Plànol de totes les ATM de Catalunya

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Plànol de totes les ATM de Catalunya

Post by Ecomobisostrans »

L'ha fet un company del fòrum de Skyscrapercity i ha quedat maquíssim:

Image

El missatge original es aquest:

http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... st34893742
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Unificació

Post by Guigui »

Queda ben clar que, a la llarga, Catalunya no té més remei que convertir-se en una única ATM.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Plànol de totes les ATM de Catalunya

Post by cristian26 »

Segueixo sense entendre per què Renfe fa les seves pròpies zones a la seva manera i no respecta el que diu l'ATM, que al cap i a la fi coneix millor les necessitats i mobilitats de l'RMB que no pas la Renfe.

D'altra banda, un mapa molt maco i ben fet :ok
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Zones i tarifes particulars

Post by Guigui »

cristian26 wrote:Segueixo sense entendre per què Renfe fa les seves pròpies zones a la seva manera i no respecta el que diu l'ATM, que al cap i a la fi coneix millor les necessitats i mobilitats de l'RMB que no pas la Renfe.
Perquè Renfe ja tenia un sistema de zones abans de la implantació de la integració tarifària. I, evidentment, Renfe no mira les necessitats dels usuaris, sinó les seves pròpies. Altrament, no s'explicaria per què l'aeroport es troba a la zona 4.

El que trobo que confon força el personal són les tarifes particulars de cada operari. Què costa implantar bitllets senzills integrats, com es practica a altres països?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Plànol de totes les ATM de Catalunya

Post by UT596001 »

Guigui wrote:Perquè Renfe ja tenia un sistema de zones abans de la implantació de la integració tarifària. I, evidentment, Renfe no mira les necessitats dels usuaris, sinó les seves pròpies. Altrament, no s'explicaria per què l'aeroport es troba a la zona 4.

El que trobo que confon força el personal són les tarifes particulars de cada operari. Què costa implantar bitllets senzills integrats, com es practica a altres països?
Exemple pràctic:

Qualsevol estació zona 2 RENFE-Barcelona

Bitllet senzill: 1,50 euros
Amb T-10, el viatge surt a 1,54 euros.
Amb Bonotren, a 1,02 euros.
El mensual monomodal de RENFE surt uns 20 euros més barat que la T-50/30...

Trajectes que no van a Barcelona, exemples:
Sabadell-Manresa (que el fa bastanta gent)
RENFE 4 zones
ATM 5 zones
Bitllet senzill 2,80 euros
Amb T-10, 3,10 euros
Bonotren+T-10 urbà Manresa 2,08+0,62=2,70 euros (0,40 menys que el ATM)

Per tant, la T-10 només compensa si a Sabadell neccesites la TUS, o vas cap a l'autònoma, si no...

Terrassa-Manresa (també el fa un munt de gent)
RENFE 3 zones
ATM 4 zones
Bitllet senzill 2,20 euros
Amb T-10, 2,70 euros
Bonotren+T-10 urbà de Manresa 1,61+0,62=2,23 euros (uns 47 cèntims menys, ídem que a Sabadell: el títol ATM no compensa si no agafes a Terrassa TMESA)

Les comparacions de Manresa les he tingut en compte amb l'autobús urbà, en el cas dels abonaments, per la llunyania de l'estació respecte a gran part de la ciutat

Per tant, jo no sé si realment les zones ATM realment ens beneficien als que vivim fora de l'Àrea Metropolitana, la meva experiència en tenir que pagar sistemàticament 2 zones per a trajectes ridículs per distància em diu que no. Això per no dir quan veig que els que van amb bitllet senzill a la línia N65 per fer Castellar-Sabadell, 7 km, han de pagar el bitllet senzill de 2 zones i no 1. 2,05 euros de l'ala...
Last edited by UT596001 on Friday 10/04/2009 0:16, edited 1 time in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cura

Post by Guigui »

Si no et deixessis ofuscar per les teves fòbies antibarcelonines, veuries que en cap moment faig una lloança del sistema implantat per l'ATM. Per tant, i per a no fer-me repetir allò que ja he dit, et pregaria que rellegissis amb deteniment el meu missatge anterior.

Gràcies ;)
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Unificació

Post by automotorserie 436 »

Guigui wrote:Queda ben clar que, a la llarga, Catalunya no té més remei que convertir-se en una única ATM.
ATC, autoritat del transport català, llegará el día en el que los reinos de taifas desaparezcan
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Unificació

Post by victorcasta »

automotorserie 436 wrote:
Guigui wrote:Queda ben clar que, a la llarga, Catalunya no té més remei que convertir-se en una única ATM.
ATC, autoritat del transport català, llegará el día en el que los reinos de taifas desaparezcan
Bé, caldria separar entre autoritats i sistema tarifari integrat. Crec que les diferents ATM seguiran existint per gestionar els transports de cada zona, però les intencions de la Generalitat és d'integrar tot el transport a Catalunya possiblement amb un autoritat tarifària única.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”