT's en uns serveis, i la major velocitat màxima en uns altres.

Si barregem tot tipus d'unitats (cosa que Renfe fa bastant), ens trobarem que els serveis a St. Vicenç han de ser calculats per a velocitat màxima 120, corresponent als Cívies i 447, i desaprofitant els 140 que permeten 440 i dos pisos, velocitat que es pot assolir al tram entre El Prat i Gavà. I per altra banda, ens trobem que les acceleracions han de ser calculades per a les prestacions d'una 440 o un dos pisos, desaprofitant les majors acceleracions de 447 i Cívies.

Si volem el màxim d'eficiència del material disponible, s'ha de procurar destinar el material amb més acceleració a les línies o serveis amb major proximitat entre estacions (per a no perdre temps accelerant i frenant), i el material amb major velocitat màxima a les línies o serveis amb menor proximitat (per a poder aprofitar les velocitats que permeti la línia en trams llargs sense parades).

I no oblidem que material més homogeni, permet majors freqüències.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Post by canalcole »

Ahir el servei cap a SVC que arriba en aquesta estació a les 15.05 era el Civia 465.204, després (15.31) va fer el servei de tornada, cap a EDF. Després no se si varen passar més Civies, ja que no vaig estar a casa. Avui, en canvi CAP Civia a la C2 Sud.
Ahir a la tarda el 465.222 fent un servei cap a Molins de Rei. Aprofito per a dir que ahir la majoria de Civies eren 465 en simple a la C1.
tren250

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by tren250 »

Últimament, amb tot el desgavell de la C2, es noten composicions de Civia més reduïdes (463-463, 465, 464...), i en canvi a la C2, es veuen composicions més llargues.
User avatar
canalcole
N9
N9
Posts: 2074
Joined: Friday 03/10/2008 19:23
Facebook: XavierMartinezVidal
Location: PENEDÈS
Contact:

Post by canalcole »

tren250 wrote:Últimament, amb tot el desgavell de la C2, es noten composicions de Civia més reduïdes (463-463, 465, 464...), i en canvi a la C2, es veuen composicions més llargues.
M'acaben de dir unes amigues que van viatjar, en servei C2 Sud, desde Segur fins a Pg. de Gràcia amb un Civia 464 en simple!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”